RIP-ketju

  • 2 889 002
  • 11 653
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Oijjoi...vaikken erityinen popmusiikin kuuntelija ole ollutkaan niin Marie Fredrikssonin voimallisesti laulama "Listen To Your Heart" on aina sykähdyttänyt. Kepeät mullat lahden taakse.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Legendaarinen amerikkalaisnäyttelijä Danny Aiello on kuollut 86-vuotiaana.

Muistetaan mm. leffoista The Godfather Part II (1974), Once Upon a Time in America (1984) sekä Do The Right Thing (1989). Viimeisenä mainitusta hän sai sivuosa-Oscar -ehdokkuuden.

RIP.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
R.I.P. Kyllä tuo valitettavasti oli odotettavissa. Sen verran huonokuntoiselta mies näytti Linnan juhlissa, että osasi helposti päätellä, mitä piakkoin tapahtuu.
Tuota samaa väistämättä mietin, kun Matti Ahteen TV-ruudulta näin. Niin haamuksi oli mies jo hiipunut. Kuolemaa tekevälle oli varmasti raskas ponnistus osallistua itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Jokainen ymmärsi, että nyt on kyse jäähyväisvierailusta, ja tämän tehdäkseen Ahde epäilemättä löysi voimia lähteä paikalle.

Matti Ahdetta voitaneen kai monen aikalaisensa tavoin luonnehtia takavuosien ”poliittiseksi broileriksi” ja sittemmin karriääripoliitikoksi, joka siis toimi hyvin nuoresta pitäen poliittisissa tehtävissä. Nuorena miehenä sähkömieheksi kouluttautunut Ahde ehti toimia hetken näissäkin ammattitehtävissä. Joka tapauksessa hän teki näyttävän poliittisen uran, toimien mm. useaan otteeseen eri hallitusten ministerinä, joihin tehtäviin harva on ponnistanut ammattikoulupohjalta.

Matti Ahteen elämään mahtui myös kiistanalaisia ja vähemmän kunniakkaita käänteitä, joita en tässä yhteydessä kertaa sen enempää. Toki Ahteen pitkään uraan mahtui ennen kaikkea runsaasti erilaisia luottamus- ja muita tehtäviä, joissa Ahteen poliittiselle käytännön osaamiselle ja laajalle kontaktiverkostolle oli käyttöä. Ahteesta saattoi havaita monelle menestyneelle poliitikolle yhteisiä piirteitä, kuten sosiaalinen lahjakkuus ja kyky tulla toimeen hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa, sekä oikean tyyppinen kunnianhimo, kiinnostus ja pyrky päästä vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin. Noilla eväillä politiikassa on nykyään ja tulevaisuudessakin mahdollista päästä pitkälle, vaikkei kummoisia tutkintoja olisikaan hankittuna.

Levot Matti Ahteelle myös täältä, ja osanotot omaisille.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Matti Ahteesta minulla ei oikein mitään mielikuvaa ole, mutta mietin että vetääköhän Jukka-poika nyt sitten Keith Richardsit? Kunhan ei ihan siellä hautajaisissa sentään ala uutta viraalivideota kuvaamaan; ”Moi, mä oon Jussi Ahde, ja mä vedän nyt kokaa ja faijan tuhkia nokkaan”
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Matti Ahteesta minulla ei oikein mitään mielikuvaa ole, mutta mietin että vetääköhän Jukka-poika nyt sitten Keith Richardsit? Kunhan ei ihan siellä hautajaisissa sentään ala uutta viraalivideota kuvaamaan; ”Moi, mä oon Jussi Ahde, ja mä vedän nyt kokaa ja faijan tuhkia nokkaan”
Ehkä jonkun ihmisen kuolemalla ja varmasti kipeillä perheasioilla vitsailu ei ole paikallaan, kun miestä ei ole edes ehditty haudata vielä? Yleensä olet kyllä hauska mies.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ehkä jonkun ihmisen kuolemalla ja varmasti kipeillä perheasioilla vitsailu ei ole paikallaan, kun miestä ei ole edes ehditty haudata vielä? Yleensä olet kyllä hauska mies.
Voi kyynel ja kamaluus. Viäkö teitä pc spedejä pyörii palstoilla?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Matti Ahteesta minulla ei oikein mitään mielikuvaa ole, mutta mietin että vetääköhän Jukka-poika nyt sitten Keith Richardsit? Kunhan ei ihan siellä hautajaisissa sentään ala uutta viraalivideota kuvaamaan; ”Moi, mä oon Jussi Ahde, ja mä vedän nyt kokaa ja faijan tuhkia nokkaan”

Jukka-poika?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä sanoin Jussiksi.

Et oo selkeesti Jucciksen tosiystävä, tuskin ees ootte vedelleet ristiin kokaa nokkaan. Me BFF:t käytetään aina näitä nimiväännöksiä, eiks je Turdströmi Turhersson, hä, vanha Tuuba-Stude Gaugalssonin boica!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sinähän se kova jätkä olet. Jos kuolleen kunnioittaminen tekee pc-spedeksi, niin sitten varmaan olen sellainen. En ole demari enkä Ahteen perhettä tunne, tuo ei vain kuulostanut oikealta.
Mikä siinä on että kuolema tekee ihmisestä muutamaksi vuodeksi koskemattoman? Eläessä saa vittuilla kuinka vaan mutta
sitten kun kuolee ja murjasee vitsin niin yhyhyy, kamalata kamalata. Me mennään heti huamena fasun kanssa ripittäytyyn
 

Nick Neim

Jäsen
Mikä siinä on että kuolema tekee ihmisestä muutamaksi vuodeksi koskemattoman? Eläessä saa vittuilla kuinka vaan mutta
sitten kun kuolee ja murjasee vitsin niin yhyhyy, kamalata kamalata. Me mennään heti huamena fasun kanssa ripittäytyyn
Eihän se siitä koskematonta tee, juurihan te sen todistitte. Hyvin lensi läppä, vaikka ei mullassakaan mies ole vielä.

Tosin sen verran tosikko minäkin olen, että ihan vitun juntin kuvan se ihmisestä antaa, ja osoittaa ainoastaan sen, että kenellä on tilannetajun kanssa vaikeuksia. Ihan samalla tavalla me saadaan naureskella typerälle käytökselle siinä missä te saatte heittää juuri kuolleista herjaa. Kumpikin naureskellaan toisillemme, joten mikäs tässä ollessa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikä siinä on että kuolema tekee ihmisestä muutamaksi vuodeksi koskemattoman? Eläessä saa vittuilla kuinka vaan mutta
sitten kun kuolee ja murjasee vitsin niin yhyhyy, kamalata kamalata. Me mennään heti huamena fasun kanssa ripittäytyyn

Mitä, onks Judekin kuollut? Ja onhan tuo FASlapsi hauska mies, oikein sellainen kuoliaaksinaurattaja.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Joka yleensä on ylioppilaskunnan saunailta.

Tai tässä tapauksessa kun ollaan netissä ja Jatkoajassa, aika ja paikka vitsin vääntämiseen tuoreesta vainajasta on varmaan kierrätyskeskuksen vitsiketjussa, tai siinä ketjussa johon kaikkien on pakko kirjoittaa vaikkei haluaisikaan. Rip-ketjussa ollaan vähän niin kuin hautajaisissa puhetta pitämässä, ja kaikki paitsi aspergerit tajuaa silloin olla kertomatta sitä räävitöntä juttua.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Joka yleensä on ylioppilaskunnan saunailta.

Tai tässä tapauksessa kun ollaan netissä ja Jatkoajassa, aika ja paikka vitsin vääntämiseen tuoreesta vainajasta on varmaan kierrätyskeskuksen vitsiketjussa, tai siinä ketjussa johon kaikkien on pakko kirjoittaa vaikkei haluaisikaan. Rip-ketjussa ollaan vähän niin kuin hautajaisissa puhetta pitämässä, ja kaikki paitsi aspergerit tajuaa silloin olla kertomatta sitä räävitöntä juttua.
No mää nyt sen verran voin olla samaa mieltä että ehkä RIP-ketju ei ollut oikea paikka. Anteeksi en perkele pyytele.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulla on yleensä hautajaisissa tapana käydä kaatamassa se arkku ja tanssia valssia kalmon kanssa kunnes saattoväki saa minut tajuttomaksi. Ehkä tässä on etiketeistä vielä muutakin opittavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös