Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 248 496
  • 13 714
Noh noh, nyt taitaa olla aika viheltää peli hetkeksi poikki.

Moderointilinjasta ja meidän suhtautumisesta rasismiin on oikein hyvä keskustella. Tässä ketjussa on ollut aiheesta oikeinkin ansiokasta keskustelua. Vastapainona sen sijaan on ollut myös vähemmän hyvää debattia.

Täällä on nyt monella mopon rengas nousemassa huolella ilmaan ja ajoneuvo lähdössä lapasesta. Moderoinnista voinee keskustella syyllistymättä riidanhaastoon tai muuhun vastaavaan pään aukomiseen. Keskitytään asiaan, ei henkilöihin.

Jäitä hattuun toivoen,

Modet
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai suhtaudutaan tietyllä vakavuudella ja Jatkoajan keskustelupalstalla on paljon hyvää keskustelua eri aiheista.

Pointtini oli, että ota nyt vähän löysemmin. Siinä vaiheessa, kun itse koen tarvetta puolustella tai todistella omia näkökulmiani saati vakaumuksiani/suuntautumisiani tuollaisella tarmolla, on aika jättää Jatkoaika. Sillä siinä vaiheessa tämä palsta menee liian vakavaksi omaan makuuni.

Kukin tietysti tyylillään.
Aika erikoisesti olet tulkinnut viestejäni. Ihan rennosti olen tässäkin nyt kirjoitellut, eikä keskustelu ole lyönyt ihon läpi milliäkään. En ole myöskään ns. fanaattinen rasismin vastustaja, vaikka pidänkin rasismia vakavana asiana ja olen jyrkästi sitä vastaan. Sanotaanko näin, että asia ei ole minulle mistään syystä kovin läheinen, vaikka sitä vakavana pidänkin.

En todellakaan koe, että olisin puolustellut tai todistellut tässä asiassa näkökulmaani mitenkään ihmeellisellä tarmolla. Joissain tilanteissa jatkiksessa on lähtenyt oikeasti homma laukalle, jolloin olen pitänyt taukoa palstalta. Nyt ei olla sitä lähelläkään, kun tässä kirjoittelen lomafiiliksissä tähänkin ketjuun.

Mietiskelen vain, että kuinka vähän olet jatkoaikaa seurannut, jos minun viestini tässä keskustelussa vaikuttavat mielestäsi erityisen voimakkailta tai "tarmokkailta". Tämä on jatkiksen yleiseen tasoon nähden ollut mielestäni hyvin kevyttä kamaa kaikilta osallistujilta.

EDIT: Pahoittelut modeille, en nähnyt noottiviestiä, kun tämän viestin kirjoitus oli kesken. Suuntaankin seuraavaksi terassille tuulettumaan.
 
K

Kiekkokatsoja

@Moderaattorit arvostan tehtäväänne, täällä vapaa-ajan haasteissa. Pitkään on työ ollut ok.
Luulen, että tehtävänne on/tulee olemaan liian haasteellista, vapaa-ajan osuudessa. Tilannetta on turhan hankala hallita. Luulen että vapaa aika osuutta tulisi ajaa alas.

Ja oma kommenttini. Esim tänään yritin ketjuun kommentoida, että turha on riidellä kesällä/lomalla. No pari tyyppiä syytti rasismista. Ihmettelin että mitä ihmettä! Sanallakaan en tuota asiaa kommentoinut.
No.. tuo kuvastaa palstan mahdottomuutta hallita nykyaikana.
Noi pari meni näkymättömyyslistaani, mutta toivon, että joku sopu palstan toimivuuteen löyityisi.
Lisäys. Ookei, peli on vihelletty poikki. Todella hyvä ratkaisu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En muuten tiedä, kuuluuko näitä varjomodeasioita käsitellä julkisesti. Mutta vastasinpahan kun tuo kommentti jäi mieleen, enkä pidä siitä, että minut niputetaan joihinkin rasistityyppeihin. Jos olisin äkkipikaisempi jätkä, olettaisin anteeksipyyntöä mutta olen nyt hellämielisenä kun Tahko otti täydet pisteet Vimpeliltä.
Voin paljastaa vielä sen verran että kyllä minä pidän edelleen joko ymmärtämättöminä tai rasisteina (tai sekä että) niitä varjomoderaattoreita ja moderaattoreita jotka eivät olisi antaneet tuosta pelikieltoa. Tummaihoista pelaajaa haukutaan virheen jälkeen apinaksi, ja sitten keksitään porukalla jotain lieventäviä asianhaaroja sen sijaan että mäntti olisi laitettu kuriin ja jäähylle.
Muistaakseeni tuo mainitsemasi jälkikommentoija oli myös alkup. viestin raportoija eli eiköhän hän tuntenut kontekstin keskimääräistä paremmin.
Kovin vähän varjomoderoinnissa ylipäätään syntyi keskustelua saatika väittelyä keisseistä. Hyvä niin tietysti jos siitä ainoastakin tuli loukkaava ja latistettu olo.

Oli varmaankn huono ja tyylitön idea ottaa tämä varjomoderointikeissi esiin jota asianosaisille pahoittelen, mutta ei se sitä muuta että tummaihoisen pelaajan haukkuminen apinaksi oli varjomoderaattorien konsensuksen mukaan sallittua (tai max rikepiste) ja moderaattorien mukaan täysin sallittua. Lieventävät asianhaarat voi keksiä sitten vaikka Ondrej Kudelan pelikirjasta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Voin paljastaa vielä sen verran että kyllä minä pidän edelleen joko ymmärtämättöminä tai rasisteina (tai sekä että) niitä varjomoderaattoreita ja moderaattoreita jotka eivät olisi antaneet tuosta pelikieltoa. Tummaihoista pelaajaa haukutaan virheen jälkeen apinaksi, ja sitten keksitään porukalla jotain lieventäviä asianhaaroja sen sijaan että mäntti olisi laitettu kuriin ja jäähylle.
Muistaakseeni tuo mainitsemasi jälkikommentoija oli myös alkup. viestin raportoija eli eiköhän hän tuntenut kontekstin keskimääräistä paremmin.

Olin siis väärässä positiosi suhteen. Kuitenkaan en pitänyt tuota asiaa ihan niin mustavalkoisena silloin kuin sinä silloin ja nyt pidät. Se oli vaikea juttu, mielestäni. Ehkä minä olen rasisti, jos joskus olen valmis katsomaan lieventäviä asianhaaroja. Mitä tulee tuohon futiksen liveseurannan juttuun niin siinä olin modejen kanssa samaa mieltä. Eikö se nyt ollut ihan selvä tapaus? Mutta kaikki eivät ole.

Tämä nyt on vähän heikkoa keskustelua, koska vain modet ja varjomodet tietävät mistä on kyse.

Nooh tämä on tätä. Voikaa kaikki hyvin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tämä nyt on vähän heikkoa keskustelua, koska vain modet ja varjomodet tietävät mistä on kyse.

Varmaan kivaa siellä parempien ihmisten ringissä. Tiedoksi, että leipä on ihan hyvää ilman katkarapujakin. Minua ei ole ostettu!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yv ei sinulle onnistu, joten kerron tässä että 3.2. raporteista tuo löytyy. En rupea tässä availemaan noita keskusteluja sen enempää, mutta totean että en oikein arvosta että minua maalataan tässä väärinmuistajaksi.
Apinanhuutelijan puolustelijat käyttivät mm argumentteja ettei se ole rangaistavaa jos sen tekee pikaistuksissa tai jos ei ole varmaa että sillä viitattiin ihonväriin.
@Ollakseni ei tullut tuosta edes mitään huomautusta. Ei siis rangaistavaa.

Kiitos raporttien päivämäärästä, kävin lukemassa kommentit. Voin myös nostaa käden virheen merkiksi, että tämä on ilmeisesti päässyt minulta liian helpolla ja olen ostanut selitykset, että olisi ollut spontaani heitto. Jos kuitenkin on jälkikäteen käynyt ilmi, että kysymyksessä on oikeasti ollut ihonväriin perustuva heitto, olen toiminut todella väärin. En yleensä ole hyväuskoinen hölmö, mutta tässä kohtaa olen näköjään voinut ollakin, kun en futista seuraa enkä ole ollut asiaan yhtään perehtynyt ja luin muiden tulkintoja viestistä ennen kuin annoin oman tuomioni. Tällä pyrin siihen, että minimoisin puhtaasti omat toisinaan vain omista lähtökohdista tehtävät, jopa puusilmäiset näkökantani ja olisin pystynyt mahdollisimman objektiiviseen palautteen antamiseen.

Eikä mun nyt ole tarkoitus sua syyttää mistään ja pahoitteluni, jos sait sellaisen käsityksen. Mutta ko. viesti ei ole mun nähdäkseni ollut täysin mustavalkoinen, jolloin yhden tällaisen jokseenkin tulkinnanvaraisen viestin perusteella vedetyt johtopäätökset eivät kerro koko totuutta mistään palstan linjasta tai muiden rasistisuudesta. Viestin pohjalta käytiin keskustelua ja moni muukin oli tulkinnut sen kiukuspäissään tehdyksi heitoksi, joten ihan yksiselitteisestä asiasta ei nähdäkseni ole ollut kysymys. Mutta eipä nämä mun selittelyt mitään muuta. Kuvittelin tehneeni oikeudenmukaisen päätöksen, kun nimimerkki oli vielä kieltänyt viitanneensa ihonväriin, vaan apinalla viitattiin henkilön ratkaisuun kentällä, mutta ilmeisesti näin ei ole ollut ja päätökseni oli väärä.

Missään nimessä minkäänlaista rasisimia ei pidä hyväksyä ja mielestäni yhtään siimaa ei pidä antaa. Kaikista rasistisista heitoista pitäisi lentää ilman varoitusta ulos välittömästi.

(Mulle ei tosiaan voi lähettää yksityisviestejä, koska olen joskus menneisyydessä saanut uhkaavia ja todella loukkaavia yksityisviestejä. Tällöin katsoin aiheelliseksi toimia niin, ettei mulle voi kuka tahansa yv:tä enää lähettää. Jos joku haluaa kanssani yksityisesti kirjoitella, voi toki tägätä mut johonkin viestiin jossakin ketjussa ja kertoa yv-toiveestaan, jolloin lähetän itse hänelle päin viestin.)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tulee lieventäviin asianhaaroihin ja rasistisiin viesteihin, niin haluasin sanoa sen verran, että selkeästi rasistisista viesteistä on mielestäni aina syytä antaa jonkinlainen rangaistus. Lieventävät asianhaarat voivat lieventää rangaistusta, mutta rasismi on rasismia vaikka joissain tilanteissa olisikin selkeitä lieventäviä asianhaaroja. Ymmärtääkseni jatkiksen yleinen linja rasismia kohtaan on pitkälti oman näkemykseni kaltainen, joten täytyy kyllä ihmetellä, jos selkeästi rasistisia viestejä pääsee läpi ilman mitään rangaistusta, vaikka niihin löytyisikin lieventäviä asianhaaroja.

Vaikka kyseessä olisikin tietyllä tapaa "viaton ja spontaani heitto", niin silti tulisi muistuttaa, että missä se raja menee.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Jatkoajassa noin joka viidennessä viestissä arvostellaan kanssakirjoittajan älykkyyttä tai mennään muulla tavoin henkilökohtaisuuksiin, mutta vain rasismi on tietyn piirin mielestä automaattisesti rangaistavaa. Tässä yksi erittäin hyvä syy miksi koko rasismikeskustelu alkaa tällaista peruspulliaista vain vituttamaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Koska elämä on mennyt sen todistamiseksi, että ei ole mensevikk... ei kun rasisti niin poiminpa viestini kyseisestä keskustelusta talvelta. Näistä voi sitten jokainen päätellä, miten suhtaudun rasismiin.

Viestejä on kaksi. Ensimmäisen kaksi ensimmäistä sanaa kertoo siitä, tahdonko ja mitä rangaistukseksi.

ei mitään. Ei kyllä ole varmaa, viittaako "apina" tiettyyn ihonväriin tai muuten olemukseen. Tulkinnanvaraista. Kaveri myös itse selitti tätä vähän myöhemmin.

Tapaus jäi mietityttämään ja kommentoin vielä näin:

Täytyy kyllä sanoa tuosta apinakommentista, että miten joku voi olla niin taukki vielä vuonna 2021 että kirjoittaa tuollaisen viestin, jonka ihan hyvin voi tulkita rasistiseksi. En tiedä, onko viesti rasistinen. En minä ainakaan tiedä. Täytyykin käydä lukemassa kaverin muita viestejä, että onko BLM-miehiä vai kala. BLM kuulostaa joltain sidonnalta, muuten. TIEDÄN ETTEI OLE HYMIÖ

Tässä kommenttini. Minä en tiennyt. Pahoittelen sitä ja tietämättömyys on jälleen näinä aikoina tuomittavaa ja tietämättömille kuuluu rangaistus, koska he eivät olleet heittämässä ihmisiä jo etukäteen idän junaan. Yhteiskunta ei parane ellei loisista päästä eroon ja minä olen loinen. Ei siinä auta sitten avautua, että en minä rasistina itseäni pidä, kun puheet eivät ole jatkuvan tuomitsevia. Ei auta sekään, että lähipiiriin kuuluu vaikka minkäväristä porukkaa. Ei auta mikään. Selitä siinä sitten kummitytölle, että setä lähtee tästä hiekkakuopalle, koska ihmiset ovat sanoneet, että setä ei pidä ihonväristäsi. Moikka.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Itseasiassa koko sanktiokäytäntö on jokseenkin nurinkurinen. Nimimerkkien arvuuttelusta saa poikkeuksetta kuukauden sanktion vaikka valtaosa rangaistuksiin johtaneista heitoista on tyyliin "Moi Tami", jotka eivät todellakaan ole konkreettisia yrityksiä paljastaa oikeita henkilöllisyyksiä nimimerkkien takaa. Vertailukohtana sitten näiden törkeiden rasististen viestien saamat sanktiot, jotka eivät pelkästään loukkaa etnisyydeltään erilaisten ihmisten ihmisarvoa vaan käyttävät Jatkoaikaa vastenmielisten ajatustensa mainosalustana. Jos tämän Jatkoajan rangaistuskonseptin veisi tuollaisenaan jääkiekkokaukaloon niin kiekosta katsomoon saisi 5 ottelun pelikiellon, kuten myös tahallisesta päähän kohdistuneesta taklauksesta, jossa vastustaja loukkaantuu.

Jatkoajan vastuuhenkilöiden pitäisi ehdottomasti tehdä periaatepäätös, että selkeän rasistiset, homofobiset ja muut yhdenvertaisuutta räikeästi loukkaavat viestit sanktioitaisiin poikkeuksetta raskaimman kautta.
 
Suosikkijoukkue
IFK
@Moderaattorit ovat useampaan kertaan antaneet ymmärtää, että rasismin suhteen sovelletaan nolla-toleranssia. Täällä on monesta eri näkökulmasta pohdittu sitä, mikä sitten on rasismia. Kuten asioilla yleensä, selkeyden reununoilla on harmaa alue, jossa on sitten mielipide erot tekemässä päätöksiä siitä, onko jokin rasismia vaiko ei.

Ihmisoikeusliitto on määritellyt rasismin seuraavasti:
"Rasismia ovat sellaiset uskomukset ja toiminnot, jotka pohjautuvat ajatukseen ihmisryhmien perustavanlaatuisesta kulttuurisesta ja/tai biologisesta erilaisuudesta, ja jotka oikeuttavat ihmisryhmien negatiivisen kohtelun tällä perusteella."

Tyttöhallitus, hamehallitus, huulipunahallitus, sukkahousuhallitus, - kaikille noista on yhteistä juuri tuo, että kirjoittaja haluaa korostaa kyseessä olevan perustavanlaatuisesti biologisesti heikompi ryhmä, kuin kirkasotsainen ryhmä reiluja suomalaisia kunnon mulkkuja. Omasta näkökulmastani tämä on täysin selvää rasismia, mutta täällä siihen ei ole puututtu millään tapaa.

Täällä hallitusta tai sen jäseniä voi parjata aivan miten tahansa useimmiten juuri rasistisista lähtökohdista, mutta koska kohteena on joukko suomalaisia valkoisia naisia, niin sitä ei mielletä rasismiksi, vaikka se itseasiassa juuri sitä on.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkoajassa noin joka viidennessä viestissä arvostellaan kanssakirjoittajan älykkyyttä tai mennään muulla tavoin henkilökohtaisuuksiin, mutta vain rasismi on tietyn piirin mielestä automaattisesti rangaistavaa. Tässä yksi erittäin hyvä syy miksi koko rasismikeskustelu alkaa tällaista peruspulliaista vain vituttamaan.
En kyllä ymmärrä tätä joidenkin jatkuvaa tarvetta vähätellä rasismia. Sinultakin tämä oli jo aika mones viesti, joissa aina vain enemmän vähätellään rasismia ja verrataan sitä paljon vähäpätöisempiin asioihin.

Kyllä niitä henkilökohtaisuuksia ja törkeitä viestejä pitää myös rankoa, mutta miksi niitä nyt täytyy tähän keskusteluun tuoda mukaan? Mikä siinä on niin hirveää, että tuomitaan rasismi jyrkästi?

Minua alkaa ihan tosissaan vituttamaan tämä rasismin jatkuva vähättely, kun kukaan ei ole edes pystynyt vähättelyään mitenkään perustelemaan, saati kertomaan mikä siinä rasismin vastustamisessa on niin hirveää. Alkaa mennä ihan uskomattomaksi tämä touhu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseasiassa koko sanktiokäytäntö on jokseenkin nurinkurinen. Nimimerkkien arvuuttelusta saa poikkeuksetta kuukauden sanktion vaikka valtaosa rangaistuksiin johtaneista heitoista on tyyliin "Moi Tami", jotka eivät todellakaan ole konkreettisia yrityksiä paljastaa oikeita henkilöllisyyksiä nimimerkkien takaa. Vertailukohtana sitten näiden törkeiden rasististen viestien saamat sanktiot, jotka eivät pelkästään loukkaa etnisyydeltään erilaisten ihmisten ihmisarvoa vaan käyttävät Jatkoaikaa vastenmielisten ajatustensa mainosalustana. Jos tämän Jatkoajan rangaistuskonseptin veisi tuollaisenaan jääkiekkokaukaloon niin kiekosta katsomoon saisi 5 ottelun pelikiellon, kuten myös tahallisesta päähän kohdistuneesta taklauksesta, jossa vastustaja loukkaantuu.

Jatkoajan vastuuhenkilöiden pitäisi ehdottomasti tehdä periaatepäätös, että selkeän rasistiset, homofobiset ja muut yhdenvertaisuutta räikeästi loukkaavat viestit sanktioitaisiin poikkeuksetta raskaimman kautta.
Täysin samaa mieltä siitä, että selkeistä rasistisista viesteistä pitäisi rankoa poikkeuksetta vähintään samalla tapaa kuin henkilöllisyyden arvuuttelusta. Eli minimissään kuukausi. Jatkiksen tyyliin ei ole tainnut koskaan kuulua se, että yksi asiaton viesti riitäisi antamaan kenkää palstalta, ellei sitten ole joku täysin poikkeuksellinen tapaus kyseessä, mutta rasismin suhteen linja voisi olla luokkaa yhdestä kerrasta 1-2kk kakkua ja seuraavasta kenkää. Toki näissä tilanteissa sen rasismin täytyy olla kristallinkirkasta, ettei ketään lähdetä turhaan potkimaan ja rankomaan ankarasti.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Minua alkaa ihan tosissaan vituttamaan tämä rasismin jatkuva vähättely

Siinähän vittuunnut kaikessa rauhassa. Kiinnostaa suunnilleen yhtä paljon kuin marraskuinen JYP-Pelicans.

Etköhän sinäkin tule joskus oppimaan, että maailmassa on muitakin, jopa tätä suurempia ongelmia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Täysin samaa mieltä siitä, että selkeistä rasistisista viesteistä pitäisi rankoa poikkeuksetta vähintään samalla tapaa kuin henkilöllisyyden arvuuttelusta. Eli minimissään kuukausi. Jatkiksen tyyliin ei ole tainnut koskaan kuulua se, että yksi asiaton viesti riitäisi antamaan kenkää palstalta, ellei sitten ole joku täysin poikkeuksellinen tapaus kyseessä, mutta rasismin suhteen linja voisi olla luokkaa yhdestä kerrasta 1-2kk kakkua ja seuraavasta kenkää. Toki näissä tilanteissa sen rasismin täytyy olla kristallinkirkasta, ettei ketään lähdetä turhaan potkimaan ja rankomaan ankarasti.

En olisi voinut asiaa paremmin itse sanoa, joten lainasin yllä olevan viestin, josta olen täysin samaa mieltä.

Väittäisin muuten ymmärtäväni @Grainger in pointin. Maailmassa tosiaan on paljon ongelmia.

Enkä edelleenkään ole sitä mieltä, että kerrasta teloituskomppanian eteen. Voi myös opettaa, että kuules nyt, toi on vähän tyhmää tai oikeastaan vähän enemmänkin kuin vähän tyhmää, vaikket tyhmä olekaan, mutta tässä näin toimit tyhmästi.

Jos ihmisestä tahtoo lopullisesti rasistin, niin kannattaa heittää hänet heti pihalle ja sanoa että olet tyhmä. Näinhän toimivat ns. tiedostavat tahot eikä se rasismin kitkemisessä tosiaankaan auta. Siksi olen kehottanut ottamaan vähän iisimmin.

Ja tuomari löytyy muualta. (tämä on näkemykseni)

Rakkautta kaikille!
 
Hei,

Olemme siirtäneet tästä ketjusta rasismiin mutta ei modetoimintaan liittyvät viestit rasismikeskusteluketjuun

Moderaattorien toiminnasta mm. rasismiin puuttumisessa saa toki jatkossakin keskustella tässä ketjussa.

Järjestystä kaipaavin terveisin,

Moderaattorit
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Joudun nyt ilmeisesti siirtymään käyttämään vain kirjakieltä kommenteissani.

Sain rikepisteen tästä viestistä, joka oli kuulemma muuten ihan hyvä, mutta loppuun tuli "halventava termi".
Tämä on aivan suoraa jatkumoa aiemmalle "ryby"-termilleni. Tämä "fägärikään" ei ole minun maailmassani
halventava, vaan ihan slangia. En oikein tiedä mitä sanoa. Ehkä vaikka "Pallolitto, haistakaa vittu!"

Olisihan se melko kornia vetää pelipaidan hihaan joku sateenkaari, kun samassa paidassa on Turkish Airlinesin mainos. Turkki ei taida olla ihanneyhteiskunta fägärien kannalta.
 

teppana

Jäsen
Joudun nyt ilmeisesti siirtymään käyttämään vain kirjakieltä kommenteissani.

Sain rikepisteen tästä viestistä, joka oli kuulemma muuten ihan hyvä, mutta loppuun tuli "halventava termi".
Tämä on aivan suoraa jatkumoa aiemmalle "ryby"-termilleni. Tämä "fägärikään" ei ole minun maailmassani
halventava, vaan ihan slangia. En oikein tiedä mitä sanoa. Ehkä vaikka "Pallolitto, haistakaa vittu!"

Fägäri on ihan yleisesti tiedostettu halventava termi homoseksuaaleista. Ihan oikein meni rikepiste, pelikieltoakin olisi tuosta voinut antaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Fägäri on ihan yleisesti tiedostettu halventava termi homoseksuaaleista. Ihan oikein meni rikepiste, pelikieltoakin olisi tuosta voinut antaa.

Vaikuttaa että elän eri maailmassa kuin osa käyttäjistä, mutta eihän se mitään. Voisin listata tähän nipun slangitermejä ja kysyä mitkä kaikki koetaan halventavina, mutta ehkä näin aurinkoisena päivänä keksin muutakin tekemistä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ihan oikein meni rikepiste, pelikieltoakin olisi tuosta voinut antaa.

No niin, alkaa olla homma mallillaan, kun näiltä teppanoilta aletaan kysellä mitä saa kirjoittaa ja mitä ei. Eiköhän se rikepiste riitä, jos palstan moderointi näin on päättänyt. Ei tarvinne teppanoiden enää koventaa rangaistuksia.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Jos mietitään homoseksuaaleista käytettyjä nimityksiä, niin eiköhän niistä melko lähellä 100% ole taustaltaan halventavia? Että puhuttaisiinko vain homoista ilman turhia nimittelyjä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös