Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 101 217
  • 699
K

Kiekkokatsoja

Useinkin.
Kyllä se tulee usein mieleen, muutakin kuin peilikuvaa katsomalla. Kyllä henkisestikin kaipaan enemmän tasapainoa, kuin aikaisemmin. Terveyskään ei ole itsestäänselvyys.
Eräs tuttu totesi aikoinaan, että onkohan hän tullut vanhaksi, kun mummotkin näyttää hyvännäköisiltä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aloitin kevättalvella uintiharrastuksen. Matkauintia ja terapia-altaassa lillumista. Keskimäärin tullut 26 uintipäivää kuussa. Niin kaikki ne uimahallin uimavalvojat/uintiopettajat on ihan lapsia. Ihan kuin jostain sketsistä. Vai johtuuko se siitä että olen 40.
Älä ole huolissasi, teinihän sinä vielä olet näkemykseni mukaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Joo viime vuonna oli säbäporukan pikkujoulut Kuopiossa. Menin saunasta Joleneen edeltäkäsin ja jäbät tuli perästä. Oltiin siellä oltu hetki kun joukkueen 18 kesänen maalitykki ilmotti "lähetään menee, täällä on pelkkiä mummoja"

En tuntenut itseäni vanhaksi vaan nuorempi aikuisia lapsiksi.
No nuoremmatkin tajusi aika äkkiä miksi Jolene oli oma valintani...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Enpä ole.

Tosin nuorena poikana 80-luvulla kun olisi älynnyt, niin olisi jostain vanhainkodista etsinyt tyypin, joka on nuorena tavannut ilmielävän Fredrik Paciuksen tai Johan Ludvig Runebergin. Kai niitä aikalaisia silloin vielä oli jossain tervaskantoina. Ja jututtanut että millainen se Fred tai Julle oli siviilissä. Minkälainen juttu se oli kun ekaa kertaa Maamme-laulu veisattiin? Jos olisi tuollaisen kyselyn suorittanut aikoinaan, niin kyllä varmaan nyt tuntuisi vanhalta. Mutta tekemättä jäi ja 90-luvulla oli jo liian myöhäistä.

No joo, tosiasiassa ei niitä enää 80-luvulla tainnut olla kuvioissa mukana. Ainakaan Runebergin nähneitä. Tai Abraham Lincolnin. Tai Wounded Kneen verilöylyn, sen jossa intiaaneja murhattiin massoittain. Mutta jännä ajatus kuitenkin, että lapsuudessani on ollut elossa ihmisiä, joilla on ollut enempi tai vähempi kirkkaita muistikuvia 1890-luvulta. Sehän on jotain muinaista historiaa, ei sieltä ole kunnon dokumenttielokuvaakaan saatavilla tietääkseni. Jotain mustavalkoisia valokuvia vain.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tänään kieltämättä, kun Soundi uutisoi RHCP-Flean esikoislapsen olevan "jo 31-vuotias"
- Nuorempi siis kun minä.

Toisaalta tuo saa Flean iän tuntemaan hämmästyttävän vanhaksi verrattuna hänen mahtavaan asenteeseen, että sikäli tässä ei mitään hätää ole.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Joo viime vuonna oli säbäporukan pikkujoulut Kuopiossa. Menin saunasta Joleneen edeltäkäsin ja jäbät tuli perästä. Oltiin siellä oltu hetki kun joukkueen 18 kesänen maalitykki ilmotti "lähetään menee, täällä on pelkkiä mummoja"

Kovin usein mutta viimeksi viime viikonloppuna kun olin juhlissa joissa suurin osa porukkaa ikävälillä 24-26v. Silloin tunsin itseni viimeksi vanhaksi ja normaali tyhjänpäiväinen läpänheittokaan ei meinannut oikein onnistua.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tänään, kun vuosia kilahtaa taas mittariin lisää. Toisaalta helpottaa vähän, kun 19 v. tytär pyysi huomenna leffaan katsomaan Joker -leffaa. Itsellä ei ole tullut ikinä edes mieleen kysyä faijalta samaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No todellakin tunnen itteni vanhaksi. Mulla on on puhelin, junnuilla joku vitun värkki millä ne tekee asioita joita mää teen tietokoneella. Tiätääkö nykykakarat ees mikä on tietokone? Kakarat kattoo jotain saatanan tosi-tv ohjelmia. Mää diggaan Reinikaisesta. Tankki Täyteen on hyvä kans. Nuoret mimmit sheivaa pillunsa, mää oon bushlover. Jos omilla nurkilla tulee negge vastaan niin saatan tuijottaa ja päivitellä notta mikäs perkeleen savannin kauhu se siinä viilettää. Kakaroilla on pualet koulukavereista Nikke Knattertoneja. Mää vaihdan renkaat autoon sateessa ja tuiskussa ja käsi rikki vaikka n.500m päässä ostarillla opiskelijateinit hoitas homman parilla kympillä siinä ajassa kun käyn Prismassa hakeen kaljaa ja flirttailen kassatytsylle. Vaihdan ne ite koska pystyn, saatana. Mun pirssiin ei kakarat kajoo.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taidat tosiaan olla ikäistäsi vanhemman oloinen. Minua sanottiin ensi kertaa sedäksi, kun olin 27 v.
Mua sanottiin äijäksi kun olin 18v.
Ja joo, olen tuntenut itseni vanhaksi, poikakin (24v) on vanhempi kuin @Punamusta
Ja kannattaa Lukkoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST-84
Eilen alkoi tuntua siltä joo. Siskontyttö pyysi kakkukahveille, kun hän täyttää 24, vastahan minä olin hänen ristiäisissä 14 vuotiaana!
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minuun lyötiin enomiesleimaus yksitoistavuotiaana. Aika raskasta on elämä oikeastaan ollutkin sen jälkeen.
Tai no, on polulla muutamia mukavia festariviikonloppuja ja joitakin lauantaipäiviä.

Kymmenvuotiaana kaikki oli kuitenkin paremmin. Kesät varsinkin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HPK:n tuleva valmentaja on samanikäinen.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä, olen vanha. Olen nyt pari viikkoa kärsinyt yöllisistä yskänpuuskista ja kurkun kutittelusta. Noh, tänä aamuna menin sitte vittuuntuneena lääkärissä käymään. Sain lääkityksen limaisuuteen.

Limainen setämies, huoh.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Työn puolesta pieksevät lähes joka päivä. Pääsiskö tästä nyt iliman selkäänottoa?
No joo, kyllä me sulle joku setämiesmäinen tehtävä keksitään. Käyt vaikka ulostamassa seuraavassa ilmastoahdistujien kokouksessa ilmastointikanavaan tms.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Sellaisessa tilanteessa on, kun pari vuotta sitten itseäni n. 10 vuotta nuorempi työkaveri kertoi lähtevänsä lomalle Vietnamiin tyttöystävänsä kanssa. Totesi, että ”aika jännä senkin takia, kun en ole koskaan käynyt kommunistisessa maassa. Millaistahan siellä on? Oletko sä koskaan käynyt kommunistimaassa?” Vastasin, että ”Toki, olen käynyt aikoinaan Neuvostoliitossa. Kahdesti”
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Viime viikonloppuna tuli 40 täyteen. En tiedä oliko liian rankat juhlat vai mitä, mutta siitä jäi hirveä flunssa päälle, nyt vasta alkaa toipumaan. Nyt firman pikkujoulut, jonne saavuin myöhässä - olisihan tässä kaikkea ohjelmaa ja ilmaista viinaa jne, mutta arpoo että kuinka myöhään tässä jaksaa olla. Ehkäpä sitä tosiaan alkaa tulla vanhaksi.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Riippuu seurasta.

Jossain lapsien keskellä tunnen itseni vanhaksi mutta taas töissä missä olen nuorin insinööreistä , tunnen jatkuvasti olevani hyvin hyvin nuori.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No toi ei haittaa yhtään mitään. On tunnettu tieto, että tytöt aikuistuvat murrosiässä poikia aikaisemmin. Vastaavasti ne sitten vanhenevatkin nopeammin. Tieteellisesti tutkittu optimi-ikä vaimolle/tyttöystävälle on oma ikä / 2 + 7. Eli 20-vuotiaalle se on 17 ja nelikymppiselle sitten 27.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En ole koskaan tuntenut itseäni vanhaksi.

Jotkut ajattelevat politiikassa vasemmisto-oikeisto-akselilla. Jotkut sitten ikäasioissa vuosiakselilla. Putkiaivoisten hommia.

Minulla on aina ollut erittäin suuri ikähaitari kavereidenkin kohdalla. En minä ole ajatellut, että se kuusikymppinenkään olisi vanha. Se vaan on ihminen. Aikoinaan Joensuussa pyörin baareissa välillä kaksin erään v. 1945 syntyneen ukkelin kanssa, eikä sekään vanha ollut. Eikä ole. Kirjailee Juukassa vieläkin.

En oikeastaan kunnolla ymmärrä kysymystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös