Sekalaisia kysymyksiä HIFK:sta

  • 601 085
  • 2 398

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Niin oli omituinen viesti että saattoi "pikku stiblu" tapahtua lippukaupoilla.

Ehkä oli kyse juuri vierasfanikatsomosta jos Saipan kannattaja mutta tiedä häntä, ei mulle ainakaan auennut ketä kannattaa, mutuna Saipa. Mutta pihalle pitäisi potkia meidän fanikatsomosta jos tulee toisen jengin paidassa tai ei tule kannattamaan IFK:ta. Se lipun hinta on juuri alhainen siitä syystä, että on fanikatsomo.

Voihan sitä Brewer streetilläkin toki matsin katsoa jos meni pieleen.
En saiPan paidassa todellakaa tuu. Joku itsesuojeluvaisto löytyy. IFK toinen suosikkini että ihan niidenki maaleille taputan. Paras voittakoon.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mitä IFKn matsin lauantaina näyttäviä ravintoloita/pubeja Tikkurilasta ja yleensä pääkaupunkiseudulta löytyy? Edellytyksenä että paikassa voisi syödä ennen matsia. Sports Academy, Hook ja Elmo nyt ainakin tiedossa, mitäs muita?
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Mitä IFKn matsin lauantaina näyttäviä ravintoloita/pubeja Tikkurilasta ja yleensä pääkaupunkiseudulta löytyy? Edellytyksenä että paikassa voisi syödä ennen matsia. Sports Academy, Hook ja Elmo nyt ainakin tiedossa, mitäs muita?

Tiksissä Old Story näyttää kaikki HIFK:n pelit. Tosin safkatarjonta on jotain kanakori, wings ym. naposteltavaa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eihän siitä ole matkaa kuin 20-30 metriä? Ehtii ruoka sulaa ja juomat mahtuu hyvin.

Mä voin vääntää @Rutale en puolesta rautalangasta. Tykkään syödä, juoda ja katsoa matsia samassa paikassa. Ihan vaikka matsin aikana. Olis vähän hölmöä, jos alkais tekemään mieli tacoja toisen erän aikana ja pitäis juosta kadun toiselle puolelle. Mukavampi törpötellä siinä paikan päällä ja heittää aivot narikkaan.

Tosin itselläni ei ole sitä ongelmaa kun himamatsit katson Nordiksella ja vierasmatsit pääosin kotisohvalla.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Mä voin vääntää @Rutale en puolesta rautalangasta. Tykkään syödä, juoda ja katsoa matsia samassa paikassa. Ihan vaikka matsin aikana. Olis vähän hölmöä, jos alkais tekemään mieli tacoja toisen erän aikana ja pitäis juosta kadun toiselle puolelle. Mukavampi törpötellä siinä paikan päällä ja heittää aivot narikkaan.

Tosin itselläni ei ole sitä ongelmaa kun himamatsit katson Nordiksella ja vierasmatsit pääosin kotisohvalla.

Niin joo tietenkin jos samalla haluu syödä kun katsoo matsia. Itselläni ei ole kummastakaan paikasta tietoa millaista safkaa tarjoavat.
Oletin vaan et haluaa ensin syödä ja sitten katsoa matsia, ni en pitänyt välimatkaa pitkänä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin joo tietenkin jos samalla haluu syödä kun katsoo matsia. Itselläni ei ole kummastakaan paikasta tietoa millaista safkaa tarjoavat.
Oletin vaan et haluaa ensin syödä ja sitten katsoa matsia, ni en pitänyt välimatkaa pitkänä.

Toisaalta tääkin oli vain mun oma olettamus.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko M. Keräsen tilanne se että Hesarin uutisoima "päähän kohdistunut" taklaus ei mennyt kurinpitoon? Kai siitä olisi tänään ilmoitettu jos olisi mennyt..
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Puhutaanko nyt tilanteesta Mingoan kanssa? Ei kyllä mitään asiaa kurinpitoon sillä tilaneella.

Se tilanne meni mulla vähän ohi kun ei siitä oikein ollut kunnon hidastuksia. Siitä oli jotain tuolla jossain "kyseenalaiset taklaukset" ketjussa ja Hesari kirjoitti että toimittajan mielestä päähänkohdistunut. Aika heppoisasti näitä on viety kurinpitoon mutta hyvä jos ei mitään tule.

En tiedä onko muut huomanneet, mutta Hesarin taso ainakin IFK:n matsien osalta on pitkään ollut todella "omituinen". Kun itse on katsonut matsin ja lukee seuraavana aamuna, ei tiedä mistä matsista Hesari välillä kirjoittaa. Pelaajat menee sekaisin ja on juuri näitä faktoina ilmaistuja "päähän kohdistunut taklaus" kommentteja, kuten eilisestä matsista oli. Jää se fiilis että toimittaja katsoo kaikki IFK:n matsit telkkarista ja siinä samalla tekee 20 muuta urheilu-uutista.

Se Keräsen tilanne näytti aika köykäiseltä ja että käsi nousi lopussa, mutta ei se mun silmään ihan päähän kohdistuneelta näyttänyt. KooKoo pelasi laitatilanteet kyllä muutenkin todella kevyesti ja heppoisasti.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Hesari nykyään on semmoista vihervasemmiston roskaa, että vihonviimeinen paikka lukea mitään mistä haluaa objektiivisen näkemyksen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hesari nykyään on semmoista vihervasemmiston roskaa, että vihonviimeinen paikka lukea mitään mistä haluaa objektiivisen näkemyksen.
Hohhoijaa. Jos nyt keskityttäisiin lätkään, eikä mentäisi tähän typerään poliittiseen sontaan.

Ei näyttänyt eilinen Keränen – Mingoia -tilanne minusta päähän kohdistuneelta. Ilmeisesti Michael pelaa tänään normaalisti?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesari nykyään on semmoista vihervasemmiston roskaa, että vihonviimeinen paikka lukea mitään mistä haluaa objektiivisen näkemyksen.
Huhheijaa. Hienosti argumentoitu ja ennen kaikkea perusteltu näkemys. Ja voin vaan kuvitella, mistä löydät sitä "objektiivista" näkemystä. Eikä muuten tarvitse vastata, tässä ei nyt ollut kysymystä.

Hesarin IFK-uutisoinnista vastaa usein urheilutoimittaja Heikki Miettinen ja yleensä sieltä paistaa jonkin sortin angsti IFK:ta kohtaan. Hän katselee pelejä omituisten lasien läpi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesari nykyään on semmoista vihervasemmiston roskaa, että vihonviimeinen paikka lukea mitään mistä haluaa objektiivisen näkemyksen.

Kuulun vihervasemmistoon. Kannata HIFK:ta. HS:n lätkäuutisointi on minusta perseestä. Keräsen taklaus ei ollut lähelläkään mitään kurinpitokäsittelyä.
 

Vanhahermes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai kenelläkään Helsingin Sanomia vakituisesti lukevalle ole jäänyt epäselväksi, että eräs Venäjän liigassa pelaava joukkue kerää suurimmat otsikot ja palstamäärät tässä valtakunnallisessa paikallislehdessä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Huhheijaa. Hienosti argumentoitu ja ennen kaikkea perusteltu näkemys. Ja voin vaan kuvitella, mistä löydät sitä "objektiivista" näkemystä. Eikä muuten tarvitse vastata, tässä ei nyt ollut kysymystä.

Hesarin IFK-uutisoinnista vastaa usein urheilutoimittaja Heikki Miettinen ja yleensä sieltä paistaa jonkin sortin angsti IFK:ta kohtaan. Hän katselee pelejä omituisten lasien läpi.
Ei tartte. Vastaan silti, eikä tartte kans vastaa. Vai miten se nyt meni.

En nyt rupea tähän lainailemaan mitään uutislähteitä, mutta asiaa on tutkittu: noissa toimituksissa on pääosin punavihreää porukkaa ja tavantalliaisita noin 40 % on menettänyt uskonsa perinteiseen mediaan.

Siellä katsellaan useita asioita "omituisten lasien läpi".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt rupea tähän lainailemaan mitään uutislähteitä, mutta asiaa on tutkittu: noissa toimituksissa on pääosin punavihreää porukkaa ja tavantalliaisita noin 40 % on menettänyt uskonsa perinteiseen mediaan.
"Kerron tässä nyt faktana, että tutkimustietoa on ja tämä on faktaa. En nyt lähde mitään lähteitä tähän liittämään, koska kyse on kuitenkin faktasta. Sitä kenenkään on turha kiistää, koska minä kerron vain faktoja."

Toki minäkin olen jostain kuullut sellaisen "tiedon", että suomalaisissa mediataloissa työskentelevät (journalistit) ovat voittopuolisesti vasemmalle kallellaan. Johtunee kenties siitä, että he ovat usein aika koulutettua porukkaa ja siitä, että he ihan työkseen perehtyvät asioihin eri näkökulmista, suomeksi sanottuna ottavat selvää asioista. Näin niin kuin yleisesti ottaen.

Mutta koska nyt ollaan ns. skutsissa ketjun aiheeseen liittyen, niin heittäisin IFK:hon liittyen sellaisen kysymyksen ilmoille, että onko matsitapahtumissa tänä vuonna mitään uutta tarjolla? Hinnat tietenkin taas nousseet, bisse on pahaa jne., mutta onko Nordiksella noin muuten jotain uutta tällä kaudella? Kun ei vielä ole itse tullut käytyä hallissa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
"Kerron tässä nyt faktana, että tutkimustietoa on ja tämä on faktaa. En nyt lähde mitään lähteitä tähän liittämään, koska kyse on kuitenkin faktasta. Sitä kenenkään on turha kiistää, koska minä kerron vain faktoja."

Toki minäkin olen jostain kuullut sellaisen "tiedon", että suomalaisissa mediataloissa työskentelevät (journalistit) ovat voittopuolisesti vasemmalle kallellaan. Johtunee kenties siitä, että he ovat usein aika koulutettua porukkaa ja siitä, että he ihan työkseen perehtyvät asioihin eri näkökulmista, suomeksi sanottuna ottavat selvää asioista. Näin niin kuin yleisesti ottaen.

Mutta koska nyt ollaan ns. skutsissa ketjun aiheeseen liittyen, niin heittäisin IFK:hon liittyen sellaisen kysymyksen ilmoille, että onko matsitapahtumissa tänä vuonna mitään uutta tarjolla? Hinnat tietenkin taas nousseet, bisse on pahaa jne., mutta onko Nordiksella noin muuten jotain uutta tällä kaudella? Kun ei vielä ole itse tullut käytyä hallissa.
Ei ehkä uutta, mutta omasta mielestä katsojat ovat tauoilla kuin nippu k-leitä. Kaikkialla täyttä vaikka katsomot eivät näytä olevan täynnä. Mutta jengi ei osaa enää muodostaa jonoja ja ollaan enemmän kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Safkaa ei kannata ostaa - liian pahaa ja kallista. Bissen suhteen pätee sama.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Puhuttiin siis siitä, että Hesarin kiekkoraportit IFK:n peleistä ovat vääristynyttä roskaa. Beesasin ja kerroin mielipiteeni julkaisusta, jonka jälkeen muutama paljasti ideologiansa. Sen jälkeen herra Gates puhui itsensä pussiin:

Minä: Hesari nykyään on semmoista vihervasemmiston roskaa, että vihonviimeinen paikka lukea mitään mistä haluaa objektiivisen näkemyksen.

Jonka jälkeen Gates lähtee arvailemaan tiedonlähteitäni:
Huhheijaa. Hienosti argumentoitu ja ennen kaikkea perusteltu näkemys. Ja voin vaan kuvitella, mistä löydät sitä "objektiivista" näkemystä.

Minä:
En nyt rupea tähän lainailemaan mitään uutislähteitä, mutta asiaa on tutkittu: noissa toimituksissa on pääosin punavihreää porukkaa ja tavantalliaisita noin 40 % on menettänyt uskonsa perinteiseen mediaan.

Siellä katsellaan useita asioita "omituisten lasien läpi".

Jonka jälkeen herra Gates kuitenkin myöntää, että ensimmäinen viestini saattaakin pitää paikkansa, samalla kuitenki mutuillen itse ilman mitään faktan hävientä:
Toki minäkin olen jostain kuullut sellaisen "tiedon", että suomalaisissa mediataloissa työskentelevät (journalistit) ovat voittopuolisesti vasemmalle kallellaan. Johtunee kenties siitä, että he ovat usein aika koulutettua porukkaa ja siitä, että he ihan työkseen perehtyvät asioihin eri näkökulmista, suomeksi sanottuna ottavat selvää asioista. Näin niin kuin yleisesti ottaen.

"Ovat usein aika koulutettua porukkaa"? Mikä on "aika koulutettua"? Kandeja jostain humanistisesta tiedekunnasta? Sulla on varmaan faktaa tähän, kun faktojen perään nyt niin kovasti kyselet?

Ja ottaisivatkin selvää asioista, mutta suurin osa Hesarin uutisoinnista on kyllä melkoista kopypastea ja höttöä. "Yleisesti ottaen" on tosi vahva fakta.

Ja tätä kai sä halusit tutkia: https://www.suomenperusta.fi/wp-content/uploads/2015/06/Punavihreä-kupla-pdf.pdf

Mutta koska nyt ollaan ns. skutsissa ketjun aiheeseen liittyen, niin heittäisin IFK:hon liittyen sellaisen kysymyksen ilmoille, että onko matsitapahtumissa tänä vuonna mitään uutta tarjolla? Hinnat tietenkin taas nousseet, bisse on pahaa jne., mutta onko Nordiksella noin muuten jotain uutta tällä kaudella? Kun ei vielä ole itse tullut käytyä hallissa.

Ja vastaus kysymykseesi, Nordiksella ei mitään uutta. Ps. Hyvääkin bisseä saa kun menee oikealle tiskille – hyvä on kallista (mutta kaikille saman hintaista). Sieltä löytyy tsekkiläistä ja jenkkiä, joita ainakin itse juon mieluummin kuin niitä kusisia hanatuotteita. Dikleimeri: kirjoittaja on käynyt yhdessä kotipelissä tällä kaudella.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kateellisten ja/tai persaukisten vuoden kohokohta on taas käsillä, kun vuoden 2018 verotiedot julkistettiin. HIFK on taas kunnostautunut hyvänä palkanmaksajana ja tässä muutama kohokohta:

Joe Finley, tulot 183.457 euroa, verot 80.382euroa >> lienee monen ulkkarin tyyliin nettopalkkasopimus, eli 100 tonnia puhtaana käteen.
Kyle Quincey, tulot 121.550 euroa, verot 48.897 euroa >> tämä pelkästään puolen kauden osalta.
Ryan O'Connor, tulot 155.067 euroa, verot 67.510 euroa >> näppiin 90 tonnia
Johan Motin, tulot 175.373 euroa, verot 79.780 euroa >> Lukon osuus keväästä 2018, mutta tuskin Motin kovin paljoa halvemmalla on HIFKhon tullut.

Ja näin. Pitäisiköhän iskeä mieluummin massia kiinni omaan juniorituotantoon?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@Dennis Jep, minkälaisen kilpailuedun saisi kilpailussa A-C ikäpolven junioreista jos tuon rahamäärän sijoittaisi näihin joukkueisiin, valmentajiin ja pelaajien tukitoimiin? Tukitoimilla tarkoitan esim ravintoterapeutteja, hierojia, ylimääräisiä tekniikkavalmentajia. Ja muita juttuja mitä nyt voisi tulla mieleen. Olen välillä miettinyt teoriatasolla jos olisi liikaa rahaa laittaa jääkiekon junioritoiminnan tukemiseen niin miten sen tekisi? Ei sillä että sitä rahaa olisi, mutta esim A-C tasolle täysin ilmainen pelaaminen kamoja myöten. Tukitoiminta kuntoon. Ihan kouluyhteistyötä myöten. Tutor-toimintaa pelaajille jotta voisivat keskittyä hyvin opiskeluun sekä pelaamiseen. Toki ei tälläiseen ole IFKlla varaa, mutta ihan mielenkiintoinen aihe minusta.

Toki tämä kaikki voitaisiin pilata sillä että kun A-juniori vihdoin nostetaan edariin niin ensimmäisenä häntä nöyryytetään ja kiusataan koska niin on aina tehty tässä jengissä junioreille. Toivon mukaan tälläisesta on nykyään luovuttu kaikissa jengeissä, jopa IFKssa.
 
Viimeksi muokattu:

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
@Dennis Jep, minkälaisen kilpailuedun saisi kilpailussa A-C ikäpolven junioreista jos tuon rahamäärän sijoittaisi näihin joukkueisiin, valmentajiin ja pelaajien tukitoimiin? Tukitoimilla tarkoitan esim ravintoterapeutteja, hierojia, ylimääräisiä tekniikkavalmentajia. Ja muita juttuja mitä nyt voisi tulla mieleen. Olen välillä miettinyt teoriatasolla jos olisi liikaa rahaa laittaa jääkiekon junioritoiminnan tukemiseen niin miten sen tekisi? Ei sillä että sitä rahaa olisi, mutta esim A-C tasolle täysin ilmainen pelaaminen kamoja myöten. Tukitoiminta kuntoon. Ihan kouluyhteistyötä myöten. Tutor-toimintaa pelaajille jotta voisivat keskittyä hyvin opiskeluun seklä pelaamiseen. Toki ei tälläiseen ole IFKlla varaa, mutta ihan mielenkiintoinen aihe minusta.

Toki tämä kaikki voitaisiin pilata sillä että kun A-juniori vihdoin nostetaan edariin niin ensimmäisenä häntä nöyryytetään ja kiusataan koska niin on aina tehty tässä jengissä junioreille. Toivon mukaan tälläisesta on nykyään luovuttu kaikissa jengeissä, jopa IFKssa.
Olipas kerrassaan hyvä viesti!

Väitän, että jo yhden "turhan" ulkkarin masseilla sais varmasti jotain järkevää, montaa tahoa hyödyttävää aikaiseksi.

Karmivaa massia kaapii herra Motin pelisuorituksiinsa nähden btw.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös