Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 082
  • 33 924

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Räppäri MKDMSM on kuollut jo tammikuussa. Avautui myös, että hän on ollut olemassa. Avautui myös, että ehkä en ole jonne enään, kun en tiedä nyky muusikoitamme. Ainakaan niitä suurimpia.
Ilmeisesti kuitenkin tiedät hänet, koska eikös hän ollut nimenomaan se Jonne-juttujen alkuperä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Avautui miksi useassa kielessä loppuvuoden kuukausien nimessä on numero, tai pohjautuu jotenkin numerosta. Olen aina miettinyt, että noissahan on selkeästi numerot (Settembre 7, Ottobre 8, Novembre 9, Dicembre 10). Syynä se, että Roomassa aikoinaan vuoden ensimmäinen kalenterikuukausi oli maaliskuu, joten syyskuu oli seitsemäs kuukausi, lokakuu kahdeksas jne.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palstalta löytyy hyvin samankaltaiset nimimerkit @badgeri ja @Badgers. Jälkimmäinen on tuttu heppu Ässien osiosta. Kirjoittaa mukavalla tavalla rauhallisesti ja positiivisesti kaikesta Ässiin liittyvästä. Ihailen tuollaista asennetta.
Kiitos palautteesta, se lämmittää mieltä. Jatketaan samaan malliin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Persu-ketjussa on jo hetken keskusteltu etteivät ne natsit nyt niiiiin pahoja olleet. Ainakin on sopiva ketju samanhenkisille.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ilmeisesti kuitenkin tiedät hänet, koska eikös hän ollut nimenomaan se Jonne-juttujen alkuperä.
Tuo kirjainyhdistelmä ei sanonut itselleni mitään, mutta kun kuulin nimen lausuttavan oikein (jopa siten että viimeinen kirjain olikin K), niin kyllähän tästä oli esimerkiksi Lyömättömissä kuullut monesti. Ei siis mökdömsmö, vaan Mikidimäski. Avautui kun katsoin Areenasta Jaakko Keson dokkaripätkän henkilöstä. Dokkarit oli puolestaan linkattu "Tänään TV:ssä" ketjuun natsikultana, mutta vaikka asemoiduin huumoriohjelmaa katsomaan, niin oli itse asiassa ihan ajatuksia herättäviä juttuja noissa. Eli sekin avautui.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle on avautunut pikkuhiljaa kuinka velkainen minä olenkaan.

Setämiehenä olen velkaa kaikille naisille, koska minä ja minua edeltäneet miessukupolvet ovat sortaneet naisia. On syntynyt nk. tasa-arvovelka. Tiesittekö tästä velastanne arvon vanhemmat miesoletetut?

Olen myös velkaa nykyiselle nuorisolle ja varsinkin tuleville sukupolville, koska olen osallistunut ilmaston pilaamiseen.

Tarkkaa velkamäärää ei ole kukaan vielä kertonut - taidan siirtää velkani perikunnan hoidettavaksi.

Nyt heittäydyn lattialle selälleni ja ryhdyn kiukuttelemaan, koska minulla ei ole koskaan ollut iPhonea tai iPadia. iStukka kuulema on ollut, mutta sekin otettiin pois.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minulle on avautunut pikkuhiljaa kuinka velkainen minä olenkaan.

Setämiehenä olen velkaa kaikille naisille, koska minä ja minua edeltäneet miessukupolvet ovat sortaneet naisia. On syntynyt nk. tasa-arvovelka. Tiesittekö tästä velastanne arvon vanhemmat miesoletetut?

Olen myös velkaa nykyiselle nuorisolle ja varsinkin tuleville sukupolville, koska olen osallistunut ilmaston pilaamiseen.

Tarkkaa velkamäärää ei ole kukaan vielä kertonut - taidan siirtää velkani perikunnan hoidettavaksi.

Nyt heittäydyn lattialle selälleni ja ryhdyn kiukuttelemaan, koska minulla ei ole koskaan ollut iPhonea tai iPadia. iStukka kuulema on ollut, mutta sekin otettiin pois.
Takuulla oot joskus heittänyt sapuskaa roskiinkin, helevetin roisto. Maksa velkas sudanilaisille!
 

Baldrick

Jäsen
Kaikkien näiden vuosien jälkeen avautui, että Doom-pelien koodit IDKFA ja IDFA tarkoittavatkin ihan oikeasti jotain. KFA eli Keys and Full Ammo ja FA eli Full Ammo, luonnollisesti koodien käytössä hyöty on lyhenteidensä mukainen.

Havahduin tähän toisaalla noista kirjoittaessani ja menin hetkeksi lukkoon havahtuessani tähän todellisuuteen. Nyt maailma näyttäytyy minulle ihan uudella tavalla tämän oivalluksen jälkeen ja joudun uudelleen opettelemaan tuntemaan itseni.
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Kaikkien näiden vuosien jälkeen avautui, että Doom-pelien koodit IDKFA ja IDFA tarkoittavatkin ihan oikeasti jotain. KFA eli Keys and Full Ammo ja FA eli Full Ammo, luonnollisesti koodien käytössä hyöty on lyhenteidensä mukainen.

Entäs vanha kunnon IDSPISPOPD? Se oli paljon vaikeampi opetella ala-asteella kuin ne 2 muuta legendaarista koodia. Harmitus olikin melkoinen, kun sen sai juuri päähänsä, niin DOOM 2 ja siitä eteenpäin sama koodi olikin IDCLIP
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Pieksämäki on kaupunki Suomessa, eikä siis Pieksamäki kuten olen aina kuvitellut. Pieksämäki on ihan mahdoton foneettisestikin, suu tekee ylimääräisen ympyrän tuon ään ansiosta.
 

Baldrick

Jäsen
Entäs vanha kunnon IDSPISPOPD? Se oli paljon vaikeampi opetella ala-asteella kuin ne 2 muuta legendaarista koodia. Harmitus olikin melkoinen, kun sen sai juuri päähänsä, niin DOOM 2 ja siitä eteenpäin sama koodi olikin IDCLIP

Aa, en muistanutkaan tätä dilemmaa, mutta nyt kun sanoit, niin helistää kelloja. Muistaakseni ongelma on sen tapainen, että minä en sitä koskaan muistanut, sitä ei oltu kirjoitettu legendaariseen koodivihkoon ja jos isoveljeltäni sitä kysyin, niin hän sanoi sen minulle aina epäselvästi, jotta en voisi sitä käyttää. Itselleni siis IDCLIP oli pelastus ja muistan hetken pantanneeni vastineeksi sitä tietoa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Hereticissä tapahtui hauskoja asioita DOOMin koodeilla (taisi tosin olla ainoastaan IDDQD ja IDKFA joille oli ohjelmoitu toiminto). Pelin omista koodeista en muista muita kuin kanamuotoon pelaajan muuttavan cockadoodledoon.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllättääkö ihmiset teidät välillä. Toi ykskin näyttää vähän nynnyltä, mutta pikkujouluissa paljastui ettei ole.

Nyt naureskellaan yhdessä niille.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Pieksämäki on kaupunki Suomessa, eikä siis Pieksamäki kuten olen aina kuvitellut. Pieksämäki on ihan mahdoton foneettisestikin, suu tekee ylimääräisen ympyrän tuon ään ansiosta.
Mitä hittoa?! Miten sä pystyt muka sanomaan ääneen Pieksamäki, ilman että tulee Pieksamaki? Ihan mahdoton foneettisesti.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Samaa ihmettelen eli ihmettelyketjun asiaa.

Mites @Stirner esimerkiksi Äkaslompolo tai Akäslompolo? Äanekoski? Ylimääräisiä suun ympyröitä?
Vai onko nyt niin, että kaikki ylimääräinen on liikaa? Ihan hyvällä kyselen.

Äkaslompolo sopii suuhun paremmin mitä Akäslompolo, ja Äänekoski on myös iisi. Tosin nyt avautua Äänekoskikin tässä samalla, Ääneskoskeksi olen sen kuvitellut. Foneettisesti tosin ei mitään eroa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pieksämäki eli Pieksämä. Ihmettelen kyllä, jos jonkun (@Stirner) mielestä Pieksamä on helpompi sanoa kuin Pieksämä.
 

Nick Neim

Jäsen
Mitä hittoa?! Miten sä pystyt muka sanomaan ääneen Pieksamäki, ilman että tulee Pieksamaki? Ihan mahdoton foneettisesti.

No ei kai Pieksamäki ole mitenkään sen kummempi sana sanoa kuin vaikkapa alamäki. Ei sekään suussa muutu alamaeksi tai älämäeksi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Evan & Manun Eva on Osmo Ikosen serkku. No, ei siinä sinänsä mitään, mutta tuo von Trappin perhe siis kasvaa entisestään. Eva Louhivuoren veljethän on Olavi ja Kalevi Louhivuori, joista ensin mainittu on naimisissa Emma Salokosken kanssa ja jälkimmäinen oli Yonan kanssa. Ja ainakin yksi laulava sisko on sisarussarjassa. Janne Louhivuori ei kai kuitenkaan ole noille sukua. Kai.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hemmetti kurkatkaapa jääkaappiinne. Mistä tota vekotinta muistaa joka viikko avata. Turha kapistus 2000-luvulla. Sähköinen maakellari, pottukuoppa. Huriseva hirvimettä. Joo en ole landepaukku.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hemmetti kurkatkaapa jääkaappiinne. Mistä tota vekotinta muistaa joka viikko avata. Turha kapistus 2000-luvulla. Sähköinen maakellari, pottukuoppa. Huriseva hirvimettä. Joo en ole landepaukku.
Missä minä bitterit yms. alet säilyttelisin, jos en jääkaapissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös