SaiPaa koskevat huhut ja spekulaatiot

  • 2 526 469
  • 10 176

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kokenut, kiekollisesti monipuolinen älysentteri. Tuskin sateentekijä, mutta voi kauden edetessä olla ratkasemassa monta keskikaistan haastetta ja kantaa kohtuullisesti minuutteja.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Eihän se ole vielä varmaa että kyseessä on edes Ramstedt, mutta....

Luin monta kertaa nuo veli @Barney viestit läpi. Siis jätkä on oikeasti tosissaan. Ramstedt ei kelpaa SaiPaan? Arvostan siuta ihan älyttömästi kirjoittajana ja tän foorumin kävijänä hyvine perusteluineen mutta nyt on kyllä joku pykälä vinossa, tulee mieleen @Tupaukko n viha Kunykkiä kohtaan. Eikä hänkään ole tähän päivään mennessä myöntänyt olleensa väärässä, joten uskon että sinäkin pidät pääsi loppuun asti kun (jos) Ramstedt iskee ensi kaudella SaiPan ykkössentterinä lähemmäs 50 pistettä.

Se jatkuva ulkomaan arpojen haku kostautuu jossain kohtaa. Joo, tähän mennessä on osunut hyvällä prosentilla enkä epäile Tuomenoksan taitoja hetkeäkään mutta mielestäni nyt ollaan oikealla polulla. SaiPa on lyönyt itsensä tukevasti keskikastin liigajoukkueeksi ja Zaborskyn hankinta on ihan selkeä ja hieno hauviksen näyttö että kyllä täälläkin pystytään hankkimaan liigan eliittiä tiimiin. Mahdollinen Ramstedtin hankinta menee samaan kategoriaan, terveenä aivan liigan eliittiä roolissaan ja viime kauden pelaamattomuus vaikuttanut taatusti hintalappuun eli ei mitään mottipäistä ole tarvinnut maksaa. Zaborsky - Ramstedt - X on ihan HELVETIN kova ykkösketju liigaan, edelleen.

Joko itse olen typerä ja aikaisherännäinen mutta kyllä nyt täytyy osan meistä SaiPan faneista laskea se lippis tarpeeksi alas taas hetkeksi. Kovempaa kokoonpanoa ei ole kasattu hetkeen, tuskin ikinä. Toteutuessaan tuossa on yksi koko liigan kovimmista ykkösketjuista. Ja se on fakta.

Mutta katsotaan nyt tuleeko sieltä kuka.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Niin, jos liike on ollut jo ennestään heikkous, niin tuo pelaamattomuus on tuskin ainakaan parantanut sitä.
Entä jos Ramstedt olisi pelannut normikauden Liigassa, tehnyt sellaiset 35-40 tehopistettä. Riski olisi ollut pienempi, mutta olisiko tässä tapauksessa SaiPalla ollut realistisia mahdollisuuksia Ramstedtin palkkaamiseen?

EDIT: Eli sama asia toisin päin. Jos SaiPalla oli tietty budjetti ykkössentteriä varten, niin vaihtoehtona yhden kauden huilanneelle Ramstedtille olisi voinut olla viime kaudella vakuuttavasti Liigassa pelannut sentteri, jonka potentiaali olisi kuitenkin väistämättä ollut Ramstedtia matalammalla tasolla. Joskus on otettava vähän riskiäkin, koska varman päälle pelaamalla lopputuloksetkin tuppaa olemaan keskinkertaisia.
 
Viimeksi muokattu:

Ferris

Jäsen
Eihän se ole vielä varmaa että kyseessä on edes Ramstedt, mutta....

-------------------------------------------

Mutta katsotaan nyt tuleeko sieltä kuka.

Juu, saas nähdä kuka sieltä tulee. Olen ollut siinä ymmärryksessä, että treeneissä ois pyöriny mukana jo tovin joku englantia vääntävä kaveri eikä kyseessä siis Zabo. Jos näin oikeasti on, niin olisi outoa ettei tätä kaveria julkaistaisi nyt ennenkuin joku mediataho asian hokaa.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Laihassa kunnossa on kyllä Ramu
 

444

Jäsen
SaiPan organisaatiota on kehuttu, samoin Lappeenrannan kaupunkia. Organisaatiosta en tiedä, mutta kaupungissa asuneena väitän, että jälkimmäiseen on pitänyt lisätä ”vähän” värikynää. Siis kesällähän tuo on oikein miellyttävä paikka asua ja olla, mutta liigakautta ajatellen...
Mutta onnea SaiPalle Ramstedtista! Toivon vilpittömästi että pelaa aivan ilmiömäisen ja upean kauden. Hieno mies.
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPan organisaatiota on kehuttu, samoin Lappeenrannan kaupunkia. Organisaatiosta en tiedä, mutta kaupungissa asuneena väitän, että jälkimmäiseen on pitänyt lisätä ”vähän” värikynää. Siis kesällähän tuo on oikein miellyttävä paikka asua ja olla, mutta liigakautta ajatellen...
Mutta onnea SaiPalle Ramstedtista! Toivon vilpittömästi että pelaa aivan ilmiömäisen ja upean kauden. Hieno mies.
No mikä paikka Suomessa nyt on niin miellyttävä paikka talvella, jos ei nyt Stadia oteta huomioon :D. No se siitä, meni offtopiciksi. Mutta hienoa kyllä saada Ramun tasoinen kaveri SaiPaan. Ei tämän tason kavereita ole SaiPassa ihan joka vuosi nähty, joten kyllä tästä kannattaa nauttia SaiPa fanina. Vaikka Ramstedt on pitänytkin sen välivuoden niin silti kova haku. Todella hyvä hankinta ja hienoa, että Ramu tekee paluun Liigaan. Tämmöiset nimimiehet tuo jo niitä katsojiakin lisää Kisapuistoon.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Edelliseen sen verran, että mikä tahansa paikka Suomessa on parempi kuin "stadi". Kerran olen käynyt enkä toista kertaa mene, koska Hakalissa on ihmisen hyvä olla.
Mutta Ramstedt, kyllähän koko uran tilastot näyttää siltä, että pelimieshän kyseessä on. Välivuodesta sanoisin, että taito ei vuodessa katoa mutta pikkuvammat kyllä. Tuohon toiseen laitaan se voimahyökkääjä, niin meillä on tytöt liigan top-3 ketju!
 

Barney

Jäsen
Luin monta kertaa nuo veli @Barney viestit läpi. Siis jätkä on oikeasti tosissaan. Ramstedt ei kelpaa SaiPaan? Arvostan siuta ihan älyttömästi kirjoittajana ja tän foorumin kävijänä hyvine perusteluineen mutta nyt on kyllä joku pykälä vinossa, tulee mieleen @Tupaukko n viha Kunykkiä kohtaan. Eikä hänkään ole tähän päivään mennessä myöntänyt olleensa väärässä, joten uskon että sinäkin pidät pääsi loppuun asti kun (jos) Ramstedt iskee ensi kaudella SaiPan ykkössentterinä lähemmäs 50 pistettä.
Toivon olevani tässä asiassa väärässä. Kyllä minä uskon, että Ramstedt tulee tekemään ihan hyvät pisteet, mutta uskon myös tehotilaston olevan pakkasella, mahdollisesti jopa pahasti, kauden päättyessä. Viime kaudella sain ainakin tarpeekseni Nättisen ja Tanuksen hiihtelystä, joten toivottavasti Ramu viitsii pukea työhaalarit päälle edes joka toiseen otteluun. Sentterin tehtäviin kuuluu kuitenkin paljon muutakin kuin pisteiden tekeminen. Plussaa toki siitä, että Ramun perhe muutti Lappeenrantaan, joten hänen ei tarvitse ajaa kilpaa Tertsin kanssa pääkaupunkiseudulle (tähän se hymiö).

Olen koittanut miettiä tätä SaiPan pelaajahankintastrategiaa, mutta ainakaan vielä se ei ole minulle avautunut. Jos hankitaan vielä tuo Persson, joka ei myöskään käsittääkseni ole mikään raketti luistimilla, niin mitään kovin aktiivista pelitapaa tuskin SaiPalta ainakaan ensi kaudella nähdään. Vähän on jäänyt sellainen vaikutelma, että hankitaan vain hyviä pelaajia ja mietitään vasta sen jälkeen, kun joukkue on jo kasassa, että miten pelataan. Sitten taas ensi kaudella ihmetellään, että miten helvetissä tällä olemassa olevalla pelaajamateriaalilla ei riitä rahkeet toteuttamaan haluttua pelitapaa. Toivotaan, että tuossa on SaiPalla taustalla joku kuningasidea, joka ei vain aukea minulle. Minulla on kuitenkin tässä vaiheessa laskeneet jo odotukset ensi kautta kohtaan niin alas, että olen positiivisesti yllättynyt, mikäli SaiPan pelit jatkuvat vielä runkosarjan jälkeen.

Joko itse olen typerä ja aikaisherännäinen mutta kyllä nyt täytyy osan meistä SaiPan faneista laskea se lippis tarpeeksi alas taas hetkeksi. Kovempaa kokoonpanoa ei ole kasattu hetkeen, tuskin ikinä.
Ei ainakaan omasta mielestäni tarvitse mennä kuin viime kauden alkuun. Silloin oli laajuuttaa hyökkäyksessä ja huippumaalivahti. Ikävä kyllä Nättinen ja Tanus floppasivat aika pahasti ja SaiPa pelasi aika huonoa kiekkoa läpi kauden, mutta siitä huolimatta roikuttiin pitkään top-6 sijoituksen tuntumassa. Tulevan kauden joukkueelta tarvittaisiin mielestäni ihan nappisuoritusta tuonne top-6 sijoille, kun viime kaudella sinne olisi päästy perussuorituksella.
 

FinnPete

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Pittsburgh Penguins
]os hankitaan vielä tuo Persson, joka ei myöskään käsittääkseni ole mikään raketti luistimilla, niin mitään kovin aktiivista pelitapaa tuskin SaiPalta ainakaan ensi kaudella nähdään.
Tästä tuli pienoinen kutina. Yv, Persson maskissa, Kiekko kiertää pakkien kautta Ramstedtille, syöttää Zabolle ja jos ei suoraan vedosta mene sisään niin Persson viimeistelee.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toimittaja: montako pistettä Ramu tekee ensikaudella?
Tu: montako se voisi tehdä?
Toimittaja: ehkä 5000
Tu: lukitsen 5000 (eat shit cody)
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Barneylle sen verran vastaisin että jokainen meistä katsoo kaverita eri silmillä ja itse kyllä luotan siihen että Ramu on terveenä ollessaan 100 kertaa parempi ykkössentteri, kun edellinen. Ainakin jos verrataan menneisyyttä ja nykyisyytä siihen että Ramulla on takana myös jokunen KHL peli jota ei ihan äkkiä tule edellisen kohdalle ihan äkkiä.
Oli kesä taikka talvi, samaa paskaa suoltaa Tupaukko. Taattua tavaraa.

Barneyn osalta sanoisin, että aika kovasti on reagoitu tuohon kärkipelaajien liikkeeseen, ketään ei kuitenkaan ole taidettu pitää erityisen huonoina luistelijoina, vaikka eivät mitään raketteja tulekaan olemaan.

Huhupuolellahan mielenkiinto kohdistuu tuohon pakkiin, mahtaako olla kulisseissa jo kiinnitettynä vai vieläkö etsintä menossa.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Oli kesä taikka talvi, samaa paskaa suoltaa Tupaukko. Taattua tavaraa.

Jep, tämä vitsi ei vanhene. Kunyk on pelannut NHL:ssäkin, mutta Ramstedt on kovempi, koska pelannut KHL:ssä. Okei.

Jännä juttu, että Kunyk kelpasi myös hallitsevan Suomen mestarin ykkössentteriksi (tai Lucenius saattaa olla piirretty ykkösketjun, mutta olen varma, että Kunyk av-taitojensa ansiosta pelaa lopulta enemmän)

Mutta vakavasti mietittynä vertailu menee kyllä niin, että Ramstedt elää pisteistä, Kunyk taas pelasi enemmän kahden suunnan peliä eli toi pisteiden lisäksi muutakin.

Kunyk teki viime kaudella 37 pistettä ja Ramstedtin on tehtävä selvästi enemmän ollakseen parempi, koska Kunyk toi jäälle muutakin. 45-50 pistettä ja olen tyytyväinen. Alle 40 pistettä ja olen pettynyt.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Vai että kumpi on kovempi seppä, Ramstedt vai Kunyk? Kunyk on varmasti kokonaisvaltaisempi pelaaja kun Ramstedt, mutta siitä huolimatta ottaisin nyt mielummin ykkössentteriksi Ramun. Perustelut: SaiPa tulee nousemaan tai kaatumaan ensi kaudella ykköskentän mukana. Zaborsky on SaiPan kaikkien aikojen kallein ukko, ja tästä kaverista pitää saada kaikki tehot ulos. Ramulla on mielestäni paremmat referenssit ruokkimaan Tomasta, tästä osoituksena se muutaman vuoden takainen kausi, kun nuo kaksi veijaria latoivat yhteensä 100 pistettä Hifkissä. Lisäksi Lehterän mainitsemat kuppikunnat ja huono joukkuehenki yms jotka vaativat isoja muutoksia joukkueen dynamiikkaan. Eli tämä on hyvä uutinen.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Kaksi pakkia, AHL/EBEL/DHL/Allsvenskan missä?

Mun mielestä tuo nimimerkki @Tupaukon arvostelu alkaa mennä jo ajojahdiksi ja vittuiluksi. Eikö tämä ole vapaa foorumi mihin saa kirjoitella mielipiteitä? Jos hän on sitä mieltä niin olkoon, tarviiko sitä kaivella koko ajan ja pönkittää omaa nasevuuttaan?
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sen näkee sitten riittääkö vaiko ei. Yksi sieltä on vain tulossa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös