Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 133 897
  • 706

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aloitan lukemaan päivän sanomalehden aina takasivulta alkaen ja sieltä sitten kohti alkua.
Eikös tuo ole vanhempien ihmisten tapa lukea lehti lopusta alkuun. Olet tainnut kertoa lukevasi myös kuolinilmoituksia. Sekin on vanhempien ihmisten tapana pidetty. Minä kyllä luen kuolinilmoitukset aina. Lehdestä luen ensiksi B-osan kun parhaat jutut on siellä...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ajattelinkin että tuskin mä sentään ainoa olen joka lehden lukee lopusta alkuun. Jos en väärin muista niin isäni luki aikoinaan myös näin, tosin nykyään on alkanut lukemaan alusta loppuun. Tämä oli tosin sitä aikaa kun Savon Sanomat tuli vielä broadsheet -kokoisena, nykyäänhän se on tabloid -kokoinen.

Eikös tuo ole vanhempien ihmisten tapa lukea lehti lopusta alkuun. Olet tainnut kertoa lukevasi myös kuolinilmoituksia. Sekin on vanhempien ihmisten tapana pidetty. Minä kyllä luen kuolinilmoitukset aina. Lehdestä luen ensiksi B-osan kun parhaat jutut on siellä...
Joo kyllä tässä varmaan eläkkeelle joutaa. B-osaa en lue ekana ellei siinä ole jotain poikkeuksellisen kiinnostavaa. Mutta yleensä käsittelen sitä B-osaa siten kuin se olisi kiinni siinä lehdessä eli luen sen siinä välissä ennen kuin jatkan muihin aiheisiin.

Olen kyllä saanut hieman palautetta näistä vanhahtavista tavoistani. Kuolinilmoitukset, lehden lukeminen ns. väärinpäin ja meillä töissä ei ihmiset juurikaan käytä enää teksti-tv:tä vaikka siellä on minua vanhempaakin väkeä. Mutta perkele, 235 on ihan ylivoimainen tapa tarkistaa yön NHL-tulokset ja oikeastaan muutkin tärkeät tulokset. Uutisia en kyllä tuolta pahemmin lue, ellei sitten Ylen etusivulla ole joku iso uutinen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eikös tuo ole vanhempien ihmisten tapa lukea lehti lopusta alkuun. Olet tainnut kertoa lukevasi myös kuolinilmoituksia. Sekin on vanhempien ihmisten tapana pidetty. Minä kyllä luen kuolinilmoitukset aina. Lehdestä luen ensiksi B-osan kun parhaat jutut on siellä...

Lehden alusta loppuun (siis ihan koko lehden) lukeminen taitaa itseasiassa kyllä olla vanhempien ihmisten tapa. Nuoremmilla ei kärsivällisyys/mielenkiinto siihen riitä millään.

Mutta tuo kuolinilmoitusten nopea vilkaiseminen taitaa olla ihan kaikenikäisten tapa kyllä. Sieltä koitetaan bongata nuorempia menehtyneitä ja mahdollisesti jopa jostain yhteydestä tuttuja nimiä/omaisia. Mutta varmasti vanhemmat ihmiset lukevat nekin tarkemmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tykkään selostaa itsekseni ääneen pelaamiani NHL-pelejä. Minulla on ollut tämä tapa jo monia vuosia, vaikka olenkin usein yksin kun pelaan. Usein kun olen pelannut tai pelaan NHL-pelejä pleikkarilla tai tietokoneella ennen muinoin niin selostan tai kommentoin pelitapahtumia ääneen. Tämä siitäkin huolimatta vaikka olisin yksin ja vaikka peleissä on kyllä selostus. Tosin selostus on englannin kielinen niin en ymmärrä sitä kovin hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tykkään selostaa itsekseni ääneen pelaamiani NHL-pelejä.
Mä tein tätä lapsena. Koko ajan. Onlinessa pelatessa nykyisin ei kyllä tule selostettuja enää matseja mutta paskan RNG:n osuessa saatan kyllä kiroilla kuin turkkilainen.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Olen 30-vuotias aikuinen mies ja olen koukussa fortniteen. en oikein kehtaa tästä puhua julkisesti.

epäilen että en ole ainoa mutta aika harvoin kuulen ikäisteni puhuvan kyseisestä pelistä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Olen 30-vuotias aikuinen mies ja olen koukussa fortniteen. en oikein kehtaa tästä puhua julkisesti.

epäilen että en ole ainoa mutta aika harvoin kuulen ikäisteni puhuvan kyseisestä pelistä.
No juu, yleisesti ottaen tuota Fortniteä taidetaan pitää "nykynuorison pelinä", mutta sitten taas toisaalta jos minä juoksen 26-vuotiaana tuolla ulkona taskumonstereiden perässä niin yhtä lailla kolmekymppinen mies voi pelaa Fortniteä mikäli sattuu pelistä tykkäämään. Olen mä paljon oudompiakin asioita lukenut.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Pitsoja täytellessä kuivaan ananakset ja jalapenot keittiöpaperin päälle latomalla ja vasta siitä loppusijoitukseen. Vaimo totesi notta noin ei varmaan tee muut ku sä. Onko näin?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pitsoja täytellessä kuivaan ananakset ja jalapenot keittiöpaperin päälle latomalla ja vasta siitä loppusijoitukseen. Vaimo totesi notta noin ei varmaan tee muut ku sä. Onko näin?
Ei kyllä pitsaa väsätessä tule näin toimittua mutta kun rakennan hampurilaista niin jos kelpuutan väliin suolakurkkuja niin ne toki ensiksi talouspaperin päälle kuivuun toviksi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Juon yleensä aamukahvini todella hitaasti nauttien. Yleensä jos mulla on vain aikaa, käytän kahvikupin juontiin mieluusti noin 30-60min eikä mulle haalea kahvi ole todellakaan mikään ongelma.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Kiinnostais linkki videoon, missä on sanonut tolleen. Tossaja.

Lempäälän keisarin kaikkien videoiden yhteispituus sellaset 70 vuorokautta, että en valitettavasti osaa sanoa millä videolla. Useammalla tullut ilmi että neljältä aamulla herätys että kerkee kahvit juoda kun pitää kaheksaksi kiiruhtaa leikkitöihin.

Onkohan Patella nimmarit niilolta? Vai onko "en ihan kelle vain rustaa *tuijotus* "
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juon yleensä aamukahvini todella hitaasti nauttien. Yleensä jos mulla on vain aikaa, käytän kahvikupin juontiin mieluusti noin 30-60min eikä mulle haalea kahvi ole todellakaan mikään ongelma.
Et saa pisteitä tästä. Sama homma. Paitsi haalea kahvi on kyllä ongelma. Silti sitä tulee juotua, kun en viemäriin halua kaataa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aloitan lukemaan päivän sanomalehden aina takasivulta alkaen ja sieltä sitten kohti alkua. No voi olla että en ole yksin. Syy ei edes ole se että siellä on sarjakuvat ja telkkariohjelmat, vaan siinä on tavallisia uutisia. Toki siinä heti kun kääntää sivua niin tuleekin sitten urheiluosio, eli ehkäpä siksi.
Et ole yksin. Aloitan myös loppupäästä, syynä lienee juurikin tuo sama että sää sekä urheilu-uutiset ovat minulle ne tärkeimmät.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tuossa ruokatauolla kylmää maksalaatikkoa syödessä mieleen, että tykkääkö joku muukin syödä maksalaatikon kylmänä, vai onko se mun juttu vaan?
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Auton ilmastointilaitteen lämpötila pitää olla aina 20, 21, 22 jne. Ei koskaan 20,5, 21,5 , 22,5 jne..
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Auton ilmastointilaitteen lämpötila pitää olla aina 20, 21, 22 jne. Ei koskaan 20,5, 21,5 , 22,5 jne..
Mulla on kaks niitä lämpötilasäätimiä, niin tuon tasalämpötilan lisäksi molempien pitää olla samassa asennossa. Ei voi ajaa, jos toinen on 21 asteessa ja toinen 22 asteessa.

Tunnistan molemmat tavat myös omassa toiminnassani.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kutsun Antti Törmästä Änäri-Antiksi.

Tämä tuli vaan tässä mieleen kun Chl:ää katselen töllöstä ja siellähän se Änäri-Antti seisoo sveitsiläisten vaihto-aitiossa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen varmaan ainoa alle 30-vuotias joka laittaa harjan oven eteen kun lähtee pois kotoa.

Tämä siis on varsinkin maalaistaloissa ollut ennenvanhaan perinteinen tapa että laitetaan harja/luuta oven eteen. Jos joku tulee pööpöilemään pihalle niin tuosta tiedetään että ketään ei ole kotona.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen varmaan ainoa alle 30-vuotias joka laittaa harjan oven eteen kun lähtee pois kotoa.

Tämä siis on varsinkin maalaistaloissa ollut ennenvanhaan perinteinen tapa että laitetaan harja/luuta oven eteen. Jos joku tulee pööpöilemään pihalle niin tuosta tiedetään että ketään ei ole kotona.
Mä muistan kun lähettiin iskän kaa jonnekin ja eikä hän löytänyt avaimia. Laittoi vaan harjan oven eteen ja sanoi, että tälläi ennen tehtiin. Tosin täällä maalla munkin auton ovet on aina pois lukosta ja välillä avaimet kun jätän autoon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mä muistan kun lähettiin iskän kaa jonnekin ja eikä hän löytänyt avaimia. Laittoi vaan harjan oven eteen ja sanoi, että tälläi ennen tehtiin. Tosin täällä maalla munkin auton ovet on aina pois lukosta ja välillä avaimet kun jätän autoon.
Itse en vanhempien luona Pieksämäellä muista lähellekään aina laittaa auton ovia lukkoon, tosin tuo mun katiska on sen verran vanha paska että mitään väliä sillä ei ole. Avaimet kyllä otan aina koska siinä on muutama muukin avain kiinni niin ei viitsi jättää siihen roikkumaan.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse en vanhempien luona Pieksämäellä muista lähellekään aina laittaa auton ovia lukkoon, tosin tuo mun katiska on sen verran vanha paska että mitään väliä sillä ei ole. Avaimet kyllä otan aina koska siinä on muutama muukin avain kiinni niin ei viitsi jättää siihen roikkumaan.
Joo mäkin ajattelen, että ei ne sitä mun katiskaa varasta vaan isän Volvon.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Olen varmaan ainoa alle 30-vuotias joka laittaa harjan oven eteen kun lähtee pois kotoa.

Tämä siis on varsinkin maalaistaloissa ollut ennenvanhaan perinteinen tapa että laitetaan harja/luuta oven eteen. Jos joku tulee pööpöilemään pihalle niin tuosta tiedetään että ketään ei ole kotona.
Avoimista ovista sisään merkki nykypäivänä, jos ois kuin ennen. Aikanaanhan tuo harjan takana ollut ovi oli tuskin edes lukittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös