Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 628 191
  • 13 559

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joskus tuli sanottua että pakettimatkojen/matkatoimistojen käyttö, mutta toisaalta jos ei niitä olisi, niin aika paljon vähenisi vanhemman sukupolven matkustusinto. Joillekin jo ylipäätään netin käyttö on aika kova kynnys, saati sitten että lähtisivät räätälöimään itselleen lentoja ja hotelleja erikseen. En oikein näe sitä mahdollisuutta joidenkin kohdalla :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joskus tuli sanottua että pakettimatkojen/matkatoimistojen käyttö, mutta toisaalta jos ei niitä olisi, niin aika paljon vähenisi vanhemman sukupolven matkustusinto. Joillekin jo ylipäätään netin käyttö on aika kova kynnys, saati sitten että lähtisivät räätälöimään itselleen lentoja ja hotelleja erikseen. En oikein näe sitä mahdollisuutta joidenkin kohdalla :)

Tämä nyt riippuu niin paljon. Pakettimatkoissa vituttaa ne kerran vuodessa jossain käyvät mitkä mölisevät lentokoneessa ja hotellin käytävillä innoissaan.

Joskus ne on halpoja, jos vaikka haluaa jonnekin Kreikan saarille. Ateenassa vaihtamalla tietenkin tarjontaa on missä nyt sattuu lentokenttiä olemaan, mutta hinnat voi olla mitä vaan.

Suosituissa urheilujutuissa taas paketti saattaa olla paras keino saada liput, vaikka noin muuten lento ja hotelli on täyttä kusetusta hintoineen.

Harvoin on tarvetta paketteihin, mutta joskus saattaa olla. Ja esimerkiksi Pohjois-Koreaan ei tavallinen turisti pääse ilman. Periaatteessa kai Tukholman lähetystössä voisi venkoilla jotain uskomatonta tarinaa miksi pitää mennä, mutta paketti on helpompi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ottaa kuvia facebookiin jostain omista jouluvirityksistä ja toivottaa kaikille hyvää joulua vaikka oikea tarkoitus onkin rehvastella jollain omilla joulunviettotavoilla.
Kateellisuuden kitkeränsuolaiset kyyneleet maistuu tänne asti.

Junttimaisinta mitä tiedän on arvostella muiden joulunviettoa sen perusteella mitä näkee Facebookissa. Tai sitten tosiaan se on vaan sitä kateellisuutta kun kokee itse jääneensä jostain paitsi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kateellisuuden kitkeränsuolaiset kyyneleet maistuu tänne asti.

Junttimaisinta mitä tiedän on arvostella muiden joulunviettoa sen perusteella mitä näkee Facebookissa. Tai sitten tosiaan se on vaan sitä kateellisuutta kun kokee itse jääneensä jostain paitsi.

Vielä junttimaisempaa on tulla keskustelupalstalle kertomaan psyykkiset defenssijärjestelmät kierroksilla miten toisen ihmisen hyvin junttina pitävä tapa ei ole junttia vain koska itse on sattunut tekemään juuri näitä juntteja kuvapäivityksiä, josta saa kai jonkinlaisen kovetuksen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää Facebookissa kavereina sellaisia joiden päivitykset ärsyttävät.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vielä junttimaisempaa on tulla keskustelupalstalle kertomaan psyykkiset defenssijärjestelmät kierroksilla miten toisen ihmisen hyvin junttina pitävä tapa ei ole junttia vain koska itse on sattunut tekemään juuri näitä juntteja kuvapäivityksiä, josta saa kai jonkinlaisen kovetuksen.
Ensimmäistäkään tilapäivitystä en ole tänä(kään) jouluna tehnyt ja muutenkin tässä ei ole psyykeen kanssa mitään hätää, kiitos vain huolenpidosta. No pieni kohmelo on kun tuli konjakkia juotua aamuyölle saakka mutta muuten ei mitään hätää.

Mutta näköjään melko arkaan paikkaan osui kun pitää vielä yrittää henkilökohtaisuuksiin mennä. Ei muuta kuin rauhaa sinne joulunviettoon, kaikki hyvin. Kaikki hyvin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitää Facebookissa kavereina sellaisia joiden päivitykset ärsyttävät.
Junttimaisuuden ja ärsyttävän välillä on raja. Itse jos pidän asioita junttimaisina, niin en pidä niitä ärsyttävinä. Jos nään jonkun kävelemässä vyölaukussa, niin en pidä sitä ärsyttävänä vaan mega-junttimaisena. Jos nään jonkun pönkittävän ja hakevan hyväksyntää/katellisuutta omaan elämäänsä postaamalla kaiken (vaikka nyt sitten joululahjoista, ruuista jne.) facebookiin, en pidä sitä ärsyttävänä, vaan junttimaisena.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nään jonkun pönkittävän ja hakevan hyväksyntää/katellisuutta omaan elämäänsä postaamalla kaiken (vaikka nyt sitten loululahjoista, ruuista jne.) facebookiin, en pidä sitä ärsyttävänä, vaan junttimaisena.
Täysin oma valintahan tuo on.. . Tosi helppoa olisi vain poistaa ne juntit sieltä facesta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ensimmäistäkään tilapäivitystä en ole tänä(kään) jouluna tehnyt ja muutenkin tässä ei ole psyykeen kanssa mitään hätää, kiitos vain huolenpidosta. No pieni kohmelo on kun tuli konjakkia juotua aamuyölle saakka mutta muuten ei mitään hätää.

Älä toki minulle selittele, saathan sinä niitä sinne ladata. Pidän sitä vain junttimaisena. Sullehan se tuntui nyt henkilökohtaisempi kriittinen kohta olla kun tulit mua neuvomaan, pätemään ja hyökkäämään mua kohtaan junttius-neuvonnallasi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Älä toki minulle selittele, saathan sinä niitä sinne ladata. Pidän sitä vain junttimaisena. Sullehan se tuntui nyt henkilökohtaisempi kriittinen kohta olla kun tulit mua neuvomaan, pätemään ja hyökkäämään mua kohtaan junttius-neuvonnallasi.
Metsään mennään taas. Melko junttimaista tuo käytöksesi nyt. Noh, ollaan ainakin oikeassa ketjussa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Metsään mennään taas. Melko junttimaista tuo käytöksesi nyt. Noh, ollaan ainakin oikeassa ketjussa.

Näin sivummalta katsottuna näkisin(toki viihteen nimissä) että sinulla olisi nyt oikeutus kysyä yhtä seuraavista:

1. Hakkaatko edelleen puolisoasi?

2. Kannattiko se abortti tehdä työntämällä muija rappusia alas?

3. Oliko siitä miten kauan kun se raiskaamasi lapsi teki itsemurhan?

On nimittäin kohtalaisen junttimaista ja monesti aika sallittua harrastaa tuota "oletusleima" -liekittämistä.

Olihan junttimainen viesti allekirjoittaneelta, mutta hyvää tai pahaa joulua vain jokaiselle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä nyt riippuu niin paljon. Pakettimatkoissa vituttaa ne kerran vuodessa jossain käyvät mitkä mölisevät lentokoneessa ja hotellin käytävillä innoissaan.

Joskus ne on halpoja, jos vaikka haluaa jonnekin Kreikan saarille. Ateenassa vaihtamalla tietenkin tarjontaa on missä nyt sattuu lentokenttiä olemaan, mutta hinnat voi olla mitä vaan.

Suosituissa urheilujutuissa taas paketti saattaa olla paras keino saada liput, vaikka noin muuten lento ja hotelli on täyttä kusetusta hintoineen.

Harvoin on tarvetta paketteihin, mutta joskus saattaa olla. Ja esimerkiksi Pohjois-Koreaan ei tavallinen turisti pääse ilman. Periaatteessa kai Tukholman lähetystössä voisi venkoilla jotain uskomatonta tarinaa miksi pitää mennä, mutta paketti on helpompi.

Pakettimatkoja tehdäänkin ns. ei seniori-ikäisten keskuudessa todennäköisesti vain noihin tarkoituksiin, eli jotkut urheilupaketit ja matkat esimerkiksi Espanjan ja Kreikan saaristoon. Tai sitten juuri sellasiin paikkoihin, joihin ei juuri muuten pääse tai edes kannata mennä ilman pakettia. Muuten varataan erikseen lennot ja hotellit varmaan 90/100 vaikkapa helppoihin mannerkohteisiin Euroopan alueella.

Mutta sitten kun mennään senioreihin niin hups, taitaa kääntyäkin prosentit toisinpäin. Tässähän se just tulee... netin käyttö ja matkavaihtoehtojen kahlaaminen, joka ei taida vaikka 70v ihmisille olla ihan arkipäivää. Toki poikkeuksiakin on, ja mun mutsi on ottanu Ebookersista jo pienen harrastuksen. Faija taas aika toista maata. Just hommas ekan älypuhelimen ja tykkää matkustella, mut se on joko pakettimatka tai ei mitään... onneks on paketit :D
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ylipäätään Facebook on nykyään aika junttia.
Eikös tuo riipu melkein sataprosenttisesti (~100 %) kavereista? Mulla on niin sivistyneet kaverit, että en kutsuisi juntiksi. Kavereilleni jätän pienen takaportin omaa mielipidettään varten.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
sämpylä89
 

teppana

Jäsen
Joskus tuli sanottua että pakettimatkojen/matkatoimistojen käyttö, mutta toisaalta jos ei niitä olisi, niin aika paljon vähenisi vanhemman sukupolven matkustusinto. Joillekin jo ylipäätään netin käyttö on aika kova kynnys, saati sitten että lähtisivät räätälöimään itselleen lentoja ja hotelleja erikseen. En oikein näe sitä mahdollisuutta joidenkin kohdalla :)

Pakettimatkat kanarialle on junttia, matkatoimistot ei. Matkatoimiston käyttö on palvelun ostamista siinä missä siivooja, automekaanikko tai remonttimies. Vaikka suuren osan työstä voisi periaatteessa tehdä itse, ei aika aina riitä ja lopputulos on heikompi. Meillä on kohta synnytysvaiheessa matka etelämantereelle ja siihen matkatoimiston apu on ehdoton. Omatoimisesti järkättynä kaikki olisi vaikeampaa ja epävarmempaa.
 

julle-jr

Jäsen
Pakettimatkat kanarialle on junttia, matkatoimistot ei. Matkatoimiston käyttö on palvelun ostamista siinä missä siivooja, automekaanikko tai remonttimies. Vaikka suuren osan työstä voisi periaatteessa tehdä itse, ei aika aina riitä ja lopputulos on heikompi.
Olen samoilla linjoilla matkatoimistojen suhteen. Toki etsiväthän jotkut halvinta bensaakin ja tekevät mitä ihmeellisintä säätöä jos vain voivat itse tehdä eikä siinä mitään. Teen itsekin mielelläni vaikka autorempan silloin kun osaan ja on aikaa, mutta matkustaminen on vain paikasta toiseen menemistä ja se tehdään mahdollisimman helpolla koska se on vittumaista.

Matkustan duunin takia melko paljon, omaan makuuni liikaa. Matkakohteet ovat missä milloinkin, aika usein joissain härövaltioissa. Käytän käytännössä aina matkatoimistoa työmatkojen järjestelyyn, koska se on helpoin tapa varata esim. lennot, auto ja hotelli ja mitä nyt tarviikaan. Poikkeuksena paketointiin ehkä esimerkiksi sellainen, että joissain maissa, joissa ei itse ajeta, on tuttuja kuskeja aiempien reissujen ajoilta ja sellaiselle saatan laittaa viestin erikseen tuletteko hakemaan kentältä. Tai jotain muuta vastaavaa. Mutta kertoisiko joku mikä hyöty, epäjunttimaisuuden lisäksi, olisi järjestellä kaikki itse ja erikseen?

Entäpä sitten mainitsemasi Kanaria. Tuossa syksyllä katsottiin kaverin kanssa, että olisiko loppuvuodesta vielä joku sopiva maraton johon voitaisiin osallistua. No Lanzaroten maraton oli 8. joulukuuta, joten sinne päätettiin mennä. Molemmilla on lapsia, meillä nuorin on vasta 1 v, joten mahdollisimman helpolla tietenkin oli tavoite, mutta toi nyt on sellainen paikka missä lapsetkin viihtyy jonkin aikaa.

Ensimmäisenä katsoin pakettimatkaa Aurinkomatkoilta, koska heillä voi kätevästi käyttää Finnairin pisteitä koko satsin maksamiseen enkä saa yleensä pisteitäni oikein käytettyä muuten. No ei oikein aikataulut natsanneet, joten ostin pisteillä lennot ja erikseen hotellin. Sinänsä samantekevää miten sen teki, mutta miksi ihmeessä tässä tapauksessa vaivaton pakettimatka ei olisi ollut fiksumpi valinta? Siksikö kun kyseessä oli Kanaria? Ja olisiko sitten ollut joku parempi maratonkohde jossain kokonaistilanne huomioiden?

Kanarialla olen ollut talvella ennenkin. Silloin pääasiassa ajamassa maantiepyöräillä, koska siellä on siihen hyvät mahdollisuudet. Varmaan toki olisi ollu oikeaoppista mennä johonkin mahdollisimman hankalaan mestaan jossa ei oikeastaan voi pyöräilläkään. Mutta onneksi junttimaisuus tai se että käyn jossain paikassa jossa joku muukin maailman ihminen on joskus käynyt, ei ole mulle iso ongelma. Ongelma on se jos joudun lomalla tai muutenkaan käyttämään aikaa johonkin niin puuduttavaan asiaan kuin matkajärjestelyihin.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pakettimatkat kanarialle on junttia, matkatoimistot ei. Matkatoimiston käyttö on palvelun ostamista siinä missä siivooja, automekaanikko tai remonttimies. Vaikka suuren osan työstä voisi periaatteessa tehdä itse, ei aika aina riitä ja lopputulos on heikompi. Meillä on kohta synnytysvaiheessa matka etelämantereelle ja siihen matkatoimiston apu on ehdoton. Omatoimisesti järkättynä kaikki olisi vaikeampaa ja epävarmempaa.

Kyllä kyllä, matkatoimistostahan saa asiantuntevaa palvelua ja osaavat hetkessä hakea hyviä vaihtoehtoja erilaisiin aikatauluihin ja kulkuvälineisiin mm. työreissuun liittyen, jossa vaihtoja ja kikkailuja voi olla paljonkin. Tässä oli jokunen aika sitten melkonen säätö saada yksi Saksan reissu hoidettua niin, että kaikki suunnitelmat onnistuu. Taitavasti haki muutaman mutkan kautta ratkaisut.

Ja kuten julle-jr tuossa kirjoittaa, niin ei kannata dumata nuoremmankaan väestön pakettimatkojen käyttöä mm. Espanjan saariin. Monessa tapauksessa paljon järkevämpää kuin ostaa erikseen vaan kikkailun ilosta.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Varo. Se on se tyyppi, joka toivoo pahaa ihmisille, joista se ei tykkää.
Onneksi et tiedä mitä minun päässäni liikkuu. Ja onneksi en ole niin juntti, että pitäisin tarpeellisena kirjoittaa tänne kaikki aivopierut, mitä mieleen tulee.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Samaan kategoriaan menee kuvien ottaminen jouluruuista tai katetusta pöydästä ja niiden postaaminen facebookiin. Hankkisivat elämän vidun juntit.

En tiedä onko se junttia, mutta on se vähintään hämmentävää, että hahmo joka on takonut Jatkoaikaan kahdeksassa kuukaudessa yli 4200 viestiä, kehottaa jotain muita hankkimaan elämän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös