Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 707 499
  • 33 914

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
YO-todistuksen ainoa pointti on esitellä sitä sukulaisille rahaa vastaan. Sikäli uusinnasta ei ole hyötyä, ellei sitten pidä myöhemmin YO-jatkoja. Sukulaiset eivät kyllä välttämättä olisi enää yhtä hövelejä.
Kyllä mä oon suunnitellut, että pidän YO-juhlia puolen vuoden välein. Saa sitten sukulaiset ihmetellä aina uudestaan ja uudestaan, kuinka muista tuli ylioppilas.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Syö hirveät määrät valkosipulia niin ei haise vanhalle viinalle.
Huuhtele alas sitruunalla, sipulilla ja kahvilla, niin peittyy loputkin aromit.

Tai sitten vaan paskantaa housuihinsa niin ei tartte ylimääräsiä juoda tai syödä. Eikä tarvitse sen enempää miettiä että haistaako seuralainen vanhan viinan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
(On tuolla toki aika ihmeellisiäkin valintoja, esim. Banglesin Eternal flame kuitenkin melkoisen iso hitti aikoinaan)

Joo ja heti alkupäässä Cat Stevensin Wild World, josta en edes muistanut jonkun tusinatukkabändiltä vaikuttavan MR. Bigin tehneen oman versionsa. Mutta mielenkiintoinen listaus, jatkan katsomista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui että Eternal Flamesta on joku tunnettu cover. Ainoa, minkä muistan on joku suomalainen hyväntekeväisyyslevytys ja tuskin se on tuolla listalla... Viitsiikö edes selvittää.
 

Glove

Jäsen
Avautui, etten voi kirjoittaa ”bongaa jatkoaikalainen” ketjuun kun en tunne yhtään jatkoaikalaista ulkonäöltä. Tai sitten tunnen, mutta en tiedä niiden kirjoittavan tänne. Onneksi tämä ei ole mikään suuri menetys kenellekään.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Olenko aina lukenut Aku Ankkani väärin, pinnallisena hetskuna?
Avautui, notta totta mooses olen, nimittäin:

Hienoa, että tämäkin puoli Disney-imperiumista tuotu julki, sovinistinen syndikaatti aivopesee lapset!
Väitöskirjaa tutkija vääntää, eli luultavasti piankin tuon Firman kepulimaisuus huomioidaan myös kansainvälisissä akadeemisissa julkaisuissa arvolleen sopivasti. Suomalainen tiedemaailma osoittaa jälleen voimansa.
 

Glove

Jäsen
Olenko aina lukenut Aku Ankkani väärin, pinnallisena hetskuna?
Avautui, notta totta mooses olen, nimittäin:

Hienoa, että tämäkin puoli Disney-imperiumista tuotu julki, sovinistinen syndikaatti aivopesee lapset!
Väitöskirjaa tutkija vääntää, eli luultavasti piankin tuon Firman kepulimaisuus huomioidaan myös kansainvälisissä akadeemisissa julkaisuissa arvolleen sopivasti. Suomalainen tiedemaailma osoittaa jälleen voimansa.
No jospa ne tekisi seuraavaksi elokuvan Lumikki ja seitsemän seuraneitiä.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Avautui, etten voi kirjoittaa ”bongaa jatkoaikalainen” ketjuun kun en tunne yhtään jatkoaikalaista ulkonäöltä. Tai sitten tunnen, mutta en tiedä niiden kirjoittavan tänne. Onneksi tämä ei ole mikään suuri menetys kenellekään.
Tästä tuli mieleen... olen joskus miettinyt kuinka monta jatkislaista olen tietämättäni nähnyt. JYP-faneista varmaan monta hallilla, ja monen muun lienen nähnyt television välityksellä kameroiden kuvatessa fanikatsomoa.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
JYPin instagramista bongatun Red Bull Läpimurto -sarjan introvideon ansiosta avautui, ettei KoOkoon Joonas Oden puhu suomea, tai sitten hän vain vittuillakseen puhui siinä englantia. Kivihalmekin oli aiemmin yllätys ja nyt vielä tämä.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Hyvä keino erottaa aikaisessa vaiheessa jyvät akanoista, eli empaattiset ihmiset (ts. näiden kanssa kannattaa ystävystyä) vs. epäempaattiset (kannattaa pysytellä erossa) on tarkastella uudelle paikkakunnalle esim. koulun tai työn perässä muuttavan ihmisen käyttäytymistä tuon uuden kotikaupungin urheiluseuroja kohtaan (Suomessa kun ollaan niin jääkiekko lähinnä kyseessä). Sen olen huomannut, että ns. "hyvät ihmiset" ottavat uuden kotikaupungin seuran omakseen ja siitä tulee ikäänkuin kakkosjoukkue heille ja alkavat symppaamaan. Nämä henkilöt ovat myös niitä, jotka ovat ensimmäisenä auttamassa vaikkapa kotitehtävien tai muuton kanssa. Sitten on se toinen porukka, joka kuin automaattisesti ottaa sen uuden kaupungin joukkueen silmätikuksi, vittuilee somessa ja livenä ja aivan ilmiselvästi nauttii joukkueen huonoista otteista ja uusien koulu/työ"kavereiden" tuskasta. Tämä on se sama kaveri joka salaa nauttii, kun epäonnistut vaikkapa tentissä ja saat hylätyn. Itse lokeroin nämä mielessäni sosiopaateiksi. Eivät välttämättä säilö salahuoneessaan seksiorjaa, mutta eivät mielensä pimeissä sopukoissa pitäisi sitä välttämättä mitenkään tuomittavana ajatuksenakaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä keino erottaa aikaisessa vaiheessa jyvät akanoista, eli empaattiset ihmiset (ts. näiden kanssa kannattaa ystävystyä) vs. epäempaattiset (kannattaa pysytellä erossa) on tarkastella uudelle paikkakunnalle esim. koulun tai työn perässä muuttavan ihmisen käyttäytymistä tuon uuden kotikaupungin urheiluseuroja kohtaan (Suomessa kun ollaan niin jääkiekko lähinnä kyseessä). Sen olen huomannut, että ns. "hyvät ihmiset" ottavat uuden kotikaupungin seuran omakseen ja siitä tulee ikäänkuin kakkosjoukkue heille ja alkavat symppaamaan. Nämä henkilöt ovat myös niitä, jotka ovat ensimmäisenä auttamassa vaikkapa kotitehtävien tai muuton kanssa. Sitten on se toinen porukka, joka kuin automaattisesti ottaa sen uuden kaupungin joukkueen silmätikuksi, vittuilee somessa ja livenä ja aivan ilmiselvästi nauttii joukkueen huonoista otteista ja uusien koulu/työ"kavereiden" tuskasta. Tämä on se sama kaveri joka salaa nauttii, kun epäonnistut vaikkapa tentissä ja saat hylätyn. Itse lokeroin nämä mielessäni sosiopaateiksi. Eivät välttämättä säilö salahuoneessaan seksiorjaa, mutta eivät mielensä pimeissä sopukoissa pitäisi sitä välttämättä mitenkään tuomittavana ajatuksenakaan.
Aikamoista keittiöpsykologiaa.

Mutta pitänee yleensä paikkansa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Punamusta @SMT
"Ruotsin kielessä päätteet ovat tärkeitä ja valitettavasti en saa käsialastasi selvää, että voisin päästää sinut läpi."
- Opettajani Kymenlaakson kesäyliopiston ruotsin kurssilla

Tällainen viimeiset vajaa 18 vuotta koneella kirjoittanut kun pistetään kirjoittamaan ruotsin tenttiä AMK:ssa käsin, niin se on just ton näköistä. Onneksi toisella yrittämällä pääsin läpi ja sain valmistuttua viimein.

Tsemppiä pojat!
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Punamusta @SMT
"Ruotsin kielessä päätteet ovat tärkeitä ja valitettavasti en saa käsialastasi selvää, että voisin päästää sinut läpi."
- Opettajani Kymenlaakson kesäyliopiston ruotsin kurssilla

Tällainen viimeiset vajaa 18 vuotta koneella kirjoittanut kun pistetään kirjoittamaan ruotsin tenttiä AMK:ssa käsin, niin se on just ton näköistä. Onneksi toisella yrittämällä pääsin läpi ja sain valmistuttua viimein.

Tsemppiä pojat!
Ei ollut mullekaan ruotsin kieli helppoa lukiossa. Keskiarvo oli varmaan 5,5, mutta kyllä niistä selviää. Eikä munkaan käsiala ole kovin hyvä ja mulla on se ongelma, että mä kirjoitan kamalan nopeaa, niin siitä tulee epäselvää.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Olenko aina lukenut Aku Ankkani väärin, pinnallisena hetskuna?
Avautui, notta totta mooses olen, nimittäin:

Hienoa, että tämäkin puoli Disney-imperiumista tuotu julki, sovinistinen syndikaatti aivopesee lapset!
Väitöskirjaa tutkija vääntää, eli luultavasti piankin tuon Firman kepulimaisuus huomioidaan myös kansainvälisissä akadeemisissa julkaisuissa arvolleen sopivasti. Suomalainen tiedemaailma osoittaa jälleen voimansa.

Itseä ihmetyttää tuossa mainittu "90-luvun elokuvien keskiössä on myös ongelmallinen isäsuhde, tästä esimerkkinä Leijonakuningas. "
Muistelen katselleeni leffan VHS nauhalta 90-luvulla toistakymmentä kertaa esikoisen seurana ja isä ja poika tykkäsivät toisistaan ihan paljon, ongelmia oli lähinnä setä-miehen kanssa, joka tapatti isän
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jussi Halla-ahon matematiikan numero peruskoulun jälkeen oli viisi ja lukiossa ei kirjoittanut matematiikka.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tästä tuli mieleen... olen joskus miettinyt kuinka monta jatkislaista olen tietämättäni nähnyt. JYP-faneista varmaan monta hallilla, ja monen muun lienen nähnyt television välityksellä kameroiden kuvatessa fanikatsomoa.
Olen bongannut jopa itseni n. vuosi sitten olleen JYP-Jukurit -ottelun maalikoosteessa. Kyllä oli olo kuin julkisuuden henkilöllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös