Ari-Pekka Selin HIFK:n päävalmentajana

  • 239 172
  • 962

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Kauden avaus ihan hyvä, toisaalta pitää muistaa kolmen voiton tulleen varsinaisen peliajan jälkeen ja vähän huonommalla tuurilla saldo voisi olla jotain muuta kuin viisi voittoa. CHL:ssä alku oli täysi katastrofi ja jos joukkue jää jälleen kerran alkulohkoon niin ei tuosta voi millään antaa valmennukselle puhtaita papereita.
Älä oo noin yltiö positiivinen. On kyllä totta, että 5 ottelun voittoputki ei missään nimessä anna aihetta tyytyväisyyteen. Kaikki on edelleen paskaa, paitsi kusi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Älä oo noin yltiö positiivinen. On kyllä totta, että 5 ottelun voittoputki ei missään nimessä anna aihetta tyytyväisyyteen. Kaikki on edelleen paskaa, paitsi kusi.

Niinhän minä sanoin ettei se anna aihetta tyytyväisyyteen? Tottakai antaa! Mutta siitä huolimatta en juoksisi ojentamaan jatkosopimusta suoraan Selinille vaan jos tulosten taakse katsoo ja CHL:ää niin ei tämä alkukausi kuitenkaan mitään ruusuilla tanssimista ole ollut vaikka voittoputkessa liidetään.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Niinhän minä sanoin ettei se anna aihetta tyytyväisyyteen? Tottakai antaa! Mutta siitä huolimatta en juoksisi ojentamaan jatkosopimusta suoraan Selinille vaan jos tulosten taakse katsoo ja CHL:ää niin ei tämä alkukausi kuitenkaan mitään ruusuilla tanssimista ole ollut vaikka voittoputkessa liidetään.

No Selinin joukkeesta myös puuttuu ykkössentteri, olisiko Selinin pitänyt pelata sitä paikkaa? Itse olen enemmän kuin tyytyväinen. Päätavoite on kumminkin liigasssa ja niin kuin aikaisemmin sanoin, pelaajien alitajunnassa on CHL pelit harjoituspelejä. Joukkueesta myös vaihtunut puolet ja CHL :ää pelattiin heti kättelyssä 4 peliä jossa ei voinut oikein kuin valmistautua seuraavaan peliin.

Itse diggaan tästä noususuhdanne pelistä. Melkein joka pelissä ollaan biitattu joko kolmas erä tai jatkoaika.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Annan Selinille synninpäästön CHL:n osalta. Kyseessä on kuitenkin liigaan nähden toissijainen turnaus, ja sen näki myös pelaajien asenteesta; pelaajat kuten Kangasniemi ja Lessio ovat olleet liigassa aivan eri meiningillä mukana. Ja toki, joukkueen lataaminen on valmennusjohdon tehtävä, mutta lopulta se on kuitenkin yksilön omasta nupista kiinni.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Niinhän minä sanoin ettei se anna aihetta tyytyväisyyteen? Tottakai antaa! Mutta siitä huolimatta en juoksisi ojentamaan jatkosopimusta suoraan Selinille vaan jos tulosten taakse katsoo ja CHL:ää niin ei tämä alkukausi kuitenkaan mitään ruusuilla tanssimista ole ollut vaikka voittoputkessa liidetään.
No mutta katoppa Selinin kädenjälkeä isossa kuvassa. Mielestäni kaikessa on menty helvetisti eteenpäin Selinin tulon jälkeen. Jengi on saanu pitkästä aikaa selkeän pelitavan, kuntotaso on noussu potenssiin 10, jengistä oikein huokuu loistava ilmapiiri yms yms. Eikä toi ekan kauden pronssikaa yhtään hullumpi saavutus ole. Ja jos Selin itte on vielä kiinnostunu jatkamaan projektia ni mitä tässä vielä odotellaan.

En oikeestaa edes keksi syytä miks jatkoja ei tehtäis...joku CHL menestys ei voi painaa vaakakupissa niin paljoa, että kaikki hyvät asiat unohtuu sen takia tosta vaan.

Tämä siis oma mielipide.
 

fakiiri

Jäsen
Koskahan IFK on viimeksi voittanut viisi kauden ekaa matsiaan? Uskaltaisin väittää että sellaista ei ole tapahtunut ainakaan sinä aikana kuin meikäläinen on kiekkoa seurannut eli 30 vuoteen.
Kaudella 1991-1992. Mukana maukas voitto Teemu-huumassa eläneestä Jokereista.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kaudella 1991-1992. Mukana maukas voitto Teemu-huumassa eläneestä Jokereista.

Tuo oli muuten eka kausi jolloin mulla oli kausari. En muistanutkaan että se alkoi noin vauhdikkaasti.
Paljon hyväähän tässä alussa, itse tykkään siitä että kolmannet erät ollaan harjattu, se kertoo että kondis ainakin riittää. Vastaustajat ei kuitenkaan ole ollut ehkäpä ihan sitä kovinta mahdollista, tosin tämän päivän liiga on sen verran tasainen että jokainen jengi antaa vastuksen.
 

fakiiri

Jäsen
No jopas. Mutta tämä olikin hyvä kausi. Sakke pelasi parhaalla tasollaan ja finaalit meni hiuksen hienosti ohi.
Ensimmäinen rundi tuolla kaudella sujui hyvin. Kahdeksan voittoa 11 ottelusta. Kausi alkoi hyvin, heti kaatui Jyp HT Hippoksella ja hima-avauksessa Tappara. Viisikko Järvi-Hagman-Krykov-Lehtonen-Saarinen oli ihan liekeissä. Varsinkin #14 Krykov mätti tehoja, kauden saldona olikin 27 maalia 44 ottelussa.
Toinen rundi oli heikompi, kolmannella taso nousi ja neljäs rundi sujui taas sen verran heikosti, että lopulta joutui playoff -paikkaa jännittämään. Kausi oli vuoristorataa, Ässiä vastaan tuli pataan 10-0, toisaalta Tappara kaatui Hakametsässä muistaakseni 0-10. Play offit olivat taas melkoinen tasonnosto, joskin eka play off-ottelu TPS:ää vastaan oli vaikea, se päättyikin tappioon. Muut kotipelit pudotuspeleissä HIFK hoiti.
Nyt täytyy toivoa, että suoritustaso pysyy vakaana....
 

fakiiri

Jäsen
Tuo oli muuten eka kausi jolloin mulla oli kausari. En muistanutkaan että se alkoi noin vauhdikkaasti.
Paljon hyväähän tässä alussa, itse tykkään siitä että kolmannet erät ollaan harjattu, se kertoo että kondis ainakin riittää. Vastaustajat ei kuitenkaan ole ollut ehkäpä ihan sitä kovinta mahdollista, tosin tämän päivän liiga on sen verran tasainen että jokainen jengi antaa vastuksen.
Sen verran vielä muistoja, että 3.10.1991 pelattu Jokerit-HIFK -ottelun, kauden viides matsi, ympärillä oli hillitön huuma. Matsi oli hyvissä ajoin loppuunmyyty, tikettien hinnat olivat kovat mustassa pörssissä. Moni luuli Jokereiden vievän ottelun Teemun johdolla, mutta Harri Rindell otti alkukauden penkillä olleen Laitisen Kaken mukaan pelaavaan kokoonpanoon. Ketju Tuomisto-Seppo-Laitinen ratkaisi matsin, Kake taisi tehdä matsissa viisi tehopistettä. Kausi oli muutenkin Kakelle erikoinen, loukkaantumisten ja sairasteluiden vuoksi hän pelasi vain 24 ottelussa, maaleja hän ehti tekemään 17. Iltapäivälehdet kirjoittivat matsista sivukaupalla, lehtileikkeet ovat tallessa. Kommenteissa Kake ihmetteli alkukauden vilttikomennusta ja totesi "Kai tässä oli näyttöä".
Yksittäisistä runkosarjapeleistä tämä on jäänyt hyvin mieleen. Jokeri-huuma oli voimakkaassa kasvussa ja Teemu-mania jylläsi. Sitten tuli HIFK, joka pelasi tylysti, ja vastoin suuren yleisön odotuksia otti pelistä voiton. Kelpasi seuraavana päivänä kulkea pää pystyssä skolessa ja muistutella matsista jokaiselle Jokeri-kannattajalle, joita siihen aikaan oli paljon.
 

Stigu

Jäsen
No mutta katoppa Selinin kädenjälkeä isossa kuvassa. Mielestäni kaikessa on menty helvetisti eteenpäin Selinin tulon jälkeen. Jengi on saanu pitkästä aikaa selkeän pelitavan, kuntotaso on noussu potenssiin 10, jengistä oikein huokuu loistava ilmapiiri yms yms.

Samaa mieltä. Varsinkin tuo meidän ykköskentän pelihuumori on jo tässä vaiheessa kautta hienoa katseltavaa.

Mun kirjoissa Selin ei ole mikään velho, mutta olisin valmis antamaan hänelle jatkoa, ihan vaan IFK:n surullisen valmentajahistorian takia. Kun IFK lähtee etsimään valmentajavelhoa, on tuloksena 90%:lla varmuudella

a) Huutokauppakeisarin rekvisiittaa mallia rikkinäinen käkikello, salaperäinen monalisahymy, sekava soppatykki tai yli-filosofinen teatteri-koiranruoka
b) Reality-sarjojen perushemmoja tyyliin raivohullu äitiluonto, selkävikainen juoppo, mykkä noviisi tai uskovainen punaniska,

Eli ihan turvallinen perusvalmentaja, IFK:n pelaajabudjetti ja osaava UTJ. Siinä avaimet menestykseen.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä. Varsinkin tuo meidän ykköskentän pelihuumori on jo tässä vaiheessa kautta hienoa katseltavaa.

Mun kirjoissa Selin ei ole mikään velho, mutta olisin valmis antamaan hänelle jatkoa, ihan vaan IFK:n surullisen valmentajahistorian takia. Kun IFK lähtee etsimään valmentajavelhoa, on tuloksena 90%:lla varmuudella

a) Huutokauppakeisarin rekvisiittaa mallia rikkinäinen käkikello, salaperäinen monalisahymy, sekava soppatykki tai yli-filosofinen teatteri-koiranruoka
b) Reality-sarjojen perushemmoja tyyliin raivohullu äitiluonto, selkävikainen juoppo, mykkä noviisi tai uskovainen punaniska,

Eli ihan turvallinen perusvalmentaja, IFK:n pelaajabudjetti ja osaava UTJ. Siinä avaimet menestykseen.
Mihin jäi muna paljaana moottorisahan kanssa heiluva poliisi? Vaatii tosin jo oman kategorian, eikä kategoria voi olla edes Kummeli-hahmot, koska tuo paketti oli niin absurdi ettei edes Kummeli keksinyt tuota.

Selinille voisi mun puolesta laittaa vaikka jatkoa. Mitä tulee CHL:ään niin kädessä oli liian heikot kortit, paha niillä oli pelata. Pelkästään nyt on tilanne eri, Quincey ja peleihin saikulta palannut Kangasniemi on ollut huikea lisä rosteriin. Ja hyvinhän tässä on alkukausi mennyt.

Loppuun vielä krediittiä Salmelaiselle. Jos tuohon vielä tulee joku hyvä ykkössentteri niin paketti on kenttäpelaajien osalta aikalailla siinä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selinille voisi mun puolesta laittaa vaikka jatkoa. Mitä tulee CHL:ään niin kädessä oli liian heikot kortit, paha niillä oli pelata. Pelkästään nyt on tilanne eri, Quincey ja peleihin saikulta palannut Kangasniemi on ollut huikea lisä rosteriin. Ja hyvinhän tässä on alkukausi mennyt.

Olen kyllä eri mieltä tuosta CHL:stä, että valmennuksen piikkiin se suureksi osaksi meni. Siihen liittyy kyllä myös pelaajien asennepuoli, joka ei ollut kyllä siinä vireessä, kun pitää. Pelimerkit HIFK:lla olisi pitänyt edelleen olla kohdillaan, kun vertaa Bolzanoon. Kyllä HIFK:n pitäisi etenkin kotona Bolzano kaataa, ellei puolet jengistä ole lasaretissa. Ei voi 1-2 pelaajaa vaikuttaa tuohon.

Silti pidän Selinin jatkoa hyvänä vaihtoehtona. Peluttaa nimenomaan modernia peruspelijääkiekkoa, kuten täällä on todettu. Ihan kaikkea informaatiota, kun ei tiedä, niin tässä asiassa luotan ihan täysin Salmelaisen arvostelukykyyn. Ongelmahan on siinä, että viime keväänä Selin teki altavastaajana yllätyksen. Nyt HIFK on ennakkosuosikki (yksi niistä) todennäköisesti pudotuspeleihin lähdettäessä ja se on hyvin erilainen tilanne. HIFK:n pitää tehdä varmasti vuodenvaihteeseen mennessä valintansa ja mikäli HIFK tekee Selinin kanssa jatkot ja kausi päättyy pettymykseen, niin itkun määrä on kauhea.

Jatkaa Selin vielä kolmannen kauden tai ei, niin kuka on Selinin jatkaja? Haluaako Salmelainen nuoren vai kokeneen valmentajan? Kotimainen vai ulkomainen? Veikkaan eteenpäin menevää nuorta kotimaista. Pitää katsella, että kenellä loppuu diilit ja milloin?

Pennanen 2019
Kivi 2019
Tuokkola 2019
Manner 2020
Virta 2020
Nieminen 2021
Lehterä 2019
Kotkaniemi 2019

Jätetty pois Kapaset ja Rautakorvet, eli ns. seuramiehet

Noista nimistä Kivi lienee varmin. Manner varmaan kuumin nimi ja eikös Kärpät-HIFK-maajoukkue ole se perinteinen tie. Lehterä on mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta persoona ei varmaan sovi HIFK:hon.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kyllähän ihan tunteella ajateltuna HIFK + Kotkaniemi olisi mahtava kombinaatio. Mutta sitten järjellä ajateltuna
ehkä ei kuitenkaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jarno Pikkarainen olisi luonnollinen jatkumo Selinin aikakaudelle.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pari vuotta jatkoa Selin-Pikkarainen kaksikolle. Sopii mulle ja sydän kiittää kun ei tarvitse koko ajan jännittää vaan peli toimii. Miksi korjata jotain mikä toimii?
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mun silmään yksi muuttunut/kohentunut asia aiempiin kausiin (siis aikaan ennen Atua) on omien puolustaminen. Maalilla ei saa sohia, ja pelin aikana tulleista hölmöilyistä käydään muistuttamassa saman tien. KooKoo-matsissa tämä oli varsin selkeästi nähtävissä.

Kertonee hyvästä joukkuehengestä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ei kun täällä osa edelleen kaipailee tulevaisuuden jääkiekko kuninkaan perään, jolle omat pelaajatkin nauroivat. Elämme silti nykyhetkessä ja on helppo olla oikeassa, vaikka olisikin hetki sitten ollut väärässä. Helppoa matematiikkaa, oikein laskettua ja voitollista aina!

Kerro ihmeessä kenen tulevaisuuden kuninkaan perään osa kaipailee?

No Selinin joukkeesta myös puuttuu ykkössentteri

Seliniä puolustaessa puuttuu ykkössentteri, mutta sentteristä puhuttaessa puuttuukin vain sentteri ekaan kolmeen ketjuun. Semantiikkaako, vai argumenttien vääntämistä tarkoituksiin sopiviksi, hieman kuin puhuttaessa Santalan palkasta vs. Laakson palkasta?

Mun kirjoissa Selin ei ole mikään velho, mutta olisin valmis antamaan hänelle jatkoa, ihan vaan IFK:n surullisen valmentajahistorian takia. Kun IFK lähtee etsimään valmentajavelhoa, on tuloksena 90%:lla varmuudella

a) Huutokauppakeisarin rekvisiittaa mallia rikkinäinen käkikello, salaperäinen monalisahymy, sekava soppatykki tai yli-filosofinen teatteri-koiranruoka
b) Reality-sarjojen perushemmoja tyyliin raivohullu äitiluonto, selkävikainen juoppo, mykkä noviisi tai uskovainen punaniska,

Eli ihan turvallinen perusvalmentaja, IFK:n pelaajabudjetti ja osaava UTJ. Siinä avaimet menestykseen.

Tuo lista vetää kyllä sanattomaksi. Listaus olisi aivan hulvattoman hauska, ellei se olisi täyttä totta ja toisi melko masentavia muistoja, joille en ole vielä valmis pelkästään nauramaan..

Kyllähän tuo vikan rivin kombo saattaisi olla ihan toimiva. Itse en ole vieläkään täysin vakuuttunut Selin-Pikkaraisesta, etenkään kun en ole päässyt vielä CHL-pelejä lukuunottamatta tämän kauden matseja näkemään, mutta CHL-pelien, liigapelien raporttien ja maalikoosteiden perusteella on ollut paljon uusia elementtejä, nopeita kääntöjä, pistosyöttöjä ja vaihtelevuutta. En siis pistäisi pahakseni, jos tuo kaksikko jatkaa.

Jatkaa Selin vielä kolmannen kauden tai ei, niin kuka on Selinin jatkaja?

Pennanen 2019
Kivi 2019
Tuokkola 2019
Manner 2020
Virta 2020
Nieminen 2021
Lehterä 2019
Kotkaniemi 2019

Tuossa on kyllä useampi sellainen nimi jota en missään nimessä haluisi nähdä IFK:ssa. Esim. Lehterä, Kotkaniemi, Nieminen, Tuokkola ja Virta. Eri syistä tosin.

Jarno Pikkarainen olisi luonnollinen jatkumo Selinin aikakaudelle.

Minulle ei ole oikein selvinnyt mikä Selinin kontribuutio oikeastaan on, jos Pikkarainen on se pelisysteemivelho? Mutta sen osalta tottakai Pikkarainen olisi luonnollinen jatkumo.

Itse liputan edelleen ties kuinka monetta vuotta Ville Peltosen (tai Toni Söderholmin) puolesta. Voi olla että heitä täytyy jonkun aikaa odottaa, mutta juuri nyt ei näytä olevan mitään hätää edes miettiä asiaa, kun nykyvalmennus tuntuu hoitavan hommat asiallisesti.

Olin aika skeptinen viime kauden jälkeen, että tuleeko sinne pelitapaan mitään uutta ja mullistavaa vai onko teemana sama tiivis viisikkopuolustus, mutta jos ja kun sinne nyt rakennetaan modernia nopeata hyökkäyspeliä muun lisäksi, ei nykyisessä (tai pelkässä Pikkaraisessa) ole/olisi valittamista.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@Lemieaux Kyllä täällä viellä kesälläkin antin perään kaipailtiin yhä. Varmasti ymmärsit, mutta tapasi mukaan tartuit tähän
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Lemieaux Minä en ole missään vaiheessa puhunut sentteristä ekaan kolmeen ketjuun vaan oletus että sieltä tulee se selkä ykkönen. Eiköhän sellainen yleissena olisi jo hankittu jos sitä haettaisiin..

Ja kun haluat joka viestissä vedota jonkun palkkaan niin tee sitä ihan vapaasti, se ei muuta minun näkemystä että asiasta keskustelu täysin yhtä tyhjän kanssa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Selin on ollut läpi HIFK-uransa hanakka ottamaan aikalisän jos homma kentällä ei miellytä, jännä juttu ettei eilen kolmannessa erässä missään vaiheessa ottanut aikalisää vaikka heti ensiminuuteilta näki, että erään oltiin tultu vain ja ainoastaan peruuttelemaan ja roiskimaan kiekkoa eikä pelaamaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen kyllä eri mieltä tuosta CHL:stä, että valmennuksen piikkiin se suureksi osaksi meni. Siihen liittyy kyllä myös pelaajien asennepuoli, joka ei ollut kyllä siinä vireessä, kun pitää. Pelimerkit HIFK:lla olisi pitänyt edelleen olla kohdillaan, kun vertaa Bolzanoon. Kyllä HIFK:n pitäisi etenkin kotona Bolzano kaataa, ellei puolet jengistä ole lasaretissa. Ei voi 1-2 pelaajaa vaikuttaa tuohon.
Ei pitäisikään voida 1-2 pelaajan poissaolo vaikuttaa, mutta tämän kauden HIFK:ssa näin tekee. Kertoo varsinkin hyökkäyspään ongelmista, jengi on jälleen kerran täynnä sinänsä laadukasta duunaria mutta kiekollinen taito noista peleistä puuttui. Yhden ketjun jengit on helppo pelata pois.

Ja tuosta asenteesta. Jos duunaria ei nappaa, on hyökkäyspään tulos aika varmasti puhdas nolla. Joku kynäiljä saattaa kynätä maalin silloin ja toisen tällöin vaikka sitten vahingossakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös