Ville Leskinen IFK:ssa

  • 125 153
  • 582

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Omasta mielestäni Broadhurstin jatko olisi noin tsiljoona kertaa kovempi juttu kuin Leskisen jatko.

Hienoja pelaajia molemmat, mutta ole täsmälleen päinvastaista mieltä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoja pelaajia molemmat, mutta ole täsmälleen päinvastaista mieltä.

Sama. Vähän ehkä sohaisen nyt muurahaispesää, mutta Broadhursteja (vaikka onkin todella hyvä pelaaja) on hokimaailma pullollaan. Jos Ville Leskinen on mahdollista taasen tässä joukkueessa ja sarjassa pitää, niin yksi yhteen korvaajaa on käytännössä mahdotonta löytää.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Runkosarjan päättyessä Leskinen on IFK:n eniten pisteitä tehnyt pelaaja. Saa ottaa talteen.

Saattaa olla eniten pisteitä SAANUT pelaaja, mutta ei missään nimessä TEHNYT pelaaja. Mun mielestä Leskinen on ihan ok, tekee paljon virheitä mutta sijoittuu hyvin ja haastaa ajoittain hyvin. Syötöt tosin ei ole kovin oivaltavia jos puhutaan pisteisiin johtaneista syötöistä. Jossain kohtaa kun jaksaa kiekkoon koskea niin tekee 0+2 tehot näköjään aika helposti.

Kun Leskistä hehkutetaan niin tekisi mieli sanoa että katsokaa matsit telkkarista tai läppäriltä, ei tekstitv:ltä.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Saattaa olla eniten pisteitä SAANUT pelaaja, mutta ei missään nimessä TEHNYT pelaaja. Mun mielestä Leskinen on ihan ok, tekee paljon virheitä mutta sijoittuu hyvin ja haastaa ajoittain hyvin. Syötöt tosin ei ole kovin oivaltavia jos puhutaan pisteisiin johtaneista syötöistä. Jossain kohtaa kun jaksaa kiekkoon koskea niin tekee 0+2 tehot näköjään aika helposti.

Kun Leskistä hehkutetaan niin tekisi mieli sanoa että katsokaa matsit telkkarista tai läppäriltä, ei tekstitv:ltä.

Olen katsonut IFK:n jokaisen ottelun läppäriltä. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että Leskinen on Lundellin jälkeen, IFK:n selvästi tärkein hyökkääjä.
Se, että pelaaja tekee 0 + 2 ”jaksamalla koskea kiekkoon” kertoo pelaajan suuruudesta. Ei ole sattumaa, että nuo pisteet tulevat jatkuvasti Leskiselle eivätkä esimerkiksi Åstenille, Saariselle tai Borgströmille.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen katsonut IFK:n jokaisen ottelun läppäriltä. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että Leskinen on Lundellin jälkeen, IFK:n selvästi tärkein hyökkääjä.
Se, että pelaaja tekee 0 + 2 ”jaksamalla koskea kiekkoon” kertoo pelaajan suuruudesta. Ei ole sattumaa, että nuo pisteet tulevat jatkuvasti Leskiselle eivätkä esimerkiksi Åstenille, Saariselle tai Borgströmille.

Jos ei ole sattumaa niin miten perustelisit asian? Mitä Leskinen tekee kentällä oikein tilanteissa joissa saa syöttöpisteen? Kuti oli toki jatkoilla hyvä ja hienosti ratkaisi matsin meille!
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Jos ei ole sattumaa niin miten perustelisit asian? Mitä Leskinen tekee kentällä oikein tilanteissa joissa saa syöttöpisteen? Kuti oli toki jatkoilla hyvä ja hienosti ratkaisi matsin meille!

Sijoittuu oikein, tekee peliä edistäviä asioita ja antaa maaliin johtaneen syötön.
 

Fränä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä Leskinen tekee kentällä oikein tilanteissa joissa saa syöttöpisteen? Kuti oli toki jatkoilla hyvä ja hienosti ratkaisi matsin meille!

Täh?

Kysymyksesihän sisältää jo vastauksen itsessään. Hän antaa peliä edistävän syötön, joka on johtanut maaliin.

Mitä Leskinen sitten mielestäsi tekee väärin? Peli on sinun mielestäsi liian helpon näköistä vai mikä mättää?

Tätä kaveria on aika nasta seurata jäällä. Mä näen päinvastoin, että hän haastaa, tuo kiekkoa ylös ja taistelee. Kun ottaa vastuuta, välillä tulee menetyksiä, mutta suurin osa ratkaisuista edistää IFK:n peliä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Fränä ja @Nahkasohva mä en vaan näe sitä niin. Ajoittain toki kyllä, mutta valtaosa mun mielestä syöttöpisteistä on tullut todella helpolla. Aiko moni olisi voinut antaa Jääskälle tänään yv:llä syötön. Leskinen ihan hyvin katsoi ja vähän sumppuun syötti mutta toki laukaus lähti. Sen jälkeen oma pakki suti kiekon Jääskän lapaan ja Leskiselle syöttö. Ensimmäisessä maalissa heitti kulmaan Tallbergille kiekon, se oli ainut paikka mihin laittaa kiekko, luulen että jokainen IFK:n pelaaja olisi tehnyt noin. Siitä sitten Tallberg laukoi päin Ässien pelaajaa ja kiekko meni maaliin.

Kun vertaa millaisia maalipaikkoja Broadhurst rakentelee joukkuekavereille, niin siihen verrattuna Leskisen syötöt on lähinnä kiekon siirto sinne minne se kannattaa siirtää ja joku laittaa sisään.

En sano ettäkö olisi surkea pelaaja. Tekee paljon asioita hyvin mutta olisi mukava kuulla häneltä itseltään, onko osittain saanut myös ilmaisia syöttöpisteitä. Mä jotenkin näen ne kiekon menetykset ja tilanteet jotka pelaa löysästi, en näe mitään maagisuutta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun ajatukset Leskisestä on vähän saman suuntaisia kuin @EPK :lla. Leskinen on erinomainen pelaaja, mutta jotain silti uupuu. En edes osaa suoraan, mitä se "jotain" on, kun välillä näen niitä puuttuvia aineksiakin kentällä. Mutta aina puuttuu vähän "jotain". Mä en keksi mitään muuta "selitystä" omille fiiliksilleni kuin sen, että Leskinen lunastaa aivan liian harvoin sen täyden potentiaalinsa. Ja sellainen mua vähän ärsyttää. Ja jotenkin hän herää kunnolla aina liian myöhään.

Mulla on tosi skitso suhde Leskiseen, myönnän. Arvostan kovasti, mutta joku silti vähän tökkii.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Mun ajatukset Leskisestä on vähän saman suuntaisia kuin @EPK :lla. Leskinen on erinomainen pelaaja, mutta jotain silti uupuu. En edes osaa suoraan, mitä se "jotain" on, kun välillä näen niitä puuttuvia aineksiakin kentällä. Mutta aina puuttuu vähän "jotain". Mä en keksi mitään muuta "selitystä" omille fiiliksilleni kuin sen, että Leskinen lunastaa aivan liian harvoin sen täyden potentiaalinsa. Ja sellainen mua vähän ärsyttää. Ja jotenkin hän herää kunnolla aina liian myöhään.

Mulla on tosi skitso suhde Leskiseen, myönnän. Arvostan kovasti, mutta joku silti vähän tökkii.
Hyvin sanottu. Leskinen on mielestäni hyvin rakennettuun jengiin ja sellaiseen mikä suorittaa hyvin peliään sellainen kirsikka kakun päälle pelaaja, ei mikään primus motor tyyppinen.
 

F#21

Jäsen
Ei ole Leskisellä helppoa päästä fanien sydämmiin Stadissa. Jätkä tehnyt 42 peliin 45 pistettä ja silti arvostusta ei kaikilta saa.
No kaikilla on omat mielipiteet ja arvostan itse tasapuolisesti kaikkien mielipiteitä, mutta kyllä Leskinen on sarjan parhaimpia pelaajia ja näitä HIFKssa kuuluukin pelata. Ja myönnän ettei ole mun lempipelaajia myöskään.

Sanoin ja aiemminkin, Salmelaisen on todella vaikea korvata Leskistä jos hän Kärppiin menee. Toivotaan, että johdattaa HIFKn tällä kaudella pitkälle!
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Hyvin sanottu. Leskinen on mielestäni hyvin rakennettuun jengiin ja sellaiseen mikä suorittaa hyvin peliään sellainen kirsikka kakun päälle pelaaja, ei mikään primus motor tyyppinen.

Keväällä Leskinen on vielä primus motor. Take my word, sanoisi Tami.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Tehdään Kompromissi: Leskinen johdattakoon IFK:n nakkikipon nosteluun toukokuussa Nordiksella ja Oulussa otetaan mies ilolla silti vastaan kesällä.

Välillä on hauska lukea näitä eroja seurakulttuureissa. Olen melko varma, että IFK-leiri on ainoa lajissaan koko maassa, jossa tuollainen pelaaja saa noinkin paljon ristiriitaisia tunteita aikaan. Omissa papereissa on heittämällä sarjan top-3 hyökkääjä ja IFK:n paras pelipaikallaan. Mutta nää on näitä.

Leskisen paluu Ouluun on kuulemma aikalailla done deal siis. Mutta saatte kaiketi vaihdossa sitten Otto Karvinen, se kyllä yrittää koko ajan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus Leskisestä kirjoittelin, että on Liigaan tähtipelaaja. Edelleen samaa mieltä. Pelinäkemys aivan huipputasoa ja liike riittää Liigaan, mutta sitten kun aika ja tila vähenee, ja peli muuttuu sitä kautta fyysisemmäksi, niin Leskinen häipyy kuvasta, koska on liian pehmeä ja pyörii mukavuusalueella, eikä ole niin huippu-urheilija, että ottaisi kovalla harjoittelulla stepin seuraavalle tasolle.

Tykkään kuitenkin Leskisestä, hänessä on jotain jancalounmaista. Jotain sellaista, että pystyy parhaimmillaan ratkomaan yksin voiton joukkueelleen, kun sarjataso ei ole liian kova. Tällaisia äijiä suuri yleisö haluaa kuitenkin nähdä.

Vahva fiilis, että kevään aikana Leskinen parantaa vielä peliään loukkaantumisista kokonaan toivuttuaan ja sitä kautta saavuttaa oman huippukuntonsa ja -potentiaalinsa, ja siitä sitten sujuvasti siivittää HIFK:n lähemmäs kannua. Silloin kun halutaan voittaa jotain suurta niin parhaiden pelaajien pitää olla parempia kuin vastustajan parhaiden. Leskisellä on potentiaalia olla tällainen pelaaja!
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Ei ole Leskisellä helppoa päästä fanien sydämmiin Stadissa. Jätkä tehnyt 42 peliin 45 pistettä ja silti arvostusta ei kaikilta saa.
No kaikilla on omat mielipiteet ja arvostan itse tasapuolisesti kaikkien mielipiteitä, mutta kyllä Leskinen on sarjan parhaimpia pelaajia ja näitä HIFKssa kuuluukin pelata. Ja myönnän ettei ole mun lempipelaajia myöskään.
Veikkaan että monelle ne tehopisteet ei oo pelkästään se juttu. Vaan miten antaa kaikkensa logolle joka ilta ja hoitaa kokonaisvaltaisen tekemisen. Näin mä ainakii sen ite ajattelen ja siks Rask ja Elkins on suurimpia suosikkeja itelle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä en ymmärrä, ettei joku voi tykkää Leskisestä?

Jäätävä pelimies. Pisteiden lisäksi takakarvaa aika hyvin ja pystyy rytmittämään hyökkäyksiä. Ollut meidän paras pelaaja jo monta peliä ja lämpenee vaan kevääksi. Kaiken lisäksi on osoittanut, että kykenee pleijareissa, pelien tiukentuessa, vielä koventamaan tasoaan.

Todella harmi menettää tää kundi takaisin pohjoiseen.
 

Fränä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En sano ettäkö olisi surkea pelaaja. Tekee paljon asioita hyvin mutta olisi mukava kuulla häneltä itseltään, onko osittain saanut myös ilmaisia syöttöpisteitä. Mä jotenkin näen ne kiekon menetykset ja tilanteet jotka pelaa löysästi, en näe mitään maagisuutta.

Kun asian näin muotoilet, niin ymmärrän pointtisi.

Minä koen lukkarin rakkautta taiteilijoita kohtaan since Teppo Kivelä. Näen, että Leskisen vahvuus on siinä, että hän onnistuu pääsemään kiekon kanssa niihin paikkoihin, joista antaa helppoja syöttöjä.
Mutta kokonaisvaltaisessa pelissä on puutteensa, joita Saarinen ja Sallinen kompensoivat, varsinkin viimeksi mainittu.
 

F#21

Jäsen
Veikkaan että monelle ne tehopisteet ei oo pelkästään se juttu. Vaan miten antaa kaikkensa logolle joka ilta ja hoitaa kokonaisvaltaisen tekemisen. Näin mä ainakii sen ite ajattelen ja siks Rask ja Elkins on suurimpia suosikkeja itelle.
Näin se voi olla. Suomi on duunarien luvattu maa.

Hyvin roolitetussa joukkueessa tarvitaan näitä molempia pelaajia. Jos jengi on liian homogeeninen niin ei se kannuun asti pärjää. Uskoisin Leskisen antavan joka ilta kaikkensa jäälle, mutta hänen duuninsa ei oo painaa muulina sata lasissa. Keskittyy pisteiden tekoon, aktiiviseen ohjauspeliin sekä pelitavan noudattamiseen. Tällöin ei fuskaa joukkueen toiminnasta.

Enkä tosiaan vähättele muiden mielipiteitä tai kerro miten kenenkin tulee fanittaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mä en ymmärrä, ettei joku voi tykkää Leskisestä?

Jäätävä pelimies. Pisteiden lisäksi takakarvaa aika hyvin ja pystyy rytmittämään hyökkäyksiä. Ollut meidän paras pelaaja jo monta peliä ja lämpenee vaan kevääksi. Kaiken lisäksi on osoittanut, että kykenee pleijareissa, pelien tiukentuessa, vielä koventamaan tasoaan.

Todella harmi menettää tää kundi takaisin pohjoiseen.
Yksi asia mihin olen kiinnittänyt huomiota on se että ylivoimilla Leskinen on se kaveri joka tuo vauhdilla kiekon alueelle. Onko jollain ikävä sitä keskialueen jätönjätönjättö pelleilyä jossa sitten lopulta oltiin kaksi minuuttia keskialueella ja omissa pääsemättä edes alueelle?

Leskisen habituksesta voi olla montaa mieltä mutta se on täysin irrelevantti asia eikä määritä häntä siinä onko hän hyvä vai huono jääkiekkoilija. Minusta hän on helvetin hyvä jääkiekkoilija tällä hetkellä. Uskaltaa pelata, silmää ja taitoja riittää sekä sijoittuu todella hyvin hyökkäysalueella. Aika monta ratkaisumaaliakin on painettu Leskisen suoraan lapaan tippuneesta lätystä.

Seuraavan kerran kun Leskistä haastatellaan niin verratkaapa naamataulun kuosia vuoden takaiseen. Ehkä about puolta kapeampi. On hyvässä kunnossa nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös