Ville Leskinen IFK:ssa

  • 125 127
  • 582

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kovalla tasolla painaa. Nyt on kyllä kiva kattoo Leskisen peliä. Hienoo.

Vihdoinkin. Ehkä se sisuuntuneena ei halua jättää meille kuvaa heikosta pelaajasta.

Noh, onhan sehän on ollu tasanen kuten data kertoo. Jengi vaan odottaa enemmän, kuten mun mielestä pitääkin ex-pistepörssin kärkiäijältä kovalla liksalla. Näitä lisää.
 

JakeTheGreat

Jäsen
Suosikkijoukkue
YNWA
Lese on kova poika pellamaan. Ja tervetuloa takaisin vaan.

Onnea Hifkille voitosta! Oispa yleisöä.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Vihdoinkin. Ehkä se sisuuntuneena ei halua jättää meille kuvaa heikosta pelaajasta.

Noh, oikeesti sehän on ollu tasanen kuten data kertoo.
Joo mulle jäänyt aina vähän huonot fipat kaverista ku just kun peli alkaa oikeasti luistaa niin menee kylmäksi.
Kauden alussa oli kovat odotukset mut meni kylmäksi ennen ku kausi edes alkoi niin jotenkin oma kärsivällisyys loppui kaveriin, plus ku tuli takas niin liukasteli ja kaatuili, ajattelin jo onko luistimien teris vikaa, ehkä löyty oikeat terät.
Nyt alkaa olee kova, mut silti vetänyt koko uran IFK:saa piste per tahtia. Mitäköhän tästä tulee, no varmaan Kanada malja!!!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ei todellakaan puuttunut sitä ”jotain”. Aivan huippupeli, hyvä Lese! Onneksi näitä Kärppien kohtaamisia riittää vielä tällekin kaudelle.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jos tämä meininki jatkuu, saatan jossain yhteydessä vielä sanoa keskustelussa ääneen "Lese". Se vaatii paljon, mutta oikealla tiellä ollaan.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Jos ja kun Leskinen jatkaa samaan malliin, täytyy ihan ruveta muistelemaan, kuka IFK:n pelaaja on viimeksi tehnyt kahdella peräkkäisellä kaudella yli pisteen per ottelu. Caloun teki vuosituhannen vaihteessa, mutta onko joku tehnyt sen jälkeen?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos ja kun Leskinen jatkaa samaan malliin, täytyy ihan ruveta muistelemaan, kuka IFK:n pelaaja on viimeksi tehnyt kahdella peräkkäisellä kaudella yli pisteen per ottelu. Caloun teki vuosituhannen vaihteessa, mutta onko joku tehnyt sen jälkeen?
Jos lasketaan pelimäärät yhteen niin Mikael Granlund kausilla 2010-11 ja 2011-12 teki 87 pistettä 84:ssä pelissä, mutta pisteet jakautuivat siten että ensin mainitulla kaudella 36 pistettä 38:ssa pelissä ja toisella kaudella 51 pistettä 45:ssä pelissä.

Samoilta kausilta Ville Peltonen onnistui myös tekemään yhteensä yli piste per peli tahtia, 2010-11 tuli 65 pinnaa 54:ssä pelissä ja 2011-12 tuli 48 pistettä 49:ssä pelissä. Tässäkin siis yhteispisteet yli piste per peli mutta toisella kaudella jäi pisteen alle.

Mutta ihan puhtaasti siten että molemmilla erillisillä kausilla meni yli piste per ottelu niin liekö tosiaan Calounin jälkeen muita. Se tuntuu nykyliigassa olevan muutenkin vähän harvinaisempaa, aina toki jotain yksittäisiä pelaajia on mutta vähenevissä määrin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Mukava nähdä miten Calle Braderin kiekkokoulun kasvatti syttyy näihin etelä-pohjoinen -matseihin
Samoilla linjoilla, kiva katsoa kun oma poika joka välillä kävi rahan takia pohjoisessa, syttyy kasvattiseuransa rivissä rankomaan entistä työnantajaa
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vaan millään olisi mahdollisuus pitää Leskinen ensi kaudella, niin ei muuta kuin sopimus Liigan parhaalla palkalla - meno on nyt sen näköistä, että ratkaisee vielä useamman ottelun otteillaan ja tekemisillään tällä kaudella. Ihme jos joku KHL-seurakin ala osoittamaan kiinnostusta...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ville Leskinen on kieltämättä niitä pelaajia, joista ei oikein koskaan ajatellut, että pelaisivat IFK:ssa. Ei siis että se olisi jotenkin epärealistinen ajatus, mutta jotenkin vain ei vaikuta IFK-pelurilta. Sama kuin Janne Laakkonen aikoinaan. En varmaan koskaan radioselostuksia kuunnellessa meinannut tottua siihen, että kuullessani nimen "Janne Laakkonen" ei puhuttu vastustajan pelaajasta.

Kerrottakoon nyt pieni tositarina. 6.1.2014 lensin Kööpenhaminasta Helsinkiin Finnairin "kuuluisalla" lennolla 666 HEL:iin ja paikkani oli jossain aika takaosassa konetta ikkunan vieressä. Keskipenkillä istui unelias nuori mies, jota jouduin häiritsemään pujotellessani paikalleni. En tunnistanut kuka, mutta oli helppo huomata että on jääkiekkoilija. Vasta kun henkilökunta kierrätti vihkosia nimikirjoituksia keräten, katsoin sivusilmällä, mille sivulle se raapustaa nimensä. Numero 13, VIlle Leskinen. Kirjoitti vasemmalla kädellä.

Samalla rivillä toisen puolen käytävää oli kolme muuta nuorta jääkiekkoilijaa: Juuse Saros, Teuvo Teräväinen ja Ville Pokka. Keskimmäisellä pokaali sylissään. Edellisenä iltana Rasmus Ristolainen oli iskenyt pokaalin Suomelle.

Siitä asti Leskinen on ollut minulle pääasiassa"se pelaaja jonka vieressä lensin kisoista kotiin", joten on kyllä ihan kiva nähdä punapaidassa jo siksikin.

E: liitetään nyt mukaan todistusaineistoa, vaikkei Leskinen kuvassa näykään. Jos joku tunnistaa vasemmassa kuvassa etualalla sumeana näkyvän nenän ja kulmakarvat, niin saan vastauksen mieltäni askarruttaneeseen kysymykseen: "kuka istui Leskisen vieressä käytäväpaikalla". Saattoi kyllä olla jopa todennäköisesti joku tavallinen maanmatonen kuten meikäläinenkin.
 

Liitteet

  • 666tohel.jpg
    666tohel.jpg
    336,8 KB · kertaa luettu: 187
Viimeksi muokattu:

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minä diggaan kyllä kovasti Leskisestä. Erittäin vaarallinen kaveri lähes koko ajan. Tuo fleguilu kieltämättä pienesti häiritsee, mutta ainakin tänään näytti syttyvän entistä seuraansa vastaan.

Oletan että vetää playoff-ottelut satalasissa. Oululaiset osaa varmaan antaa tähän vastauksen?
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Minä diggaan kyllä kovasti Leskisestä. Erittäin vaarallinen kaveri lähes koko ajan. Tuo fleguilu kieltämättä pienesti häiritsee, mutta ainakin tänään näytti syttyvän entistä seuraansa vastaan.

Oletan että vetää playoff-ottelut satalasissa. Oululaiset osaa varmaan antaa tähän vastauksen?

Tää mysteeri ei avaudu mulle: Mikä fleguilu?

Kaveri on viimeiset 10 peliä ollut meidän ehkä paras pelaaja Hurstin ohella. Molempiin suuntiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Tämähän vaikuttaa siltä, että Slerde tekee Game seiskassa neljännellä jatkoajalla kylmästi ratkaisumaalin koko kentän läpi soololla. Taidan ostaa pakastimen täyteen nakkeja. Kumikana saa mennä kaappiin keräämään pölyä.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tää mysteeri ei avaudu mulle: Mikä fleguilu?

Kaveri on viimeiset 10 peliä ollut meidän ehkä paras pelaaja Hurstin ohella. Molempiin suuntiin.

Myös minun mielestä on tällä hetkellä paras hyökkääjä. Kiekottomana välillä laiskan näköistä tekemistä tai ainakin alkukaudella oli.

Mutta yhtä kaikki. Ei jauheta tuosta enempää. Itse sitä mieltä että olisi erittäin tärkeä kaveri saada pidettyä.

Todella todella harvassa on Liigassa kaverit jotka pystyy yli piste/peli keskiarvoon. Jos Leskinen ei olisi kärsinyt viime vuosina loukkaantumisista niin tuskin edes Liigassa pelaisi.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Telian studiossa Lasse Kukkonen kuvaili Leskistä pelaajana tyypillisenä energiansäästäjänä. Samalla tavalla kuin futiksessa tietyt keskushyökkääjät säästelevät voimansa tilanteeseen missä voimavaroja on järkevä käyttää.
Kukkonen on oikeassa. Leskinen säästelee hieman itseään kiekottomassa pelissä, mutta kun kiekko saadaan omalle joukkueelle niin alkaa tapahtua. Ja eilen tapahtui.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Kukkonen on oikeassa. Leskinen säästelee hieman itseään kiekottomassa pelissä, mutta kun kiekko saadaan omalle joukkueelle niin alkaa tapahtua. Ja eilen tapahtui.
Minä haukuin aiemmin laiskaksi, mutta toi on kohteliaampi: "säästelee itseään kiekottomassa pelissä", eli puolustushommissa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä haukuin aiemmin laiskaksi, mutta toi on kohteliaampi: "säästelee itseään kiekottomassa pelissä", eli puolustushommissa.
Sanotaan vain kiltisti näin, että kiekoton peli ei kuulu Leskisen vahvuuksiin. Ei kuitenkaan ole mikään toivoton tapaus silläkään saralla. Hienoa, että mies onnistuu myös teillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös