Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 680 916
  • 17 056

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mites muuten toi Atkinson - Roslovic - Laine ketju toimi? Laine ja Roslovic eivät Pegissä muistaakseni juurikaan yhdessä pelanneet, mutta nyt taisivat jonkin aikaa pelata.

Paul Maurice Winnipegistä tietää että kolme rightia samassa ketjussa on huono idea.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Winnipegissä vikinä siitä että ei pelaa parhaimpien kanssa, kyllä valmentajan pitää saada tehdä tuollaiset päätökset. Kaikki tuollaisethan on juuri sitä. Vaikka ne purkaantuisi harvakseltaan julkisuuteen, ei se tarkoita sitä etteikö siellä pinnan alla sitä olisi koko ajan.
Minä en näe siinä mitään erityisen huolestuttavaa, että haluaa pelata parhaiden kanssa. Huolestuisin siitä, että jos näin ei olisi. Vai tarkoitatko, ettei sitä saisi sanoa lehtiin?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Nyt toki penkitys aivan aiheellinen. Pelillisistä virheistä penkitys näin nopeasti olisi ollut typerää.

Hyvää tuossa Laineen haastattelussa oli, että elää edelleen niin "hokia" että siitä kai johtunut tunteiden kuohuminen. Jatkossa tuokin energia sitten siihen pelisuoritukseen niin eiköhän siitä hyvä tule.

Siitä propsit Tortsille, että aikamoiset paskat oli ottamassa yleisöltä niskaansa kun ei isommin selitellyt penkitystä ennen kun tuli jostain julki.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Minä en näe siinä mitään erityisen huolestuttavaa, että haluaa pelata parhaiden kanssa. Huolestuisin siitä, että jos näin ei olisi. Vai tarkoitatko, ettei sitä saisi sanoa lehtiin?
Jääkiekkofanit ja media on tottuneet munattomaan, hajuttomaan ja värittömään kommentointiin ja sitä vastaan kun menee, niin paskaa sataa. Quinn Hughes antoi pari päivää sitten kommentin ,jossa sanoi että menettivät kesällä paljon pelaajia ja paljon uusia tuli tilalle, jonka takia kausi on lähtenyt nuhaisesti käyntiin. Hokimedia onnistui tuostakin nostamaan myrskyn, vaikka aivan viatonta ja asiallista juttua.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt toki penkitys aivan aiheellinen. Pelillisistä virheistä penkitys näin nopeasti olisi ollut typerää.

Älä nyt, minusta kun täällä juuri ehdittiin jo saavuttaa konsensus että penkitys pelillisistä syistä (huonon puolustamisen vuoksi) oli pakon sanelema juttu.

Sitten tuleekin tieto, että se onkin puhunut ruokottomia, ja penkitys siitä syystä, ei pelillisistä syistä. Kaikki teoriat menee taas uusiksi, ei tästä tule nyt mitään.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Älä nyt, minusta kun täällä juuri ehdittiin jo saavuttaa konsensus että penkitys pelillisistä syistä (huonon puolustamisen vuoksi) oli pakon sanelema juttu.

Sitten tuleekin tieto, että se onkin puhunut ruokottomia, ja penkitys siitä syystä, ei pelillisistä syistä. Kaikki teoriat menee taas uusiksi, ei tästä tule nyt mitään.
Mä ainakin olen täällä alusta asti sanonut, että pelillisistä virheistä ja jostain väärin sijoittumisesta penkitys noin pitkäksi aikaa olisi ollut todella typerää jos Pate halutaan joukkueessa pitää. Nyt kun se johtuihin muista kuin pelillisistä syistä niin lienee ihan ansaittu.
 

Largo

Jäsen
Paul Maurice Winnipegistä tietää että kolme rightia samassa ketjussa on huono idea.
Toimii Tampereella ehkä, mutta turhaa taas Mauricen syyksi laittaa.

Olen arvostanut sinua kirjoittajana tällä palstalla todella paljon, mutta se tapahtui ennen Patrik Lainetta. Et osaa enää käsitellä objektiivisesti asioita ja Laine on jumala, näytti tilastot, eye-testit tai mitkä hyvänä mitään.

On mielestäni erikoista, että vaikka asiallisesti sanotaan, niin kaikki tulkitaan negatiivisesti. Ei toivottavasti tapahdu psychodad vol.2.

En usko että Paul Maurice on syypää mihinkään. Syy on Patrik Laineessa ihan itsessään.
 

Largo

Jäsen
Olisiko vaikka itse Patrik Laine kertomassa?

Osaatko englantia vai käännänkö haastattelun? :)
Mutta minun pointti oli täysin eri. Miten voit olla varma, että tämä on fakta? Koska Patrik Laine kertoi sen? Entä jos John Tortorella kertoo sen? Tai Mike Russo?

Eli toisin sanoen, se on ihan sama mitä toimittajat, valmentajat, joukkuekaverit tmv. sanovat, mutta Patrik Laineen sana on fakta. Ymmärrät kai, että kuulostaa aika epäreilulta muita kohtaan?
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mutta minun pointti oli täysin eri. Miten voit olla varma, että tämä on fakta? Koska Patrik Laine kertoi sen? Entä jos John Tortorella kertoo sen? Tai Mike Russo?

Eli toisin sanoen, se on ihan sama mitä toimittajat, valmentajat, joukkuekaverit tmv. sanovat, mutta Patrik Laineen sana on fakta. Ymmärrät kai, että kuulostaa aika epäreilulta muita kohtaan?
Onpas aika kummallista saivartelua. Omasta mielestäsi kovinkin rakentavaa? Jos ei ole nimellisiä lähteitä, niin kyllä, voidaan kutsua huhuiksi. Vai onko kaikki mitä media raportoi totta kunnes vääräksi todistetaan? Kuka sen todistaa vääräksi? Äläkä viitsi vastata, laitan vaikka blokkiin niin ei tarvitse lukea tällaista paskaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Toimii Tampereella ehkä, mutta turhaa taas Mauricen syyksi laittaa.

Olen arvostanut sinua kirjoittajana tällä palstalla todella paljon, mutta se tapahtui ennen Patrik Lainetta. Et osaa enää käsitellä objektiivisesti asioita ja Laine on jumala, näytti tilastot, eye-testit tai mitkä hyvänä mitään.

On mielestäni erikoista, että vaikka asiallisesti sanotaan, niin kaikki tulkitaan negatiivisesti. Ei toivottavasti tapahdu psychodad vol.2.

En usko että Paul Maurice on syypää mihinkään. Syy on Patrik Laineessa ihan itsessään.
Mä en näe asiaa ihan noin mustavalkoisena. NHLssä valmennus on ehkä hiukan "takapajuista" ja ymmärrän Laineenkin turhautumisen siellä, kun halusi olla valmennuksenkin silmissä se ratkaisupelaaja eikä aina se joka menee kentälle sitten kun ykköskenttä ei jaksa. Tai että hänen ympärilleen ns kasataan joukkuetta vaan ensin kasattiin kahden konkarin ympärille ja sitten Paten.

Tavoitteet on olla maailman paras pelaaja ja varmasti Laine koki ettei siihen saanut edes mahdollisuutta Jetsin peluutuksella.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mie olen aina luullu, että Tamperelaiset on lunkia sakkia.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
"It had nothing to do with him being on the ice" sanoi Tortsi. Eli kyse ei ollut peliesityksestä:




Juuri noin kuin Torts tuossa sanoi, asia on käsitelty ja etiäppäin. Tuntuu että suuri osa kirjoittajista ei ole koskaan ollut osa jääkiekkojoukkuetta. Joskus tunteet käyvät kuumina ja sanotaan asioita sen enempää miettimättä. Kun tilanne on ohi niin asia sovitaan ja mennään eteenpäin. Patella on ollut menneisyydessä vaikeuksia auktoriteettien kanssa mutta uskon että tästäkin karikosta noustaan voittajina.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Juuri noin kuin Torts tuossa sanoi, asia on käsitelty ja etiäppäin. Tuntuu että suuri osa kirjoittajista ei ole koskaan ollut osa jääkiekkojoukkuetta. Joskus tunteet käyvät kuumina ja sanotaan asioita sen enempää miettimättä. Kun tilanne on ohi niin asia sovitaan ja mennään eteenpäin. Patella on ollut menneisyydessä vaikeuksia auktoriteettien kanssa mutta uskon että tästäkin karkosta noustaan voittajina.
Eikä Laine olisi esim. noin hyvä laukomaan ellei olisi noin "intohimoinen" lätkän suhteen. Taitaa olla sekä kirous että siunaus tuo ominaisuus...
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Juuri noin kuin Torts tuossa sanoi, asia on käsitelty ja etiäppäin. Tuntuu että suuri osa kirjoittajista ei ole koskaan ollut osa jääkiekkojoukkuetta. Joskus tunteet käyvät kuumina ja sanotaan asioita sen enempää miettimättä. Kun tilanne on ohi niin asia sovitaan ja mennään eteenpäin. Patella on ollut menneisyydessä vaikeuksia auktoriteettien kanssa mutta uskon että tästäkin karkosta noustaan voittajina.

Joukkueita voi myös olla erilaisia. Välttämättä oma kokemus joukkueen kemioista ei vastaa ollenkaan toisiaan. Omalla kohdalla on osunut ns. kuuma kalle, joka osasi mennä eteenpäin, mutta myös on kokemusta kuuma kallesta, joka kiukutteli 1,5 vuotta jostain peliajoista ym.
 

Largo

Jäsen
Onpas aika kummallista saivartelua. Omasta mielestäsi kovinkin rakentavaa? Jos ei ole nimellisiä lähteitä, niin kyllä, voidaan kutsua huhuiksi. Vai onko kaikki mitä media raportoi totta kunnes vääräksi todistetaan? Kuka sen todistaa vääräksi? Äläkä viitsi vastata, laitan vaikka blokkiin niin ei tarvitse lukea tällaista paskaa.
Kulkee toiseen suuntaan ihan samalla lailla. Kuka todistaa sen oikeaksi? Eli kaikki mitä Pier-Luc kertoi on aivan totta? Koska meillä on nimi taustalla? Aika naiivia ajattelumallia noudatat näissä.

Ja paljastit kyllä tasosi uhkaamalla blokata minut keskustelusta. Sitähän tässä kuitenkin käytiin, eikö totta? Koitin kyllä käydä rakentavaa keskustelua, mutta et lähtenyt siihen mukaan.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Minä en näe siinä mitään erityisen huolestuttavaa, että haluaa pelata parhaiden kanssa. Huolestuisin siitä, että jos näin ei olisi. Vai tarkoitatko, ettei sitä saisi sanoa lehtiin?

Ei se nyt niin ihmeellistä olekaan, totta, mutta ei sitä ääneen sanota yleensä, ainakaan lehdistölle. Joukkueen sisällä voisi keskustella noista tietty.
Niin ja Winnipeg oli silloin siinä tilanteessa että vaihtoehtona oli pistää "kaikki munat samaan koriin" tai yrittää jakaa tehoja pariin ketjuun. Sitähän esim Carolina tekee nyt kun Teräväinen pelaa eri ketjussa kun Aho ja Svechnikov.

Nyt Laine saa olla joukkueen ykköstähti ja se jonka pitää näyttää esimerkkiä. Kaikki ominaisuudet on olemassa, jos vaan saa itsestään irti sen kasvun siihen mitä se vaatii, eikä kiukuttele ja alkaa pelata joukkueelle, tehdä joukkuetta hyödyttäviä asioita muutenkin kuin maalien merkeissä. Ne näyttää tilastoissa hyvältä, mutta kun sen pelit on tällä kaudella katsonut, niin aika paljon pyörii pelin ulkopuolella.
Hyvä pelaaja, voisi olla monipuolisempi kun haluaisi, osaa kyllä olla, mutta haluamisesta se on kiinni.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Onpas aika kummallista saivartelua. Omasta mielestäsi kovinkin rakentavaa? Jos ei ole nimellisiä lähteitä, niin kyllä, voidaan kutsua huhuiksi. Vai onko kaikki mitä media raportoi totta kunnes vääräksi todistetaan? Kuka sen todistaa vääräksi? Äläkä viitsi vastata, laitan vaikka blokkiin niin ei tarvitse lukea tällaista paskaa.
Et kysynyt, mutta tuntuu käyvän henk koht. Miksi? Ihan vuosien takaa ja et ole ainoa. NHL:ssä ei pelaa kukaa kaveri mut monessa paikassa jossa vois puolustaa mut miksi? Menetätkö päiväunet jos joku haukkuu Patea?

Itse pidän siitä kiinni oli ystävä tai ei ni perseilyt otetaan samalla tavalla. En väitä et Pate ois sen enempää perseilly mut sinulle tuntuu olevan kova paikka.

PS. ei täällä ole mitään Laineen vihaajia, jotku kritisoi enemmän, jotkut vähemmän, ja sinä et.
 

Ogilthorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mä en näe asiaa ihan noin mustavalkoisena. NHLssä valmennus on ehkä hiukan "takapajuista" ja ymmärrän Laineenkin turhautumisen siellä, kun halusi olla valmennuksenkin silmissä se ratkaisupelaaja eikä aina se joka menee kentälle sitten kun ykköskenttä ei jaksa. Tai että hänen ympärilleen ns kasataan joukkuetta vaan ensin kasattiin kahden konkarin ympärille ja sitten Paten.

Tavoitteet on olla maailman paras pelaaja ja varmasti Laine koki ettei siihen saanut edes mahdollisuutta Jetsin peluutuksella.
Sellaista soopaa nyt taas. Kyllä se Laine oli käytännössä koko viime kauden jetsissä se ykkösketjun mies, joka pelasi ykkössentterin kanssa, niin yön, kuin 5v5 pelit. Kokonaispeliaika laineella n.1300min, ja samaan aikaan jäällä scheifelen kanssa 1003min.
Aiempina vuosina toki ei pelannut ykkösessä, mutta ei kyllä ollut silloin valmiuksiakaan siihen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Sellaista soopaa nyt taas. Kyllä se Laine oli käytännössä koko viime kauden jetsissä se ykkösketjun mies, joka pelasi ykkössentterin kanssa, niin yön, kuin 5v5 pelit. Kokonaispeliaika laineella n.1300min, ja samaan aikaan jäällä scheifelen kanssa 1003min.
Aiempina vuosina toki ei pelannut ykkösessä, mutta ei kyllä ollut silloin valmiuksiakaan siihen.
Eikös siitä reilu voisi ole, kun Laine itse suomalaiselle medialle kertoi näin kokevansa oman roolin? Se lienee kuitenkin pääsyy siihen ettei halunnut Jetsissä jatkaa. Koki että ei saa roolia jonka ansaitsisi.

Se sitten on eri kysymys miten paljon sitä olisi "kuulunut" saada ja siihen ei liene mitään oikeaa vastausta - eri mielipiteitä vain.
 

Ogilthorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Eikös siitä reilu voisi ole, kun Laine itse suomalaiselle medialle kertoi näin kokevansa oman roolin? Se lienee kuitenkin pääsyy siihen ettei halunnut Jetsissä jatkaa. Koki että ei saa roolia jonka ansaitsisi.

Se sitten on eri kysymys miten paljon sitä olisi "kuulunut" saada ja siihen ei liene mitään oikeaa vastausta - eri mielipiteitä vain.
No ilmeisesti sitten koki ettei ykkösketju olekkaan se oikea paikka vai miten tämä on selitettävissä. Alkaa kuulostamaan aika hankalalta kaverilta, jos ykkösketjun vastuuta tulee ja sekään ei riitä
 

Rene Saari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hamilton Mustangs
Toimii Tampereella ehkä, mutta turhaa taas Mauricen syyksi laittaa.

Olen arvostanut sinua kirjoittajana tällä palstalla todella paljon, mutta se tapahtui ennen Patrik Lainetta. Et osaa enää käsitellä objektiivisesti asioita ja Laine on jumala, näytti tilastot, eye-testit tai mitkä hyvänä mitään.

On mielestäni erikoista, että vaikka asiallisesti sanotaan, niin kaikki tulkitaan negatiivisesti. Ei toivottavasti tapahdu psychodad vol.2.

En usko että Paul Maurice on syypää mihinkään. Syy on Patrik Laineessa ihan itsessään.
Niin, olin psykon kanssa enemmän samaa kuin eri mieltä. Psyko sentään katsoi samat pelit mitä itsekin tuli ensimmäiset 1,5 kautta seurattua. Suurin osa täällä(kin) huudelleista nimimerkeistä katseli kirjoitusten perusteella pelikoosteita.
Laineen fanina täytyy kuitenkin miettiä, oliko Laineen ”kohtelu” enemmän kouluttamista, kuin kiusantekoa.
Veikkaan ensimmäistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös