Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 848 760
  • 11 234
K

Kiekkokatsoja

Podetko krapulaa?
Minä en, ja oon siitä tyytyväinen.
Lisäkysymys. Oletko introvertti vai ekstrovertti?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Podetko krapulaa?
Minä en, ja oon siitä tyytyväinen.
Lisäkysymys. Oletko introvertti vai ekstrovertti?

En juo yleensä niin paljoa, että krapula tulee. Tänä kesänä yhtenä päivänä ollut lieviä tuntemuksia.

Ehdottomasti introvertti. Jouduin töissä jatkuvaan kontaktiin asiakkaiden, omaisten, työkavereiden ja muun henkilökunnan kanssa. Lisäksi kun kyseessä on muistisairaat, joudun eläytymään ja ikään kuin näyttelemään jatkuvasti mukana. Se käy työaikana luonnostaan, mutta sen jälkeen en kaipaa juuri kontakteja. Ystäviin yms. olen toki yhteydessä, mutta en välttämättä näe heitä niin usein kuin jotkut näkevät. Lisäksi lapset vaativat oman huomionsa, joten paukkuja ei hirveästi löydy jatkuvaan sosiaaliseen kanssakäymiseen. En myöskään hirveästi nauti uusien ihmisten tapaamisesta, koska olen harvoin kiinnostunut heidän asioistaan, enkä jaksa esittää kiinnostunutta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tänään en ole mitään ottanut. Tai no kyllähän tänää, kun joskus kuudelta lopetettiin juominen. Nyt ei pysty edes ajattelemaan alkoholia.
Juo lisää. Itsehän ajattelin nössöillä tänään oikein kunnolla ja mennä elokuvateatteriin katsomaan Midsommar nimisen elokuvan. Sen jälkeen voisi ottaa kaksi(toista) tuoppia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
K

Kiekkokatsoja

Tänään en ole mitään ottanut. Tai no kyllähän tänää, kun joskus kuudelta lopetettiin juominen. Nyt ei pysty edes ajattelemaan alkoholia.
Ehkäpä nuorena henkilönä et oo vielä tottunut/huomannut, että 2-3 annosta, ja krapula kummasti poistuu..?
Mutta hyvä kun et oo oppinut, huonoa tapaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Poden. Tosin en enää kovin paljon.
Olen myös introvertti.
Nuorempana olin introvertti ja viime talvena testin mukaan olin 60-40 ekstro- eli homovertti. Ihme hommaa. Tai ei kai se niin. Teininä ja nuorena aikuisena moni on introisempi. Niin että varo vaan. Saatat ajautua ekstrovertiksikin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
K

Kiekkokatsoja

Nuorempana olin introvertti ja viime talvena testin mukaan olin 60-40 ekstro- eli homovertti. Ihme hommaa. Tai ei kai se niin. Teininä ja nuorena aikuisena moni on introisempi. Niin että varo vaan. Saatat ajautua ekstrovertiksikin.
No eipä tuo aina noin mee. Minusta tuntuu, että ihmiset tykkäävät olla omissa oloissaan yhä enemmän. Internet yhdistää, vapaa-aika livenä ei niinkään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No eipä tuo aina noin mee. Minusta tuntuu, että ihmiset tykkäävät olla omissa oloissaan yhä enemmän. Internet yhdistää, vapaa-aika livenä ei niinkään.
Eipä kukaan ole aina niin menemisestä kirjoittanutkaan. Minulla luki saatat ajautua.

Noin ylipäänsä en ole kaveripiirissäni havainnut minkäänlaista merkkiä siitä, että ei tapailla enää usein. Ja ekstroverttiys on paljon muutakin kuin sitä kuinka usein tapaa kaverinsa livenä. Oikeastaan se tapaamisfrekvenssi ei kerro asiasta yhtään mitään. Riippuu siitä miten on tilanteissa. Oli niitä tapaamisia sitten kuinka usein tahansa.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Mä myönnän rehellisesti, en ole ikinä ymmärtänyt mitä nämä tarkoittaa, enkä ole ottanut selvää. Joten en voi vastata. Olen tunteella eläjä. En tiedä kumpaan osuu.
Introvertit ovat yleesä epäsosiaalisia ja viihtyvät paremmin yksin kuin muiden ihmisten seurassa. Ekstrovertti on tämän vastakohta ja nämä ihmiset tykkäävät viettää paljon aikaa ystäviensä seurassa sekä nauttivat sosialisoinnista. Toivottavasti aukesi edes jotenkin.

Niin, itse olen kait jotain näiden kahden väliltä sillä nautin kyllä suunnattomasti omasta ajasta ja tykkään esimerkiksi kävellä ulkona yön hiljaisuudessa. Toisaalta olen myös erittäin sosiaalinen ja puhelias ihminen. Sanoisin itseäni ekstrovertiksi, jolle ei kuitenkaan ole mikään ongelma mennä esim. lätkäpeliin tai konserttiin ilman seuraa. Viihdyn siis yhtä hyvin yksin kuin ihmisten seurassa. Olen kaikkiruokainen. Mielestäni onkin tärkeää pitää oma aika sekä muiden ihmisten seurassa vietetty aika sopivassa tasapainossa. Jokainen meistä kuitenkin tarvitsee molempia, oli sitten introvertti tai ekstrovertti.

Hyvä ettei oo darraa, jaksaa elää sekunteja paremmin pois elämästä. Mulla ei ole darraa. Ei ole koskaan vielä ollutkaan. Enkä mä ole kuin vasta karvan vajaa 18, joten tuskinpa se on mikään iso ihmekään. Tai minulle ei ole, mutta teistä palstan aikuisista en tiiä. Sen perusteella mitä olen kuullut, niin lienee parempi pysyä synttäreiden jälkeenkin selväpäisenä eikä täyttää mahaa kaljalla, niin ei ole tarvetta oksentaa aamulla ja tuntea itsensä kohtaavan kohta kuoleman. Mikäli se siis noin menee.

Olen yleensä pitänyt itseäni enemmän introverttina, hiljaisena tarkkailijana, mitä kyllä olenkin. Vaan tässä vuoden aikana olen muuttunut julkisilla paikoilla mielestäni hieman rohkeammaksi hemmoksi. En ole mikään puhelias pälpättäjä muuten kuin satunnaisesti, mutta kovin vetäytyvääkään minusta ei saa. Olen siis varmaankin tuota keskimallia, eli ambiverttia. Tähän johtopäätökseen on hyvä lopettaa.

Voin ihan rehellisesti sanoa, että vaikka minä en ole mikään alkoholisti tai mitään sinne päinkään, niin muutamia kertoja mullakin on mennyt juominen överiksi ja seuraavana päivänä ollut sitten hirveä olo. Eli en suosittele darran hankkimista, ihan perseestä se on. Menee käytännössä pahimmillaan koko päivä ohi kun on niin paska olo ja päätä jomottaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ivan kaupittelee ohikulkijoille pillereitä, joita usein käytetään huumausaineina, ja hänet pidätetään, Osoittautuu, että pilleripakkaukset ovat väärennettyjä ja pilleritkin vaarattomia kalkkitabletteja.
Ivania ei varmaan voida syyttää huumeiden kaupittelusta, mutta voidaanko edes petoksesta? Tai viranomaien harhauttamisesta, jos tekee kaiken tietoisena poliisin läsnäolosta...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ivan kaupittelee ohikulkijoille pillereitä, joita usein käytetään huumausaineina, ja hänet pidätetään, Osoittautuu, että pilleripakkaukset ovat väärennettyjä ja pilleritkin vaarattomia kalkkitabletteja.
Ivania ei varmaan voida syyttää huumeiden kaupittelusta, mutta voidaanko edes petoksesta? Tai viranomaien harhauttamisesta, jos tekee kaiken tietoisena poliisin läsnäolosta...
Jos kyseessä on nimenomaan myynti, mielestäni teko täyttäisi selvästi petoksen tunnusmerkit (RikosL 36 luku 1 §): "Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Toki tuo asetelma on kokonaisuudessaan erittäin mielenkiintoinen ja hankala.
 
K

Kiekkokatsoja

Olin kävelyllä. Musta kissa käveli tien yli. Ja vieläpä kohti. Olisiko mun pitänyt sylkäistä 3x olkani yli, kuten vanhankansan mielestä piti? (vai menikö se niin).
Uskotko tuollaisiin vanhoihin juttuihin? Ja teetkö vanhojen sanontojen mukaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös