Hetkinen, eikö Santtu Jokinen itse pelannut A-junnuissakin? Kai se nyt sentään jotenkin lajia tuntee, jos A-junnujen sarjaa on pelannut?
My bad. Muokattu.
Hetkinen, eikö Santtu Jokinen itse pelannut A-junnuissakin? Kai se nyt sentään jotenkin lajia tuntee, jos A-junnujen sarjaa on pelannut?
Ei Tepsillä käsittääkseni ole talousjohtajaa erikseen.
Näissä teemapeleissä sakkaa myös niinkin yksinkertainen asia kuin aiheesta tiedottaminen ja mainostaminen. Esim. tämän "ei kiusaamiselle"-teeman sisällöstä ei ennakkoon tiennyt muuta kuin että sellainen teema ottelussa on, mutta näistä haastatteluista ja muista kuulin itsekin vasta tätä ketjua lukiessa. Tähän olisi helppo ratkaisu, jos vaivauduttaisiin tekemään kattava ennakkopaketti ottelusta ja ottelutapahtumasta, jossa kerrottaisiin mitä erikoista juuri tässä pelissä on tarjolla. Luulisi, että nämä yhteistyökumppanit ja hyväntekeväisyysjärjestötkin hyötyisivät siitä, että ihmisille kerrottaisiin ennakkoon että heidän standinsa on vaikka Hall of Famessa ja sinne saa tulla tutustumaan. Tämä otteluennakko pitäisi toteuttaa ihan jokaiseen peliin riippumatta siitä onko ottelulla sen ihmeellisempää teemaa. Ihan vain muistutukseksi hallin palveluista, tarjouksista yms.
Tässä esimerkiksi KooKoon tuottama otteluennakko TPS-peliin: Mustaoranssia, mustavalkoista ja joulunpunaista!
Miksi HC TPS:n Twitter- kanava ja ilmeisesti instagram(?) olivat ainoat tiedotuspaikat, joissa ilmoitettiin päivällä, että klo 16 ilmoitetaan uusi hankinta? Miksi tätä tietoa ei pystytä/haluta ilmoittaa virallisilla nettisivuilla?
Miksi HC TPS:n Twitter- kanava ja ilmeisesti instagram(?) olivat ainoat tiedotuspaikat, joissa ilmoitettiin päivällä, että klo 16 ilmoitetaan uusi hankinta? Miksi tätä tietoa ei pystytä/haluta ilmoittaa virallisilla nettisivuilla?
Tietäisiköhän seura jotain, mitä sinä ja me muut ei tiedetä, kuten eri tiedotuskanavien klikkimäärät?
Uutinen on tätä kirjoittaessa kyllä verkkosivuilla julkaistu, mutta harva käy siellä useamman kerran päivässä, jos edes joka viikko. En minä esimerkiksi käy siellä välttämättä edes joka kuukausi. Ei oikeastaan kukaan tuttavista tai kavereistakaan käy kannattamansa joukkueen verkkosivuilla, mutta sosiaalista mediaa selaillaan useamman kerran päivässä. Ja kaveripiirini ikähaarukka on 30v, plusmiinus pari vuotta.
Se, että sinä tai kaverisi eivät käy siellä sivuilla usein, ei tarkoita ettei kukaan siellä kävisi usein.
Miksi HC TPS:n Twitter- kanava ja ilmeisesti instagram(?) olivat ainoat tiedotuspaikat, joissa ilmoitettiin päivällä, että klo 16 ilmoitetaan uusi hankinta?
Tämä on kyllä kokonaisvaltaisesti hämmentävää. Vaivoin ollaan päivitetty edes http://hc.tps.fi/liput/kausikortit/, muttei linkin itsessään takaa löydy esim. hintoja vaan ne ovat vielä toisen linkin takana. Heh, nyt kun luin ajatuksella tuota sivustoa niin löytyi tällainen lainaus: ”Lisää etuja kesän kuluessa.” Kesän? Sanotaan, kuinka vielä on kesää jäljellä, mutta ehkä näin joulukuussa nämä puheet voisi jo unohtaa.Hyvä esimerkki tästä nettisivujen alihyödyntämisestä on, että joulukuun alussa myyntiin tulleesta loppukauden kausarista ei ole vieläkään mitään mainintaa nettisivujen uutisosiossa tai mainosbannerissa. Asiasta oli pelkkä Facebook-uutinen eikä mitään sen jälkeen.
Itse en omista kumpaakaan noista kahdesta somekanavasta enkä ole vielä keksinyt miksi kumpaakaan niistä hankkisin, facebookin omistan ja siellä tulee useita kertoja päivässä ja sieltä en löytänyt mitään mainintaa, että uutisia on tulossa. Se sinne on sentään saatu, että Palmu is back. Ei voi olla niin vaikeaa saada sitä tietoa myös faceen laitettua, jos sen noihin kahteen muuhun saa.
Itse en omista kumpaakaan noista kahdesta somekanavasta enkä ole vielä keksinyt miksi kumpaakaan niistä hankkisin, facebookin omistan ja siellä tulee useita kertoja päivässä ja sieltä en löytänyt mitään mainintaa, että uutisia on tulossa. Se sinne on sentään saatu, että Palmu is back. Ei voi olla niin vaikeaa saada sitä tietoa myös faceen laitettua, jos sen noihin kahteen muuhun saa.
Olen alle kolmekymppinen Twitterin käyttäjä, ja tykkään myös siitä. Twitterissä on valtavasti potentiaalia jota voi hyödyntää nykyisin viestinnässä monin eri tavoin. Mutta, olen täysin samaa mieltä kuin muutama kirjoittaja edellä: Twitter ei saa olla liiga-jengin viestintäväline numero 1.
Palloseuran nettisivujen ajantasalla pitäminen on huonompaa kuin joillain divarijengeillä. Ei se nettisivun ylläpitäminen julkaisualustoineen oo nykyään mitään saatanan avaruustiedettä. Joku sanoi täällä jo, että "twitteriin on helpompi esim kaupungilla puhelimella heittää yms.." Voin kertoa, että sinne kotisivuille älypuhelimella sen tiedon saa aivan yhtä helposti.
Turun palloseuran toiminnan, ja myös viestinnän pitäisi perustua strategiaan. Viestinnässä pitäisi olla mietittynä selvät, ohjeistetut prosessit, joiden avulla sitä toteutetaan. (Näin työtä voisi toteuttaa myös esim. se sijainen poissaolotilanteissa !!) Nyt tilanne on se, että mitään strategiaa ei ainakaan viestintäpuolella taida olla, tai ainakaan sitä ei ulkopuolinen pysty havaitsemaan. Puhumattakaan tavoitteesta. Mitään tiettyjä prosesseja ei ole. Tietoa ruiskitaan sinne tänne, ihan milloin huvittaa, jos huvittaa. Kotisivuja päivitetään jos muistetaan, tai jos nyt sattuu kahvia vielä riittämään kun sinne asti päästään.
Jottain tarttis tehä!
Lisäksi tuo "keskustelevuus" siellä somessa on yksi asia mitä olen toitottanut käyttäjän @-TMA- lähdöstä alkaen. Ne on jumalauta maksavia asiakkaita kun siellä kommentoi ja kyselee. Niiden kanssa pitäisi pyrkiä käymään jonkinlaista vuoropuhelua, luomaan asiakassuhteita, ohjaamaan ostamaan palveluita, tuotteita, jne.
Ja häviää myös 24h julkaisusta, eli ei toikaan kyllä mikään optimaalinen uutisointikanava ole.Instagramin storyt yms. tulee sentään välittömästi näkyviin kaikille.
Niin häviää, mutta 24h aikana (toivottavasti) uutinen ilmestyy jonnekkin mistä sen voi myöhemminkin lukea. Tässä oli kyse siitä että ilmoitettin parin tunnin päästä julkaistavasta pelaajasopimuksesta, sillä tiedolla ei enää 25h päästä kauheasti varmaan ole käyttöä kenellekkään.Ja häviää myös 24h julkaisusta, eli ei toikaan kyllä mikään optimaalinen uutisointikanava ole.
Tätä ei voi kuin kompata. Sosiaalisen median yksi tarkoitus on olla nopea yhteydenpitokanava organisaation ja asiakkaan välillä. Sähköposti vaatii vastauksia tunneissa, some minuuteissa ja chat sekunneissa. Niitä kommentteja Facebookissa pitäisi lukea ja niihin twiitteihin pitäisi vastata.Ja jos nyt sitä somea on päätetty tehdä, niin tehtäisi edes se kunnolla. Onhan tuo nyt jotenkin ihan helvetin koomista, että esimerkiksi TMA käy tuota vuoropuhelua TPS:n asiakkaiden kanssa ja etsii vastauksia kysymyksiin, kun seuran edustajia ei kiinnosta.
Jottain tarttis todellaki tehä.
Mulla näkyi, jos ei ensimmäisenä niin 5 ensimmäisen uutisen joukossa uutinen Palmu is Back, kun Facebookin avasin. Kyllä luulisi somevastaavan pystyvän kirjoittamaan sinne faceen, että klo 16.00 julkaisemme uuden pelaajan, ei olisi paljoa vaatinut ja vaikka se ei olisi kaikilla näkynyt ensimmäisenä uutisena niin se olisi paljon suuremman ihmismäärän facessa kuin mitä nyt teki.Facebook on kyllä uutisten kannalta aika huono kanava, äskenkin aikajanalleni ilmestyi Liigan julkaisu jonka päivämääränä oli 11.12 ja aiheena Kärppien CHL-peli. Instagramin storyt yms. tulee sentään välittömästi näkyviin kaikille.
Kyllä me vielä tällä kaudella yv:tä vaihdeltiin. Jos bänniä on tullut niin on varmaan antanut palaa moderaattoreille yv:nä, sillä ei julkiset kannanotot niin pahoja olleet että pitäisi pihalle heittää.
Edit: kyllä mulla yv meni läpi.