Tykkäykset

  • 15 032
  • 109

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuinkakohan moni täällä pitää kirjaa kuka tykkää kenenkin viesteistä ja etenkin kenenkä ei? Muista sosiaalisista medioistahan tämä on tuttua ja itsekin olen saanut vihat niskaani tykkäämättä jättämisistä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tykkäykset on ollut minusta suht harmiton uudistus. Kieltämättä monesti tykkäyksen saaminen ilahduttaa, mikä vähän jollain lailla nolottaa.

Itse tykkäilen välillä aika reilulla kädellä ja monistakin syistä. En välttämättä aina ole asiasta ainakaan täysin samaa mieltä, mutta jos viesti naurattaa tai jos vaikka asiapitoinen viesti on hyvin argumentoitu, saatan painaa tykkäystä ihan vain siitä syystä. Siksi onkin hassua, että joskus olen tullut leimatuksi jonkinlaiseksi tykättyäni hyvin kirjoitettua viestiä, jota en kuitenkaan välttämättä olisi allekirjoittanut.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Olisi ihan mielenkiintoista tietää saatujen tykkäysten lisäksi, että montako tykkäystä on itse muille antanut ja vaikka kuka on tykännyt viesteistäsi määrällisesti eniten.

@Ylläpito
Nämä olisi ehdottoman mielenkiintoista nähdä. Oon aatellut samaa, että olis siistiä nähdä omat tykkäämiset, mutta en oo saanu aikaseks sitä sanottua. Ottakaahan tästä koppi @Ylläpito
 

redpecka

Jäsen
Tykkäykset on ollut minusta suht harmiton uudistus. Kieltämättä monesti tykkäyksen saaminen ilahduttaa, mikä vähän jollain lailla nolottaa.
Öbaut näin. Mutta itse olen ollut ennenkaikkea tyytyväinen tähän, että saa punaisen ilmoituksen keleksiin jos joku on vaikka lainannut viestiäni tai merkannut minut tagilla. Ties monta miljoonaa viestinilainausta on jäänyt edellisessä formaatissa huomaamatta kun ei ole tietoa eikä jaksa eikä osaa seurata.

Vaikka olen kaikkea mahdollista ja mahdotonta vastaan niin jos ikinä mahdollista... tai en mä jaksa, luovutan kapulan tuoreimmille anarkisteille.

Loppukaneettina sanon vain, että jos ja kun tämmönen tyhmä jatkoaika on ainoa virtuaalinen kontaktilaji niin en tämän enempää virtuaalikontakteja tarviikaan. Tämä siis kaikessa hyvässä ja kunnioituksessa. (Katotaan sitä tinderiä myöhemmin)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen jatkoajan 18. tykätyin kirjoittaja. Mulla ei oo varmaan ikinä seissyt näin julmasti. Nousi kustakin vähän päähän. En tee seuraavaan viikkoon muuta kuin vittuilen ihmisille ja syljeskelen alamaisten niskaan.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Tuli vain sivuhuomiona mieleen, että kun Punamusta johtaa tykkäystilastoa, niin johtaisiko hän myös en tykkää -tilastoa. Vai ihan joku muu...?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Missä näitä tykkäyskyttäyksiä voi tehdä? Olen yrittänyt löytää, mutta näen vain viestien kohdalla sen kuinka moni niistä on tykännyt. Vai onko jossain ketju, jossa jengi ilmoittelee omia tykkäysmääriään? Niin ja näkeekö jossain myös kuinka monesta viestistä on itse tykännyt?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ne tykkäykset kun tuntuu aiheuttavan päänvaivaa ja jopa paineita joillekin käyttäjille, niin ehkä olisi helpompaa vain poistaa koko ominaisuus. Kun eipä niistä loppupeleissä mitään hyötyäkään ole.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ne tykkäykset kun tuntuu aiheuttavan päänvaivaa ja jopa paineita joillekin käyttäjille, niin ehkä olisi helpompaa vain poistaa koko ominaisuus. Kun eipä niistä loppupeleissä mitään hyötyäkään ole.
Mulle ainakin avautui juuri, että olen palstan yhdeksänneksi tykätyin nimimerkki, vaikka olen vain yrittänyt vitt... ylläpitää laadukasta keskustelua vapaan keskustelun puolella.

Kyllä nyt tuntuu hyvältä. Meinaa silmäkulma kostua.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ne tykkäykset kun tuntuu aiheuttavan päänvaivaa ja jopa paineita joillekin käyttäjille, niin ehkä olisi helpompaa vain poistaa koko ominaisuus. Kun eipä niistä loppupeleissä mitään hyötyäkään ole.
On niistä nähdäkseni yksi selkeä hyöty: tykkäys vähentää hieman turhia "samaa mieltä" -onelinereita. Tykkäys ajaa saman asian. Mielestäni vallankin positiivinen piirre ketjujen luettavuuden kannalta.

Siitä toki samaa mieltä, että liian vakavasti osa tuntuu tykkäysmääriin suhtautuvan. Ei niistä välittää kannata liiemmin. En tiedä, että onko noiden tilastojen laajemmasta esillä pidosta hyötyä kenellekään, tuskin. Joku tosin voi mielihyvää saada, ehkä?
 

444

Jäsen
Mulle ainakin avautui juuri, että olen palstan yhdeksänneksi tykätyin nimimerkki, vaikka olen vain yrittänyt vitt... ylläpitää laadukasta keskustelua vapaan keskustelun puolella.

Kyllä nyt tuntuu hyvältä. Meinaa silmäkulma kostua.
Seiskasijalla on helpompi hymyillä. Lälläslää. Ja siltikään kukaan ei ole äänestänyt vielä vuoden jatkoaikalaiseksi. Ei edes vuorokauden. Elämäniloni katosi juuri.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja siltikään kukaan ei ole äänestänyt vielä vuoden jatkoaikalaiseksi. Ei edes vuorokauden. Elämäniloni katosi juuri.
Sama tilanne. Taitaa olla tuo kyseinen äänestys politisoitunut. Onneksi luvut eivät valehtele ja kyllä kansa tietää.

Edit: Tykkäisin viestistäsi, mutta silloin etumatkasi minuun kasvaisi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tykkäys on silti helpompi kuin alapeukku. Tuo en tykkää -nappi saattaisi olla helposti vääriin käsityksiin johtava. Testasin joskus Jodelia ja tuolla tämän huomasi. Joidenkin alapeukkujen jälkeen oli vääntöä tuosta, mitä kirjoittaja tarkoittikaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ja itse kun olen ruvennut tuntemaan itseni, niin helvetin viisaaksi tuon ominaisuuden tulon jälkeen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Dislike nappi olisi kyllä paikallaan. Monesti viestin lukemisen jälkeen tekisi mieli sellaista painaa, mutta ei sitten voi kun ei ole saatavilla. Aina ei viitsi viestiin vastata ja kirjoittajaa haukkua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuo dislike-nappi voisi johtaa myös siihen, että moni kävisi painamassa sitä aina ei-mieluisen nimimerkin kohdalla, oli viestin sisältö mitä tahansa. En tiedä, olisiko tämäkään hyvää kehitystä. Paremmin tuo toimii sellaisilla palstoilla, jonne ei tarvitse rekisteröityä.
 

redpecka

Jäsen
Tuli vain sivuhuomiona mieleen, että kun Punamusta johtaa tykkäystilastoa, niin johtaisiko hän myös en tykkää -tilastoa. Vai ihan joku muu...?
Minä kun painoin tuota jotain pörssinappulaa niin siellä Punamusta oli vasta viides.

Lyhyesti näistä: samaa mieltä=tykkäysmerkki, hyvä ja yksinkertainen keksintö. Tykkään.

En tykkää tästä uumoillusta ei-tykätä-nappulasta kun muutenkin rankkaa lukee niïtä "jokerit-hifki"-vääntöjä. Siinä vaan joka viestiin pitäisi orjallisesti laittaa puoluekanta pro-KHL tai anti-KHL että ne kaikki varmasti tajuisi mitä mieltä minä olen ja en ole muuttanut tunnissa kantaani.

Se, että pitääkö joku tämmöinen tilasto olla jossain näkyvissä pistepörssin tavoin onkin jo toinen juttu. Itselleni riittää/-isi ilmoitus, että joku reagoinut viestiini (tykkäys, lainaus, markkaus...).
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Joo. Ei tämä tilasto tarvitsisi näkyä.
 

Barney

Jäsen
En tiedä, että onko noiden tilastojen laajemmasta esillä pidosta hyötyä kenellekään, tuskin. Joku tosin voi mielihyvää saada, ehkä?
Tietenkin on, sillä tuon tilaston avulla myös tavalliset kuolevaiset voivat tunnistaa palstan tähtipelaajat. Tuohan toimii käytännössä samalla tavalla kuin jääkiekkoliigojen pistepörssit. Kaikilla ei ole kuitenkaan aikaa seurata jokaista ottelua, joten tykkäystilaston avulla jokainen pysyy kärryillä siitä, että ketkä pitävät tätä palstaa pystyssä.

Onhan tässä tähtipelaajan roolissa omat positiiviset sekä negatiiviset puolensa. Negatiivista on se, että jatkuvasti on joku jämäpelaaja roikkumassa niskassa ja soittamassa suuta. Moderaattoriksikin on joku joskus mennyt haukkumaan. Positiivista on taas se, että tuomarilinja vähän suosii meitä tähtipelaajia. Onhan se ihan ymmärrettävää, että modet katsovat kaukalossa mieluummin meitä staroja kuin jotain nelosketjun rouhijoita, jotka eivät osaa kirjoittaa edes yhdyssanoja oikein.

Seuraavaksi noiden tykkäyksien viereen voisi tulla myös näkyviin käyttäjien älykkyysosamäärät. Siitä olisi hyvä aina tarkistaa, että kannattaako kyseisen nimimerkin kanssa edes käydä keskustelemaan. Meille testissä Mensan jäsenyysrajan ylittäneille pitäisi tulla näkyviin joku Mensa-merkki, josta tunnistaisi sitten helposti ne palstan älyköt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös