Taksikuskit

  • 242 038
  • 1 401

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok. Mutta tiedät kuitenkin millainen tilanne vallitsee alueella kello 3 yöllä?
No en ole hetkeen ollut, mutta onko se jotenkin poikkeuksellinen verrattuna vaikka kello kahteen? Siihen aikaan autoja kyllä pääsee liikkumaan. Vastakysymyksenä heitän miksi kenenkään pitäisi mennä asemalle kello kolme? Eikös se ole suljettu jo paljon aikaisemmin?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vastakysymyksenä heitän miksi kenenkään pitäisi mennä asemalle kello kolme? Eikös se ole suljettu jo paljon aikaisemmin?

Jees. Ilmeisesti jätämme keskustelun tähän.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Eli huomasit omat jutut niin löysiksi että et pystynyt niitä perustelemaankaan.

Ei, vaan en ymmärrä miten aseman aukiolo tai aukiolemattomuus liittyy tähän asiaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei, vaan en ymmärrä miten aseman aukiolo tai aukiolemattomuus liittyy tähän asiaan.
Kokeillaan rautalankaa..

Miksi se uberi pitää saada kolmelta siihen steissin asema-aukiolle? Oletko siinä vetämässä pussikaljaa kolmeen asti ja sit tulee tarve ajaa taksilla himaan?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kokeillaan rautalankaa..

Miksi se uberi pitää saada kolmelta siihen steissin asema-aukiolle? Oletko siinä vetämässä pussikaljaa kolmeen asti ja sit tulee tarve ajaa taksilla himaan?

Ei, vaan olen ollut jo iltapäivästä asti imuroimassa oluita Vltavassa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeillaan rautalankaa..

Miksi se uberi pitää saada kolmelta siihen steissin asema-aukiolle? Oletko siinä vetämässä pussikaljaa kolmeen asti ja sit tulee tarve ajaa taksilla himaan?
Olet lukenut taksiliiton propagandan ja sisäistänyt kaiken. Onnea siitä ja saat varmasti mitalin jostain. Nykyisessä taksilaissa ei ole juurikaan ongelmia, paitsi että, taksikuskit eivät osaa käyttäytyä. Nyt heidät palkitaan demariministerin toimesta sillä, että saavat painettua kilpailua alaspäin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei, vaan olen ollut jo iltapäivästä asti imuroimassa oluita Vltavassa.
No ihan varmasti saisit sen uberin siihen Vltavan eteen. Tai postitalon viereen. Tai..
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet lukenut taksiliiton propagandan ja sisäistänyt kaiken. Onnea siitä ja saat varmasti mitalin jostain. Nykyisessä taksilaissa ei ole juurikaan ongelmia, paitsi että, taksikuskit eivät osaa käyttäytyä. Nyt heidät palkitaan demariministerin toimesta sillä, että saavat painettua kilpailua alaspäin.
Mitä ihmettä sekoilet? Mä veikkaan että taksiliitto on kanssani kaikesta eri mieltä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No ihan varmasti saisit sen uberin siihen Vltavan eteen. Tai postitalon viereen. Tai..

Uberia en ole Suomessa käyttänyt, mutta testaan ensi kerralla. Se voikin toimia, taksikyltillisen auton kanssa voi tulla
yllättäviä tilanteita.

Menneessä maailmassa taksin tilaaminen ei toki onnistunut siihen. Lennosta taksin saattoi saada kun käveli Hagikseen, Hesperian puiston kohdalle tai Rööperiin. Nykyään onnistunee paremmin, nykykuskit eivät hirveästi noudata kirjoittamattomia sääntöjä, jos nyt ei juurikaan kirjoitettujakaan.

Itsellä on hauska muisto noin 10 vuoden takaa Saksasta. Olin menossa työasioissa Munchenin eteläiseen esikaupunkiin. Jossain kohtaa juna pysähtyi, tuli joku ainoastaan saksankielinen kuulutus, ja yhtäkkiä kaikki ihmiset nousivat ja lähtivät ulos. Seurasin
sitten mukana ja iso kasa ihmisiä oli piirittänyt DB:n työntekijän ja kyselivät että mitäs nyt. Itse pääsin viimeisenä äijän juttusille,
joka kertoi että joku oli hypännyt junan alle ja liikenne on seis.

Sitten menin ulos ja kyseisen aseman taksitolpalla on valehtelematta sadan metrin jono. Siihen aikaan oli Suomessa kuitenkin
käytäntö että tolpan läheltä ei saa lennosta taksia, mutta ajattelin kokeilla. Ensimmäisellä sivukadulla tulikin taksi, joka otti
laakista kyytiin. Sitten ajettiin tolpan ohi mennessä ja kuski ihmetteli että mikäs täällä oikein on tilanne. Ihmettelin hänen kanssaan että onpa tosiaan outoa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kolmelta yöllä edelleen paras paikka on Bottan tolppa ytimessä jos länteen menossa miks ei muuallekin. Ollut jo 25v oma lähtö asema yöstä. Siinä nykyään valitaan se tuttu lähitaksi tai taksi helsinki, kyllä ne siihen tulee vielä.

Pahimpaan ruuhkaan ei onnistu kadun kulmaan tilaus keskustassa vaan pyytävät menemään tolpalle.
Paras vaihtoehto on lähteä kävelemään taksien tuloreittiä vasten joku ottaa sitten lennosta kyytiin. Tuolla mun suunnalla juhlapäivinä pahimmillaan vuosien saatossa on kävelty muutama kortteli.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Itse viime aikoina käyttänyt Yangoa. Joojoo, venäläisomisteista ja kaikkea. Toiminut todella hyvin ja nopeasti. Kyydit myös puoli-ilmaisia. Yleensä naputellut pikku tipit kuskeille.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Uberia en ole Suomessa käyttänyt, mutta testaan ensi kerralla. Se voikin toimia, taksikyltillisen auton kanssa voi tulla
yllättäviä tilanteita.
Uber toimii ainakin pääkaupunkiseudulla ihan hyvia ja onhan tuo kätevä kun maksutiedot ovat jo valmiiksi apissa.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pitkästä aikaa olin pe keskustassa. Ei sitä taksishowta usko ennen kuin itse käy paikan päällä katsomassa. Ei ollut ruuhkaa ja takseja päivysti toista sataa kello kahdelta yöllä. Yli 50 autoa piti köydä läpi ennen kuin löytyi suomalainen kuski. Kuski kertoi vinkkinä, että Valtavan edessä vain suomikuskeja. Muuten ihan sama minkämaalainen kuski on mutta aikaisemmat huonot kokemukset johtaneet siihen että en enää lähde seikkailuihin illan päätteeksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitos, Anne fucking Berner, suomalainen hyvin toiminut taksijärjestelmä on paskottu.

Ainakin Stadissa on ihan luokattoman paskoja taksareita nykyään. Ja tilanpuutteen vuoksi jätän nyt mainitsematta, millaisilla taustoilla he tuohon työhön tulevat.

Nykyään ei oikeasti houkuta ottaa taksia. Jos ottaa, pitää olla todella tarkkana. Paljon on sellaisiakin kuskeja, joiden kyydissä ei pääse himaan asti, kun eivät vain osaa. Helpompi jäädä vähän sinne päin ja kävellä loput.

Piti tämäkin homma paskoa. Tai sitten vaihdetaan taksit kameleihin, jos toimisi paremmin.
 

Chieftain

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kolmelta yöllä edelleen paras paikka on Bottan tolppa ytimessä jos länteen menossa miks ei muuallekin. Ollut jo 25v oma lähtö asema yöstä. Siinä nykyään valitaan se tuttu lähitaksi tai taksi helsinki, kyllä ne siihen tulee vielä.

Pahimpaan ruuhkaan ei onnistu kadun kulmaan tilaus keskustassa vaan pyytävät menemään tolpalle.
Paras vaihtoehto on lähteä kävelemään taksien tuloreittiä vasten joku ottaa sitten lennosta kyytiin. Tuolla mun suunnalla juhlapäivinä pahimmillaan vuosien saatossa on kävelty muutama kortteli.

Ajoin taksia kolme vuotta. Onneksi pääsin muihin hommiin juuri ennen tätä Bernerin aivopierua.
Ehdottomasti paras paikka ottaa taksi Stadissa yöllä on tolppa 25, Lapinlahdenkatu.
Siellä vanhat jäärät istuu vuodesta toiseen, koska joku on sieltä saanut aikanaan jonkun TOSI hyvän keikan.

Tuossa vastaan kävelyssä kannattaa sitten muistaa, että pysyttelee vasemmalla puolen katua.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep samaa mieltä, että ei keskustasta voi noin vain hypätä taksin kyytiin. Itse olen yöllä asema-aukiolla ollessa kävellyt siihen Postitalon parkkikselle ja tilannut sovelluksella (Uber, Taxini) siihen kuskin.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
lkolainen, hyvin suomea puhuva kuski oli eri mieltä reittivalinnasta, mutta kohteliaasti suostui ajamaan humalaisen kyytiläisen pyytämää reittiä.

Olen aina luullut, että uberissa matkan hinta sovitaan etukäteen. Joten ei kai reitinvalinnalla niin tärkeätä roolia ole, kunhan nyt mennään oikeaan suuntaan. Toki voin olla väärässä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kokeillaan rautalankaa..

Miksi se uberi pitää saada kolmelta siihen steissin asema-aukiolle? Oletko siinä vetämässä pussikaljaa kolmeen asti ja sit tulee tarve ajaa taksilla himaan?
Itse asiassa tapasi olla rutiinia ennen vanhaan - siinä oli aina takseja ja lähinnä vain pikkujouluaikaan pitkiä jonoja. Homma toimi kuin junan vessa, systeemiin pystyi luottamaan, oli itse sitten missä kunnossa oli. No, ei se minulle ole mikään ongelma käyttää sovelluksia ja unohtaa taksin "normaali" valinta. Se oli ennen vanhaan se, juna lähti asemalta Bernerin myötä. En sinänsä tosin ymmärrä, miksi tähän tarvittiin enemmän kapitalismia vapaan kilpailun toimiessa niin hienosti, että hinnat eivät ole laskeneet ollenkaan ja systeemin ollessa Helsingissä epäluotettava kaaos. Kai Hayek ja Ayn Rand ovat kertoneet että näin on paremmin. Hymiö.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En sinänsä tosin ymmärrä, miksi tähän tarvittiin enemmän kapitalismia vapaan kilpailun toimiessa niin hienosti, että hinnat eivät ole laskeneet ollenkaan ja systeemin ollessa Helsingissä epäluotettava kaaos.
Aikaisemmin rautatieaseman tolpalla jonotti asiakkaat takseja, nyt taksit asiakkaita. En tiedä miksi se muiden kuin taksikuskien mielestä oli parempi systeemi.

En ole mikään taksipalveluiden suurkuluttaja, kun ratikka ja bussit yleensä ovat toimiva ratkaisu, mutta kyllä Uberin tulo Helsinkiin oli pelkästään positiivinen asia.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä. Moskovan kehätiellä 150km matka Šeretjevon lentokentälle kesti 3h ja hinta oli n. 40€. Auto oli kuppanen Focus, mutta kielimuurista huolimatta matka sujui kaikkinensa ilman ongelmia. Sen reissun jälkeen siirryin Uberin käyttäjäksi myös kotisuomessa.

Oma kokemus joka sinetöi Uberin käytön oli Nizzassa. Aamuyöllä hotellilta lentokentälle. Jos googlettelee Nizzan takseja niin ei kovin ruusuinen kuva anneta, varsinkaan jos olet turisti ja et puhu ranskaa. Kyselin huvikseni kotiinpalua edeltävänä iltana hotellin lähellä parkissa olleilta takseilta, että paljonko maksaa tästä lentokentälle. Hintahaarukka oli 40-70eur. Kysyin hotellin respasta, että paljonko olisi taksi kentälle, arvioivat että normaalisti 30-40eur, mutta ei suosittele itse ottamaan kadulta sellaista. Otin sitten normi-Uberin aamuyöllä klo 4-5 välillä, kaveri näytti ihan samalta kuin F1-sarjan podium-seremoniamestari, tummassa puvussa, musta uudenko E-Mersu, tuli 5min paikalle, nosteli laukut jne. 19eur. Virossa myös pari kertaa ollut hyvä ja järkkyhalpa Uber, kerran oli sellainen parikymppinen Vasili niminen kaveri uudella Passatilla ja osui pari kertaa saman päivän aikana, jannu vetelli 2-3euron keikkoja suu messingillä ja tuntui olevan aidosti iloinen siitä mitä teki.
 

ace

Jäsen
Olen aina luullut, että uberissa matkan hinta sovitaan etukäteen. Joten ei kai reitinvalinnalla niin tärkeätä roolia ole, kunhan nyt mennään oikeaan suuntaan. Toki voin olla väärässä.
Toki näin, tarkoitinkin lähinnä kuljettajan palvelualttiutta enkä hintaa. Onhan kuitenkin tilatussa matkassa mahdollisuus muutoksiin, esim. ylimääräisiin pysähdyksiin tai määränpään muuttumiseen. Sitä en osaa sanoa miten lisäveloitus tässä tapauksessa tapahtuu.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mikäs näissä Stadin ulkomaalaisissa kuskeissa hiertää?

Mietin sellaista että pitäisikö kysyä hinta että pääseekö summalla X€ paikasta A paikkaan B ja nauhoittaa puhelimella keskustelu ettei sitten paikassa B tule erimielisyyttä matkan hinnasta?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikäs näissä Stadin ulkomaalaisissa kuskeissa hiertää?

Mietin sellaista että pitäisikö kysyä hinta että pääseekö summalla X€ paikasta A paikkaan B ja nauhoittaa puhelimella keskustelu ettei sitten paikassa B tule erimielisyyttä matkan hinnasta?

Mua vituttaa maksaa suhteellisen kovaa hintaa kyydistä jossa:
A) Kuski ei ymmärrä suomea, hyvä jos edes englantia
B) Kuski ei ymmärrä osoitetta vaan joudut itse näpyttelemään sen johonkin paskaiseen puhelimeen
C) Kuski ei tunne reittejä lainkaan vaan ajaa täysin navin mukaan
D) Kuski on niin tyhmä ettei osaa ajaa edes sen navin ohjeiden mukaan
E) Hinta voi olla mitä vaan
F) Auto on epäsiisti
G) Kuski on epäsiisti ja pahimmillaan mölisee jotain Afrikan kieltä puhelimeensa
H) Ei nuo yleensä ottaen osaa ajaa vaan takapenkillä ollessa saat pelätä kuolevasi liikenneonnettomuudessa

Nuo tuli nopeasti mietittynä mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös