Netflix Suomi

  • 1 094 284
  • 3 646

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Ted Bundy tuli vilkaistua ja tuo Kissantappaja dokkari. Murhaajat tuntuu kiehtovan ku oikeastaan tuon genren dokkarit ja sarjat vaan kiehtoo Netflixis.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Tänään tuli katsottua tuo The Irishman. Pakko sanoa että aivan käsittämätön kova elokuva. Vaikka elokuva kestää 3h 29min niin jokainen sekuntti on katsomisen arvoinen.

*****
Eikä yhtään vähempää
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ted Bundy tuli vilkaistua ja tuo Kissantappaja dokkari. Murhaajat tuntuu kiehtovan ku oikeastaan tuon genren dokkarit ja sarjat vaan kiehtoo Netflixis.
Tuo jälkimmäinen oli kyllä hyvin hämmentävä tapaus. Tyyppi oli mieleltään ihan täysin kahjo ja hyvä niin, muuten ei olisi välttämättä jäänyt niin nopeasti kiinni.

Aika paljon tyypin järjestä kertoi jo se yksi haastattelu. Liekkö katsonut liikaa murhasarjoja, kun nämä sekopäät tunnistaa viiden lauseen perusteella.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eilen illalla aloittelin The Irishmanin ja nyt jatkan katselua.

En kyllä oikein ymmärrä väitteitä, että elokuva olisi pitkäveteinen, hidas ja tylsä. Viihdyn kyllä ihan pirun hyvin tämän leffan parissa. Toisaalta minä taas en jaksa katsella toimintaleffoja, joissa mennään kokoajan miljoonaa eteenpäin ilman järjen häivääkään. Mutta makuasioitahan nämä.
 

Stigu

Jäsen
Eilen illalla aloittelin The Irishmanin ja nyt jatkan katselua.

En kyllä oikein ymmärrä väitteitä, että elokuva olisi pitkäveteinen, hidas ja tylsä. Viihdyn kyllä ihan pirun hyvin tämän leffan parissa.
Makuasioita tosiaankin. Tosin itselleni hyvä leffa on sellainen jota ei todellakaan voi jättää kesken. En siis voisi aloittaa sitä esim. eilen ja jatkaa katselua tänään, kuten teikäläinen näköjään tekee.

Tsekkasin eilen illalla tuon Don't Fuck with the Catsin ja siinä esimerkki leffasta joka oli pakko katsoa yhdellä kertaa, vaikka taisi kestää kolme tuntia. Siinä oli kaikki hyvän leffan tunnusmerkit: Hyvä juoni ja draaman kaari, jossa yllätyskäänteitä, lisäksi päähenkilöiden (2 kpl) persoonia avattiin erittäin hyvin. Bonuksena erikoinen kerrontatapa ja se, että perustui tositapahtumiin. Eikä tuossakaan leffassa ollut räiskettä tai actionia.

Mutta makuasioita tosiaankin. Onhan tuo Netflixin tarjooma pääosin aika paskaa.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tsekkasin eilen illalla tuon Don't Fuck with the Catsin ja siinä esimerkki leffasta joka oli pakko katsoa yhdellä kertaa, vaikka taisi kestää kolme tuntia. Siinä oli kaikki hyvän leffan tunnusmerkit: Hyvä juoni ja draaman kaari, jossa yllätyskäänteitä, lisäksi päähenkilöiden (2 kpl) persoonia avattiin erittäin hyvin. Bonuksena erikoinen kerrontatapa ja se, että perustui tositapahtumiin. Eikä tuossakaan leffassa ollut räiskettä tai actionia.

Dokumentti yleensä perustuu tositapahtumiin. Ja eikös kyseessä ollut dokumentti eikä vain tositapahtumiin perustuva sarja? Vai meninkö lankaan?
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eilen illalla aloittelin The Irishmanin ja nyt jatkan katselua.

En kyllä oikein ymmärrä väitteitä, että elokuva olisi pitkäveteinen, hidas ja tylsä. Viihdyn kyllä ihan pirun hyvin tämän leffan parissa. Toisaalta minä taas en jaksa katsella toimintaleffoja, joissa mennään kokoajan miljoonaa eteenpäin ilman järjen häivääkään. Mutta makuasioitahan nämä.

Tähän leffaan liittyvä hauska sketsi:

 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
Makuasioita tosiaankin. Tosin itselleni hyvä leffa on sellainen jota ei todellakaan voi jättää kesken. En siis voisi aloittaa sitä esim. eilen ja jatkaa katselua tänään, kuten teikäläinen näköjään tekee.

Tsekkasin eilen illalla tuon Don't Fuck with the Catsin ja siinä esimerkki leffasta joka oli pakko katsoa yhdellä kertaa, vaikka taisi kestää kolme tuntia. Siinä oli kaikki hyvän leffan tunnusmerkit: Hyvä juoni ja draaman kaari, jossa yllätyskäänteitä, lisäksi päähenkilöiden (2 kpl) persoonia avattiin erittäin hyvin. Bonuksena erikoinen kerrontatapa ja se, että perustui tositapahtumiin. Eikä tuossakaan leffassa ollut räiskettä tai actionia.

Mutta makuasioita tosiaankin. Onhan tuo Netflixin tarjooma pääosin aika paskaa.


Tuosta jää kuva, että DFWTC olisi ollut tositapahtumiin perustuva elokuva, mutta sehän oli siis ihan täysverinen true crime-dokumentti. Tapahtumat ja henkilöt todellisia, ei keksittyjä, ei näyttelijöitä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tsekkasin eilen illalla tuon Don't Fuck with the Catsin ja siinä esimerkki leffasta joka oli pakko katsoa yhdellä kertaa, vaikka taisi kestää kolme tuntia.
Tämä oli kyllä ihan pirun hyvä. Tosin en tuotakaan kerralla ahminut, mutta oli se siitä huolimatta ihan pirun hyvä.
 

Stigu

Jäsen
Tämä oli kyllä ihan pirun hyvä. Tosin en tuotakaan kerralla ahminut, mutta oli se siitä huolimatta ihan pirun hyvä.
Sä olet siis napostelija? Itse olen ahmija, valitetttavasti tuo piirre kattaa ei pelkästään leffat vaan myös esim. ruoan ja viinan.

Joo siis mulla menee dokumentit ja tositapahtumat sekaisin, sori. Itse en kokenut tuota DFWTC:ta dokumenttina, koska se oli niin hyvin käsikirjoitettu. Mielestäni se, että leffa/dokumentti avataan ja viedään suurelta osin läpi tuon nettihörhön ja -ryhmän kautta on nerokas lähestymistapa. Normaalissa dokumentissa tuon ryhmän toiminta olisi saattanut olla vain yksi anekdoootti. Itse ainakin jäin koukkuun juuri tuon nettisalapoliisityön seuraamiseen, se mitä seurattiin oli pitkän aikaa toissijaista.
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
Sä olet siis napostelija? Itse olen ahmija, valitetttavasti tuo piirre kattaa ei pelkästään leffat vaan myös esim. ruoan ja viinan.

Joo siis mulla menee dokumentit ja tositapahtumat sekaisin, sori. Itse en kokenut tuota DFWTC:ta dokumenttina, koska se oli niin hyvin käsikirjoitettu. Mielestäni se, että leffa/dokumentti avataan ja viedään suurelta osin läpi tuon nettihörhön ja -ryhmän kautta on nerokas lähestymistapa. Normaalissa dokumentissa tuon ryhmän toiminta olisi saattanut olla vain yksi anekdoootti. Itse ainakin jäin koukkuun juuri tuon nettisalapoliisityön seuraamiseen, se mitä seurattiin oli pitkän aikaa toissijaista.

Oli kyllä käsittämättömän tehokas WTF-pläjäys tuo pätkä. Ja nerokas toteutus tosiaan.

Vaikka Netflix-ketjussa ollaankin, niin laitetaan HBO:lta suositus The Jinxistä, joka sekin omalla tavallaan ällistyttävä true crime -dokkari.
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
Ihan kaikkea ei sen viimeisen videon sisällöstä dokkarissa kerrottu, ymmärrettävästi. Wikipediasta: "Videolla näytetään muun muassa, kuinka Magnotta puukottaa sänkyyn sidottua Liniä ruuvimeisselillä ja veitsellä ja leikkaa elottoman Linin pään irti asettaen sen piironkilaatikkoon. Videon loppupuolella hän myös irrottaa hänen kätensä ja käyttää sitä itsetyydytykseen ja lopulta harrastaa anaaliseksiä silvotun ruumiin kanssa syöttäen palasia siitä koiralle".
koskien Don't F**k with Catsia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
HuhHUH kun olikin Don't Fuck with Cats (ei kai tässä jenkkilässä olla niin ei tartte sensuroida) kova. Netflixissä on tosiaan useampi true crime-dokkari (ja HBO:lla myös - Paradise Lost 1-3 kannattaa ehdottomasti katsoa sieltä jos genre kiinnostaa lainkaan), mutta usein noissa on vikana, että vähän liian pitkälle venytetään tarinaa. Tämä oli suorastaan täydellisesti leikattu, ei missään vaiheessa käynyt aika tylsäksi, kesto oli juuri sopiva. Ja olipas kyllä tarina, ei helvetti. Kiitos myös @33720 tuosta - olisin varmaan voinut elää ilman tuota triviaa, mutta hyvä tietää :)
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
HuhHUH kun olikin Don't Fuck with Cats (ei kai tässä jenkkilässä olla niin ei tartte sensuroida) kova. Netflixissä on tosiaan useampi true crime-dokkari (ja HBO:lla myös - Paradise Lost 1-3 kannattaa ehdottomasti katsoa sieltä jos genre kiinnostaa lainkaan), mutta usein noissa on vikana, että vähän liian pitkälle venytetään tarinaa. Tämä oli suorastaan täydellisesti leikattu, ei missään vaiheessa käynyt aika tylsäksi, kesto oli juuri sopiva. Ja olipas kyllä tarina, ei helvetti. Kiitos myös @33720 tuosta - olisin varmaan voinut elää ilman tuota triviaa, mutta hyvä tietää :)

Tämä. Muutama aiempi (esim Madeleine ja joku tuplamurhajuttu) oli venytetty aivan liian pitkäksi ja meni toisella silmällä katseluksi, samoin making a murderer 2 on yhä kesken ja tuskin saankaan sitä enää loppuun. Tämä kissajuttu oli sopiva kaikin puolin ja
oli hyvä ettei näitä oikeita murhia tai kidutuksia näytetty koska ne ei mitään lisäarvoa siihen olisi mielestäni tuonut.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä vähän offtopic, mutta tämmöinen entistäkin suurempi julkisuus ja sarjat yms. luultavasti rohkaisevat uusia psykopaatteja toteuttamaan omat sekopäiset fantasiansa, sillä heistä voi tulla julkkiksia, joita monet muut sekopäät ihailevat ehkä herkemmin kuin pelkästään lehtijuttujen perusteella. Varmaan täälläkin puhuttu murhaaja saa nyt mielettömät määrät ihailijapostia.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sarjavinkkejä? Sellaisia, joissa ei ole "örkkimörkkejä" eli ei mitään scifi-juttuja tms. Katoin Tyrant-sarjan 3 kautta. Tykkäsin, olkoon se vaikka tyylivinkkinä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ihan kaikkea ei sen viimeisen videon sisällöstä dokkarissa kerrottu, ymmärrettävästi. Wikipediasta: "Videolla näytetään muun muassa, kuinka Magnotta puukottaa sänkyyn sidottua Liniä ruuvimeisselillä ja veitsellä ja leikkaa elottoman Linin pään irti asettaen sen piironkilaatikkoon. Videon loppupuolella hän myös irrottaa hänen kätensä ja käyttää sitä itsetyydytykseen ja lopulta harrastaa anaaliseksiä silvotun ruumiin kanssa syöttäen palasia siitä koiralle".
koskien Don't F**k with Catsia.

J Ihan fiksu päätös jättää tuo osio kertomatta videon sisällöstä. Uhrin omaisten ja kavereiden kannalta etenkin, moisten yksityiskohtien julkaiseminen olisi ollut aika julmaa. Jo nyt dokkari kyllä kuvasi Magnottan riittävän psykopaattina, jolloin nuo yksityiskohdat olisivat aiheuttaneet lähinnä pahoinvointia katsojissa. Sikäli harmi, että tyypistä edes kirjoitetaan tai tehdään dokkareita, koska tuotahan hän juurikin halusi.
Tai sitten oli yksinkertaisesti ihan vitun tyhmä rikollinen ja jäi kiinni vain tyhmyyttään. Toivottavasti Kanadan vankilasysteemi käsittelee häntä "sopivan hellästi" ja loppuelämä menee kärsien.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ehkä vähän offtopic, mutta tämmöinen entistäkin suurempi julkisuus ja sarjat yms. luultavasti rohkaisevat uusia psykopaatteja toteuttamaan omat sekopäiset fantasiansa, sillä heistä voi tulla julkkiksia, joita monet muut sekopäät ihailevat ehkä herkemmin kuin pelkästään lehtijuttujen perusteella. Varmaan täälläkin puhuttu murhaaja saa nyt mielettömät määrät ihailijapostia.

Valitettavasti tälle ei voi mitään. Jo ne ensimmäiset todetut sarjamurhaajat ovat saaneet niin laajalti julkisuutta, että uusia on syntynyt. Vähän samalla tapaa kuin ensimmäinen kouluammuskelija aiheutti ammuskelijoiden aallon niin Jenkkilässä kuin Suomessa. Yhteiskunnalle jää iso vastuu ja rooli siinä, että nämä pahimmat yksilöt tunnistetaan ajoissa tai ainakin saadaan kiinni nopeasti ilman, että ruumismäärä kasvaa valtavasti.

Internetin aikakausi on vain tuonut kaiken tuon tiedon saamisesta helpompaa, kun ainakin länsimaissa se löytyy lähes jokaiselta.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ihan fiksu päätös jättää tuo osio kertomatta videon sisällöstä. Uhrin omaisten ja kavereiden kannalta etenkin, moisten yksityiskohtien julkaiseminen olisi ollut aika julmaa. Jo nyt dokkari kyllä kuvasi Magnottan riittävän psykopaattina, jolloin nuo yksityiskohdat olisivat aiheuttaneet lähinnä pahoinvointia katsojissa. Sikäli harmi, että tyypistä edes kirjoitetaan tai tehdään dokkareita, koska tuotahan hän juurikin halusi.
Tai sitten oli yksinkertaisesti ihan vitun tyhmä rikollinen ja jäi kiinni vain tyhmyyttään. Toivottavasti Kanadan vankilasysteemi käsittelee häntä "sopivan hellästi" ja loppuelämä menee kärsien.

Voisitko käyttää spoilereita jos et tahallaan yritä spoilata mitä dokkarissa tapahtuu!
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Voisitko käyttää spoilereita jos et tahallaan yritä spoilata mitä dokkarissa tapahtuu!
Äh, joo. En ajatellut, että tuo tyyppi ei ole uutisista tuttu kaikille vuosien takaa. Tosin tuohon sun quoteen ei näemmä päivittynyt mun spoileritägit.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Äh, joo. En ajatellut, että tuo tyyppi ei ole uutisista tuttu kaikille vuosien takaa.
Tässä on myös vähän tällainen käänteinen Internet-ilmiö - saattaisi olla tuttu, mutta otsikko klikattu vuosia sitten niin ei enää tosiaan muista, kerta uusia otsikkoja tulee enemmän kuin ehtii klikkaamaan pois. Itselle ainakin oli jokseenkin tuntematon tapaus, tai jos olin lukenut niin olin jo unohtanut.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tänään tuli katsottua tuo The Irishman. Pakko sanoa että aivan käsittämätön kova elokuva. Vaikka elokuva kestää 3h 29min niin jokainen sekuntti on katsomisen arvoinen.
Katsoin itse leffan eilen ja alkupuolella pysäytin toiston muutamaan otteeseen ja tutustuin wikipediasta päähahmoihin tarkemmin. Hoffa ja hänen mysteerinen katoaminen on toki tuttu nuoruudesta asti (olen syntynyt 60-luvulla), mutta muut hahmot olivat uusia tuttavuuksia. En enää 2000-luvun alussa seurannut Hoffan tapauksen käänteitä ja tapahtumia ja siksi nämä muut päähenkilöt eivät olleet ennestään tuttuja. Kun päivitin tietoni hahmoista leffan alkupuolen aikana, niin leffa kokonaisuudessaan oli mielestäni erittäin hyvä, ei todellakaan Scorsesen parhaita, mutta silti todella hyvä.

Ymmärrän toki että elokuva voi olla pitkästyttävä jos ei hahmojen taustoista tiedä yhtään mitään, tai ei ota taustoista selvää viimeistään leffan alkupuolen aikana.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tässä on myös vähän tällainen käänteinen Internet-ilmiö - saattaisi olla tuttu, mutta otsikko klikattu vuosia sitten niin ei enää tosiaan muista, kerta uusia otsikkoja tulee enemmän kuin ehtii klikkaamaan pois. Itselle ainakin oli jokseenkin tuntematon tapaus, tai jos olin lukenut niin olin jo unohtanut.

Mulle tuli jossain vaiheessa mieleen, että oon lukenut tästä tyypistä. En tosin ihan heti sitä tajunnut itsekkään. Joka tapauksessa mun moka, kun en ajatellut, että tuosta joku voisi spoilaantua.
 

Baldrick

Jäsen
The Irishman oli hieno tekele ja tuttua Scorsesea, 4,5/5. Ainut epäonnistuminen oli De Niron nuorennus. Mielestäni silti yksi vuosikymmenen parhaita elokuvia.

Witcher on ihan viihdyttävä fantasiasarja, mutta muutama asia ärsytti ja toivottavasti 2. sesongille näihin saadaan parannuksia.

Monesti otti pattiin luokaton screenwriting/ohjaus, jossa mielestäni tehdään täysin amatöörivirheitä. Merkittäviä juonenkäänteitä ohitetaan nopeasti ja pohjustamatta, sekä useille hahmoille ei kehitetä minkäänlaista story arcia.

Esimerkiksi viimeisessä jaksossa Soddeniin ammutut katapultti-iskut torjutaan vaivattoman oloisesti. Sitten seuraavana aamuna vain todetaan sivulauseessa, että täysin katsojalle yllättäen Soddenin sotilaat pelästyivät hyökkäystä ja lähtivät lipettiin. Hetken mietin, että minkälaisia puuhastelijoita sarjaa oikein duunaa. Tällaiset viat eivät johdu lähdemateriaalista.

Toinen hölmistyttävä tapaus oli siinä lohikäärmejaksossa, kun jakson alussa esitellään ritari, jota Yen vaikuttaa hyväksikäyttävän. Sitten ritari murhataan ja yhtäkkiä tuo katsojille vasta esitelty hahmo, jolla ei pitäisi olla juuri merkitystä Yenille, vetääkin Yenneferin tunteet pintaan ja hän haluaakin olla se, joka tappaa Boholtin. Erittäin ristiriitaista ja onnetonta tarinankerrontaa, joka saa sarjan näyttämään ajoittain B-luokan tuotannolta.

Olisi ehkä ollut parempi, että jaksojen määrää lisätään ja hahmot ja tapahtumat johdatellaan kunnolla. Silloin sarja olisi lähempänä GoT-tasoa, nyt se on Game of Thronesin jälkeenjäänyt pikkuveli.

Toivottavasti tarinankerrontaa parannetaan 2. kaudelle ja hieman viilataan CGI:tä paremmaksi. Sitten sarja olisi erinomainen, nyt vain tyydyttävä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös