Ville Leskinen IFK:ssa

  • 124 602
  • 582

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Näin se voi olla. Suomi on duunarien luvattu maa.
Tämä on nyt aika mustavalkoista ajattelua ja meidän fanien vähättelyä, jotka eivät pidä Leskisestä yhtä paljon kuin toiset. Ei pelaajia tai fanien preferenssejä pysty lokeroimaan vain niin, että toiset tykkää taiteilijoista ja toiset duunaripelaajista. Itse tykkään eniten niistä pelaajista, joissa nämä ominaisuudet yhdistyvät parhaansa mukaan. IFK:sta tällä kaudella tämmöinen pelaaja on esimerkiksi Alex Broadhurst. Hän on jatkuvasti pelin ytimessä, painaa hommia sata lasissa ja on silti todella taitava lajiominaisuuksiltaan. Viime kaudelta tämmöinen pelaaja oli Teemu Turunen. Eli kyllä ainakin itse uskon siihen, että taito ja kokonaisvaltaisuus pystyy yhdistymään pelaajissa, ja näitä pelaajia pidän kaikista arvokkaimpina joukkueelle. Ei niskalimassa duuninteko kentällä sitä tarkoita, ettet voisi myös olla pirun taitava. Kysykää vaikka Brayden Pointilta.

Mielestäni Leskisessä on siis ripaus liikaa hiihtelijää aka pellailijaa. Silti Leskinen on Liigaan ehdottomasti kova hyökkäyspään ase. Jokainen pystyy tosiaan teksti-tv scouttauksella katsomaan pisteet ja komeiltahan ne näyttää. Ottaisin kuitenkin, jos saisi valita, Teemu Turusen tai hänen kaltaisen pelaajan ennen Leskistä kärkilaiturikseni, kun aletaan pelaamaan mestaruudesta.
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
^ Kuten jo pari kertaa aiemmin kirjoitin, ei todellakaan ole vähättelyä tai muiden mielipiteiden aliarvostamista.

Kyllä mäkin diggaan niistä pelaajista jotka ovat koko ajan pelin ytimessä, mutta valitettavasti ne jätkät joilla on vielä taitoa pelata, eivät pelaa Liigassa. Teemu Turunen veti huippukauden Stadissa ja sitten osoite olikin muualla.

No jätän homman nyt tähän, nautitaan koko joukkueen esityksistä tämän pitkän kevään osalta.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Leskinen on kieltämättä kiekottomana hieman laiskahko pelaaja. Ja varastaa myös puolustussuuntaan.

Taiteilijaluonne, joka on kiekollisena vahvimmillaan. Haluaa pitää kiekkoa, ja olla liideri. Kärpissä viereen lyötiin loistava kahden suunnan sentteri Nicklas Lasu, ja homma toimi kuin unelma: Leskinen pystyi varastamaan hyökkäyssuuntaan, mutta ei kuitenkaan määräänsä enempää.

Ketju Sallinen - Lundell - Leskinen tulee tekemään vielä paljon tuhoa tällä kaudella. Tai näin minä sen rakentaisin. Sallinen pelaa hyvin kahteen suuntaan, kuten myös Lundell.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun silmiini Leskinen ei edes ole laiska puolustussuuntaan. Ei toki ole mikään puolustuksen erikoismies, joten en edes vertaa häntä heihin. Leskinen ei myöskään ole omaan pussiin pelaava egoisti. Mua jopa ärsyttää hänen epäitsekkyytensä ajoittain.

Mikä ”se” sitten on, joka hänessä, jos nyt ei töki, mutta arvelluttaa? En todellakaan aidosti osaa sanoa. Mitään Leskistä vastaan mulla ei ole ja toivon totisesti hänelle onnistumisia meillä. En kuitenkaan silti ole ainakaan vielä kyennyt näkemään häntä ihan niin merkittävänä pelaajana ja suurena nerona kuin ehkä osa täällä. Mutta voi hyvin olla, että Leskinen on liian nerokas pelaaja mun silmille ja mä joudun häntä katsoessani itse epämukavuusalueelle ja se vaikuttaa näkemyksiini ja ajatuksiini. Ehkä Leskisen on tarkoitus haastaa omia näkemyksiäni ja tulen vielä havaitsemaan jotain sellaista, mitä vielä ei ole näkynyt mun silmille?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mun silmiini Leskinen ei edes ole laiska puolustussuuntaan. Ei toki ole mikään puolustuksen erikoismies, joten en edes vertaa häntä heihin. Leskinen ei myöskään ole omaan pussiin pelaava egoisti. Mua jopa ärsyttää hänen epäitsekkyytensä ajoittain.

Mikä ”se” sitten on, joka hänessä, jos nyt ei töki, mutta arvelluttaa? En todellakaan aidosti osaa sanoa. Mitään Leskistä vastaan mulla ei ole ja toivon totisesti hänelle onnistumisia meillä. En kuitenkaan silti ole ainakaan vielä kyennyt näkemään häntä ihan niin merkittävänä pelaajana ja suurena nerona kuin ehkä osa täällä. Mutta voi hyvin olla, että Leskinen on liian nerokas pelaaja mun silmille ja mä joudun häntä katsoessani itse epämukavuusalueelle ja se vaikuttaa näkemyksiini ja ajatuksiini. Ehkä Leskisen on tarkoitus haastaa omia näkemyksiäni ja tulen vielä havaitsemaan jotain sellaista, mitä vielä ei ole näkynyt mun silmille?

Leskinen olisi ollut juurikin se ”Kuusela”, jota toi meidän jengi kaipaa. Tietää aina kausiennakoissa, että tapahtuu mitä tahansa, niin paukuttaa sen 50+ pistettä. Erona, että Leskinen on nuorempi ja vielä kehittyy. Todella harmi, että palaa takaisin kotiin. Mutta juurikin noita Pyörälöitä ja muita Kärpät on pystynyt kotiuttamaan ja siksi ovat vuodesta toiseen kärjen tuntumassa.

Leskinen on kasvanut itselleni isoksi suosikiksi. Tekee kiekon kanssa todella vähän vääriä asioita. Joo näyttäviä virheitä tulee tuon pelaajatyypin kavereille aina, mutta Lese pelaa joka pelissä niin, että vähän paremmalla tuurilla olisi voinut iskeä tehot 2+2. Eli aina joko löytää itsensä maalipaikasta tai tarjoilee hyviä passeja maalipaikkoihin. ns. alati vaarallinen ja siksi vaikea pidettävä. Hursti on oikeastaan ainoa sellainen pelaaja meillä juuri tällä hetkellä.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun silmiini Leskinen ei edes ole laiska puolustussuuntaan. Ei toki ole mikään puolustuksen erikoismies, joten en edes vertaa häntä heihin. Leskinen ei myöskään ole omaan pussiin pelaava egoisti. Mua jopa ärsyttää hänen epäitsekkyytensä ajoittain.

Mikä ”se” sitten on, joka hänessä, jos nyt ei töki, mutta arvelluttaa? En todellakaan aidosti osaa sanoa. Mitään Leskistä vastaan mulla ei ole ja toivon totisesti hänelle onnistumisia meillä. En kuitenkaan silti ole ainakaan vielä kyennyt näkemään häntä ihan niin merkittävänä pelaajana ja suurena nerona kuin ehkä osa täällä. Mutta voi hyvin olla, että Leskinen on liian nerokas pelaaja mun silmille ja mä joudun häntä katsoessani itse epämukavuusalueelle ja se vaikuttaa näkemyksiini ja ajatuksiini. Ehkä Leskisen on tarkoitus haastaa omia näkemyksiäni ja tulen vielä havaitsemaan jotain sellaista, mitä vielä ei ole näkynyt mun silmille?

Voisko se arvellutus johtua alitajuisesta luopumisen tuskasta? Pelaajana Leskinen on parasta A-ryhmää ja minusta pelaa hyvin myös puolustussuuntaan, vaikka ei ole niin näyttävän työteliäs. Itellä vähän hiertää se, että Leskisestä on pidetty Stadissa hyvää huolta loukkaantumisten aikana, eikä IFK ole saanut poissaolojen takia täyttä vastinetta rahoilleen. Nyt Leskisen Kärppäsopimusta ens kaudelle pidetään julkaisua vaille totuutena ja se pistää vituttamaan, ettei Leskinen ole ilmeisesti halukas täällä jatkamaan. Ja juu tiedän, Leskinen ei ole IFK:lle mitään velkaa ja vastaavat kuviot on ihan arkipäivää lätkämaailmassa. Tuli vain mieleen tällainen näkökulma mieleen fanien ristiriitaisille fiiliksille.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisko se arvellutus johtua alitajuisesta luopumisen tuskasta?

Ei voi, sillä en ole onnistunut luomaan mitään tunnesidettä Leskiseen. Ja tunnetta ei voi pakottaa. Minulla on tunneside Leskisen tekemiin tehopisteisiin kyllä. Onkohan se hyväksikäyttöä? Esineellistämistä?
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei voi, sillä en ole onnistunut luomaan mitään tunnesidettä Leskiseen. Ja tunnetta ei voi pakottaa. Minulla on tunneside Leskisen tekemiin tehopisteisiin kyllä. Onkohan se hyväksikäyttöä? Esineellistämistä?

Hyvin avattu. Ei osunut keittiöpsykologi maaliinsa tällä kertaa.
 

Päähaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei voi, sillä en ole onnistunut luomaan mitään tunnesidettä Leskiseen. Ja tunnetta ei voi pakottaa. Minulla on tunneside Leskisen tekemiin tehopisteisiin kyllä. Onkohan se hyväksikäyttöä? Esineellistämistä?

Hienosti sanoitettu omatkin tuntemukseni. Hadeen oppi rakastumaan ajan myötä (eräät poffit ja tärkeän paikan maalit), mutta Leskisestä paistaa vähän enemmän matkalaukkurakastaja, kun oma seura nyt sattui olemaan jo täynnä. Vähän michaelkeräsmäistä baaripokailumeininkiä, pisteet ja hetken rakkauden otan vastaan, mutta en lähde yhteistä tulevaisuutta rakentamaan.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Ei voi, sillä en ole onnistunut luomaan mitään tunnesidettä Leskiseen. Ja tunnetta ei voi pakottaa. Minulla on tunneside Leskisen tekemiin tehopisteisiin kyllä. Onkohan se hyväksikäyttöä? Esineellistämistä?

Tämä tunnesideasia on jännä homma. Uskon, että se ohjaa suhtautumistamme pelaajiin paljon enemmän kuin tulemme ajatelleeksi. Jostain syystä olen usein pitänyt kovasti sellaisista pelaajista, jotka voisi helposti luokitella epä-IFK:maisiksi. Esimerkkeinä mainittakoon vähän aikaa sitten tässäkin ketjussa mainittu Teppo Kivelä ja Janne Laakkonen. Leskinen mennee tähän samaan kategoriaan. Moniin yleisesti korkealle arvostettuihin ”IFK:n ruumiillistumiin” mitään tällaista sidettä ei sen sijaan ole kohdallani syntynyt.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leskinen on todella hyvä pelaaja, ei siitä kahta sanaa. Mutta noin muuten en minäkään ihan älyttömästi syty, eikä hänestä mitään seuraikonia saa oikein millään, vaikka useammankin kauden meillä pelaisi. Palkkasoturi, joka hoitaa hommansa moitteetta tai osin jopa säkenöivästi. Pitäisi tosi mielelläni, mutta en mitenkään isosti jää kaipaamaan. Paitsi just niitä pisteitä. Ristiriitaista kyllä, tiedetään.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Minulle Leskinen ainoa ongelma on omassa päässäni oleva kärppäleima. Pidän pelaajasta, mutta en rakastu.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Mun ajatukset Leskisestä on vähän saman suuntaisia kuin @EPK :lla. Leskinen on erinomainen pelaaja, mutta jotain silti uupuu. En edes osaa suoraan, mitä se "jotain" on, kun välillä näen niitä puuttuvia aineksiakin kentällä. Mutta aina puuttuu vähän "jotain". Mä en keksi mitään muuta "selitystä" omille fiiliksilleni kuin sen, että Leskinen lunastaa aivan liian harvoin sen täyden potentiaalinsa. Ja sellainen mua vähän ärsyttää. Ja jotenkin hän herää kunnolla aina liian myöhään.

Mulla on tosi skitso suhde Leskiseen, myönnän. Arvostan kovasti, mutta joku silti vähän tökkii.
Et varmasti ole yksin sen fiiliksen kanssa, että kyseessä on erinomainen pelaaja, mutta ”jotain” puuttuu. Mikäli sitä ”jotain” ei puuttuisi, niin Leskinen pelaisi kaukana kotimaisista kentistä.

Tähän sarjaan tosiaan erinomainen ukkeli ja hyvä, että edustaa Hifk:ta just nyt - toivoisin, että myös tulevina kausina!
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Et varmasti ole yksin sen fiiliksen kanssa, että kyseessä on erinomainen pelaaja, mutta ”jotain” puuttuu. Mikäli sitä ”jotain” ei puuttuisi, niin Leskinen pelaisi kaukana kotimaisista kentistä.

Tähän sarjaan tosiaan erinomainen ukkeli ja hyvä, että edustaa Hifk:ta just nyt - toivoisin, että myös tulevina kausina!

niinhän tuo pelaisi varmaan kohelossa jos viitsisi antaa 100% joka päässä kenttää. Ei edes majussa ole ollut käyttöä kuin pari eht höntsää sillä kaudella kun dominoi Kärpissä. Outoa sinänsä ettei liigan pistepörssin ja pleijaripörssin kärki mahdu kisakoneeseen, kertonee suurista puutteista puolustuspelaamisessa. Mutta taiteilijaluonnehan Lese on ja muistan lukeneeni jostain että erikoinen persoona muutenkin, niin kivahan se on että näitäkin vielä löytyy vaikkei omiin suosikkeihin kuulukaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Outoa sinänsä ettei liigan pistepörssin ja pleijaripörssin kärki mahdu kisakoneeseen, kertonee suurista puutteista puolustuspelaamisessa.
MM-kisathan jäivät Leskisen omasta tahdosta väliin.

"Liigan runkosarjan parhaaksi pelaajaksi valittu Kärpät-hyökkääjä kertoi tiistaina Helsingin Sanomille, että hän on kieltäytynyt arvokisareissusta pienten vammojen vuoksi.

– Pientä vammaa on ollut. Hoidetaan ne kuntoon ja aletaan keskittymään kohti ensi kautta. Parempi siellä on olla terveet miehet pelaamassa. Se on kaikille oikein, Leskinen kertoi HS:lle"
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kevät = Leskinen
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hienoa nähdä Leskinen upottamassa Kärpät. Muuan Aaltonen oli myös meidän paidas aina liekeis nimenomaan Kärppiä vastaan...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kai tätä voi sanoa tasaiseksi suorittajaksi:
OMSPR+-±YVAVVMLL%
227172461812+6201789,0
227172461510+5003808,8
Eli ensimmäinen rivi on Leskisen 19-20 kausi ja toinen rivi tämä kuluva kausi.
Otsikkosarakkeet menivät vähän sekaisin tilastojen kanssa, pahoittelut siitä.
Törkeä jätkä, tasainen yli pinna/peli suorittaja.

Ihan kiva tilanne kun Broadhurstin ketjulla natsaa kemiat, Leskinen taikoo omiaan (Saarisen hyvällä avustuksella toki) ja Niki sekä Lunkka vielä reservissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös