Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 898 238
  • 21 709

redpecka

Jäsen
Paljon on mennyt ja paljon menee koko ajan. Mun elinaikana - tai potentiaalisena musiikinkuuntelijana - tämän tytön poismeno on kova pala. Tube-aikakaudella netistä löytyy aivan uskomattomia luonnon helmassa viriteltyjä pläjäyksiä kitara & Amy. Hän siis kaiken lisäksi itse soittaa jatsikitaraa laulaessaan.. Sanoittaa, säveltää... Tää on ehkä paras mitä on vuudstockin jälkeen enää ikinä tullut. Ja sekin vietiin pois. Niin ikävä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Iggy Pop: Brick by Brick. Tämä on hyvä levy, minkä toki järkevät ja sivistyneet ihmiset tietävät.

Kyllä on sanottava, että vaikka Neil Youngilla, jota massakuuntelin vähän aikaa sitten, on hetkensä, niin on tämä aivan eri tasoa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Thirty Seconds To Marsin "This Is War" CD soi tällä hetkellä iloisesti stereoista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Demilich - Nespithe

Kaivoin näiden t-paidan jostain esiin ja pitäähän tätä sen kunniaksi kuunnella. 2010 Jalometallissa oli tämän orkesterin viimeinen keikka kuulemma. Sieltä taisi tulla mukaan.
 

redpecka

Jäsen



"Mahtavan" version onnistuin löytämään tubesta. Rockin' in the free world -89. Neil Young.

Itse olen ainakin muodostanut käsityksen, en tiedä onko perää, mutta tämä biisi olisi ollut vähän niinku Kiinan Tiananmenen aukion verilöylyjen jälkimainingeissa tehty.

Etsin sitä mustavalkoista banjopätkää kun ettii Glascow'ssa pankkia ja päätyy kadulle soittamaan. Ei löydy sitä enää, ainoastaan "intro", mutta katubanjobiisiä ei ainakaan toistaiseksi ole saatavilla. Biisihän olisi Old laughing lady. Jäädään venailee jos joku vielä sen uppaisi kehiin. Tosin ihan autennttinen se katusoittaja-Neil Young -pätkä ei ole, mutta mitä väliä.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Carcassin albumi Heartwork. On saatanan tiukka pitkästä aikaa, toinen läpikuuntelu tänään menossa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Miten Kissin "All Hell's Breaking Loose" ei ole ollut hitti? Kappale on mahtava ja rummut huikaisevan kovat! Frehleyn kitarakin hivelee korvia.
Koska Lick it up oli tuolta levyltä se hitti. Mutta eikös All Hell's Breaking Loosestakin ole video kuitenkin tehty? Näin muistelisin. Kitarassa kyseisessä biisissä on muuten Vinnie Vincent. Ace oli jo lähtenyt bändistä. Vinnie Vincenthän soittaa jo vissiin Creatures of The Nightilla, vaikka kannessa on Ace maskeineen.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Tänään telkkarista tuli SF:n Iskelmäketju, jossa oli monta helmeä ja uuttakin tuttavuutta. Eniten vaikutuin kuitenkin Wiola Talvikista. Wikipedia kertoi, että au pair -aikojensa vuoksi hän puhui erinomaista englantia (avioituikin sittemmin britin kanssa) ja että aikalaiskriitikot pitivät häntä Suomen parhaana jazzvokalistina. Eikä ihme. Tämä esitys sai liimautumaan ruudun ääreen, koko tupa vaikeni ja vain kuunneltiin. Nyt kuuntelin vielä kerran unilauluksi.



 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iisoppi kyllä muistaa... Tuli luukutettua Veijareita ja pyhimyksiä kun olin autokoulussa. Jotenkin noihin kappaleisiin on tiivistynyt muistot autokouluajoista... Ja lukion vikasta luokasta. Ja jotain tunteita tuo edelleen herättää menneiltä ajoilta. En edes muista mistä tuo levy tuli minulle niin tutuksi että olin sitä toivonut lahjaksi...
Tommi Läntinen: Mä en halua enää muistaa...


 

Glove

Jäsen
Ei kuulu muuta kuin oma hengitys. Kaikki naapurit on varmaankin nukkumassa kun mitään ääniä ei kuulu. Ei edes kuorsausta. Hyvin rakennettu talo, olen tämän tänne kirjoittanut aiemminkin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Carcassin musiikki palasi Spotifyhyn kokonaisuudessaan niin hyvä aika kuunnella niitä kolmea ensimmäistä levyä, sekä Tools of the Trade EP:tä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ex Deon tuotanto syvätutkinnassa. Mietin onko mitään Rooman historiaan keskittyvää yhtyettä olemassa ja löytyihän sitä yksi tämmöinen. Ihan hyvää sinfonista dödistä tämä on ainakin omaan korvaan, vaikka en genren suurimpiin faneihin kuulu.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nummiksen brittipop-korneri esittää:

The Charlatans on brittipop-skenessä sellainen pitkäaikainen puurtaja, joka on heilunut koko ajan siinä ykkös- ja kakkosketjun rajalla. Tuotanto on epätasaista, mutta vuosikymmenten aikana helmiä on kyllä ehtinyt kertyä paljon. Pitkästä ja komeasta urasta johtuen nostaisin ykkösketjuun ihan ilman muuta. Onhan tämä paikoitellen ihan saatanan hyvä. Brittipop-bändeistä esimerkiksi se, joka käyttää urkuja taitavimmin. Ja taso on noussut koko ajan, bändin parhaat levyt ovat niitä uudempia. Siksi tässäkin listauksessa ovat Forever ja A Man Needs To Be Told. Charlatans paranee kuin viini vanhetessaan, bändiin on tullut sellaista syvyyttä.



















 
Linkin Park ja 20 vuotta täyttävä Hybrid Theory. Se tärkein albumi henkilökohtaisesti. Jatkotuotantokin täynnä omalla tavallaan loistavaa settiä. Vasta viime aikoina on kunnolla tullut tajuttua, miten upea ja monipuolinen bändi LP alkuperäiskokoonpanossaan oli. Benningtonia ei korvaa kukaan, mutta Mike Shinoda tekee sen verran mahtavaa soolomusaa, että ihan hyvillä fiiliksillä ottaisin vastaan LP:n mahdollisen uuden matskun.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL




2.10 julkaistavalta "manifest" albumilta ensimmäinen biisi Noora Louhimon (Battle Beast) kanssa tehty Strong biisi on julkaistu tänään. Pakko sanoo,että ei kyllä itseäni säväyttänyt. Ootin ehkä enemmän. Enemmän tulee mieleen eräs toinen bändi ruotsista kun tuota kuuntelee,mutta kaipa sen voi Amarantheksi tunnistaa, jos ei muuten niin Elizestä ainakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös