Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 245 501
  • 7 345

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan siksi että aikuisia ketuttaa kun pitää herätä kun lapset vielä nukkuu. Äidilläni oli tapana soittaa töistä siinä puolen yhdeksän-yhdeksän maissa ja kysellä ollaanko heräilty. Puhelin oli huoneeni vieressä joten heräsin soittoon, juttelin hetken äidin kanssa ja lupasin herättää sisarukset... No menin usein takaisin sänkyyn kun olin hihkaissut muille että äiti soitti, pitää nousta (ei varmaan kumpikaan siihen herännyt).
Kai se sitten näin on. Minulla nyt ei ole pariin vuoteen ollut kesälomaa, mutta kyllä sitä aina huudettiin ylös, kun lomaa oli.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei avaudu miksi ihmiset ovat niin tyhmiä, että päästävät mökillensä joitain siipeilijöitä/lusmuilijoita. Jos se vähänkin häiritsee, niin ei pidä sallia sellasta, vaan stoppia heti. Niin yksinkertaista se on. Valittaminen netissä nimettömänä ei asiaan tuo muutosta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei avaudu miksi ihmiset ovat niin tyhmiä, että päästävät mökillensä joitain siipeilijöitä/lusmuilijoita. Jos se vähänkin häiritsee, niin ei pidä sallia sellasta, vaan stoppia heti. Niin yksinkertaista se on.
Tuota minäkin ihmettelen välillä... miksi niitä ei toivottuja vieraita hyysätään. Se on vissiin jokin sisäänrakennettu juttu että aina pitää olla korrekti eikä muita saa loukata... Ja sitten itseä vituttaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tuota minäkin ihmettelen välillä... miksi niitä ei toivottuja vieraita hyysätään. Se on vissiin jokin sisäänrakennettu juttu että aina pitää olla korrekti eikä muita saa loukata... Ja sitten itseä vituttaa.

No niinpä. Jos muuten on kiva että ko. ihmiset käyvät, niin puhuttelisin kyllä tietyistä säännöistä heti alkuunsa. Ja mitään ei toivottuja vieraita en edes päästäisi sinne.

Miten noin simppeli asia voi jollekin olla täysin ylipääsemätöntä. Noh, saamattomuudestaan kärsivät sitten henkisesti (vitutus), fyysisesti (työt vieraidensa eteen) ja taloudellisesti (ruuat, juomat ym.ym.).
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä tai lapsuudenkodissa ei ole koskaan ollut mökkiä (eli huvilaa niinkuin niitä meilläpäin pruukattiin kutsua) niin tämä itsensä toisen mökille kutsuminen on täysin vieras suomalainen tapa ja perinne. Näitä tarinoita olen huuli pyöreänä lukenut ja ihmetellyt, että oikeesti hei?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi niiden teinien ei anneta nukkua lomalla, niin pitkään, kuin he haluavat?
Minua ei vituta se, että omat teinit nukkuvat silloin kun minä valvon. Minua vituttaa se, että ne valvovat silloin kun minä nukun.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tai meet itse pussikaljoittelemaan ja jätät teinit kotiin.
Muistan kun oltiin kaverini Petrin (nimi ei muutettu) kanssa pussikaljoittelemassa Lieksan satamassa. Istuttiin nurmikolla, rämpytettiin akustista, katseltiin tyttöjä. Paikalle kurvasi poliisiauto. Konstaapeli H.R. tuli pyytämään, että voisitteko pojat käydä vaikka tuossa Satamagrillillä välillä, heille tuli soitto että joku vene ei uskalla rantautua kun siellä on rokkiukkoja möykkäämässä. Että antakaa ihmisten tulla maihin, jatkakaa sitten. Konstaapeli tökkäsi vielä 20 markkaa meille omasta lompsastaan, että tuolla saatte kahvit ja jätskit. No, tehtiin kuten Heikki pyysi ja ujot ulkopaikkakuntalaiset pääsi rantaan.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistan kun oltiin kaverini Petrin (nimi ei muutettu) kanssa pussikaljoittelemassa Lieksan satamassa. Istuttiin nurmikolla, rämpytettiin akustista, katseltiin tyttöjä. Paikalle kurvasi poliisiauto. Konstaapeli H.R. tuli pyytämään, että voisitteko pojat käydä vaikka tuossa Satamagrillillä välillä, heille tuli soitto että joku vene ei uskalla rantautua kun siellä on rokkiukkoja möykkäämässä. Että antakaa ihmisten tulla maihin, jatkakaa sitten. Konstaapeli tökkäsi vielä 20 markkaa meille omasta lompsastaan, että tuolla saatte kahvit ja jätskit. No, tehtiin kuten Heikki pyysi ja ujot ulkopaikkakuntalaiset pääsi rantaan.
Vai, että oikein rokkiukkoja. Kovaa ollut meininki ennen. Ei mun nuoruudessa, eli noin 2-vuotta sitten ollut tuollaista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vai, että oikein rokkiukkoja. Kovaa ollut meininki ennen. Ei mun nuoruudessa, eli noin 2-vuotta sitten ollut tuollaista.
Niitä. Tämä tapahtui muistaakseni kesällä -96. Ihan varma en voi olla, kun muistikuvat koko 90-luvusta ovat aika vähissä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo niin mullakin. Syyt saattaa olla sitten vähän erilaiset.
Mitä muistan 90-luvusta:

Ylioppilaaksi pääsy. Kotoa pois muuttaminen. Juopottelua. Pariutuminen. CMX:n Aura ilmestyi 16.2.1994, ajoin kuumeessa bussilla Joensuun keskustaan ostamaan sen. Ikinä muuten en ole ajellut bussilla. Juopottelua. Tyttären syntymä. Juopottelua. Ero. Hanttihommia. Juopottelua. Hyvän ystävän kuolema. Arkkua kantamassa. Juopottelua. Uusi parisuhde. Kihlatun kuolema. Arkkua kantamassa. Juopottelua. Repeat til fade.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä muistan 90-luvusta:

Ylioppilaaksi pääsy. Kotoa pois muuttaminen. Juopottelua. Pariutuminen. CMX:n Aura ilmestyi 16.2.1994, ajoin kuumeessa bussilla Joensuun keskustaan ostamaan sen. Ikinä muuten en ole ajellut bussilla. Juopottelua. Tyttären syntymä. Juopottelua. Ero. Hanttihommia. Juopottelua. Hyvän ystävän kuolema. Arkkua kantamassa. Juopottelua. Uusi parisuhde. Kihlatun kuolema. Arkkua kantamassa. Juopottelua. Repeat til fade.
Mitä mulle tulee ekana mieleen 90-luvusta:

Ööö... Isoveli syntyi silloin. Tepsin mestaruudet. Kyllähän mulle muutakin tulee, mutta noi nyt ekana. Ei jaksa nyt kirjoittaa mitään romaania.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä tämä kirjoitustapa oikein sikiää? Tätä tuntuu näkevän enenevissä määrin nykyään. Mistä tuo väliviiva tulee? Se on 2 vuotta ja 2-vuotias.

Esiintymistiheydeltään nykyään vähän kuin "enään" ja isolla alkukirjaimella kirjoitetut "Porilainen" ja "Suomalainen".

En itsekään kirjoita virheettömästi, joten ei ole siinä mielessä tarkoitus leikkiä kielioppipoliisia. Ihmettelen vaan. Tai ehkä paremmin ketjun aiheeseen sopien, niin ei avaudu.

Oli ärsyttävä takertuminen, tiedän kyllä. Sori siitä, sanoisi Stubbin Alex tähän kohtaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mistä tämä kirjoitustapa oikein sikiää? Tätä tuntuu näkevän enenevissä määrin nykyään. Mistä tuo väliviiva tulee? Se on 2 vuotta ja 2-vuotias.
Tähän pätisi se vanha -kin-sääntö. Jos ei ole varma, onko joku yhdyssana vai ei, voi kokeilla väliin kin-liitettä. Jalkakinpallo, ei mahdu, siis yhdyssana. Punainenkin pallo, mahtuu. Ei yhdyssana. Nuo numeraalit ovat hitusen hankalampia, myönnettäköön.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistä tämä kirjoitustapa oikein sikiää? Tätä tuntuu näkevän enenevissä määrin nykyään. Mistä tuo väliviiva tulee? Se on 2 vuotta ja 2-vuotias.

Esiintymistiheydeltään nykyään vähän kuin "enään" ja isolla alkukirjaimella kirjoitetut "Porilainen" ja "Suomalainen".

En itsekään kirjoita virheettömästi, joten ei ole siinä mielessä tarkoitus leikkiä kielioppipoliisia. Ihmettelen vaan. Tai ehkä paremmin ketjun aiheeseen sopien, niin ei avaudu.

Oli ärsyttävä takertuminen, tiedän kyllä. Sori siitä, sanoisi Stubbin Alex tähän kohtaan.
Hyvä kysymys. Muutenkin mun äidinkielenä on ihan huono. Kirjotin siitä B:n tuossa pari kuukautta sitten.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyvä kysymys. Muutenkin mun äidinkielenä on ihan huono. Kirjotin siitä B:n tuossa pari kuukautta sitten.
Mie kirjoitin pistettä vaille täyden laudaturin (98/99) vuonna 1992. Kieli toki muuttuu, en mie sillä.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mie kirjoitin pistettä vaille täyden laudaturin (98/99) vuonna 1992. Kieli toki muuttuu, en mie sillä.
Musta tuntuu, että toi äidinkieli on monelle ainakin nykyään melko vaikeaa. Moni kaveri sai englannista, pitkästä matikasta ja fysiikasta E:n mutta äidinkielestä C:n tai B:n. Itsehän siis kirjoitin viisi joista tulokset olivat A,B,B,C ja C. Ei siis mikään paras rivi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Musta tuntuu, että toi äidinkieli on monelle ainakin nykyään melko vaikeaa. Moni kaveri sai englannista, pitkästä matikasta ja fysiikasta E:n mutta äidinkielestä C:n tai B:n. Itsehän siis kirjoitin viisi joista tulokset olivat A,B,B,C ja C. Ei siis mikään paras rivi.
Mie kirjoitin kaksi ällää, suomi ja englanti. Reaalista b ja ruotsista c, yleisarvosana Magna Cum Laude Approbatur. Mitään e:tä ei silloin ollutkaan.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mie kirjoitin kaksi ällää, suomi ja englanti. Reaalista b ja ruotsista c, yleisarvosana Magna Cum Laude Approbatur. Mitään e:tä ei silloin ollutkaan.
Nykyään taas ei ole mitään yleisarvosanaa kai. Tosin jokainen voi sen itse päätellä. Mun yleisarvosana taitaa olla sitten b.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minua ei vituta se, että omat teinit nukkuvat silloin kun minä valvon. Minua vituttaa se, että ne valvovat silloin kun minä nukun.

Mistä tiedät mitä ne tekee, jos kerran itse olet unten mailla.

Mie kirjoitin pistettä vaille täyden laudaturin (98/99) vuonna 1992. Kieli toki muuttuu, en mie sillä.

Missä kohtaa menetit pisteen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mistä tiedät mitä ne tekee, jos kerran itse olet unten mailla.



Missä kohtaa menetit pisteen.
Sepä se, kun en tiedä. Juuri se vituttaa.

En tiedä mistä se meni, ehkä ne jätti yhden pinnan varaa jos joku pääkaupunkilaisen mahtisuvun vesa olisi sattunut osallistumaan samoihin kirjoituksiin. Eihän se olisi käynyt laatuun, että joku Pohjois-Karjalan juntti olisi kirjoittanut paremmat kuin Gay-Marcus-Petter Ehrnrooth-Von Rettig.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sepä se, kun en tiedä. Juuri se vituttaa.

En tiedä mistä se meni, ehkä ne jätti yhden pinnan varaa jos joku pääkaupunkilaisen mahtisuvun vesa olisi sattunut osallistumaan samoihin kirjoituksiin. Eihän se olisi käynyt laatuun, että joku Pohjois-Karjalan juntti olisi kirjoittanut paremmat kuin Gay-Marcus-Petter Ehrnrooth-Von Rettig.

Taisit joutua vain uhriksi, koska ei nyt vain voi antaa täysiä pisteitä sosioekonomisesta taustasta huolimatta.

Eivät ne itsekään tiedä mistä se tuli, mutta näin kuuluu tehdä. Siivoushommissa ollessani laadunvalvonnan taulukko oli 0-99, kukaan ei saanut satasta, vaikka oli miten puhdasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös