Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 720 347
  • 33 937

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kun olen nyt kirjoittanut viime aikoina jonkin verran tänne piirretyistä ja sarjakuvista niin jatketaan samalla tiellä. Katselin tuossa äsken alkuaikojen Smurffeja Netflixistä. Avautui että Smurffiina on alunperin Velhon luomus ja hänen katala juonensa. SItten Suursmurffi sai taiottua Velhon noituudet pois Smurffiinasta ja tehtyä tästä smurffin. Samalla Smurffiinan hiusten väri muuttui alkuperäisestä mustasta keltaiseen.

Voi olla että olen joskus lapsuudessa tuon asian tiennytkin mutta on päässyt unohtumaan.
 

Glove

Jäsen
Kun olen nyt kirjoittanut viime aikoina jonkin verran tänne piirretyistä ja sarjakuvista niin jatketaan samalla tiellä. Katselin tuossa äsken alkuaikojen Smurffeja Netflixistä. Avautui että Smurffiina on alunperin Velhon luomus ja hänen katala juonensa. SItten Suursmurffi sai taiottua Velhon noituudet pois Smurffiinasta ja tehtyä tästä smurffin. Samalla Smurffiinan hiusten väri muuttui alkuperäisestä mustasta keltaiseen.

Voi olla että olen joskus lapsuudessa tuon asian tiennytkin mutta on päässyt unohtumaan.
Enpä moista tiennyt. Smurffit tuli katsottua lukioaikana lauantai aamuisin kun tulin töistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ensimmäiset elokuvat Titanicin uppoamisesta tehtiin vuonna 1912. Näistä Saved from the Titanic sai ensi-iltansa 29 päivää uppoamisen jälkeen. Silloin pidettiin kiirettä kun piti tehdä rahaa tragedialla. Saved from the Titanic ei ole nähtävissä missään, ellei omista aikakonetta, mutta In Nacht und Eis löytyy kokonaisuudessaan YouTubesta.



Muutenkin YouTubesta löytyy kaikkea jännää. Esimerkiksi Battleship Potemkin löytyy kokonaisuudessaan sieltä. Pitää vielä pari tuntia tutkia tätä Wikipedia reittiä, kun sieltä saattaa löytyä vaikka mitä jännää.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Toiselle erittäinkin hyvännäköinen on toiselle ylitällätty kuminukke, kun taas toiselle mutahirviön ja rynnäkkösian risteytys on toiselle se kedon kaunein kukka, joten ne ulkonäön numeroasteikot on vähän kiistanalaisia kaikin puolin.

Nimimerkki @Webb on pelannut yhtä kautta aikojen suosikkipeliäni eli Moonstonea.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fillarikytät. Olikohan jostain maalta kun kaljat piti pistää pois. Heppapoliisit ei ole vielä tänä kesänä häätänyt.

Ja hitto niillähän on nyt niitä extreme-autojakin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui että Eeki Mantere on kasvattanut koiranputkea jo 13 vuotta. Luulin että olis vielä voimissaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taco Bell. Tilasin kun kummityttö sitä niin hehkuttaa ja on tossa kulmilla. ”Meksikolaista?” Teen itse parempaa. No, jos hän pääsi Turusta RI Vuodeksi ja siellä TacoBelliin niin kait oli hyvää.

Kyllähän tuota söi, meksikolaista safkaa tuo ei ole.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Taco Bell. Tilasin kun kummityttö sitä niin hehkuttaa ja on tossa kulmilla. ”Meksikolaista?” Teen itse parempaa. No, jos hän pääsi Turusta RI Vuodeksi ja siellä TacoBelliin niin kait oli hyvää.

Kyllähän tuota söi, meksikolaista safkaa tuo ei ole.
Eihän Taco Bell yritä meksikolaista ruokaa tai keittiötä ollakaan. Lähinnä se kai hakee olevansa TexMex-pikaruokaa. TexMex ei ole sama kuin meksikolainen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eihän Taco Bell yritä meksikolaista ruokaa tai keittiötä ollakaan. Lähinnä se kai hakee olevansa TexMex-pikaruokaa. TexMex ei ole sama kuin meksikolainen.
No ei kait. Sillä sitä markkinoidaan, pikaruokana toki.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos Suklaapilvestä puhutaan niin kyllä. Se oli erinomainen. Vielä enemmän tykkäsin kyllä Wienin tuutista (tjsp.). Se suklaasydän oli mahtavaa.

Wieniläistuutti oli kyllä hyvää! Piru kun lopettivat niiden tuonnin. Jahka näistä matkustusrajoituksista päästään, niin pitääkin heti käydä hakemassa erä Itävallasta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen myös elokuvien suurkuluttaja ja tuon listan top70:ssä on vain Harakiri, kaksi Chaplinin elokuvaa ja nämä kaksi tusinasavengeria joita en ole nähnyt.

Harakiri ja Chaplinit onkin sen listan parhaita.

Shawshank on yliarvostettu, ei toki niin paljon kuin Nolanit.

Äänestetään Persona ja Cleo viidestä seitsemään tilalle, niin korjautuu tuo naisnäkökulman puutekin listalta.

Tosin jos sinne jotain Avengereitakin on jo päässyt, niin voi listan pelastaminen olla myöhäistä. Game over man, game over.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jackalope on jänis jolla on sarvet päässä. Jonkinmoinen taruolento siis. On se myös lahtelainen yökerho ja kun sen logoa tarkemmin katsoo niin onhan siinä sarvekas jänis (ks. liite). Minkähän lahtelaisen "ravintelin" nimi seuraavaksi aukeaa?

 

Liitteet

  • Screenshot_20200421-093627~2.png
    Screenshot_20200421-093627~2.png
    63,4 KB · kertaa luettu: 138

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt tein jonkun naistenlehtien testin. Mä oon 51 % introvertti ja 49 % extrovertti. Okei.

Tinderissäkin oon ihmetellyt niitä joidenkin kirjainyhdistelmiä. Mäkin olin joku. Ja seikkailija tuli.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö ala-asteella pikkusiskot kirjoitellut slämäreihin että ujo, mutta kavereiden kanssa villi. Vai miten se meni.

Siinä iässä jo naisilla mielialavaihteluita.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kunnon texmex on toki parempaa kuin meksikolainen ruoka.

Lempäälän Ideaparkkiin tuli silloin sen avatessa aito Meksikolainen ravintola, johon roudattiin kamalat kalusteetkin Meksikosta asti (on nykyään siinä kepsupaikassa) ja ruuan piti olla kanssa ihan ehtaa tavaraa. Kerran söin, toista kertaa ei tullut mieleenkään mennä ja alle vuodessa paikka konkassa. Ihan kamalaa paskaa. Onkohan syy meksikolaisessa ruuassa vai oliko sinne vaan roudattu joku meksikolainen siivooja kokiksi?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lempäälän Ideaparkkiin tuli silloin sen avatessa aito Meksikolainen ravintola, johon roudattiin kamalat kalusteetkin Meksikosta asti (on nykyään siinä kepsupaikassa) ja ruuan piti olla kanssa ihan ehtaa tavaraa. Kerran söin, toista kertaa ei tullut mieleenkään mennä ja alle vuodessa paikka konkassa. Ihan kamalaa paskaa. Onkohan syy meksikolaisessa ruuassa vai oliko sinne vaan roudattu joku meksikolainen siivooja kokiksi?

Todennäköisesti söit ihan ehtaa kamaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös