Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 945 511
  • 81 126

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Maata ei laiteta kiinni, se ei ole mahdollista. Joten nyt vain pitää elää, elää tämän tilanteen kanssa fiksusti ja jatkaa eteenpäin. PK-seutu näyttää edelleen yllättävän hyvältä ja keskari keulii.

Ennen rokotetta tämä sama peli jatkuu hamaan talliin asti. Sellaista on uumoiltu jo tälle vuodelle, mutta saas nähdä.

Huomenna sitten taas matalammat luvut ja Jyskylä saartoon!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt viimeistään nämä paskaböndet kiinni. Stadi jatkaa maltillisella linjalla.

Kannatan myös, että eristetään landet samalla tavalla kuin Uusimaa keväällä. Rajoitukset kehiin siellä ja stadi jatkaa vapaasti eteenpäin!

Noin tosissaan, ei kyllä hetkauta itteä tippaakaan tartuntamäärät. Oli niitä 20 tai 120, elämä jatkuu.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ei edelleenkään uutta taivaan alla. Tartuntamäärät on pieniä kevääseen verrattuna ja nämä on vielä hyvin siedettäviä määriä. Jäljitys näyttää toimivan ja framilla on näitä paikkoja, missä on havaittu jotain ryppäitä viime aikoina. Tiistaisin on tainnut yleensäkin paukahtaa takautuvasti isompia lukemia ja huomenna odotettavissa taas maltillisempi määrä. Pohjois-Suomi, Pohjanmaa ja länsirannikko edelleen suurinpiirtein koronavapaata aluetta.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
No niin, nyt on saatu levittetyä Koronan ilosanomaa jo tasaisesti viimeisinkiin Koronavapaisiin alueisiin. Tekisi mieleni kysyä hallitukselta ja THL:tä, että: Miten meni noin niinkuin omasta mielestä tämä homma.

Nyt viimeistään aloitetaan lyömään viimeisiä nauloja kotimaisen ammattiurheilun, viihdeteollisuuden ja ravintolatoiminnan arkkuun.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Oulua ei taaskaan listalla. Voisimme telakoitua hetkeksi vaikka Hailuotoon.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Eihän tilanne ole lainkaan samanlainen kuin keväällä. Silloin miltei kaikki tartunnat painottuivat PK-seudulle. Tänään pääkaupunkiseudulla 36/149 tartuntaa. Pelkästään Jyväskylässä melkein saman verran tartuntoja kuin koko Uudellamaalla.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Hienoa, tuli vähän isommat luvut pöytään. En malta odottaa minkälaisia hysteerejä ja keskusteluja tämä aiheuttaa.

Saavuttaa toki myös päättävät elimet jossain vaiheessa tämä paniikki, isot konkurssiaallot ovat taas päivän lähempänä. Olisi kiva nähdä kristallipallosta, millainen tilanne maassa ja maailmalla on parin vuoden päästä. Eiköhän ihmiset ole samanlaisissa ongelmissa kuin 1990-luvulla.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Jotain rajoituksia ravintoloiden aukioloon lienee tulossa hyvin pian.
Ravintolat, ravintolat ja ravintolat. On se kumma kun aina jaksetaan jankata ja kiusata ravintoloitsijoita. Sieltäkö nuo kaikki tartunnat taas olivat peräisin? Muutenkin aukiolojen rajoittaminen olisi sama asia kuin leffateattereilta kiellettäisiin suosituimpien elokuvien näyttäminen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Muutenkin aukiolojen rajoittaminen olisi sama asia kuin leffateattereilta kiellettäisiin suosituimpien elokuvien näyttäminen.

No onhan tällä merkitystä. Jos leffateattereissa pyörisi Pekka ja Pätkä neekereinä non-stoppina, niin tuskin sinne mitään yleisöryntäystä olisi odotettavissa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tuo Jyväskylän +29 on aika miehekäs luku asukaslukuun verrattuna kyllä.
 

Carlos

Jäsen
Dodi, tässä kävi just niin kuin on uumoiltu jo jonkin aikaa. Tauti tarttuu helpommin kuin ennen, mutta ei ole enää niin vaarallinen.

Itse ehdottaisin että poistetaan kaikki mahdolliset rajoitukset, ja hankitaan nyt se laumaimmuniteetti. Hiukan tavallista kovempi flunssa-aalto ehkä, ja sitten saadaan asia pois päiväjärjestyksestä. Loppuu tämä hemmetin itkuvirren veisuu.

Merci & adieu.
 

salama#8

Jäsen
Ilmeisesti virallisesti ei ainakaan vielä pidetä faktana sitä, että kesällä olisi vaikutusta tähän uuteen korona-virukseen? Kuitenkin kun käppyröitä katselee, niin keittiötilastonörtti tekee äkkiä huomion, että eteläisen pallonpuoliskon maissa tauti on piikannut pohjoisen kesän aikana, kun se pohjoisessa on ollut seesteisessä vaiheessa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Nyt taas syksyä kohden pohjoisella pallonpuoliskolla on tautitapaukset kasvussa lähes kaikkialla, kun taas etelässä suunta on alaspäin.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin, nyt on saatu levittetyä Koronan ilosanomaa jo tasaisesti viimeisinkiin Koronavapaisiin alueisiin. Tekisi mieleni kysyä hallitukselta ja THL:tä, että: Miten meni noin niinkuin omasta mielestä tämä homma.

Nyt viimeistään aloitetaan lyömään viimeisiä nauloja kotimaisen ammattiurheilun, viihdeteollisuuden ja ravintolatoiminnan arkkuun.

Ehkäpä jokainen suomalainen voisi kysyä sitä itseltään, että onko itse tehnyt kaikki mitä itse taudin estämiseksi voi tehdä? Jotenkin paistaa melko yleinen asenne, ei koske minua mikään paitsi pakotteet. Sitten vaaditaan hallitusta sulkemaan maa ja sitten kun hallitus tekee sen, niin itketään sitä että hallitus meni sulkemaan maan. Omilla toimilla voi kuitenkin pienentää melkolailla tarttumisen riskiä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Ravintolat, ravintolat ja ravintolat. On se kumma kun aina jaksetaan jankata ja kiusata ravintoloitsijoita. Sieltäkö nuo kaikki tartunnat taas olivat peräisin? Muutenkin aukiolojen rajoittaminen olisi sama asia kuin leffateattereilta kiellettäisiin suosituimpien elokuvien näyttäminen.

Minä en rajoittaisi mitään, mutta minun mielipiteeni ovat yleensä eroavaisia hallituksen kanssa.
 

Salama44

Jäsen
Kahden viikon jakson määrät tänään reilusti tuplaantuneet. 7 päivän jakson määrät nousseet 82 tapauksella. Nousua n. 25 %. Tänään ilmoitettuja tapauksia on 149.

Vieläkö löytyy joku selitys ettei toinen aalto ole edes alkanut ja eikä tilanne ole huolestuttava?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kahden viikon jakson määrät tänään reilusti tuplaantuneet. 7 päivän jakson määrät nousseet 82 tapauksella. Nousua n. 25 %. Tänään ilmoitettuja tapauksia on 149.

Vieläkö löytyy joku selitys ettei toinen aalto ole edes alkanut ja eikä tilanne ole huolestuttava?

Mikä on toisen aallon määritelmä? Jos ajatellaan maltillisesti vaikka kevään tilastoitujen määrien olleen 10% todellisista, niin silloin oli huiput kaiketi jossain 2000-3000 päivittäisen tartunnan tienoilla.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vieläkö löytyy joku selitys ettei toinen aalto ole edes alkanut ja eikä tilanne ole huolestuttava?
Vielä kun löytyisi selitys sille, miksi tästä tilanteesta pitäisi erityisesti huolestua. Käsittääkseni tälläistä tilannetta ei ole ollut juuri espanjantaudin jälkeen, eikä kellään ole tietoa miten tämä tulee etenemään. About kaikki ennusteet ovat menneet vihkoon tähän mennessä, joten miksi turhaan murehtia nytkään? Hoidetaan oma tontti ja mennään eteenpäin.

Väkilukuun suhteutettuna mennään vielä aika hyvissä lukemissa, näin kai voi sanoa ilman taskulaskintakin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
TAYS:n erva oli koko kevään ja kesän koronan mallioppilas, nyt TAYS:ssa on enemmän osastohoidossa kuin muissa sairaanhoitopiireissä, 10. Politiikassa miesmuisti on kuusi viikkoa, pandemiassa hieman pidempi, mutta vain hieman. Osumia pään alueelle alkaa tulla kun suojaus vähänkin laskee.
 

Salama44

Jäsen
Ehkäpä jokainen suomalainen voisi kysyä sitä itseltään, että onko itse tehnyt kaikki mitä itse taudin estämiseksi voi tehdä? Jotenkin paistaa melko yleinen asenne, ei koske minua mikään paitsi pakotteet. Sitten vaaditaan hallitusta sulkemaan maa ja sitten kun hallitus tekee sen, niin itketään sitä että hallitus meni sulkemaan maan. Omilla toimilla voi kuitenkin pienentää melkolailla tarttumisen riskiä.

Eiköhän oppositio kohta syytä hallitusta siitä että se on rajoitustoimissa myöhässä ja kun niitä tulee ja talous kärsii niin syytetään velaontosta kun yritetään pelastaa edes entisiä työpaikkoja. Luo siinä sitten 100 000 uutta työpaikkaa jotka Kookomus saisi heti jos olisi hallituksessa.

Hallituksella nyt ei ole enää poikkeuslakia käytössä. Aluhallintovirasto ne rajoitukset tekee alueellisesti jos tulee. Eiköhän talousseuraamusten syyt kuitekin hallituksen niskaan kaadu kun eivät ole koronan tuloa Suomeen kyenneet estämään.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ehkäpä jokainen suomalainen voisi kysyä sitä itseltään, että onko itse tehnyt kaikki mitä itse taudin estämiseksi voi tehdä? Jotenkin paistaa melko yleinen asenne, ei koske minua mikään paitsi pakotteet. Sitten vaaditaan hallitusta sulkemaan maa ja sitten kun hallitus tekee sen, niin itketään sitä että hallitus meni sulkemaan maan. Omilla toimilla voi kuitenkin pienentää melkolailla tarttumisen riskiä.

Tämähän siinä on, että liian moni antaa piut paut suosituksille. Vasta, kun jokin asia kielletään, niin viesti menee (ehkä) perille. Se on myöskin totta, että omalla toiminnalla voi merkittävästi vaikuttaa tartuntariskiin. Tosin liian moni touhuaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin, Koronasta välittämättä.

Katsotaan nyt, mitä THL ja hallitus nyt päättää, varsinkin jos tämä ei jää yksittäiseksi isommaksi piikiksi.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ok, et itse näe tartuntatilanteessa mitään huolestuttavaa?
No en juuri. Pitäisikö olla? Enemmän, tai siis ainoastaa olen huolissaan tilanteesta, joka on edessä vuoden-parin päästä. Varsinkin jos nyt lähdetään tekemään päättömiä rajoituksia, niin minä olen sitä ikäluokkaa joka tulee tulevaisuudessa maksamaan pienistä tuloista 50 % veroa ja 20 % eläkemaksuja päälle, että kaikki työttömät jne. saadaan elätettyä ja eläkkeet maksettua. Alkaa varmaan jossain vaiheessa tuntua, että olisi ollut parempi siihen koronaan sitten kupsahtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös