Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 255 967
  • 13 719

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mutta tämä nyt ei enää liity mitenkään Modeihin.

Mutta mutkan (kenties jopa Kurvin) kautta saadaan liittymään:

Oon ihan varma että modet hoitavat hommiaan kännissä. Ei sitä kyllä selvin päin jaksa kun kattoo näitä palstan sankareita. Minähän olen ainoa asiallinen. kirjoittaja. Jatko. Ajassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mutta mutkan (kenties jopa Kurvin) kautta saadaan liittymään:

Oon ihan varma että modet hoitavat hommiaan kännissä. Ei sitä kyllä selvin päin jaksa kun kattoo näitä palstan sankareita. Minähän olen ainoa asiallinen. kirjoittaja. Jatko. Ajassa.
Olethan Varjo.Mode.Raattori.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
No, en vaan osaa pitää tuollaista toimintaa mitenkään hyväksyttävänä, tosi hienoahan olisi ystäviä, joilla on haasteita juomisen kanssa sinänsä kutsua rientoihin, mutta pitää ne alkoholittomina. Eikä tuo tapaus kuvauksesta päätellen ollut sellainen, jossa alkoholi olisi ollut satunnaisessa sivuroolissa.

Vähän väärä ketju mutta vastaampa kuitenkin kerran. Itsellä moraali menee tuossa siten että jos järjestäisin bileet missä tarjotaan alkoholia niin kyllä ilmoittaisin kaikille niille jotka sinne on tulossa että myös alkoholittomia juomia on tarjolla. Tosin jättäisin 90% varmuudella kutsun lähettämättä sellaiselle jolla saattaa lähteä lapasesta. Myös itse bileiden järjestänä tässä tapauksessa pitäisin huolta siitä että kellekään ei tapahdu mitään. Tosin jos lähden kaksin johonkin sellaisen kanssa jolla on haasteita tämän asian kanssa niin en myös itse silloin ota koska kyllä yhdet juhlat pystyy ilman viinaakin oleen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulle on jäänyt pikkaisen epäselväksi, mitkä leikkimieliset kutsumanimet vastustajan kannattajista ovat sallituja ja mitkä eivät. Seksuaaliseen suuntautumiseen viittaaviin lempinimiin on tehty kuitenkin linjanveto, luulen. Homottelu ei ole suotavaa (rämehomo). Eläimiin sekaantuminen taas on suotavaa. (poron pallin pureskelija, poron nussija). On oikeasti hyvä juttu, että alkaa näihin löytymään linja.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mulle on jäänyt pikkaisen epäselväksi, mitkä leikkimieliset kutsumanimet vastustajan kannattajista ovat sallituja ja mitkä eivät. Seksuaaliseen suuntautumiseen viittaaviin lempinimiin on tehty kuitenkin linjanveto, luulen. Homottelu ei ole suotavaa (rämehomo). Eläimiin sekaantuminen taas on suotavaa. (poron pallin pureskelija, poron nussija). On oikeasti hyvä juttu, että alkaa näihin löytymään linja.

Minulla tulee poron pallin pureskelusta ensin mieleen (epäilyttävän kuuloinen) ruokailu, ei eläimiin sekaantuminen.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Nimityshän tulee porojen kuohinnasta, joka entisaikoina tehtiin puremalla kivekset rikki. Ei siinä mitään eläimiinsekaantumiseen viittaavaa ole.

"Joillain alueilla kuohinta tehtiin kuitenkin itse ilman sen kummempia inhon tunteita, esimerkiksi Lapissa poroja ei kuohittu millään teräaseella vaan poro purtiin eli kivekset murskattiin puremalla jolloin ei tehty vertavuotavaa avohaavaa" - Wikipedia
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nimityshän tulee porojen kuohinnasta, joka entisaikoina tehtiin puremalla kivekset rikki. Ei siinä mitään eläimiinsekaantumiseen viittaavaa ole.

Niinhän ne haluavat meidän uskovan
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nimityshän tulee porojen kuohinnasta, joka entisaikoina tehtiin puremalla kivekset rikki. Ei siinä mitään eläimiinsekaantumiseen viittaavaa ole.
Aitoa raakaruokaa siis.

Kiitos täsmennyksestä, olen varmastikin joskus kuullut porojen yms. kuohinnasta puremalla, mutta enpä nyt osannut yhdistää asioita.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nimityshän tulee porojen kuohinnasta, joka entisaikoina tehtiin puremalla kivekset rikki. Ei siinä mitään eläimiinsekaantumiseen viittaavaa ole.
Mahtavaa! Eikä siinä, minulle on sinänsä ihan sama viittaako joku poron pallien purijalla kuohintaan, ruokailuun vai seksuaaliseen tekoon. Poron pallin purija on Kärppien kannattajasta ihan hyvä nimitys ja sääntöjen mukaan sallittu. Hyvä niin. Tuo rämehomottelusta annettu pelikielto vain laittoi pohtimaan, jotta missä rajat kulkevat.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Entä "Sinä Suomen liki kansalliseläimen asemaan päässeen ja myös joulumytologiassa tärkeässä roolissa olevan sorkkaelämäinen hellä rakastelija ensilumen valkaistessa routaisen Lapin maan"?
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No sanotaan nyt vaikka niin, ettei poron nussijaksi tai muuksi vastaavaksi huutelu ole välttämättä ihan suositeltavaa toimintaa.

Modet
Mites lestoiksi huutelu? Ei mielestäni ole ihan korrektia käytöstä sekään ja muistaakseni siitäkään ei ole pahemmin rangaistuksia tullut. Muistaakseni lähinnä kehuja moderaattoreiden toimesta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kaikki taitaa riippua siitä kuka moderaattori sattuu olemaan aktiivinen milloinkin. Joku moderattori joka tahtoo ja ehtii loukkaantua jostain sanee helposti järkättyä penalttia, kun muita ei asia kenties kiinnosta pätkän vertaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikki taitaa riippua siitä kuka moderaattori sattuu olemaan aktiivinen milloinkin. Joku moderattori joka tahtoo ja ehtii loukkaantua jostain sanee helposti järkättyä penalttia, kun muita ei asia kenties kiinnosta pätkän vertaa.
Näin minäkin luulen asian olevan. Muutoinkin varmaan on paljon eriäviä näkemyksiä sääntötulkinnoista @Moderaattorit keskuudessa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikö modeilta edellytetä yhdyssanasääntöjen osaamista?
Kirjoittajilta edellytetään jossakin määrin. Modeista ei puhuta säännöissä mitään.

Poronnussija on esitetyssä kontekstissa selkeästi yhdyssana. Kun kahden tai useamman sanan muodostaman sanajonon ensimmäisenä osana on jokin muu kuin perusmuodossa oleva substantiivi, kyseessä on joko yhdyssana tai erillisten sanojen muodostama sanaliitto. Silloin kun sanajono muodostaa merkityskokonaisuuden tai on muuten termimäinen, se on yhdyssana, muulloin erillisten sanojen liitto.

Jos porolla olisi jonkinlainen hetkellistä vakituisempi nussija, mahdollisesti niin, että poro joko omistaa tämän nussijan, tai kyseessä on jotenkin poron tahdonilmaisun kautta syntynyt kenties sopimussuhteeseen pohjautuva käytäntö, jolla genetiivimuoto ”poron” saisi perustelun, niin tällöin erillisten sanojen liitto ”poron nussija” olisi aivan oikein muotoiltu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mites lestoiksi huutelu? Ei mielestäni ole ihan korrektia käytöstä sekään ja muistaakseni siitäkään ei ole pahemmin rangaistuksia tullut. Muistaakseni lähinnä kehuja moderaattoreiden toimesta.
Uskontoon liittyvä rasismi on ollut sallittua tällä palstalla niin pitkään kuin minä muistan. Lesta on pudotuspeliaikana synonyymi Kärppien kannattajalle. Joskus tuohon otetaan tyylikkäästi pedofilia muistutukset mukaan. No, mutta sen tiedämme, että rämehomo on paha sana.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Entä suippokorvaksi kutsuminen? Raumalaiset ovat aitoja näitä edellä mainittuja, mutta eiväthän he saa porilaisia näiksi kutsua?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Entä suippokorvaksi kutsuminen? Raumalaiset ovat aitoja näitä edellä mainittuja, mutta eiväthän he saa porilaisia näiksi kutsua?
Kyllä se siltä vaikuttaa, että suippokorva on sallittu hellittelynimi samoin kuin lesta. Pitäisi varmaan tehdä jonkinmoinen listaus, josta näkee kielletyt sanat. Rämehomo siellä nyt jo on varmasti.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Katkerat kärppäfanit marttyyröityy.
More news at 11.
Se pieni hopeareunus Jokereiden KHL-siirrossa oli että nyt muiden jengien kannattajat saavat tuntea mitä tarkoittaa olla kaikkien vihaama.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katkerat kärppäfanit marttyyröityy.
More news at 11.
Se pieni hopeareunus Jokereiden KHL-siirrossa oli että nyt muiden jengien kannattajat saavat tuntea mitä tarkoittaa olla kaikkien vihaama.
Muuten samaa mieltä, paitsi tuo marttyyriosuus. Meikäläinen hakee tässä vain ja ainoastaan pelisääntöjä ja rajoja ennen alkavaa liigakautta. Tiedämme sitten, millä säännöillä pelataan tässä foorumissa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Aikuiset ihmiset. Älkää viitsikö.

Kannattaisiko jättää nimittely ja haukkuminen kokonaan pois omasta pelikirjasta, eikä hakea rajoja?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aikuiset ihmiset. Älkää viitsikö.

Kannattaisiko jättää nimittely ja haukkuminen kokonaan pois omasta pelikirjasta, eikä hakea rajoja?
Ehdottomasti kannataa jättää nimittely kokonaan pois. Minulla ei ole tarvetta haukkumanimien käyttöön, enkä moista tee. Paljon sitä kuitenkin itse kohtaan ja huomaan yleisestikin haukkumista tapahtuvan. Kiinnostaa siis vaan tietää, millä säännöillä täällä pelataan. Jonkin verran ristiriitaisuutta on havaittavissa. Mielenkiintoista on se, mistä ristiriitaisuudet johtuvat. Itse epäilen syyksi moderaattoreiden keskenään eriäviä mielipiteitä sääntötulkinnoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös