Manchester United FC 2021–2022 – it’s time to win trophies

  • 318 623
  • 3 029

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Taktinen yms. puoli meneekin sitten kokonaan Olen virheisiin.
Lisätään tähän vielä se, että taktiset valinnat alkavat käydä aika vaikeiksi kun jokainen pelaaja nyt jo maalivahtiakin myöten alisuorittaa oikein urakalla. Silti Cityä vastaan lähteminen tuolla muodostelmalla oli samaa luokkaa oleva virhe kuin Liverpool-pelinkin muodostelma, koska se ei mitenkään sopinut Cityä vastaan. Pepin ei tarvinnut muuta, kuin laittaa laiturit leveällä, jolloin Shaw ja AWB joutuivat joko alas jolloin pallovarmat Walker ja Cancelo jäivät ilman vartiointia tai sitten jättivät topparit vastuuseen laitureista mikä repi puolustuslinjan aivan hajanaiseksi.

Tuolta se näyttää kun sekä pelaajat että valmennus ovat matalalla itsetunnolla ja -luottamuksella. Viime kaudella pelattiin tismalleen samaa ja samalla tavalla pelaavaa City-joukkuetta aivan eri ilmeellä ja voitettiin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Athleticin mukaan Sanchoa on istutettu wingbackin paikalle treeneissä ja on saanut kehuja (yllättäen omilta valmentajilta) asenteestaan. Mikäs siinä sitten.

Edit: Kiitos @V-G- tarkennuksesta!
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ehdottomasti näin. Maalivahti on paljon suurempi osa toimivaa joukkuetta kuin mitä ne pelkät torjunnat ovat. Tuskin Ramsdale on sen parempi torjuja kuin Leno - ja samaa voidaan sanoa myös DDG - Henderson vertailusta. Silti Hendo toisi varsin rutkasti jämäkkyyttä alakertaan niin henkisesti kuin myös fyysisesti. Eiköhän tämän kauden puolustuspeliä lähdetty myös hänen ympärilleen rakentamaan, mutta loukkaantuminen ja korona tätä kokonaisuutta sotkivat. Toki sekin on huolestuttavaa, että maalivahdin jälkeen sen norsunvittunaaman seuraavana kasvoilleen asettaa päävalmentaja.

Jos tuo aivan käsittämätön epävarmuus saadaan pikaisesti pois, niin tästä kaudesta voi tulla vielä torjuntavoitto. Tällä epävarmuudella tarkoitan sitä, että puolustajilla menee tällä hetkellä kahden metrin syötöt neljä metriä ohi kohteesta ja puolustuspelistä ei tarvitse edes erikseen mainita.

Kaikista katastrofeista huolimatta erot sarjataulukossa ovat melkoisen pieniä ja niin käsittämättömältä kuin se kuullostaakin niin maajoukkuetauon jälkeen kaksi seuraavaa peliä voittamalla ollaan maksimissaan 6 pistettä sarjakärjestä ja mahdollisesti siinä välissä varmistettu UCL jatkopaikka. Eiköhän tässä ole myös se tilanne jonka koko organisaatio tunnistaa - kahdella ok peruspelillä ja yhdellä hyvin onnistuneella ottelulla tilanne on edellä kuvatun kaltainen.

Kyllä. Aina kun joukkueessa on joku heikko osa, niin sitä joudutaan kompensoimaan ja muut pelaajat joutuvat ylipelaamaan. Nyt Manun heikkous on suuri määrä päästettyjä maaleja, epävarma maalivahti, epävarmat pakit ja -puolustavat keskikentän pelaajat ja vaihdosta ei löydy suurta ratkaisua näihin muuta kuin ehkä maalivahdin kohdalla, näin uskon ja toivottavasti Ole tätä kokeilee.

Manulle sekä Olen jatkolle olennaista on nyt voittaa Watford ja jatkaa siitä Chelseaa ja Arsenalia vastaan. Jos kaikista otteluista tulee tappio, niin Ole saa lähteä, olen tästä 99,9% varma. Kuitenkin, jos voitto tulee Watfordista ja ainakin toisesta Chelsea tai Arsenal otteluista Manu saa kairattua voiton, niin Ole saa jatkaa. Eli jokainen ottelu on nimenomaan kuoleman taistelu Olelle, mutta Manulle ne ei vielä ole. Kuten sanoit hyvin, niin ero kärkeen ei ole vielä hälyyttävä. Tärkeintä on löytää ratkaisut siihen, että maaleja päästetään vähemmän. Ajatuksena, että jokainen nollapeli tarkoittaa vähintään tasapeliä tai voittoa.

Jos, kaikki menee kohtalaisesti seuraavan 3 ottelun ajalta Valioliigassa ja voitto tulee Villarealista, niin seuraava askel on ottaa voitot jokaisesta 8 seuraavasta helposta tai "helposta" vastustajasta. Toinen askel on hommata vähintään yksi tai kaksi hyvää, mieluiten erinomaista keskuspuolustajaa ja saman verran DM:iä. Näillä nykyisillä Manu ei voi jatkaa. Ja ei, Declan Rice ei varmasti tammikuussa irtoa, mutta esimerkiksi ilman sopimusta kesällä oleva Franck Kessie voisi irrota Milanista "pikkurahalla" jo tammikuussa. Myös lainapelaajia kannattaa tässä kohtaa käyttää hyväkseen.

Ajatus pitää olla, että tulevaisuuden Manun keskikentän vakioavauskokoonpanoon ei kuulu pelaajat McTominay, Fred, Matic ja Pogpa. Kolmella ensimmäisellä ei riitä taidot, Pogpalla taas ei riitä taidot puolustuspeliin ja on hyödytön sekä kallis hyökkäyspäähän. Kolme ensimmäistä on hyviä vaihtopelaajia ja Pogpa taas ei sovellu siihenkään hinta/laatu suhteeltaan eikä siihen suostukaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Athleticin mukaan Sanchoa on istutettu wingbackin paikalle treeneissä ja on saanut kehuja (yllättäen omilta valmentajilta) asenteestaan. Mikäs siinä sitten.
Ai tuoko oli se syy miksi hänet isolla rahalla hommattiin Unitediin? No morjens..
Niin, mitä Mikko tuossa ei kirjoita lainkaan auki on se, että tässä oli kyse vain sellaisista vastustajista, joiden oletetaan pelaavan kymmenen pelaajan bussissa. Eli ajankohdasta huolimatta tässä ei ole kyseessä sama rooli, jota AWB on pelannut ollessaan viiden alakerrassa wingbackina.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Niin, mitä Mikko tuossa ei kirjoita lainkaan auki on se, että tässä oli kyse vain sellaisista vastustajista, joiden oletetaan pelaavan kymmenen pelaajan bussissa. Eli ajankohdasta huolimatta tässä ei ole kyseessä sama rooli, jota AWB on pelannut ollessaan viiden alakerrassa wingbackina.

Mutta. Kaksi vuotta ManU havitteli Sanchoa. ManU tiesi ihan kaiken pelaajasta. Ja nyt ollaan sitten tilanteessa jossa Sanchoa ei peluuteta oikealla paikalla, istutetaan vaihdossa ja nyt suunnitellaan Sanchon pelipaikan vaihtamisesta wingbackiksi. Ihan kuin ei oltaisi muka tiedetty mitä ostetaan. 80 miljoonaa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ai tuoko oli se syy miksi hänet isolla rahalla hommattiin Unitediin? No morjens..
Mä en näe tässä kokeilussa isoa ongelmaa. Pep tuskin osti Rodria toppariksi mutta hyvin hän on siinäkin roolissa pelannut, antaisin siis ensin yrittää ennen kuin dumaan. Mitä väliä sillä on millä paikalla pelaa jos peli toimii?

AWB ylöspäinpelaaminen on ollut kauniisti sanottuna kehnoa ja mieleen tulee maajoukkueessa Sanchon kanssa samasta pelipaikasta kilpaileva Saka, joka on onnistuneesti pelannut sekä wing backina, että hyökkäävänä laiturina. Sancho ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa ole alkukaudesta laiturina esittänyt, minkä perusteella häntä pitäisi tässä roolissa ehdottomasti peluuttaa.

Samaa mieltä @mikko600 kanssa siitä, että huolestuttaa miten seurajohdolle ja monelle fanille tuntuu olevan ok, että ”tää on taas välikausi” ja mennään marraskuuta ja joukkueeseen hankittu Ronaldo, Sancho ja Varane.

Olen kenkiminen vaatii vissiin sen, että top 4 alkaa karata ja UCL-paikka mennä. Tämän takia on hyvä että Arsenal on parantanut ja Spurs saa hommat kuosiin, jotta rima nousisi korkeammalle myös Manchesterissa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mutta. Kaksi vuotta ManU havitteli Sanchoa. ManU tiesi ihan kaiken pelaajasta. Ja nyt ollaan sitten tilanteessa jossa Sanchoa ei peluuteta oikealla paikalla, istutetaan vaihdossa ja nyt suunnitellaan Sanchon pelipaikan vaihtamisesta wingbackiksi. Ihan kuin ei oltaisi muka tiedetty mitä ostetaan. 80 miljoonaa.
Kuten tänään on aika laajasti uutisoitu, Sancholla oli kauden alla vakava korvatulehdus, josta toipuminen kesti, ja hän joutui harjoittelemaan korvatulpan kanssa. Tämä vaikutti ilmeisesti aika voimakkaasti siihen, miten Sancho pystyi kentällä juoksemaan - ja sitten tuli se pohjevamma. Eli tuossa wing back -kuviossa on kyse siitä, miten saadaan Sancho parhaiten mukaan kaikkiin peleihin ja pääsemään joukkueeseen sisälle. Kyllä Unitedissa todellakin tiedetään ihan tarkalleen, minkälainen pelaaja on kyseessä, eikä tässä ole aikeena lähteä laittamaan 80 miljoonan (!!!, hui kamala!!!) laituria pakiksi.

Ihan kaikkea ei tarvitse vääntää niin, että aivan kaikki Unitedissa ovat täysiä idiootteja.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Mä en näe tässä kokeilussa isoa ongelmaa. Pep tuskin osti Rodria toppariksi mutta hyvin hän on siinäkin roolissa pelannut, antaisin siis ensin yrittää ennen kuin dumaan. Mitä väliä sillä on millä paikalla pelaa jos peli toimii?

AWB ylöspäinpelaaminen on ollut kauniisti sanottuna kehnoa ja mieleen tulee maajoukkueessa Sanchon kanssa samasta pelipaikasta kilpaileva Saka, joka on onnistuneesti pelannut sekä wing backina, että hyökkäävänä laiturina. Sancho ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa ole alkukaudesta laiturina esittänyt, minkä perusteella häntä pitäisi tässä roolissa ehdottomasti peluuttaa.

Samaa mieltä @mikko600 kanssa siitä, että huolestuttaa miten seurajohdolle ja monelle fanille tuntuu olevan ok, että ”tää on taas välikausi” ja mennään marraskuuta ja joukkueeseen hankittu Ronaldo, Sancho ja Varane.

Olen kenkiminen vaatii vissiin sen, että top 4 alkaa karate ja UCL-paikka mennä. Tämän takia on hyvä että Arsenal on parantanut ja Spurs saa hommat kuosiin, jotta rima nousisi korkeammalle myös Manchesterissa.

Mä sanoisin että ongelmana on myös se miten OGS näkee wingerin roolin. Dortmundissa Sancho ei panostanut nopeuteen ja keskityksiin boksin sisälle. Sancho on melkein enemmän pelintekijä laidalla. Saksassa joukkueen peli oli äärimmäisen taktista ja hyökkäämisessä oli selvät sävelet. Sancho ohitti pelaajia eniten lyhyillä syötöillä, nopeilla kaksykkösillä ja oikein ajoitetuilla juoksuilla. Tekniikka riitti myös helposti siihen että pääsee ahtaastakin välistä läpi. Juuri nämä kaikki teki Sanchosta vaarallisen, ei vaan laidalla vaan kaikkialla rangaistusalueen rajalla/alueella. Sancho vaatii ympärilleen dynamiikkaa hyökkäykseltä, ei pitkiä juoksupalloja ja pallon hakemista laitapakilta. Nyt näyttää siltä että OGS ja apuvalmentajansa eivät osaa käyttää Sanchoa oikein.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Tuskin Ramsdale on sen parempi torjuja kuin Leno - ja samaa voidaan sanoa myös DDG - Henderson vertailusta. Silti Hendo toisi varsin rutkasti jämäkkyyttä alakertaan niin henkisesti kuin myös fyysisesti. Eiköhän tämän kauden puolustuspeliä lähdetty myös hänen ympärilleen rakentamaan, mutta loukkaantuminen ja korona tätä kokonaisuutta sotkivat. Toki sekin on huolestuttavaa, että maalivahdin jälkeen sen norsunvittunaaman seuraavana kasvoilleen asettaa päävalmentaja.
Mä oon kyllä vähän erimieltä ja haluan puolustaa DDG:tä. Kyllä musta enemmän on kyse siitä, että Maguire on aivan pihalla ja ei osoita johtavan pelaajan merkkejä. Miehellä on käsivarressaan kapteenin nauha vielä kuitenkin. Kyllä siinä on aika saatanan iso ero maalivahdilla pelata. Ja Maguiren pitäisi siis minun mielestä olla se johtava pelaaja. Ei voi olla mahdollista, että kapteeni pelaa hetkittäin vain hyvin ja sitten muuten on aivan kuutamolla. Epätasaisuus ei ole asia, mitä minä haluaisin kapteenilta ja puolustuksen johtohahmolta. Ja Ramsdale vertaus on minusta huono, sillä nyt pelaa ekaa kertaa toimivan puolustuksen takana. Ramsdale on ollut suorastaan sysipaska kaksi aiempaa kautta. Nyt kun on päässyt Gabrielin ja Whiten taakse ni kulkee. Eli kyllä mä nään Maguiren isompana ongelmana, kuun maalilla olevan DDG. Hän on kuitenkin antanut mahdollisuuden niihin pisteisiin ja voittoihin mitä ei ole käytetty. Toki Henderson voisi ryhdistää peliä, mutta niin kauan kun Maguire surffailee tuolla tavalla niin maalissa voisi olla prime Iker Casillas ja pelit päättyisivät samalla tavalla.
 

Jeffrey

Jäsen
Manulle sekä Olen jatkolle olennaista on nyt voittaa Watford ja jatkaa siitä Chelseaa ja Arsenalia vastaan. Jos kaikista otteluista tulee tappio, niin Ole saa lähteä, olen tästä 99,9% varma. Kuitenkin, jos voitto tulee Watfordista ja ainakin toisesta Chelsea tai Arsenal otteluista Manu saa kairattua voiton, niin Ole saa jatkaa. Eli jokainen ottelu on nimenomaan kuoleman taistelu Olelle, mutta Manulle ne ei vielä ole. Kuten sanoit hyvin, niin ero kärkeen ei ole vielä hälyyttävä. Tärkeintä on löytää ratkaisut siihen, että maaleja päästetään vähemmän. Ajatuksena, että jokainen nollapeli tarkoittaa vähintään tasapeliä tai voittoa.

Juuri näin. Tilanne on kaikkea muuta kun hyvä, mutta toisaalta kyykkäyksiä sattuu. Unitedilla sattui myös viime kaudella ja jopa niillä tähtipölyisillä Kloppin ja Pepin miehistöillä on sattunut rumia kyykkäyksiä yksittäisissä otteluissa aikalailla samalla tavalla. Nyt on tärkeä saada homma skulaamaan ja mikäli näin tapahtuu niin se lihava neiti ei ole vielä laulanut. Toki todennäköisyydet tälle alkavat olla häilyviä, mutta ihan täysin pelkureiden puheita tällaiset puheet neljännestä sijoituksesta tai siitä että kaikki olisi jollain tavalla menetetty.

Eiköhän seurajohto reagoi heti siinä vaiheessa kun perustellusti näkevät olevan oikea aika. Toki kuten täälläkin esiin nostettu, aikaisemminkin on odoteltu liian pitkään. Kuitenkin kuten totesitkin, muutamat seuraavat viikot näyttävät aikalailla sen pitääkö tämän kauden osalta näyttää punaista valoa, vai ollaanko vielä keltaisella - kenties jopa häilyvällä vihertävällä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mä oon kyllä vähän erimieltä ja haluan puolustaa DDG:tä. Kyllä musta enemmän on kyse siitä, että Maguire on aivan pihalla ja ei osoita johtavan pelaajan merkkejä. Miehellä on käsivarressaan kapteenin nauha vielä kuitenkin. Kyllä siinä on aika saatanan iso ero maalivahdilla pelata. Ja Maguiren pitäisi siis minun mielestä olla se johtava pelaaja. Ei voi olla mahdollista, että kapteeni pelaa hetkittäin vain hyvin ja sitten muuten on aivan kuutamolla. Epätasaisuus ei ole asia, mitä minä haluaisin kapteenilta ja puolustuksen johtohahmolta. Ja Ramsdale vertaus on minusta huono, sillä nyt pelaa ekaa kertaa toimivan puolustuksen takana. Ramsdale on ollut suorastaan sysipaska kaksi aiempaa kautta. Nyt kun on päässyt Gabrielin ja Whiten taakse ni kulkee. Eli kyllä mä nään Maguiren isompana ongelmana, kuun maalilla olevan DDG. Hän on kuitenkin antanut mahdollisuuden niihin pisteisiin ja voittoihin mitä ei ole käytetty. Toki Henderson voisi ryhdistää peliä, mutta niin kauan kun Maguire surffailee tuolla tavalla niin maalissa voisi olla prime Iker Casillas ja pelit päättyisivät samalla tavalla.

Ihan hyviä pointteja. Tosin ei Arsenalin puolustus oli mikään maailman kärkeä oleva puolustus vaikka hyvä onkin ja Ramsdalen edellisen joukkueen puolustusta nyt ei voi edes valioliiga tasolla puolustukseksi sanoa. Maguire on isompi syypää Manussa kyllä, mutta DDG on epävarma, ottaa muutaman loistotorjunnan, mutta jatkuvasti saa olla pelko perseessä millon taas imee maalin.
 

Jeffrey

Jäsen
Ihan hyviä pointteja. Tosin ei Arsenalin puolustus oli mikään maailman kärkeä oleva puolustus vaikka hyvä onkin ja Ramsdalen edellisen joukkueen puolustusta nyt ei voi edes valioliiga tasolla puolustukseksi sanoa. Maguire on isompi syypää Manussa kyllä, mutta DDG on epävarma, ottaa muutaman loistotorjunnan, mutta jatkuvasti saa olla pelko perseessä millon taas imee maalin.

Samalla ajattelisin esimerkiksi Maguiren kohdalla sitä, joutuuko tällä hetkellä osallistumaan pelin ohjaamiseen vähän liikaakin. Edessä pelaa Pogbaa jota kuullemma pitää kokoajan ohjata, en tiedä onko Fredistä sen paremmaksi. Lisäksi se ettei maalivahti tähän osallistu tarkoittaa sitä, että pitää samalla aikaa keskittyä enemmän myös omaan tekemiseen ja myös muun linjan tekemiseen. Pääasiassa jalkapallossa ideana taitaa olla se, että eteenpäin katsomalla näkeviä pelaajia tulisi kyetä auttamaan ohjeistamalla, eikä välttämättä joka suuntaan pälyilemällä. Ja ei, en ole antamassa Hartsalle synninpäästöä, mutta ymmärrystä hitusen.
 

Fordél

Jäsen
Mä oon kyllä vähän erimieltä ja haluan puolustaa DDG:tä. Kyllä musta enemmän on kyse siitä, että Maguire on aivan pihalla ja ei osoita johtavan pelaajan merkkejä. Miehellä on käsivarressaan kapteenin nauha vielä kuitenkin. Kyllä siinä on aika saatanan iso ero maalivahdilla pelata. Ja Maguiren pitäisi siis minun mielestä olla se johtava pelaaja. Ei voi olla mahdollista, että kapteeni pelaa hetkittäin vain hyvin ja sitten muuten on aivan kuutamolla. Epätasaisuus ei ole asia, mitä minä haluaisin kapteenilta ja puolustuksen johtohahmolta. Ja Ramsdale vertaus on minusta huono, sillä nyt pelaa ekaa kertaa toimivan puolustuksen takana. Ramsdale on ollut suorastaan sysipaska kaksi aiempaa kautta. Nyt kun on päässyt Gabrielin ja Whiten taakse ni kulkee. Eli kyllä mä nään Maguiren isompana ongelmana, kuun maalilla olevan DDG. Hän on kuitenkin antanut mahdollisuuden niihin pisteisiin ja voittoihin mitä ei ole käytetty. Toki Henderson voisi ryhdistää peliä, mutta niin kauan kun Maguire surffailee tuolla tavalla niin maalissa voisi olla prime Iker Casillas ja pelit päättyisivät samalla tavalla.

Olin tulossa kirjottamaan ihan samaa. En ymmärrä, miksi jotkut täällä kritisoivat DDG:ta, kun kaveri on yksi alkukauden ainoita valopilkkuja ja joukkueen tasaisimpia suorittajia sekä suurimpia tasonnostajia viime kaudesta (ellei suurin).

Kyllä, parissa viime matsissa on mennyt yksi helppo per peli. Kyllä, DDG:n pelinjohtamisessa on petrattavaa. Siitäkin huolimatta DDG on pitänyt lähes jokaisessa matsissa ManU:a pystyssä. Ihan samalla tavalla kuin Ronaldo on mättänyt maaleja, jotka ovat nostaneet ManU:n tärkeille pisteille.

Se, että ManU:n puolustus vuotaa, on hyvin pitkälti puolustuksen syytä. Ei se, että siellä Maguire, Shaw ja AWB tekevät karkeita henkilökohtaisia virheitä, ole ratkaistavissa DDG:n paremmalla pelinjohtamisella. Jos Maguire on linjasta vähän muita alempana, Maguire ja Shaw törmäilevät keskenään tai AWB pelaa itseään ulos, syyt näihin virheisiin on ihan muualla kuin veskassa. Aika moni noista jutuista on nimenomaan puolustuslinjan johtajan tehtävä.

Ilman muuta DDG:kin toiminnalla on merkitystä, mutta isompi syyttävä sormi osoittaa mielestäni nimenomaan Maguireen, eikä vain hänen henkilökohtaisten virheiden takia vaan myös puolustuksen johtamisessa. Lisäksi onhan valmennuksenkin petrattava työtään ja korjattava puolustuspelaamisen ongelmia. Ihan samalla tavalla Pep, Kloppp ja Tuchel ovat painineet tahoillaan puolustuspelin ongelmien kanssa, mutta löytäneet siihen ratkaisut (tosin Poolilla on taas puolustuspelin kanssa vähän haasteita).
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Eiköhän seurajohto reagoi heti siinä vaiheessa kun perustellusti näkevät olevan oikea aika. Toki kuten täälläkin esiin nostettu, aikaisemminkin on odoteltu liian pitkään. Kuitenkin kuten totesitkin, muutamat seuraavat viikot näyttävät aikalailla sen pitääkö tämän kauden osalta näyttää punaista valoa, vai ollaanko vielä keltaisella - kenties jopa häilyvällä vihertävällä.
Aika lailla asiaa kirjoitit, mutta ainakin omasta mielestä nyt jos joskus olisi oikea aika reagoida. Tällä hetkellä ollaan vielä siinä tilanteessa, että ihan kaikkea ei olla vielä menetetty, kun Rolle on yksin saanut pidettyä Unitedin pinnalla CL:n puolella ja isot kärsivät viikonloppuna pistemenetyksiä liigassa. Fakta on kuitenkin se, että United on yhden tappion päässä siitä, että viimeisetkin toivonrippeet mestaruustaiston kannalta ovat liigassa menneet. Ja nyt eletään marraskuuta. Chämppärissäkään en edes ihan kauheasti yllättyisi, jos United pullahtaisi tuosta Eurooppaliigaan, etenkin kun otetaan huomioon tuon ryhmän tämänhetkinen itseluottamus ja puolustuspelin haavoittuvuus.

Jos nuo molemmat skenaariot toteutuvat ja vasta sitten päätetään reagoida, niin ollaan kyllä auttamattomasti myöhässä. Silloin tilanne on tosiaan se, että hommattiin kesällä Sancho, Varane ja Ronaldo, mutta ollaan marraskuussa ulkona 3/4 tärkeimmäistä kilpailusta.

Toki itsekin toivoisin, että tuo joukkue kokisi jonkun ihme valaistumisen ja alkaisi yhtäkkiä takoa tulosta tasaisen varmasti, mutta kun tästä ei kauden alusta saakka ole ollut mitään viitteitä, vaan homma tuntuu vaan ajautuvan pikku hiljaa pahempaan luisuun, niin pirun vaikea on nähdä kovin suurta parannusta tulevan.
 

Jeffrey

Jäsen
Toki itsekin toivoisin, että tuo joukkue kokisi jonkun ihme valaistumisen ja alkaisi yhtäkkiä takoa tulosta tasaisen varmasti, mutta kun tästä ei kauden alusta saakka ole ollut mitään viitteitä, vaan homma tuntuu vaan ajautuvan pikku hiljaa pahempaan luisuun, niin pirun vaikea on nähdä kovin suurta parannusta tulevan.

Siltähän se tosiaan vaikuttaa. Tietysti kysymyksenä mikä olisi tässä tilanteessa perustellusti oikea ratkaisu? Conte olisi saattanut olla, mutta riskinä aivan suuri. Olisiko tässä tilanteessa mahdollista ostaa joku ulos? Rooney nyt varmaan ainakin, mutta olisiko nykyistä parempi ratkaisu? Lopulta vaikka nykyinen alakulo on kestänyt huolestuttavan kauan, silti nykyjohdolla on meriittilistalla vastaavista tilanteesta merkittäviä tasonnostoja. Tietysti Steve Bruce olisi nyt vapaalla jalalla. Ajaxista voisi ostaa ainakin yhden pelaajan valmentajan lisäksi, mutta taas olisi aika järkyttävän kova paikka tuolle managerille ja perustellusti nykyjohdon edelle nostaminen lienee arpomista.

Ajattelisin, että tällä hetkellä valmentajan vaihtaminen tarkoittaisi uuden projektin aloittamista. Nykyisen jatkaminen tarkoittaisi lähinnä Rooneyn palkkaamista tai jonkun nykyisistä nostamista ykköseksi. Uuden projektin voi sitten aloittaa sittenkin jos luikurit housuun tulee.
 

Buster

Jäsen
Tietysti kysymyksenä mikä olisi tässä tilanteessa perustellusti oikea ratkaisu?
On vaikea paikka johdolle ja Man Unitedin seurahistoria painaa hyvässä sekä pahassa. Eli halutaan uusi Ferguson, Busby (mitänäitänyoli) ainakin seuraavaksi vuosikymmeneksi, mikä on nykyjalkapallossa hyvin poikkeuksellista. Ja ei haluta olla kuin muut seurat, koska muistetaan kuinka Fergien dynastia olisi saattanut jäädä tapahtumatta, mikäli yksi ottelu olisi hävitty. Joten täällä saatetaan vähän pidempään katsella ja ollaan ehkä ylpeitä siitä, ettei olla mitään jatkuvasti tai heti koutsia vaihtavia tuulimyllyjä. Toki onhan täällä näitä yrittäjiä piisannut post-Ferguson aikana.

Conte ei ehkä olisi ollut oikea mies peräsimeen, mutta ihmetyttää silti tuo laiska perustelu, ettei haluttu hänen kaltaistaan short term valmentajaa. Tällä varmaankin viitataan hänen valmennushistoriaansa, eli 2-3 kautta ja sitten ulos, kun on kaikki revitty irti. Jotain olisi ehkä voitettu siinä ajassa kuitenkin. OGS taitaa olla nyt kolmatta täyttä kautta puikoissa, mitään ei ole voitettu ja viimeistään kesällä saanee lähteä, ellei ihmeitä tapahdu. Eri tie ja sama lopputulos, kukaan koutsi ei ole kolmea kautta pidempään täällä ollut. Jos pelaajahankinnat vain tehdään seuran pitkän linjan etu mielessä, niin väliäkö sillä kestolla loppupeleissä. Tietysti jos menestyy, niin parempi kun se koutsi on täällä 8 vuotta kuin 3 vuotta. Mutta menestys on kuitenkin se arvokkain ja hankalin tekijä yhtälössä.

Nyt ei myöskään enää taida olla ketään mitat täyttävää manageria vapaana. Tietysti joku hiddinkmäinen projektivalmentaja kauden loppuun voisi aina olla jostain kaivettavissa. Kieltämättä pysyvän uuden valmentajan kiinnitys olisi parasta varmaankin tapahtua vasta kesällä. Aina voi tietysti koittaa heilutella paksuja rahatukkoja ja koittaa ostaa sellaisen kesken kauden, mutta en tiedä miten pahalla sellaista hyvän projektin kesken kauden hylkäystä katsellaan, kynnys lähteä kesken on suuri. Mutta kesällä porukka tietää ManU:n etsivän koutsia, joten potentiaalisia nimiä on helpommin irrotettavissa ja myös enemmän liikkeellä toivottavasti kuin nyt. ManU:lla on monta hyvää nimeä mennyt ohi kesinä jolloin niitä kovia koutseja on liikkunut, koska heidän kätensä ovat kesällä aina olleet sidotut jo aiemman valmentajan kanssa.

OGS:n aikana on monesti sanottu Phelanin ja Carrickin olevan isosti vastuussa pelillisistä asioista. Jos ei päävalmentajaa vaihdeta vielä, niin siinä olisi yksi potentiaalinen piritysruiske keitokseen. Se nyt ainakin on selvää, ettei kaksikon varmaankaan pitäisi saada jatkaa uuden koutsin alaisuudessa.

Johto tosiaan ehtinyt naulata, että koska tsämppäripaikka on vielä hyvin näppien ulottuvilla, niin ei ole syytä miettiä koutsin vaihtoa. Mitenhän nykypelaajisto tuohon kunnianhimoon suhtautuu, jotka ovat jotain jossain voittaneetkin joskus. Aika sekaisin on oltu ja pelaajat ovat olleet kentällä tosi turhautuneita, mikä on näkynyt muutamissa taklauksissakin. Tilanne on hyvin kinkkinen ja johdon päätöksen on oltava oikea. Koska tosiaan kärkeen Chelskiin on 9 pistettä ja molemmat keskinäiset pelaamatta. Kakkospaikkaan kuusi pistettä. Edes kolmasosaa kaudesta ei ole vielä pelattu. Periaatteessa kaikki olisi vielä voitettavissa. Nyt vain pitää tapahtua joka osastolla oikeita asioita ja oikeita päätöksiä. Oli ne mitä tahansa ja aika sitten näyttää.

Onneksi ei itse tarvitse olla tekemässä niitä ja kantamassa vastuuta.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Erinomainen kirjotus @Buster.

Ralf Rangnick jota aiemmin haastateltiin Unitedin dof:ksi on huhujen mukaan ilmaissut kiinnostuksensa tulla loppukauden valmentajaksi. Mielestäni hän olisi se paras vaihtoehto ja hän toisi samoja elementtejä peliin kuin mitä Solskjaerilla mutta uskon, että osaisi organisoida prässin paljon paremmin.

Rangnickin edellinen valmennuspesti oli Leipzigissä.
 

Jeffrey

Jäsen
Ralf Rangnick jota aiemmin haastateltiin Unitedin dof:ksi on huhujen mukaan ilmaissut kiinnostuksensa tulla loppukauden valmentajaksi. Mielestäni hän olisi se paras vaihtoehto ja hän toisi samoja elementtejä peliin kuin mitä Solskjaerilla mutta uskon, että osaisi organisoida prässin paljon paremmin.

Rangnickin edellinen valmennuspesti oli Leipzigissä.

Rangnick tosiaan taitaa olla ainakin lähes kaikissa listauksissa se todennäköisin seuraaja mikäli tähän ratkaisuun nyt päädytään. Tässä voisi olla ihan sopiva nimi vetämään kausi loppuun ja kesällä sitten taas uudet kuviot, mutta markkinoista jotain kertoo se että viimeisen 10 vuoden aikana 88 peliä valmentanut nimi listojen kärjessä komeilee.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Rangnick tosiaan taitaa olla ainakin lähes kaikissa listauksissa se todennäköisin seuraaja mikäli tähän ratkaisuun nyt päädytään. Tässä voisi olla ihan sopiva nimi vetämään kausi loppuun ja kesällä sitten taas uudet kuviot, mutta markkinoista jotain kertoo se että viimeisen 10 vuoden aikana 88 peliä valmentanut nimi listojen kärjessä komeilee.
Samaa mieltä tuosta tilanteesta "markkinoilla". Mutta siis Romano on tuon Rangnickin ampunut alas. Häntä ei nähdä Unitedissa sopivana tähän tilanteeseen. Ristiriita on siinä, että Rangnick haluaisi täyden vallan kaikkeen kun taas Unitedin puolelta kyse olisi kesään asti ulottuvasta määräaikaisesta pestistä. Seura ei siis näe järkevänä lähteä isoon myllerrykseen, joka tuosta voisi seurata.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Seura ei siis näe järkevänä lähteä isoon myllerrykseen, joka tuosta voisi seurata.
Tähän ei tiedä pitäiskö suhtautua hyvänä vai huonona asiana.

Osa varmaan ajattelee, että ei haluta pilata niitä hyviä asioita mitä Solskajerin aikana on tehty pelaajien hankintapuolella ja osa taas varmaan miettii, että seuraan ei vaan haluta henkilöä, joka saattaisi uskaltaa astua Glazereiden varpaille.

Sitä ei varmasti kukaan kiistä, että yksi syy miksi Ole jatkaa on se, että on varmasti loppuun asti lojaali kaikille eikä lähde heittämään ketään bussin alle pelaajista eikä ylempää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Osa varmaan ajattelee, että ei haluta pilata niitä hyviä asioita mitä Solskajerin aikana on tehty pelaajien hankintapuolella ja osa taas varmaan miettii, että seuraan ei vaan haluta henkilöä, joka saattaisi uskaltaa astua Glazereiden varpaille.
Glazereiden varpaille tuskin kukaan manageri pystyisi astumaan, mutta tuo "johtokunta" (board) on oletettavasti tässä kohtaa sellainen, joka varoo oman toimivaltansa puolesta. Toisaalta tässä on siis se järki, että ne isommat muutokset annetaan kyllä managerin tehtäväksi, mutta ei vielä vaan vasta ensi kesästä alkaen, tai sitten kun seuraava vakituinen kaveri löytyy. Rangnick ei sellainen missään tapauksessa olisi.

Se, minkälaista peliä seuraava manageri peluuttaa, on tärkeää. Sen pitäisi olla mahdollisimman lähellä OGS:ää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös