Sanna Marinin hallitus

  • 2 597 117
  • 21 526

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos IL:n ja Talouselämän julkaisemat tiedot pitävät paikkansa, yritystasolla epäeettistä ja moraalitonta menoa. Oli jo epäeettistä aiemmin, ja entisestään syvenee.

Mutta kannattaa sekin huomioida, että pääministeri Marin ja hallitus tuskin ovat vastuussa tällaisesta toiminnasta.

Minun on vaikea nähdä Marinilla yhtään mitään roolia tässä, eikä sitä siis ole - ja näillä tiedoin ei juuri aviomiehelläkään (vai oliko avo?) Paree olisi varmaan nyt kuitenkin irtisanoutua, Caesarin aviomies jne.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mielestäsi siis random kokki on sama kuin Gordon Ramsay? Tai osaava tarjoilija vastaa lähinnä apinaa joka kantaa lautasia pöytään? Todella hyvä baarimikko on sama kuin kuka tahansa kaljanlaskija kadulta jne.
Ravintolaa valitessani minua ei kiinnosta, että kuka siellä tarjoilee tai kokkaa kunhan ruoka on hyvää. Musiikkiesitystä valitessani todellakin kiinnostaa, että kuka siellä soittaa musiikkia. Vaikka 2unlimited onkin hyvä soittamaan musiikkia, niin en siitä huolimatta maksa lippua heidän konserttiin. Vähän ontuu nyt tämä gordonramsay vertaus.
 

julkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Ravintolaa valitessani minua ei kiinnosta, että kuka siellä tarjoilee tai kokkaa kunhan ruoka on hyvää.

Tähän alalla työskentelvänä, sillä on aika paljon merkitystä, että kuka sen tarjoilee ja kokkaa, jotta se ruoka on hyvää. Ainakin, kun puhutaan fine dining-ravintolasta. Eri asia toki joku pikaruokapaikka.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minun on vaikea nähdä Marinilla yhtään mitään roolia tässä, eikä sitä siis ole - ja näillä tiedoin ei juuri aviomiehelläkään (vai oliko avo?) Paree olisi varmaan nyt kuitenkin irtisanoutua, Caesarin aviomies jne.

No ei se kaikille ole ehkä selvä ettei Marin ole takana, tai jopa hallitus, niin mainitsin... Yrityksen johto kantaa vastuun.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tässä taitaa nyt mennä taide ja viihde sekaisin... Tai muutenhan esim. Michael Bay on taiteellisempi elokuvaohjaaja kuin Martin Scorsese, tuskinpa kukaan sitä mieltä kuitenkaan on.
Ei mene. Taidekkin on viihdettä. Ei ole olemassa mitään itseismääritelmää sille mitä taide itseasiassa on. Granlundin ilmaveivi on itsessään taidetta ja parempaa sellaista kuin moni muu asia. Se vain on sääli, että on olemassa vielä yksi kenttä missä millään ei ole mitään väliä kunhan "omistautuu". Näin sen ei pitäisi missään nimessä olla. Minä osaan pelata jääkiekkoa, mutta ei mulle siitä kukaan maksa. Se on taito samassa kuin maalaaminen, veistäminen tai kitaran rämpytys.

Mutta vain yksi noista mainituista taidoista on muka jotenkin vähempiarvoinen. Se yksi ei omaa samaa mystistä "taiteen" suojaa kuin ne muut taidot. Ne muut taidot on jotain jumalaisia ja täysin kritiikin ulkopuolella, koska katsoja on väärässä ja taide on jotain oikeaa ja pyhää ja ilman sitä me emme olisi olemassa ja muuta paskaa. Joku uskoo jumalaan, toiset taiteeseen, molemmilla on yhtä vähän merkitystä oikeasti asioille samoin kuin urheilulla. Se mistä saa eniten irti isoin massa on se mikä määrää, tai siis pitäisi määrätä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäsi siis random kokki on sama kuin Gordon Ramsay? Tai osaava tarjoilija vastaa lähinnä apinaa joka kantaa lautasia pöytään? Todella hyvä baarimikko on sama kuin kuka tahansa kaljanlaskija kadulta jne. No ainakin me päästiin yhteisymmärrykseen siitä, että olemme eriävää mieltä eri ihmisten ammattitaidosta. Onneksi siis pitkätukka renkuttajat, kissantappajat ja paskanpyörittäjät tehosekottimessa on niin helvetin tärkeitä ja erikoisosaajia suhteessa paskakuskeihin ja muihin nollaihmisiin. Huom. en väitä sinun sanoneen noin, mutta no, aika hyvin luin sen taka-ajatuksen.

Et väitä minun sanoneen mitään mutta kehut kuitenkin itseäsi siitä että luit ajatuksiani? Tavallaan olisi kiva olla edes yhden päivän sinä niin tietäisin millaista on olla noin helvetin mainio.

Ja ei, en todellakaan tarkoittanut laittaa eri alojen ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Maailmassa nyt vain jostain syystä on moninkertainen määrä tarjoilijoita kuin ammattitaitoisia taiteilijoita ja siksi taiteilijoiden ammatinharjoittamista halutaan tukea myös koronakriisin aikana. Se, että sinä et pidä kaikista maailman taiteilijoista ei muuta tätä miksikään.

Noin muuten toivon että ravintolat ja baarit aukeavat pian ja pääset nauttimaan tarjoilijoiden ja baarimikkojen huikeasta työstä ja tulet kenties hiukan paremmalle tuulelle.
 

Analyzer

Jäsen
No ei se kaikille ole ehkä selvä ettei Marin ole takana, tai jopa hallitus, niin mainitsin... Yrityksen johto kantaa vastuun.

Yrityksen johto kantaa vastuun, mutta on kyllä sanottava että Räikköselläkin on ollut aika huono tilannetaju, jos hän ei ole älynnyt jäävätä itseään hakemusten tekemisessä. Se ei vaan näytä hyvältä kansalaisten suuntaan asian tultua julki. Ja aiheuttaa vahinkoa Marinille,
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Et väitä minun sanoneen mitään mutta kehut kuitenkin itseäsi siitä että luit ajatuksiani? Tavallaan olisi kiva olla edes yhden päivän sinä niin tietäisin millaista on olla noin helvetin mainio.

Ja ei, en todellakaan tarkoittanut laittaa eri alojen ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Maailmassa nyt vain jostain syystä on moninkertainen määrä tarjoilijoita kuin ammattitaitoisia taiteilijoita ja siksi taiteilijoiden ammatinharjoittamista halutaan tukea myös koronakriisin aikana. Se, että sinä et pidä kaikista maailman taiteilijoista ei muuta tätä miksikään.

Noin muuten toivon että ravintolat ja baarit aukeavat pian ja pääset nauttimaan tarjoilijoiden ja baarimikkojen huikeasta työstä ja tulet kenties hiukan paremmalle tuulelle.
Itsehän sitten sorrut kuitenkin ajattelemaan minun puolestani. Ja väitän, että maailmassa on, ihan puhtaasti koska numerot, aivan julmetusti enemmän huikean hyviä tarjoilijoita kuin on hyviä taiteilijoita ja muita taivaanrannanmaalareita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun on vaikea nähdä Marinilla yhtään mitään roolia tässä, eikä sitä siis ole - ja näillä tiedoin ei juuri aviomiehelläkään (vai oliko avo?) Paree olisi varmaan nyt kuitenkin irtisanoutua, Caesarin aviomies jne.
Ei Marinilla tässä roolia ole toki. Ikävältähän tuo kuvio kuitenkin näyttää. Ei taida aviomies ymmärtää olevansa pääministerin puoliso. Työnkuvansa jo näyttää huonolta, ja tämän tapahtuneen olisi voinut estää tuomalla työpaikassaan ilmi, että hänen vaimonsa asemaa ei saa hyväksikäyttää. Luultavasti aviomies on kuitennin itse halunnut eteenpäin urallaan, eikä ole tällaista kieltänyt, vaan on ottanut kaiken irti tilanteesta.

Jos olisin itse pääministerin puoliso miettisin kyllä miltä tällainen näyttää hänen kannaltaan julkisuuteen.

Kehityskeskustelun paikka kotona.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ravintolaa valitessani minua ei kiinnosta, että kuka siellä tarjoilee tai kokkaa kunhan ruoka on hyvää. Musiikkiesitystä valitessani todellakin kiinnostaa, että kuka siellä soittaa musiikkia. Vaikka 2unlimited onkin hyvä soittamaan musiikkia, niin en siitä huolimatta maksa lippua heidän konserttiin. Vähän ontuu nyt tämä gordonramsay vertaus.
Ai sinä et valitse ravintolaa sen perusteella, että kuinka hyvää ruokaa sieltä saat? No tulihan tämäkin selväksi. Minä en oikein tiedä minkä muun perusteella valitsisin ravintolan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yrityksen johto kantaa vastuun, mutta on kyllä sanottava että Räikköselläkin on ollut aika huono tilannetaju, jos hän ei ole älynnyt jäävätä itseään hakemusten tekemisessä. Se ei vaan näytä hyvältä kansalaisten suuntaan asian tultua julki. Ja aiheuttaa vahinkoa Marinille,

Omien julkisuuteen tulleiden lausuntojen perusteella Räikkönen ei fiksulta vaikuta. Mutta kun kyseessä on täysin avoin, julkinen haku BF-rahoista, joista BF päättää asetusten ja lain mukaan, ei pääministerin puolison tarvitse jäävätä itseään. Eettinen ongelma tulee vasta siitä, jos hän tai työnantajansa pyrkii saamaan aineellista tai aineetonta etua Marinin pääministeriydestä. Ilmeisesti näin on käynyt.

Näin itse sen näkisin.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Jos tämä ei joidenkin silmiin näytä paheksuttavalta toiminnalta, niin aina voi kuvitella kuinka Melania Trump junailisi Yhdysvaltain veronmaksajien rahoja keskellä kriisiä sinne tänne firmassa joka käyttää hyväksi markkinoinnissaan itse Donaldin nimeä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos tämä ei joidenkin silmiin näytä paheksuttavalta toiminnalta, niin aina voi kuvitella kuinka Melania Trump junailisi Yhdysvaltain veronmaksajien rahoja keskellä kriisiä sinne tänne firmassa joka käyttää hyväksi markkinoinnissaan itse Donaldin nimeä.

Minusta ei kannata ottaa USA:ta verrokiksi edes Clintonien tai Trumpien osalta. Siellä on tapana hyödyntää puolisoa liiketoiminnassa ja hyvätekeväisyystoiminnassa eri tavalla kuin Suomessa.

Mutta jos Suomea pohditaan, viime hallituksessa Orpon vaimo oli syytettyjen listalla, kun hän oli juristina perustanut firman, joka järjesteli turvapaikka-anomuksia. Tämä syytös ei ollut edes faktaa, mutta eli silti aikansa.

Räikkösen (Marinin aviomies) yrityksen toiminta on eettisesti väärin ja sietää tutkia, mitä siellä todellisuudessa tapahtui. Tilanne ei muutu sillä, että Räikkönen on töissä, ei omistajana eikä sillä, että joku myyntihemmo hoiteli asiaa. Vastuu on yrityksen ja sitä kautta yritysjohdon.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja väitän, että maailmassa on, ihan puhtaasti koska numerot, aivan julmetusti enemmän huikean hyviä tarjoilijoita kuin on hyviä taiteilijoita ja muita taivaanrannanmaalareita.

Mitkä numerot?

Ja minähän nimenomaan kirjoitin että tarjoilijoita on moninkertaisesti enemmän ja totta kai monet heistä ovat hyviä työssään. En totta puhuen oikein ymmärrä tätä inttämistäsi.
 

rice cooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hippoksen Minardi, Suomi
Ei Marinilla tässä roolia ole toki. Ikävältähän tuo kuvio kuitenkin näyttää. Ei taida aviomies ymmärtää olevansa pääministerin puoliso. Työnkuvansa jo näyttää huonolta, ja tämän tapahtuneen olisi voinut estää tuomalla työpaikassaan ilmi, että hänen vaimonsa asemaa ei saa hyväksikäyttää. Luultavasti aviomies on kuitennin itse halunnut eteenpäin urallaan, eikä ole tällaista kieltänyt, vaan on ottanut kaiken irti tilanteesta.

Jos olisin itse pääministerin puoliso miettisin kyllä miltä tällainen näyttää hänen kannaltaan julkisuuteen.

Kehityskeskustelun paikka kotona.

Olen nyt nauranut tälle caselle puoli päivää. Demuleille ja niiden puolisolle ihan ilmainen vinkki, älkää leikkikö Kokoomusta, koska ette selvästi osaa. Tuolle touhulle tyrskii jo Sipiläkin.
 

Analyzer

Jäsen
Omien julkisuuteen tulleiden lausuntojen perusteella Räikkönen ei fiksulta vaikuta. Mutta kun kyseessä on täysin avoin, julkinen haku BF-rahoista, joista BF päättää asetusten ja lain mukaan, ei pääministerin puolison tarvitse jäävätä itseään. Eettinen ongelma tulee vasta siitä, jos hän tai työnantajansa pyrkii saamaan aineellista tai aineetonta etua Marinin pääministeriydestä. Ilmeisesti näin on käynyt.

Näin itse sen näkisin.

Ei tietenkään tarvitse juridisesti jäävätä itseään. Mitään laitointa ei ole tapahtunut.

Hänen olisi kuitenkin kannattanut älytä itse olla osallistumatta tukihakemusten tekemiseen sekä toisaalta painottaa työnantajalleen, että hänen nimellään asioita ei saa edistää. Ja tämä itsensä jääväys olisi nimenomaan ollut puolisonsa edun mukaista, jonka työnantajakin olisi takuulla ymmärtänyt.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Luetun ymmärtäminen jne.
Ei kiinnosta kuka tarjoilee, tai kokkaa, mutta kiinnostaa koska ruoan pitää olla hyvää. Kerrotko vielä missä meni pieleen, että sillä kokilla olikin merkitystä? Vai siis se ruoka tulee ravintolassa mystisesti lautaselle ilman kokkia ja tarjoilijaa kantamassa sitä sinulle? En toki voi vaikuttaa sinun alkuperäisen väitteesi aivopieruun, että sama kuka kokkaa kuhan on hyvää. Koska se kumoaa itsensä. Toki jos pidät kokkia jonain robottina joka ei ole ihminen ja täten muuttuja sen ruoan laadun suhteen niin sitten voisin ymmärtää, mutta minulle hän on ihminen, ammattilainen ja asiantuntija.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitkä numerot?

Ja minähän nimenomaan kirjoitin että tarjoilijoita on moninkertaisesti enemmän ja totta kai monet heistä ovat hyviä työssään. En totta puhuen oikein ymmärrä tätä inttämistäsi.
Maailmassa nyt vain jostain syystä on moninkertainen määrä tarjoilijoita kuin ammattitaitoisia taiteilijoita ja siksi taiteilijoiden ammatinharjoittamista halutaan tukea myös koronakriisin aikana.
Jos maailmassa on moninkertainen määrä tarjoilijoita, niin heissä myös on kaiken logiikan mukaan moninkertainen määrä paljon lahjakkaampia sellaisia kuin "ammattiaitoisia taiteilijoita" on. Siinä ne numerot. Mitä suurempi massa jne. ymmärrätkös? Sinä vain et pidä heitä minään ja taas pidät näitä muutamia taiteilijoita jotenkin kovana juttuna. Missä on kilpailu taitelijoiden paikoista? Missä ne joutuu kilpailemaan siitä rahasta ja paikasta parrasvaloissa? Ei kun eihän ne kilpailekkaan! Mutta hei niin pitää muutkin joitain taiteilijoita aika kovina juttuina, siksi niille maksetaan, ei kun hetkinen. Tässä minun ja sinun ero.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ei kiinnosta kuka tarjoilee, tai kokkaa, mutta kiinnostaa koska ruoan pitää olla hyvää. Kerrotko vielä missä meni pieleen, että sillä kokilla olikin merkitystä? Vai siis se ruoka tulee ravintolassa mystisesti lautaselle ilman kokkia ja tarjoilijaa kantamassa sitä sinulle? En toki voi vaikuttaa sinun alkuperäisen väitteesi aivopieruun, että sama kuka kokkaa kuhan on hyvää. Koska se kumoaa itsensä. Toki jos pidät kokkia jonain robottina joka ei ole ihminen ja täten muuttuja sen ruoan laadun suhteen niin sitten voisin ymmärtää, mutta minulle hän on ihminen, ammattilainen ja asiantuntija.
Okei. Et siis koskaan syö ravintolassa, jonka kokkia et tunne. Et edes mcdonaldsissa koska kokin pitää olla maineikas. Sen sijaan olet valmis maksamaan musiikkiesityksestä, jossa musisoijana on naapurin juuri kitaraa soittamaan aloittanut Jaska. Koska ravintolakokki ja muusikko on sama asia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Okei. Et siis koskaan syö ravintolassa, jonka kokkia et tunne. Et edes mcdonaldsissa koska kokin pitää olla maineikas. Sen sijaan olet valmis maksamaan musiikkiesityksestä, jossa musisoijana on naapurin juuri kitaraa soittamaan aloittanut Jaska. Koska ravintolakokki ja muusikko on sama asia.
Miksi minun pitäisi tuntea ja voida henkilöidä se kokki, jotta voin sanoa, että kokilla on merkitystä? Minä noin yleisesti miellän, että ravintoloilla on eroa ja se johtuu nimen omaan kokkien tasosta. Sama pätee asiakaspalveluun, se johtuu täysin työntekijöiden tasosta, ei mistään ulkoisista tekijöistä. Täyttä paskaa voi myydä todella hyvällä asiakaspalvelulla ja vastaavasti todella kallista voi myydä aivan paskalla (autokaupat on kyllä loistava esimerkki asiasta). Jotenkin sinä et näe asioiden välillä yhteyttä, mutta se sinulle sallittakoot.

Mitä tulee musiikkiin niin olen itseasiassa nauttinut monesti enemmän, toki tämä johtuu tilanteesta, siitä kun joku kaverini on musisoinut tai olen soittanut ryhmässä musiikkia, kuin keikalla mistä olen maksanut. Eli olisin mielelläni maksanut siitä "keikasta" tai no tavallaan olenkin maksanut koska määrätynlaiseen vaihtoonhan kaverisuhteetkin perustuu.

Jos nyt kuitenkin puhutaan bändeistä ja ihan rahasta, niin aivan kuten ravintoloiden kohdalla, minä uskon, että hyvä artisti saa sen paikan loistamaan ja siksi joillain artisteilla on hyvä maine ja siksi heidän palveluksistaan halutaan maksaa. On se sitten hyvää musiikkia tai hyvää ruokaa. Mikään ravintolan nimi tai lavan koko tai äänentoiston määrä ei tee kenestäkään hyvää kokkia tai hyvää artistia. Tässä nyt on se missä, edelleen, me olemme eri mieltä. Sinusta ravintola on hyvä kun se on X mutta bändi on hyvä kun nimi Y. Minusta kummatkin on vain niin hyviä kun on ne tekijät.

PS. Minä en tiedä käytännössä kenenkään artistien nimiä. Voin tietää bändin, mutta en ketä siellä soittaa, kun minulle se henkilöiminen ei ole tärkeää (en osaa idolisoida ihmisiä, kun ne syö samaa ruokaa ja käy paskalla). Samaten en tunne kokkeja nimeltä, mutta tiedän mistä saa hyvää ruokaa. Molemmissa osaan ymmärtää sen loistavien artistien yhteyden hyvään lopputulokseen eikä vain paikan/bändin nimeen.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Eli sinun mielestäsi Cheek on yksiselitteisesti Suomen paras artisti, koska on keikat ovat myyneet kaikkein eniten?
Periaatteessa kyllä, koska keikka/levy/yms-myynti on ainoa mitattavissa oleva attribuutti muusikolle. KAIKKI muu on makuasioita.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Madonna on täysin paska laulaja, minkä kaikki tietävät. Hän on myös varmaan viime vuosikymmenien menestynein, eli hän on paras taiteilija?
Mikä tekee Madonnasta paskan laulajan? Ihan hyvältä se mun korvaan kuulostaa vaikkei nyt olekkaan ihan sitä genreä jota kuuntelen yleisesti (niinkui ei ole Cheekkikään)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös