Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 365 648
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Sinun ei tarvitse minua uskoa, mutta sinä et oikeasti tiedä, onko asiassa perää vai ei. Entäpä, jos se onkin totta? Hyvät diili, vai mitä?
Enkö jo sanonut, että jotain rajaa näille hörhöilyille. Anna nyt jo olla. Jatketaan sitten kun sinulla on jotain kättä pidempää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enkö jo sanonut, että jotain rajaa näille hörhöilyille. Anna nyt jo olla. Jatketaan sitten kun sinulla on jotain kättä pidempää.

Minulla on tieto siitä, miten Malisen sopimuksen purku meni, HIFK joutui maksamaan ja Mikki Leinonen nauraa partaansa. Ja sehän se tässä minua eniten kyrsiikin. Mutta antaa asian olla. Ehkä asia tulee joskus myöhemmin ilmi oikein suurten tietäjien toimesta, ehkä ei. Maliselle olisi kyllä ollut käyttöä meilläkin, mutta turha itkeä kaatunutta maitoa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ihmetyttää toi Malisen perään itkeminen. Epäfyysisisin pelaaja joka meillä on pelannut. Ei yhtään taklausta koko kaudella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ihmetyttää toi Malisen perään itkeminen. Epäfyysisisin pelaaja joka meillä on pelannut. Ei yhtään taklausta koko kaudella.

Aika lailla samaa mieltä. Koko viime kausi naristiin kun on liian kallis 3. sentteri ja nyt naristaan miksi siitä piti luopua. Itse olen ollut päivästä yksi sitä mieltä että IFK oli Maliselle väärä paikka. Epäfyyisempää pelaajaa saa hakea. Tai no ehkä tämä Miika "mörkö" mikä tuli Turuust joku aika sitten joka ei edes uskaltanut taklata kun oli liian iso ettei vaan kenellekään tule paha mieli..
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Minulla on tieto siitä, miten Malisen sopimuksen purku meni, HIFK joutui maksamaan ja Mikki Leinonen nauraa partaansa. Ja sehän se tässä minua eniten kyrsiikin. Mutta antaa asian olla. Ehkä asia tulee joskus myöhemmin ilmi oikein suurten tietäjien toimesta, ehkä ei. Maliselle olisi kyllä ollut käyttöä meilläkin, mutta turha itkeä kaatunutta maitoa.

Tapparan omalta keskustelupalstalta (Tappara.co) löytyy ketju Helsingin IFK kaudella 2018-2019. Sieltä löytyy mm. kaksi viestiä, jotka on kirjoitettu viime keväänä HIFK:n joukkueen julkistamisen jälkeen. Viestit löytyvät edelleen kyseiseltä keskustelupalstalta ja kyseisestä ketjusta. Laitan molemmista viesteistä suorat lainaukset tähän alle:

Nimimerkki SashaBarkov on kirjoittanut 2.toukokuuta seuraavasti (viesti 40/205):

"Malinen siis joutui syrjään Santalan tieltä…Santalalla jo ikää, Malinen olisi ollut varmempi suorittaja(hyvä av pelaaja ja lähes taatut 25-40pinnaa)…Tappara hyötyy tästä…"

Johon vastauksena nimimerkki S.T on kirjoittanut 2. toukokuuta seuraavasti (viesti 41/205):

"Malinen oli väärän agenttitoimiston asiakas ja Tommille piti löytää työpaikka, kun Kloten tippui B-sarjaan."

Ensimmäisen kerran viestit luettuani hymähdin näille viesteille. Kun sitten Malisen sopimuksen purkamista ja sen järkevyyttä ryhtyy tarkemmin miettimään, niin olen kyllä kallistumassa toiselle kannalle ja pidän itse mahdollisena, että Malinen pantiin pihalle, koska ACME:n asiakkaalle Santalalle piti löytää työpaikka.

Minua ihmetyttää se, miksi hyvät playoff-pelit pelannut Malinen laitetaan pihalle ja päästetään itse asiassa yhteen pahimmista kilpailijoista. Peliesitysten perusteella tässä sopimuksen purkamisessa ei ollut mitään järkeä. Lisäksi täälläkin kirjoitettiin jo aikaisemmin, että sekä Tappara että HIFK olivat edellisellä kaudella Malisen perässä ja kisa ratkesi HIFK:n eduksi paremman palkan vuoksi. Nyt Tappara sitten sai miehistöönsä haluamansa? pelaajan. Meneekö tämä siis nyt niin, että Tappara maksaa Maliselle sen mitä jo aikaisemmin tarjosivat ja HIFK maksaa sen loppupalkan erotuksen, jota Maliselle HIFK:ssa maksettiin, jotta Malinen suostui poistumaan HIFK:sta. Jos näin, niin PenaTrophyn säilytyspaikkaa ei tarvitse kovin pitkään miettiä.

Lisäksi minua on ihmetyttänyt kovasti se, miksi kaksi kertaa meille oharit tehnyt Santala päätti juuri nyt tulla HIFK:hon. Oliko HIFK:n tarjous rahallisesti paras vai oliko tähän muita syitä?

Yllä oleva huomioon ottaen, minun on kovin vaikea uskoa, että myöskään seuran oma kasvatti ja ensi kaudeksi sopimuksen HIFK:n kanssa omannut sekä asiallisen kauden ja hyvät playoff-pelit pelannut Panu Mieho olisi ollut aloitteellinen sopimuksensa purkamisen suhteen. Liigatasolle kelpo 3-4 ketjun sentteri laitettiin kiertoon ja Ilvekseen.

Ja nyt meillä on senttereinä kaksi pelikuntoista sopimussentteriä, yksi try out-miessentteri, yksi laiturisentteri ja sekä potilas Saarinen.

Tuolta Tapparan keskustelupalstan HIFK-ketjusta löytyy myös muita HIFK:n joukkueenrakentamista koskevia ja sangen mielenkiintoisia viestejä.
 

Stigu

Jäsen
Analyytikon kanssa täysin samaa mieltä. Ja hyvää pohdintaa myös noista IFK:n motiiveista pelaajien suhteen.

Jääkiekkojoukkueen kasaamisessa pätee mielestäni myyntityön kultainen sääntö: Uuden asiakkaan (=hyvän pelaajan) saaminen on kymmenen kertaa hankalampaa ja työläämpää kuin vanhan pitäminen. Jos kaveri nakuttaa yli 30 pinnaa kaudessa, pitäisi hänet kyllä mielestäni ensisijaisesti yrittää pitää joukkueessa.

Mielestäni Santala on suurempi riski kuin Malinen, tosin hänen potentiaalinsa on myös vastaavasti isompi. Jos Santala pelaa parin vuoden takaisten Kloten-kausien tasolla, niin en itke. Toivotaan, että siellä on oikeasti skoutattu pelaajaa muutenkin kuin ATK:n kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Lisäksi minua on ihmetyttänyt kovasti se, miksi kaksi kertaa meille oharit tehnyt Santala päätti juuri nyt tulla HIFK:hon. Oliko HIFK:n tarjous rahallisesti paras vai oliko tähän muita syitä?
Oli muita syitä palata, Santalan perhe oli jo muuttanut takaisin tänne aiemmin. Santalalla oli siis itsellään halu asettua nimenomaan pk-seudulle. Oli jo edellisenä kesänä. Se Magnitogorskin komennus toi ns. eläkerahat oletettua nopeammin pöytään. Samoin isona motivaattorina oli se että HIFK on yleensä paperilla varteenotettava mestariehdokas. Mestaruus uralta vielä puuttuu.

Finanssipuoleen en oikein osaa ottaa kantaa kun en liksaa/muita tarjouksia tiedä vaan olen huhujen/puheiden varassa. Se on "kerrottu" että pöydällä oli myös SHL-tarjous/tarjouksia ja Liigan sisältä kilpailukykyinen tarjous myös. Samaan syssyyn kerrottu ettei IFK alkanut harrastamaan sitä perinteistä kilpalaulantaa liksasta lainkaan, ainakaan perinteisellä mittakaavalla.

Absurdia olisi kuitenkaan olettaa että Santalan profiililla oleva pelaaja pelaisi puoli-ilmaiseksi missään.

Edellisten kanssa samaa mieltä siitä että olihan tuo vaihto välillä Malinen-Santala kohtuullisen outo kun todennäköisesti Malisen suhteen se rasitti seuran kassaakin.
 
Viimeksi muokattu:

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Edellisten kanssa samaa mieltä siitä että olihan tuo vaihto välillä Malinen-Santala kohtuullisen outo kun todennäköisesti Malisen suhteen se rasitti seuran kassaakin.
Onhan mielestäni Santala mediaseksikkäämpi nimi kuin Malinen. Ehkä on laskettu että tuo lisää katsojia. Ja tosiaan jos pelaa pystyy pelaamaan tasolla mitä pelannu pari kautta sitten ni varmasti on pelillisesti upgrade.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten kaikki tiedämme, palstan eri osioissa esitetään jos jonkinlaisia teorioita ja tietoja pelaajien liikkeistä ja seurojen motiiveista. Sama pätee muuhunkin työelämään - spekulaatioita, huhuja, varmoja tietoja, sieltä ja täältä kuultuja jne. Kun jotain asiaa tarpeeksi toistetaan ja käsitellään, on mahdollista että arviot muuttuvat osalla kirjoittajista ja lukijoista faktoiksi. Yksi tällainen asia on Malisen palkka HIFK:ssa - yksi lehti esitti asiasta arvauksen ja tämä arvaus on ainakin osittain ohjannut mielipiteen muodostusta. Onko kukaan tarkastanut aiemmilta vuosilta kuinka hyvin ko.lehden esittämät arviot ovat pitäneet paikkaansa?

Santalan osalta sellainen näkökanta asiaan, että hän pelasi 10 kautta Sveitsissä ja yleisesti on tiedossa, että Sveitsin verotus on suhteellisen kilpailukykyistä esimerkiksi eurooppalaisten maiden välisessä vertailussa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tapparan omalta keskustelupalstalta (Tappara.co) löytyy ketju Helsingin IFK kaudella 2018-2019. Sieltä löytyy mm. kaksi viestiä, jotka on kirjoitettu viime keväänä HIFK:n joukkueen julkistamisen jälkeen. Viestit löytyvät edelleen kyseiseltä keskustelupalstalta ja kyseisestä ketjusta. Laitan molemmista viesteistä suorat lainaukset tähän alle:

Nimimerkki SashaBarkov on kirjoittanut 2.toukokuuta seuraavasti (viesti 40/205):

"Malinen siis joutui syrjään Santalan tieltä…Santalalla jo ikää, Malinen olisi ollut varmempi suorittaja(hyvä av pelaaja ja lähes taatut 25-40pinnaa)…Tappara hyötyy tästä…"

Johon vastauksena nimimerkki S.T on kirjoittanut 2. toukokuuta seuraavasti (viesti 41/205):

"Malinen oli väärän agenttitoimiston asiakas ja Tommille piti löytää työpaikka, kun Kloten tippui B-sarjaan."

Ensimmäisen kerran viestit luettuani hymähdin näille viesteille. Kun sitten Malisen sopimuksen purkamista ja sen järkevyyttä ryhtyy tarkemmin miettimään, niin olen kyllä kallistumassa toiselle kannalle ja pidän itse mahdollisena, että Malinen pantiin pihalle, koska ACME:n asiakkaalle Santalalle piti löytää työpaikka.

Minua ihmetyttää se, miksi hyvät playoff-pelit pelannut Malinen laitetaan pihalle ja päästetään itse asiassa yhteen pahimmista kilpailijoista. Peliesitysten perusteella tässä sopimuksen purkamisessa ei ollut mitään järkeä. Lisäksi täälläkin kirjoitettiin jo aikaisemmin, että sekä Tappara että HIFK olivat edellisellä kaudella Malisen perässä ja kisa ratkesi HIFK:n eduksi paremman palkan vuoksi. Nyt Tappara sitten sai miehistöönsä haluamansa? pelaajan. Meneekö tämä siis nyt niin, että Tappara maksaa Maliselle sen mitä jo aikaisemmin tarjosivat ja HIFK maksaa sen loppupalkan erotuksen, jota Maliselle HIFK:ssa maksettiin, jotta Malinen suostui poistumaan HIFK:sta. Jos näin, niin PenaTrophyn säilytyspaikkaa ei tarvitse kovin pitkään miettiä.

Lisäksi minua on ihmetyttänyt kovasti se, miksi kaksi kertaa meille oharit tehnyt Santala päätti juuri nyt tulla HIFK:hon. Oliko HIFK:n tarjous rahallisesti paras vai oliko tähän muita syitä?

Yllä oleva huomioon ottaen, minun on kovin vaikea uskoa, että myöskään seuran oma kasvatti ja ensi kaudeksi sopimuksen HIFK:n kanssa omannut sekä asiallisen kauden ja hyvät playoff-pelit pelannut Panu Mieho olisi ollut aloitteellinen sopimuksensa purkamisen suhteen. Liigatasolle kelpo 3-4 ketjun sentteri laitettiin kiertoon ja Ilvekseen.

Ja nyt meillä on senttereinä kaksi pelikuntoista sopimussentteriä, yksi try out-miessentteri, yksi laiturisentteri ja sekä potilas Saarinen.

Tuolta Tapparan keskustelupalstan HIFK-ketjusta löytyy myös muita HIFK:n joukkueenrakentamista koskevia ja sangen mielenkiintoisia viestejä.

Santala on ollut kauteen valmistavissa otteluissa ihan paska, enkä pidättäisi hengitystä, että tahti tulee merkittävästi muuttumaan kun Liiga starttaa. Tämä kausi jäähdyttelyä, hokkarit naulaan ja that's it. Aivan helvetinmoista penailua vaihtaa parhaassa peli-iässä oleva ja hienot pleijarit pelannut Malinen eläköityvään kehäraakkiin, joka luistelullaan saa Shawn Batesin vaikuttamaan Pavel Burelta vm. -93.

Huomioiden Santalan ACME-kytköksen ja siirron järjettömyyden yleensäkin, niin eihän tässä ole minkäänlaista epäselvyyttä, etteikö Malinen olisi joutunut kärsijäksi vailla urheilullisia perusteita. Jos Malinen ei olisi halunnut pelata IFK:ssa kaudella 2018-2019, niin hän ei olisi myöskään solminut ko. kautta koskevaa sopimusta.
 
Viimeksi muokattu:

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Huomioiden Santalan ACME-kytköksen ja siirron järjettömyyden yleensäkin, niin eihän tässä ole minkäänlaista epäselvyyttä, etteikö Malinen olisi joutunut kärsijäksi vailla urheilullisia perusteita. Jos Malinen ei olisi halunnut pelata IFK:ssa kaudella 2018-2019, niin hän ei olisi myöskään solminut ko. kautta koskevaa sopimusta.

Näin tästäkin asiasta leivotaan sitä palstatotuutta vaikka sulla ei asiasta muuta esittää kuin mutuilua.

Mä oon ihan ok sen asian kanssa että Malinen ei pelaa meillä, aika vähän kaveri antoi ilonaiheita kauden aikana vaikka pleijarit hyvin menivätkin. Muuten sensijaan pelasi munat kainalossa hiihdellen pitkiäkin jaksoja. Voi olla että Santalakin osoittautuu ”ihan paskaksi”, mut annetaan nyt edes näyttää ensin enemmänkin kuin muutama peli.

Miehosta sen verran että kyllä mä ainaki oisin purkanu sopparin jos edelle asetellaan Santala, Suomela, Tyrväinen ja Nykopp nelikko. Eteenpäin kai Miehokin urallaan haluaa eikä olla loukkaantumisten paikkaaja/rotaatiossa. Jälkikäteen on helppo sanoa ettei Suomela tullutkaan, mut tiesi varmaan että joku sille tontille luultavasti tulee jokatapauksessa. Tiedä sitten mikä tämänkin keissin totuus on, mehän ei voida kuin mutuilla vai miten se meni :)
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yksi tällainen asia on Malisen palkka HIFK:ssa - yksi lehti esitti asiasta arvauksen ja tämä arvaus on ainakin osittain ohjannut mielipiteen muodostusta. Onko kukaan tarkastanut aiemmilta vuosilta kuinka hyvin ko.lehden esittämät arviot ovat pitäneet paikkaansa?

Mitä minulta on nyt mennyt ohi. Eikö Suomessa palkat ole julkista tietoa vai mitä niitä on verokoneita sun muita.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Jääkiekkojoukkueen kasaamisessa pätee mielestäni myyntityön kultainen sääntö: Uuden asiakkaan (=hyvän pelaajan) saaminen on kymmenen kertaa hankalampaa ja työläämpää kuin vanhan pitäminen. Jos kaveri nakuttaa yli 30 pinnaa kaudessa, pitäisi hänet kyllä mielestäni ensisijaisesti yrittää pitää joukkueessa.
Itse olisin Malisen poffien jälkeen pitänyt, vaikka runkosarjassa ei pahemmin loistanutkaan. Nythän ei voida olla varmoja siitä missä vaiheessa nää diilit on leivottu.

Otan kuitenkin kiinni tuohon vertauskuvaasi, joka ontuu: asiakkaita ollaan me maksavat katsojat ja fanit. Pelaajat ovat työntekijöitä. Ja aika moni "asiakas" ei ollut ennen poffeja kovin tyytyväinen "työntekijä" Malisen otteisiin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Voihan se olla että päätös Malisen "ulostamisesta" on voinut tulla jo syksyllä kun syksy oli niin heikko häneltä. Näin itse uskon tapahtuneen. Ei täälläkään kukaan häntä syksyllä kehunut, päinvastoin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Selin haluaa, että kaikilla ketjuilla on vastuu hyökkäyssuuntaan. Santalalla huomattavasti enemmän annettavaa tällä saralla kuin Malisella. Kun katsonut Santalan pelaavan yv:llä viivassa niin aika vähiin on jäänyt vastaavat laukaukset Malisella kuin Santalalla. Enkä ole liikkeestä huolissaan. Santala osaa kokeneena pelaajan liikkua riittävän fiksusti. Jos vauhti riitti NLA:ssa niin kyllä se riittää liigassakin.
Santala on myös erittäin hyvä aloittaja.

Santala tulee käkikello lätkästä organisoituun joukkueeseen niin en vielä muutaman ottelun perusteella tekisi johtopäätöksiä kuinka paska se on.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin tästäkin asiasta leivotaan sitä palstatotuutta vaikka sulla ei asiasta muuta esittää kuin mutuilua.

Mä oon ihan ok sen asian kanssa että Malinen ei pelaa meillä, aika vähän kaveri antoi ilonaiheita kauden aikana vaikka pleijarit hyvin menivätkin. Muuten sensijaan pelasi munat kainalossa hiihdellen pitkiäkin jaksoja. Voi olla että Santalakin osoittautuu ”ihan paskaksi”, mut annetaan nyt edes näyttää ensin enemmänkin kuin muutama peli.

Miehosta sen verran että kyllä mä ainaki oisin purkanu sopparin jos edelle asetellaan Santala, Suomela, Tyrväinen ja Nykopp nelikko. Eteenpäin kai Miehokin urallaan haluaa eikä olla loukkaantumisten paikkaaja/rotaatiossa. Jälkikäteen on helppo sanoa ettei Suomela tullutkaan, mut tiesi varmaan että joku sille tontille luultavasti tulee jokatapauksessa. Tiedä sitten mikä tämänkin keissin totuus on, mehän ei voida kuin mutuilla vai miten se meni :)
No Nykoppin uutta sopimusta ei ymmärrä kyllä erkkikään, ja muuta perustetta en sille keksi kuin sukunimen alkuosa Ny, koska sehän lienee IFK:ssa valttia ja moisen omistavia henkilöitä ei saane IFK:sta katoamaan kirveelläkään. Kyllä olisi luullut Miehon kelpaavan paremmin, ja ihan jo siksikin että pelaa kuitenkin kaudella popparinsyönnin sijaan. Mutta juu, ehkä tässäkin sitten oltiin jo etukäteen tehty soppreita ja uskottu parempaan huomiseen. Toisaalta Mieholle varmastikin ihan hyvä juttu, koska päässee nyt eteenpäin urallaan. Ainakinnäin toivon.

Eli täysin idioottimainen jatkosopimus tuo Nykoppin, kun tarkastellaan kokonaishyötyä pitkällä aikavälillä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä minulta on nyt mennyt ohi. Eikö Suomessa palkat ole julkista tietoa vai mitä niitä on verokoneita sun muita.

Ei ole mennyt sinulta asiat ohi - veronalaiset ansiot ovat Suomessa julkista tietoa ja ne julkaistaan myöhemmin (yleensä marraskuun alussa). Kun verotus toteutuu kalenterivuoden eikä liigakauden ajoittumisen perusteella, ei kalenterivuoden verotus tietyissä tapauksissa ole kuin suuntaa antava tietyn pelaajan ansiotasokehitykselle. Asiaa mutkistaa myös rahastoinnit ja muut verotukseen liittyvät asiat (kuten erilaiset vähennykset ja tiettyjen tuloerien verovapaus).
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Eli täysin idioottimainen jatkosopimus tuo Nykoppin, kun tarkastellaan kokonaishyötyä pitkällä aikavälillä.

Tuossa asiassa olen kanssasi ihan samaa mieltä. Omasta mielestäni Nykopp on kärsinyt niin paljon loukkaantumisista, että vähemmästäkin syystä on pistetty hokkareita naulaan. Viimeinen loukki taisi tulla siinä ekassa puolivälierässä, kun heittäytyi lämärin eteen, Nypsin oman terveyden kannalta lopettaminen voisi olla ainoa vaihtoehto, kun paikat eivät kestä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ole mennyt sinulta asiat ohi - veronalaiset ansiot ovat Suomessa julkista tietoa ja ne julkaistaan myöhemmin (yleensä marraskuun alussa). Kun verotus toteutuu kalenterivuoden eikä liigakauden ajoittumisen perusteella, ei kalenterivuoden verotus tietyissä tapauksissa ole kuin suuntaa antava tietyn pelaajan ansiotasokehitykselle. Asiaa mutkistaa myös rahastoinnit ja muut verotukseen liittyvät asiat (kuten erilaiset vähennykset ja tiettyjen tuloerien verovapaus).

Niin tietysti, kun pelaat kahdella kaudella saman vuoden aikana, niin voidaan taas nämäkin asiat piilottaa. Se on eri keskustelu kuuluuko se palkka kenellekään, mutta syyt on olemassa miksi rahaa kassaan tuovia asiakkaita saattaa sellainen kiinnostaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Enemmistö olisi pitänyt Carlssonin, mutta laiturina. Enemmistö olisi pitänyt Malisen, mutta palkanalennuksella (joka ehkä olisi ollut mahdotonta, mutta kuitenkin).

Eri mieltä. Syksyn esitysten perusteella (Carlssonia ei ylistetty ainakaan maalintekijäksi), molemmat olisi pidetty vain pienemmällä palkalla ja se on yleensä aika vaikeaa ellei satu olemaan ns. kotiseura. Ajattele kun Carlssonille olisi sanottu joulukuussa: Ihan jees, mutta voitko tiputtaa 100k tosta sun palkasta ensi kaudeksi? Samaan aikaan SHLästä tulee 250k tarjouksia?

Pointti ei ole väitellä jostain numeroista vaan siitä, että syksyllä kun päätöksiä joudutaan tekemään, niin kummankaan pelit eivät vakuuttaneet suhteessa hintaan. Tosin Carlssonin kohdalla kyse on voinut olla pelaajan omasta halusta palata Ruotsiin. Atuhan piti Katto-Kassisesta paljon ja useassa haastattelussa kehui pitkin kautta ja olisi varmaan jo syksyn pelien perusteella halunnut pitää kaverin.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään julkaistussa Urheilulehden liigaennakkossa hyvä henkilökuva Tobiaksesta.

Jutusta ilmenee se että Tobbari on lähes päivittäin kopissa juttelemassa pelaajien kanssa jne jotta pelaajien kanssa syntyy hyvät välit jolloin asioista voidaan puhua suoraan, vaikeissakin tilanteissa.

Tästä esimerkki Tyrväsen poikkari viime kaudelta ja ainakin Julle kehui Tobiaksen tapaa tuoda asiat esille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jutusta ilmenee se että Tobbari on lähes päivittäin kopissa juttelemassa pelaajien kanssa jne jotta pelaajien kanssa syntyy hyvät välit jolloin asioista voidaan puhua suoraan, vaikeissakin tilanteissa.

Näissäkin pitää silti olla tarkkana, kun siinä kuitenkin on se esimies-alainen -suhde. Kuinka usein pomoa halutaan pyörimässä pukukopissa.

Edelleen tuo maailma ei vastaa normaalia työpaikkaa, mutta silti. Yleensä se toimii paremmin, jos on hyvä johtaja, mutta ei kuitenkaan sillä lailla ihan kaveri.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tänään julkaistussa Urheilulehden liigaennakkossa hyvä henkilökuva Tobiaksesta.

Jutusta ilmenee se että Tobbari on lähes päivittäin kopissa juttelemassa pelaajien kanssa jne jotta pelaajien kanssa syntyy hyvät välit jolloin asioista voidaan puhua suoraan, vaikeissakin tilanteissa.

Tästä esimerkki Tyrväsen poikkari viime kaudelta ja ainakin Julle kehui Tobiaksen tapaa tuoda asiat esille.

Vastauksena myös @pernaveikko kirjoitukseen. Esimiesoppeja pläränneenä, erittäin tyypillinen ja universaalisti hyväksi havaittu käytäntö. Siten jos pelaajalla on ongelmia joukkueen sisällä, löytyy häneltä suunta mihin päin tuulettaa.

Varsinkin, kun jääkiekkokulttuurissa valmentaja joutuu helposti ottamaan autoritäärisemmän lähestymistavan johtamisessaan.

Itse pidän ajatuksesta, että meidän koutsi johtaa rautaisella otteella ja Tobbe on se ”helposti lähestyttävä”. Palkanhan Tobbe neuvottelee agenttien kanssa, joten heidän suuntaan hän voi taas toimia tiukemmin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse pidän ajatuksesta, että meidän koutsi johtaa rautaisella otteella ja Tobbe on se ”helposti lähestyttävä”.

Juuri tästä pidän ja toivottavasti se onnistuu. Nykyisessä hommassani isompi pomo ei juurikaan tiedä mitään päivittäisestä tekemisistä, mutta avoimet ovet on aina auki. Jos jostain syystä tarvitsisi jonkun hätäpalaverin, niin aina olisi aikaa nopeallakin aikataululla.

Niin sen pitää olla. Ei enempää, ei vähempää. Luotto vain kasvaa Tobbeen, enää se kannu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös