Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 426 186
  • 11 288

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jos demarit saavat hallituksen kasaan, niin ministerivalinnoissa olisi hyvä huomioida Hussein Al-Taee. Hänelle pitää antaa mahdollisuus osoittaa nuhteettomuutensa ja suoraselkäisyytensä esimerkiksi puolustus- tai oikeusministerinä.
Tiedoitus - ja viestintäministerin posti olisi omiaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nyt pitää kysyä että oletko ihan tosissasi? Entä jos olisi paljastunut al-Taeen olevan lapsia raiskaava pedofiili tai aktiivinen natsitoimija, pätisikö sama logiikka silloinkin?

Hyvä kysymys. Mielestäni nettikommentointi, josta ei ole annettu rikostuomiota, ei ole verrattavissa fyysiseen rikokseen, eikä aktiivinen toiminta menneisyyteen.

Suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluu katumus ja sovitus, joka mahdollistaa esimerkiksi sen, että kaverinsa ampunut voi myöhemmässä elämässä olla henkiä pelastanut ja siitä palkittu luolasukeltaja, entinen skini pidetty kirjailija ja pahoinpitelystä tuomittu Helsingin pormestari. Al-Taee kantaa kirjoituksiaan lopun elämänsä, ja sitä arvioidaan vuosienkin päästä, miten se vaikuttaa luottamukseen.

Voi olla, että suhtautusin demareiden toimintaan eri tavalla, jos kuuluisin puolueen äänestäjiin, mutta tällä hetkellä en kuulu niihin, joilla on varaa vaatia mitään.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluu katumus ja sovitus, joka mahdollistaa esimerkiksi sen, että kaverinsa ampunut voi myöhemmässä elämässä olla henkiä pelastanut ja siitä palkittu luolasukeltaja, entinen skini pidetty kirjailija ja pahoinpitelystä tuomittu Helsingin pormestari. Al-Taee kantaa kirjoituksiaan lopun elämänsä, ja sitä arvioidaan vuosienkin päästä, miten se vaikuttaa luottamukseen.

Nyt alkaa olla argumentointi jo epätoivoista, rinnastat vahingonlaukauksen vakaassa harkinnassa kirjoitettuihin rasistisiin ja homofobisiin kirjoituksiin?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kysymys. Mielestäni nettikommentointi, josta ei ole annettu rikostuomiota, ei ole verrattavissa fyysiseen rikokseen, eikä aktiivinen toiminta menneisyyteen.

Tämähän sivuuttaa pointtini ihan totaalisesti. Logiikkasi oli että koska ei ole tapahtunut demariuden aikana eikä ole ollut puolueella tiedossa, "vastuunkanto" on sitä että ei eroteta. Näillä esimerkeilläni vain venytin logiikkaasi äärimmäisempiin esimerkkeihin pointatakseni että hieman köykäinen on lähtökohta.

Katumus ja anteeksianto kuuluvat kyllä, mutta sehän ei ole pointti. En minä al-Taeeta ole yhteiskunnasta sulkemassa tms. Totesinpahan vain että demareiden pitäisi ja kannattaisi kenkiä hänet aika helvetin nopeasti nyt kun syytösten todenperäisyys on selvää. Ei se Vapaavuorikaan ole piilotellut jotain synkkää väkivaltamenneisyyttä joka olisi selvinnyt vasta kun hänet äänestettiin pormestariksi. Enkä nyt rinnastaisi yli viisikymppisen poliitikon alaikäisenä suorittamaa pahoinpitelyä jonkun tuoreen kansanedustajan kolmekymppisenä heittämiin kommentteihin. Käsi sydämelle, kummassa tapauksessa on todennäköisempää että ihminen muuttuu?

Ja Vapaavuorihan joutui eroamaan Niinistön erityisavustajan tehtävästä tuon rikoksensa takia mikä tekee esimerkistäsi aivan ristiriitaisen kantasi kanssa. Tuolloin pahoinpitelystä oli kulunut jo yli kymmenen vuotta joka on pitkä aika kun kyse on tekohetkellä 17-vuotiaasta. Verrattuna siihen että joku on rasisti/homofoobikko/antisemitisti kolmekymppisenä.

edit: Kovasti on @Radiopää muistini mukaan ollut huolissaan rakenteissa pesivästä rasismista ja fasismista. Ihme homma ettei sitä nyt yhtäkkiä sitten kannatakaan kitkeä kun sitä harvinaisen selvien todisteiden kera löytyy. Olen taipuvainen laittamaan roponi sen puolesta että puoluepolitiikalla on tähän jonkinlaista vaikutusta...
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos minä olisin päättämässä sdp:ssä, lähtisi al-Taee kuin leppäkeihäs, mutta tietenkin saisi mukaansa toivotukset siitä että muutos on aito ja kaikkea hyvää. Luottamus siihen että hän on aidosti demareiden arvoihin sitoutunut olisi kuitenkin kärsinyt liian suuren kolauksen puolueessa jatkamisen kannalta.

Eiköhän jokaiselle vähänkään asioista perille olevalle ole tullut selväksi, että erottamisista päättää kyseinen eduskuntaryhmä? Ei some, media tai muut eduskuntaryhmät tai kukaan muukaan ulkopuolinen.
Ymmärrän, että aika monella persuhenkisellä on tullut tässä Vihapuheen Taee -casessa onnenpissat housuun, kun pääsee kostamaan muiden hurskastelut immosista, hirvisaarista ja hakkaraisista. Mutta ihan samanlaista emmakareilua tämä persujenkin touhu on.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä on muuten demareiden track record näiden maahanmuttajataustaisten kanssa? Onko 100% julkisuudessa olleista tapauksista valunut reisille? No, ehkä niistä vaan puhutaan, mutta onko niillä yhtään maahanmuuttajataustaista riveissään esim. kunnallispolitiikassa, joka ei olisi jotenkin sössinyt.

Jaa nyt tuli mieleen tämä Nasima, mutta se lienee aika liberaalista perheestä, kun ei huiviakaan käytä ja vielä pikkuskidinä tullut suomeen.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän jokaiselle vähänkään asioista perille olevalle ole tullut selväksi, että erottamisista päättää kyseinen eduskuntaryhmä? Ei some, media tai muut eduskuntaryhmät tai kukaan muukaan ulkopuolinen.
Ymmärrän, että aika monella persuhenkisellä on tullut tässä Vihapuheen Taee -casessa onnenpissat housuun, kun pääsee kostamaan muiden hurskastelut immosista, hirvisaarista ja hakkaraisista. Mutta ihan samanlaista emmakareilua tämä persujenkin touhu on.

Tässä tätä samaa perustyperismiä jota saa pahimmillaan lukea. Eiköhän tuon nyt jokainen tajua mutta minähän sanoinkin mitä minusta eduskuntaryhmän pitäisi ja kannattaisi tehdä. Ymmärrätkö kuinka tämä ei ole missään ristiriidassa sen kanssa että some, media tai muut eduskuntaryhmät eivät päätä toisen eduskuntaryhmän erottamisista? Hyvä.

Hieno silaus tuo "persuhenkisiksi" niputtaminen. Minulla ainakin persut on vaalikoneissakin aivan häntäpäässä mutta varmaan nyt olen persuhenkinen kun näen että ei-populistiseksi itsensä profiloivan tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia tärkeimpinä arvoinaan pitävän puolueen kannattaisi erottaa joukostaan henkilö joka paljastui homovastaiseksi antisemitistiksi. Todellista persuajattelua siis.

Ja kun tämä nyt ei ole ensimmäinen saman profiilin demarirekry joka osoittautuu joksikin ihan muuksi kuin piti... Olisi paikallaan lähettää jonkunlainen viesti kun lelusalakuljettajallekin vain tyydyttiin toivottamaan onnea "sydämen työhön" ja erokin oli hänen oma päätöksensä. Mutta näitähän miettii vain persuhenkiset tyypit, kuten nyt vaikkapa Syksy Räsänen (vakaa vasemmistolainen ja oikeasti itsensä likoon laittava palestiinalaisten oikeuksia puolustava aktivisti), tietäähän sen jo kertoa nimimerkki @msg Jatkoajastakin...
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämähän sivuuttaa pointtini ihan totaalisesti. Logiikkasi oli että koska ei ole tapahtunut demariuden aikana eikä ole ollut puolueella tiedossa, "vastuunkanto" on sitä että ei eroteta. Näillä esimerkeilläni vain venytin logiikkaasi äärimmäisempiin esimerkkeihin pointatakseni että hieman köykäinen on lähtökohta.

Niin... jos olisin demarijohdossa, punnitsisin asiaa ihan eri tavalla. Mutta kun en ole, saa demarit tehdä puolestani mitä haluaa. Minä arvioin tätä tapausta eurovaaleja odottavana äänestäjänä. Liikkuvana äänestäjänä tällainen SDP ei saa minua äänestäjäkseen, mutta yhteiskunnan jäsenenä seuraan tuomitsematta, mitä tästä eteenpäin.

Rinnastan tämän keissin Halla-ahon kirjoituksiin siltä osin, ettei ole minun tehtäväni tuomita niitä, mutta niiden takia voin jättää äänestämättä persuja, vaikka Halla-aho olisi tuomionsa sovittanut. Molemmilla on lisäksi mahdollisuus osoittaa, että minä voin tulevaisuudessa äänestää heidän puolueitaan. Tähän mennessä kumpikaan ei ole näin tehnyt.

Al-Taeeta ei pidä erottaa sen takia, koska Vapaavuorikin erotettiin, vaan ainoastaan SDP:n omin perustein. Jos asia on demareille ”ok”, olkoon sitten niin, mutta sitten on turha valittaa, kun joidenkin luottamus puolueeseen on hävinnyt.

Kysymys ei ole siitä, mitä puoluekenttää asia koskee. Puolustinhan minä Jan Vapaavuorta. Tuskin tulen häntäkään koskaan äänestämään, mutta vuosien takaisen mokat eivät vaikuta siihen millään tavalla.

Minusta on hienoa, että tässä maassa ihmisellä on lupa muuttua. Al-Taeella on nyt neljä vuotta aikaa näyttää, että teot vastaavat eilen esitettyjä anteeksipyyntöjä ja katumusta. Sen sijaan SDP joutunee palaamaan tähän viimeistään vuoden kuluttua, kun puheenjohtajavaali lähestyy.

Voidaan palata tähän vielä illemmalla, mutta nyt täytyy pitää taukoa. Vanhan sormet eivät kestä kännykällä kirjoittamista.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rinnastan tämän keissin Halla-ahon kirjoituksiin siltä osin, ettei ole minun tehtäväni tuomita niitä, mutta niiden takia voin jättää äänestämättä persuja, vaikka Halla-aho olisi tuomionsa sovittanut. Molemmilla on lisäksi mahdollisuus osoittaa, että minä voin tulevaisuudessa äänestää heidän puolueitaan. Tähän mennessä kumpikaan ei ole näin tehnyt.

Menemättä sisältöön yksi ero on tietenkin se että toisen kirjoitukset ovat olleet julkisuudessa vuodesta toiseen ja häntä äänestetään niin puolueensa johtoon kuin eduskuntaankin nämä huomioiden. Kyllä minä vähän ihmettelisin jos demarit eivät erottaisi Jussia mikäli Halla-Aho olisi juuri mennyt vaaleista läpi eduskuntaan demareiden listoilla ja hänen blogailunsa paljastuisivat ensikertaa nyt.

En minäkään näe minään de facto pakkona demareiden erottaa al-Taeeta. Tietenkin he saavat tehdä ihan mitä lystäävät. Vaikka nimittää postuumisti valtakunnanjohtaja Siitoimen kunniapuheenjohtajakseen. Kyse olikin nyt siitä mitä heidän a) kannattaisi tehdä oman poliittisen toimintansa kannalta, ja b) tulisi tehdä moraalin nimissä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Niin... jos olisin demarijohdossa, punnitsisin asiaa ihan eri tavalla. Mutta kun en ole, saa demarit tehdä puolestani mitä haluaa. Minä arvioin tätä tapausta eurovaaleja odottavana äänestäjänä. Liikkuvana äänestäjänä tällainen SDP ei saa minua äänestäjäkseen, mutta yhteiskunnan jäsenenä seuraan tuomitsematta, mitä tästä eteenpäin.

Rinnastan tämän keissin Halla-ahon kirjoituksiin siltä osin, ettei ole minun tehtäväni tuomita niitä, mutta niiden takia voin jättää äänestämättä persuja, vaikka Halla-aho olisi tuomionsa sovittanut. Molemmilla on lisäksi mahdollisuus osoittaa, että minä voin tulevaisuudessa äänestää heidän puolueitaan. Tähän mennessä kumpikaan ei ole näin tehnyt.

Al-Taeeta ei pidä erottaa sen takia, koska Vapaavuorikin erotettiin, vaan ainoastaan SDP:n omin perustein. Jos asia on demareille ”ok”, olkoon sitten niin, mutta sitten on turha valittaa, kun joidenkin luottamus puolueeseen on hävinnyt.

Kysymys ei ole siitä, mitä puoluekenttää asia koskee. Puolustinhan minä Jan Vapaavuorta. Tuskin tulen häntäkään koskaan äänestämään, mutta vuosien takaisen mokat eivät vaikuta siihen millään tavalla.

Minusta on hienoa, että tässä maassa ihmisellä on lupa muuttua. Al-Taeella on nyt neljä vuotta aikaa näyttää, että teot vastaavat eilen esitettyjä anteeksipyyntöjä ja katumusta. Sen sijaan SDP joutunee palaamaan tähän viimeistään vuoden kuluttua, kun puheenjohtajavaali lähestyy.

Voidaan palata tähän vielä illemmalla, mutta nyt täytyy pitää taukoa. Vanhan sormet eivät kestä kännykällä kirjoittamista.

Minusta tapausta al-Taqiyya ei tule rinnastaa minkään muun puolueen toimintaan tai toimimatta jättämiseen jonkun tästä erillisen tapauksen suhteen. SDP:llä on omat arvonsa - nämä Rinne on selkeästi tuonut esille useaan otteeseen - ja SDP:n pitäisi näiden arvojen mukaan toimia. Aika monen mielestä SDP ei ole näin toiminut.Tässä valossa minusta ei ole ihan samantekevää mitä - ja miten - SDP tämän asian suhteen tekee.

Al-Taqiiya itse taasen tosiaan näyttää toimiensa valossa juuri sellaiselta limanipulta, joka on etsinyt ympärilleen hyödyllisiä idiootteja jotka ihastuvat hänen sanoihinsa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli demareista mitä mieltä tahansa, niin jokin ymmärrys asioiden kontekstista pitäisi olla. On hieman eri asia kritisoida ulkoministerin ominaisuudessa toiminutta Soinia ja kansanedustajakollegaansa työpaikalla ahdistellutta kuin henkilöä, joka on kansanedustajaksi valituksi tultuaan pahoitellut, kertonut katuvansa ja hävennyt aikaisempia kommenttejaan. Al-Taeella sen sijaan on kaikki mahdollisuudet toimia kansanedustajana moitteettomasti.

Ei se nyt ihan noin mene. al-Taee oli ensi hiljaa, sitten puhui muistmattomuudesta JA vasta sitten tuli esiin pyytämäön häveten anteeksi. Kriisinhallinnan konsultit varmaan tärisseet facepalmeissaan.

Mikäli tässä vihapuheen ja metoon aikakaudella ollaan tosissaan, ei al-Taeen toimia voi katsoa noin vain ja todeta että katumuksen kautta luottotehtäviin.

Eihän se eroa eikä sitä eroteta. Eihän Persutkaan niin toimineet. Mutta demarit& al-Taee asettaa itsensä samaan laatikkoon tässä jatkoa ajatellen. Soini puolsi aborttioikeutta virallisessa tehtävissä olleessaan. Hakkaraiselta löytyy möläytyksistä pahoinpitelyyn asti hölmöilyä. Hussein on ihan samassa sakissa kirjoituksineen. Sama se vaikka kuinka puhunut ja toiminut rauhan asialla. Ei Teukkakaan multa saa enempää pisteitä vaikka saattaisi yhden kylän verran mummoja tien yli.

Toi sun sätkyily asiassa on hupaisan tyypillistä vihervassarin toimintaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jos nyt kuitenkin lyhyt vastaus, @BigRedCat ja @Jesus Shaves.

Minusta SDP voisi kerrankin ottaa vastuun huonosta rekrytoiminnastaan, ja olla erottamatta al-Taeeta. Erottamisella päästään siihen, että ainoa mokan tehnyt olisi al-Taee itse, mutta erottamatta jättämisellä asia seuraa puoluetta myös jatkossa.

Katsotaan sitten uudestaan mikäli kansanedustajuuden aikana tapahtuu uusia mokia.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Jos nyt kuitenkin lyhyt vastaus, @BigRedCat ja @Jesus Shaves.

Minusta SDP voisi kerrankin ottaa vastuun huonosta rekrytoiminnastaan, ja olla erottamatta al-Taeeta. Erottamisella päästään siihen, että ainoa mokan tehnyt olisi al-Taee itse, mutta erottamatta jättämisellä asia seuraa puoluetta myös jatkossa.

Katsotaan sitten uudestaan mikäli kansanedustajuuden aikana tapahtuu uusia mokia.

Miten tämä eroaa siitä, mikäli firmaan rekrytoidaan tyyppi, joka on aiemmin toiminut firman arvojen vastaisesti, kieltänyt toimineensa näin sekä lisäksi valehdellut päin naamaa työhaastattelussa? Veikkaanpa, että firma ei anteeksipyyntökortin heilautuksen jälkeen antaisi asian olla ja tyypin jatkaa tehtävässään.

Voi miettiä niitä syitä miksi SDP ei sitten toimi asian suhteen vastuullisesti. Se perimmäinen syy lienee edustajien määrä - eli al-Taqiyya on kansanedustajana SDP:lle varsin tärkeä tässä vaiheessa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt kuitenkin lyhyt vastaus, @BigRedCat ja @Jesus Shaves.

Minusta SDP voisi kerrankin ottaa vastuun huonosta rekrytoiminnastaan, ja olla erottamatta al-Taeeta. Erottamisella päästään siihen, että ainoa mokan tehnyt olisi al-Taee itse.

Katsotaan sitten uudestaan mikäli kansanedustajuuden aikana tapahtuu uusia mokia.

Kantasi on selvä, en vain kertakaikkiaan ymmärrä sitä. Eikö erottaminen tiedotteen kanssa nimenomaan osoita että tehtiin virherekry (lue moka)? Miksipä kukaan nyt onnistuneen rekryn erottaisi?

Jättämällä al-Taeen erottamatta menettää sdp rutkasti vipuvartta jatkossa esim. persuihin nähden. Voi vain kuvitella miten helppoa al-Taeen ja lelusalakuljettajan tapaukset on ottaa esille kun Rinne tai muut alkavat heristää sormeaan populismista tai ihmisarvoa vähättelevistä näkemyksistä. Niin makaa kuin petaa.

Toki varmaan demarit kärsii eniten tuosta erottamatta jättämisestä eli sikäli suurimman rangaistuksen tie tuo on. Ehkä tähän viittasit, joskaan en vastuunkantonäkökulmasta ole samaa mieltä. Tuolloin nimittäin suuri osa rangaistusta on erottamisen jättäminen tekemättä (iso moka) eikä ainoastaan jo nyt tehty moka eli huono taustaselvitys. Nyt tehdystä mokasta voi kantaa vastuun esim. erottamalla kyseisen edustajan ja kärsimällä tapauksen jo tässä kohtaa aiheuttaman negatiivisen julkisuuden. Ei se vaadi että tehdään lisää mokia asian tiimoilta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olisi järkevää erottaa al-Taee. Mutta sellaista tuskin edes käsitellään. Demareissa ja siitä vasemmalle (pl. Vihreät) on tapana puhua ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta noudattamatta niitä itse.

Puolueesta (eli yhdistyksestä) erottamiseen tuo ei riitä juridisesti, eduskuntaryhmästä toki mahdollista erottaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Aivan varmasti suostuttaisiin.

Ei suostuttaisi, kun se ei ole perustuslaillisesti käytännössä mahdollista. Valtiosäännöllinen käytäntö on muodostunut sellaiseksi, että eron saa joko kuolemansairaana, vankeustuomiosta (josta voidaan siis myös ainoana erottaa) ja korkeaan virkaan/toimeen siirtymisestä. Tämä on tietoinen malli, koska mandaatti tulee kansalta eikä eduskunnan tehtävä ole kumota kansan mandaattia.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Demarit ovat olleet oppositiokaudella vaatimassa yhden jos toisen kerran mm. Soinin eroa, Hakkaraisen eroa jne. Nyt kun se sama tunkio on oman talon edessä, ei vaan löydykään enää suoraselkäisyyttä.

Kaksinaismoralismi, standardit. Toisilla ne on parempia.

Tämä nyt haisee pikkuisen saivartelevalta opportunismilta. Korjaa, jos olen väärässä, mutta nuo kaksi esille nostamaasi ovat mokailunsa suorittaneet kansanedustajina/ministerinä. Tämän Al Taeen (?) taas nuorna miesnä nettihörhöillen ennen mitään poliittista vastuutointa. En ymmärrä, miksi juuri tämä herra pitäisi erottaa, kun nämä kaksi jatkavat vailla mitään vastuuta, no, toinen vaan eläköitymiseensä asti. Sittenhän tilanne muuttuu, jos tämä Al joku saa vastaavanlaisen kohtauksen kansanedustajana ja puolueensa edustajana. Mainitut kaksi siis jatkavat ikään kuin paskat nakkaisivat, mikäli tilanne olisi sama demarien kohdalla, olisi alamittaista olla erottamatta häntä. Jos taas kivenkovaan tuijotellaan menneisyyttä, siellä on oikeistakin rikoksistakin tuomittuja ja puheenjohtajana yksi huituli, joka ei kykene vastaavista kirjoitteluista selväsanaisesti irtisanoutumaan lainkaan ja on myös tuomittuna kiihotuksesta kansanryhmää kohtaan. On siinä sävyeroa.

Kyllä minäkin näen kaksinaismoralismia, varsinkin sinun kirjoittamassasi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä nyt haisee pikkuisen saivartelevalta opportunismilta. Korjaa, jos olen väärässä, mutta nuo kaksi esille nostamaasi ovat mokailunsa suorittaneet kansanedustajina/ministerinä. Tämän Al Taeen (?) taas nuorna miesnä nettihörhöillen ennen mitään poliittista vastuutointa. En ymmärrä, miksi juuri tämä herra pitäisi erottaa, kun nämä kaksi jatkavat vailla mitään vastuuta, no, toinen vaan eläköitymiseensä asti. Sittenhän tilanne muuttuu, jos tämä Al joku saa vastaavanlaisen kohtauksen kansanedustajana ja puolueensa edustajana. Mainitut kaksi siis jatkavat ikään kuin paskat nakkaisivat, mikäli tilanne olisi sama demarien kohdalla, olisi alamittaista olla erottamatta häntä. Jos taas kivenkovaan tuijotellaan menneisyyttä, siellä on oikeistakin rikoksistakin tuomittuja ja puheenjohtajana yksi huituli, joka ei kykene vastaavista kirjoitteluista selväsanaisesti irtisanoutumaan lainkaan ja on myös tuomittuna kiihotuksesta kansanryhmää kohtaan. On siinä sävyeroa.

Kyllä minäkin näen kaksinaismoralismia, varsinkin sinun kirjoittamassasi.
Mutku persut. Mä luulin, että näiden puolueiden välillä oli arvopohjassa eroja. Ei ollutkaan.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tämä nyt haisee pikkuisen saivartelevalta opportunismilta. Korjaa, jos olen väärässä, mutta nuo kaksi esille nostamaasi ovat mokailunsa suorittaneet kansanedustajina/ministerinä. Tämän Al Taeen (?) taas nuorna miesnä nettihörhöillen ennen mitään poliittista vastuutointa. En ymmärrä, miksi juuri tämä herra pitäisi erottaa, kun nämä kaksi jatkavat vailla mitään vastuuta, no, toinen vaan eläköitymiseensä asti. Sittenhän tilanne muuttuu, jos tämä Al joku saa vastaavanlaisen kohtauksen kansanedustajana ja puolueensa edustajana. Mainitut kaksi siis jatkavat ikään kuin paskat nakkaisivat, mikäli tilanne olisi sama demarien kohdalla, olisi alamittaista olla erottamatta häntä. Jos taas kivenkovaan tuijotellaan menneisyyttä, siellä on oikeistakin rikoksistakin tuomittuja ja puheenjohtajana yksi huituli, joka ei kykene vastaavista kirjoitteluista selväsanaisesti irtisanoutumaan lainkaan ja on myös tuomittuna kiihotuksesta kansanryhmää kohtaan. On siinä sävyeroa.

Kyllä minäkin näen kaksinaismoralismia, varsinkin sinun kirjoittamassasi.

Mitä väliä sillä on mitä persut tai vaikkapa kaikki maailman muut puolueet ovat tehneet tai olleet tekemättä? Eikö SDP:llä pitäisi olla oma arvopohjansa - eikä sillä pitäisi olla väliä mitä muut tekevät - vai onko? Loppuviimeksi sillä arvopohjalla ei sitten tarkoitetakaan oikeastaan mitään.

Al-Taqiyya ei muuten ollut ihan mikään nuori poika kun kirjoitteli homofobisia, antisemitistiä ja muita mukavia mielipiteitään ja näkemyksiään - ja sattui tuolloin tekemään CMI:lle hommia. Ei välttämättä ihan parhainta A-luokkaa olevia mielipiteitä ottaen huomioon mitä CMI:lle teki.

Hän ei myöskään valehdellut päin naamaa asioista muutama vuosi sitten - vaan muutama viikko sitten. STT kyseli marraskuussa näistä hänen omituisuuksistaan ja silloin ne olivat mustamaalausta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutku persut. Mä luulin, että näiden puolueiden välillä oli arvopohjassa eroja. Ei ollutkaan.

Ei niin. Fabuille tekee kovaa kun joutuu nielemään tällaisia keissejä. Eikä niiden kanssa jaksa enempää vääntää, samaa paatosta sieltä vaan saa. Hupaisaa touhua.

Mielenkiintoinen myös tuo ’nuori mies’- jankkaaminen. Miekkonen on ollut 27-28v jos noiden kirjoitusten ajankohdat pitää paikkansa. Jepjep, ihan räkänokkahan se on ollut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Puolueesta (eli yhdistyksestä) erottamiseen tuo ei riitä juridisesti, eduskuntaryhmästä toki mahdollista erottaa.

Ei riitä. Ja päätöksen erottamisesta tekee muistaakseni puolueosasto.

***

SDP jatkaa samaa liukastelua. Nyt Rinne kommentoi Iltalehdessä, että myös SDP tuli huijatuksi, mutta al-Taee on Rinteen mukaan selkeästi irtisanoutunut noista kirjoituksista. Valehtelua, muistamattomuutta, kiertelyä, pahoittelua, häpeämistä, anteeksipyyntöä yms on kuultu, mutta ei todellakaan selkeää irtisanoutumista. Mikä pistää ajattelemaan, että al-Taee on pahoillaan asian julkisuudesta, mutta ei näe syytä irtisanoutumiseen mm. halventavista väitteistään sunnimuslimeista, juutalaisista, kurdeista ja homoseksuaaleista.

SDP:n Rinne vääntää al-Taeen kiertelyt selkeäksi irtisanoutumiseksi. Tuli sitten nähtyä tämäkin. Sinänsä ei yllätä, olenhan monta kertaa todennut SDP:n ja Vassarien ihmisoikeuksien takana olevan julma politiikka, jossa oma pesä voi olla miten likainen tahansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös