Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 367 911
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Saahan sitä arvostella niin paljon kuin haluaa. On vaan aika hedelmätöntä keskustelua kun kaikki tietää, että kokoonpano tulee kevääseen asti elämään. Ihan joka joukkueella. Viime kaudella ei Salmelainen pystynyt toisen rakentamaan joukkueseen paljonkaan tekemään. Onko tässä myös otettu huomioon se vaihtoehto, että Selin ei näitä pelaajia halunnut joukkueseen? Tai ehkä pelaajat itse halusivat siirtyä pois. Ainakin Miehon tapauksessa se on varmasti todennäköisestä, että aloite on tullut pelaajalta.

Tietääkseni tämä on keskustelupalsta, joten arvostelen juuri niin paljon kuin katson tarpeelliseksi. On toki mahdollista, että Malinen ja Mieho ovat itse halunneet purkaa sopimuksensa tai Selin ei ole halunnut heitä joukkueeseensa. Itse en kuitenkaan uskoa kumpaankaan näistä skenaarioista. Kun sinulla tuntuu olevan tietoa siitä, että Mieho nimenomaan olisi ollut aloitteellinen sopimuksensa purkamisessa, niin mihin tällainen tieto perustuu?

Toisekseen, oli syy sopimusten purkuun mikä tahansa, niin nythän on kysymys myös siitä, että toista paikkaajaa ei ole hommattu. Eli nyt kun pitäisi valmistautua kauteen, niin me menemme vajaalla sentterikalustolla. Eli jos potkitaan pelaajia ulos, niin sitten hommataan myös paikkaajat heille. Olen myös skeptinen sen suhteen, oliko Malisen vaihtaminen Santalaan oikea vai väärä ratkaisu.

Voihan halutessaan joka nyanssin laittaa Salmelaisen piikkiin, mutta itse tykkään katsoa enemmän isoa kuvaa.

Iso kuva rakentuu useasta nyanssista. Ison kuvan suhteen olen sitä mieltä, että Tobias on tehnyt hyviä ratkaisuja, mutta myös huonoja (kuten tämä sentteriasia).

Itse olen ihan tyytyväinen nykytilanteeseen. Salmelainen puhui jo viime syksynä, että runkoon on saatava omia junnuja huomattavasti enemmän jotta voidaan sijoittaa euroja ylempiin ketjuihin. Nythän suunta on juurikin tämä. Seppälä,Engberg ja Nordgren tulevat ne paikkansa ottamaan. Jääskää en enää näihin junnuihin niin laske, mutta Jääskäkin tulee tällä kaudella breikkaamaan keskushyökkääjänä. Siinä alkaa oleman melkein ketju jo kasassa jos jotain saadaa myös Ulander, Winberg kaksikolta.

Itse en ole tyytyväinen nykytilanteeseen. Sen sijaan olen tyytyväinen siihen, että meillä pitäisi olla ensi kaudella yhteistyöseurana Mestiksen Jokipojat ja tämä mahdollistaa aikaisempaa paremman yhteistyön ja pelaajaliikenteen Liigan ja Mestiksen välillä.

Näistä breikkaamisista vielä sen verran, että muistan ajan, kun Pentti Matikaisen kaudella erittäin lupaavia A-junioreita nostettiin kerralla isolla kädellä liigajengiin. Muistan myös, miten sen kokeilun kanssa kävi. Joten katson oikeudekseni olla skeptinen, että omista junnuista nousisi kerralla useampia vastuunkantajia liigaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näistä breikkaamisista vielä sen verran, että muistan ajan, kun Pentti Matikaisen kaudella erittäin lupaavia A-junioreita nostettiin kerralla isolla kädellä liigajengiin. Muistan myös, miten sen kokeilun kanssa kävi. Joten katson oikeudekseni olla skeptinen, että omista junnuista nousisi kerralla useampia vastuunkantajia liigaan.

Pakko heittää tähän että Penan aikoja on mielestäni turha vertailla nykypäivään. Jo pelkästään siksi, että silloin yksi heebo hoiteli useampia hommia kuin nykyisin. Vaikka olikin The Sir.

Ei liikaa vaan oikeita nuoria oikeisiin rooleihin. Tässä mielessä ei liikaa kannata tsiigata määriä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietääkseni tämä on keskustelupalsta, joten arvostelen juuri niin paljon kuin katson tarpeelliseksi. On toki mahdollista, että Malinen ja Mieho ovat itse halunneet purkaa sopimuksensa tai Selin ei ole halunnut heitä joukkueeseensa.

Ihan puhdasta mutua, mutta luulen Malisen itse olleen jos ei nyt aktiivinen, niin myötämielinen sopimuksensa purkuun. Syitä on monia. HIFK signasi Suomelan, Santalan ja valmiiksi joukkueessa Tyrväinen, joka hierarkiassa edellä. Lisäksi lehdistö huomioi hänen muhkean palkkansa, jonka seurauksena alkoivat jo omatkin naureskelemaan "massi Maliselle". Ei siihen enää paljon muita syitä tarvitse, että on pientä korvausta vastaan valmis lähtemään tuttuun seuraan, tutun valmennuksen alle pelaamaan. Eikä se menestyskään Tapparaa varsinaisesti ole karttanut. Mikäs sen mukavampaa, kun pudotuspeleissä latoa joku tarkaiseva jatkoaikamaali HIFK:n verkkoon Bäckströmin ottaessa +40 torjuntaa.

Näistä breikkaamisista vielä sen verran, että muistan ajan, kun Pentti Matikaisen kaudella erittäin lupaavia A-junioreita nostettiin kerralla isolla kädellä liigajengiin. Muistan myös, miten sen kokeilun kanssa kävi. Joten katson oikeudekseni olla skeptinen, että omista junnuista nousisi kerralla useampia vastuunkantajia liigaan.


Katastrofiinhan se päättyi, jos tarkoitat kautta 2002-2003: Tuomas Eskelinen, Ville Viitaluoma, Joonas Vihko, Carlo Grunn, Kim Hirschovits, Toni Häppölä, Matias Loppi, Tony Salmelainen, Mikko Kurvinen, Turo Järvinen. Onkohan HIFK:sta ikinä tullu noin paljon muutaman kauden aikana junioreita, jotka ovat ottaneet vakiopaikan liigasta? Isossa roolissakin pelanneita pelaajia ja paremmissa liigoissa pelanneita. HIFK ei menestynyt kylläkään, vaikka tuosta olisi ihan hyvää runkoa joukkueeseen saanut ja saikin. Ongelma oli vain se, että vaikka omista junioreista saatiin ihan hyvää materiaali alempiin kentiin ja osasta myöhemmin myös ylempiin kenttiin, niin tätä ei osattu mitenkään hyödyntää joukkueen rakentamisessa. Kaiken järjen mukaan, kun lähes puolet joukkueesta on edellisen kauden A-junioreita, niin jäisi massia rakentaa aivan järjettömän kova kärki, mutta ei. Caloun Bluesiin, Peltonen Jokereihin ja Aigars Cipruss meille. Kaudella 2003-2004 oltiinkin Harkinsin, Kuhdan ja Pärssisen kanssa maalin päästä finaaleista ja iso osa näistä kavereista miehitti 2-3 kenttiä. Siitä laatua oli kauttaaltaan edelleen liian vähän ja lisäksi HIFK alkoi maksamaan käsittääkseni näille omille kasvateillekin aivan liian suurta palkkaa. Idea oli tässä ihan hyvä, mutta toteutus jäi puolitiehen.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Katastrofiinhan se päättyi, jos tarkoitat kautta 2002-2003: Tuomas Eskelinen, Ville Viitaluoma, Joonas Vihko, Carlo Grunn, Kim Hirschovits, Toni Häppölä, Matias Loppi, Tony Salmelainen, Mikko Kurvinen, Turo Järvinen. Onkohan HIFK:sta ikinä tullu noin paljon muutaman kauden aikana junioreita, jotka ovat ottaneet vakiopaikan liigasta?
Eiköhän viestissä viitattu kauteen 2001-2002, jolloin tuo jälkikäteen ajateltuna aivan järkyttävä määrä junnuja nostettiin Liigaan. Edellisen kauden pudotuspeleissähän jo nostettiin tehoketju "Grünn-Viitaluoma-Pikkarainen"kokonaisuudessaan mukaan, ja osa pelaajista (Lamberg, Vihko mm.) olivat jo aikasemmin päässeet haistelemaan vauhtia. Salmelainen, Eskelinen (ei oma junnu) ja Kurvinen eivät toki olleet osa tuota invaasiota vaan olivat liittyneet jengiin jo paljon aikaisemmin, ja Salmelainenhan oli jo vaihtanut maisemaa tuossa vaiheessa.

Muuten samoilla linjoilla kanssasi, ja näin jälkikäteen voidaan sanoa, että kyseessä oli täysin poikkeuksellinen ikäluokka IFKn junnuissa, sillä niin monesta tuli VL ja osasta jopa tähtiä. Jos Tobias Salmelainen saa rakennettua tulevaisuudessa niin, että joka vuosi 2-3 tällaista em. kaltaista "aihiota" nousee Liigaan niin meillä on pullat ennemmän kuin hyvin uunissa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kannattaa muistaa että siellä on vielä Varakas ja Finley rasitteena isoine palkkoineen. Vähintään 300-400 menee ihan hukkaan ja näillä rahoilla oltasi saatu kaksi hyvää pelaaja hankittua.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kannattaa muistaa että siellä on vielä Varakas ja Finley rasitteena isoine palkkoineen. Vähintään 300-400 menee ihan hukkaan ja näillä rahoilla oltasi saatu kaksi hyvää pelaaja hankittua.

tuo on hyvä pointti, tosin Finley tuo varmaan hieman takaisin katsojamäärien nousulla, jos nyt joskus pelaa. Mutta Varakasta ei kyllä kukaan tule katsomaan. Mikä pahinta epäilen että olet varsin lähellä totuutta noiden palkka-arvioiden kanssa. Onhan tuossa hinta-laatusuhde aika heikko.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
tuo on hyvä pointti, tosin Finley tuo varmaan hieman takaisin katsojamäärien nousulla, jos nyt joskus pelaa. Mutta Varakasta ei kyllä kukaan tule katsomaan. Mikä pahinta epäilen että olet varsin lähellä totuutta noiden palkka-arvioiden kanssa. Onhan tuossa hinta-laatusuhde aika heikko.
Sen verran vedän takaisin että jos Finley tulee toissakauden kuntoon niin sitten ihan ok mutta mutu tuntuma on että ei hyvältä näytä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Miten CHL:ään voisi sen paremmin valmistautua kuin nyt?

Rakentamalla joukkueen valmiiksi ennen kauden alkua. Etenkin tärkeimpien pelipaikkojen osalta.

Sen syksyn takia sitten ei jatkettu Malisen ja Carlssonin kanssa. -asia josta nyt Tobbea syytetään vaikka enemmistö faneista olisi syyskaudella tehnyt saman ratkaisun.

Enemmistö olisi pitänyt Carlssonin, mutta laiturina. Enemmistö olisi pitänyt Malisen, mutta palkanalennuksella (joka ehkä olisi ollut mahdotonta, mutta kuitenkin).
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Eiköhän viestissä viitattu kauteen 2001-2002, jolloin tuo jälkikäteen ajateltuna aivan järkyttävä määrä junnuja nostettiin Liigaan. Edellisen kauden pudotuspeleissähän jo nostettiin tehoketju "Grünn-Viitaluoma-Pikkarainen"kokonaisuudessaan mukaan, ja osa pelaajista (Lamberg, Vihko mm.) olivat jo aikasemmin päässeet haistelemaan vauhtia. Salmelainen, Eskelinen (ei oma junnu) ja Kurvinen eivät toki olleet osa tuota invaasiota vaan olivat liittyneet jengiin jo paljon aikaisemmin, ja Salmelainenhan oli jo vaihtanut maisemaa tuossa vaiheessa.

Juu, kautta 2001-2002 nimenomaan tarkoitin. Tuolloin nostettiin useita erittäin lupaavia ja A-junnuissa menestyneitä pelaajia suoraan liigaan. Eihän se ihan putkeen mennyt ja lopulta taisi käydä niin, että muut seurat saivat näistä meidän junnuista itselleen kasvatettua vakaita liigapelaajia eli he puhkesivat kukkaan muualla kuin HIFK:ssa. Tällöin tuli minusta selväksi, että hyppäys suoraan A-junnuista Liigaan on monelle pelaajalle liian iso eikä ole kovin realistista odottaa usean pelaajan breikkaavan samanaikaisesti suoraan vakaiksi liigapelaajiksi.

Tarkoitus oli tältä osin myös vastata lainaamani kirjoittajan erääseen aikaisempaan viestiin, jossa todetaan, että meillä on riittävän laaja materiaali ensi kaudeksi, mikäli kuusi (6) nimeltä mainittua pelaajaa kasvaa kauden aikana vakaiksi liigapelaajiksi. Lienee tarpeetonta mainita, mitä mieltä olen tällaisesta väittämästä.

Muuten samoilla linjoilla kanssasi, ja näin jälkikäteen voidaan sanoa, että kyseessä oli täysin poikkeuksellinen ikäluokka IFKn junnuissa, sillä niin monesta tuli VL ja osasta jopa tähtiä. Jos Tobias Salmelainen saa rakennettua tulevaisuudessa niin, että joka vuosi 2-3 tällaista em. kaltaista "aihiota" nousee Liigaan niin meillä on pullat ennemmän kuin hyvin uunissa.

Tästä tulevaisuusnäkymästä minäkin olen samaa mieltä ja olen siinä käsityksessä, että Tobias on tältä osin myös laittanut junnupuolta kuntoon. Ja tämä on hyvä asia ja sulka tästä Tobiaksen hattuun tältä osin. Itse tosin uskon, että ensi kaudella näitä nousee vain 2 kappaletta ja nimet ovat Engberg ja Seppälä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä en taas määrittele onnistumista pelkästään vertailemalla pelaajamateriaalia edelliseen kauteen. Salmelainen on tehnyt useita muutoksia orgainsaatiossa mitkä auttaa oman pelaajatuotannon noston edustusjoukkueeseen joten pidän itse kyllä Salmelaisen starttia onnistuneena.

Ammattilaisurheilussa liian usein unohdetaan se, että vaikka se ei olekaan tavalliseen ihmiseen vertautuva työpaikka, niin se kuitenkin on työpaikka minne mennään ja missä joutuu olla.

Tuskin olen ainoa kuka on vaihtanut hommia todella huonon johtajuuden takia. Jos mikään ei vain toimi, niin silloin mennään muualle.

Näyttää erittäin paljon siltä, että Salmelainen on onnistunut tuomaan hyviä juttuja taloon ja duunareita ei aamulla vituta ilmestyä paikalle. Totta kai tulokset ratkaisee näissä hommissa lopulta, mutta vaikka joskus jonkun pelin häviäisikin, niin muuallakin voi olla onnistumisia.

Rakentamalla joukkueen valmiiksi ennen kauden alkua. Etenkin tärkeimpien pelipaikkojen osalta.

Ja se omatoiminen kesäharjoittelu. Ei kai nykyaikana kukaan terassilla niinkään istu koko kesää, mutta tuollakin varmaan voisi olla parannuskohteita miten olla iskussa jonnekin kummalliselle Puolan retkelle tai Italiaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka pelipaikat olisi lukittu niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että peli olisi valmista.
No ei toki. Ja juuri tämän todistaa todeksi IFK kaudesta kauteen. Positiivista toki, että viime kaudella se oli "melkein" valmista kauden lopussa, vaan kyllä siellä(kin) ehtii jonkin verran ottaa pataan ennen sitä.
Sitä taas en käsitä, että miksi juuri IFK:lla on AINA pakka levällään kun kauden alku on lähellä. Ja monesti vielä joulutauollakin odotellaan pelillistä ihmettä saapuvaksi. Onko sen todellakin pakko olla niin, vai voisiko mahdollisesti tehdä tässä(kin) jonknlaisen korjausliikkeen. Nythän vaan tuntuu että hullet lepattavat tuulessa, kun sieltä tulee juttua kuinka CHL kiinnostaa, vaan sitten kuitenkin mennään sinne taas opettelemaan pelaamista, joka tuntuu IFK-pellajilta aina kesän aikana unohtuvan mystisesti.

Onko siellä dementikkojen palloseuran poijaat höntsäämässä, vai mahdollisesti sen jääkiekon ammattilaiset paikalla on ainakin minulle arvoitus kaudesta kauteen, kun se useimmiten juurikin IFK:lla tosiaankin soljuu peliä uudelleen opetellessa.

Mä toki ihailen sun yltiöpositiivisuutta, ja jopa kadehdin sitä, sillä ihan varmastikin on helpompi hengittää kun meikäläisellä, mutta vaikka miten hommaa veivaisit, niin keskimääräiset argumentiti, joilla esityksiä ja tuhuja puolustat -suorastaan hulluuteen asti- ovat vain niin ontuvia, kun seuraa monen muun ns "kärkijoukkueen" touhuja.
Ja sitä ei muuksi muuta se höpö höpö tilasto, jolla FIK on kovin koskaan missään runkkarijoukkue, sillä vaikka se sadan vuoden otannalla siltlä näyttääkin, niin kyllähän kaudest akauteen IFK varsin keskinkertainen joukkue on ollut. Se ei muutu edes sillä että on ollut välierissä nyt useamman kerran, sillä jos asiat olisivat tehty hyvin, se olisi siellä finaalissa, ja sieltäkin tulisi useammin voittajan kuin häviäjänä.

Mutta ettei repee byysit, niin annetaan toki respectit mahdollisista muutoksista junnupolun suhteen. Oli ehkä jo korkea aikakin, että sillekin jotain tehtiin, ja sekin saa vielä vähemmän ymmärtämään sitä, että miksi keskikertaisuuden kruunaamaton kuningas -nybondas- vaikuttaa IFK:ssa enää yhtään milläämn tavalla.

Itse kuitenkin kuulun siihen kategoriaan, jonka mielestä joukkueessa ei ole tapahtunut juurikaan mitään parannusta viime kauteen nähden, ja selitykset niiden taustalla on ontuvia kunnes niille saadan aukottomasti faktaa niiden syistä, sillä nythän ne perustuvat mutuun ja muuhun diiba daabaan.

Toivotaan siis että muutkin kärkisijoista pelaavat joukkueet ovat heikentyneet viimekaudesta, joka todellakin antaisi tilaa tälle "jos jotakuinkin kaikki pelaajat kehittyvät uudelle levelille, niin me voitetaan kaikki" ajatukselle, joka ilmeisestikin on se kantava voima nyt. Ja juu, ihan kiva jos omista junnuista nousee tähtösiä. Viimeisestä pakkihankinnasta annan kyllä tunnustuksen niinikään, sillä on lähtökohtaisesti "stiga-ukko" maailmassa ehdottomasti kovan luokan hankinta. Tämä kuitenkin sillä varauksella, että kerrankin on tehty huolellista työtä tilanteen ja taustan suhteen, sillä kohtuu kova hankinta kyseessä, niin saa toki pettymyksiin tottuneen kannattajan kuvittelemaan pahinta.

Ja vaikka olenkin se negaspaska, joka saa sunkin veronkierron päähän katkeamaan, niin kyllä mulla ihan se sama Rakkaus taustalta löytyy, kuin sultakin ja huudan niin että tapetiti rullaantuu ja maalit varisee, jos IFK mestaruuden voittaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Finleyn palkka on aivan järkyttävä, mikäli tietoni pitävät paikkansa (yleensä ovat). Vaikka Joe pelaisi roolissaan aivan nappikauden, on aivan överihintainen. Tolla hinnalla pitäisi saada jo n. 30 pinnaa kaupan päälle. Tämä toki Nybondaksen epätoivoisuuden piikkiin, kun Törmäsen kaudella kaikki meni päin helvettiä ja kansa oli äkäistä.

Malisen palkasta osan maksaa HIFK ja kova kilpailija saa hänen osaamisensa erittäinkin sopuhintaan samalla, kun täällä peluutetaan harrastelijoita samalla pelipaikalla. Että voiko sitä nyt sitten Malisesta lähtöisin olevaksi sopimuksen purkamiseksi sanoa...
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Malisen palkasta osan maksaa HIFK ja kova kilpailija saa hänen osaamisensa erittäinkin sopuhintaan samalla, kun täällä peluutetaan harrastelijoita samalla pelipaikalla. Että voiko sitä nyt sitten Malisesta lähtöisin olevaksi sopimuksen purkamiseksi sanoa...
Tälläinen tieto on mennyt ihan ohi. Mistä löytyy vahvistus?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tälläinen tieto on mennyt ihan ohi. Mistä löytyy vahvistus?

Ei missään mediassa tietääkseni. Mutta ken elää, kuulee asioita. Voi uskoa tai olla uskomatta. Itse uskon, koska purkamisesta kerrottaessa ei sanottu, että ”... halu sopimuksen purkuun tuli pelaajalta, emmekä tietenkään halua olla esteenä...”. Nämä sanathan perinteisesti on sanottu, kun sopimus on purettu pelaajan omasta toiveesta. Joskus se, mitä ei sanota kertoo enemmän kuin se, mitä sanotaan. Omat tietoni eivät toki perustu vain tuohon seuran tiedotteeseen, vaan myös muuhun.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Finleyn palkka on aivan järkyttävä, mikäli tietoni pitävät paikkansa (yleensä ovat). Vaikka Joe pelaisi roolissaan aivan nappikauden, on aivan överihintainen. Tolla hinnalla pitäisi saada jo n. 30 pinnaa kaupan päälle. Tämä toki Nybondaksen epätoivoisuuden piikkiin, kun Törmäsen kaudella kaikki meni päin helvettiä ja kansa oli äkäistä.

Asialla on monta puolta - Törmäsen ensimmäisellä kaudella yllettiin puolivälieriin (tappio Tapparalle voitoin 4-2), toisella kaudella runkosarjavoiton jälkeen sijoitus oli toinen ja kolmannella kaudella sijoitus oli neljäs. Moni asia herätti kysymyksiä ja välillä joukkueella ja sen kannattajilla oli epämiellyttäviä hetkiä noiden kolmen kauden aikana mutta kansa tuskin oli kovin äkäistä esimerkiksi keväällä 2016.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Ei missään mediassa tietääkseni. Mutta ken elää, kuulee asioita. Voi uskoa tai olla uskomatta. Itse uskon, koska purkamisesta kerrottaessa ei sanottu, että ”... halu sopimuksen purkuun tuli pelaajalta, emmekä tietenkään halua olla esteenä...”. Nämä sanathan perinteisesti on sanottu, kun sopimus on purettu pelaajan omasta toiveesta. Joskus se, mitä ei sanota kertoo enemmän kuin se, mitä sanotaan. Omat tietoni eivät toki perustu vain tuohon seuran tiedotteeseen, vaan myös muuhun.
Eli kyseessä on tyylipuhdas palsta”tieto”. Eipä tästä sitten sen enempää.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Nyt kun useassa kirjoituksessa otettu kantaa siihen mitä muut kärkijoukkueet on tehneet niin tein hieman selvitystä.:

Kärpät
+Kristof
+Ohtamaa
+Pyörälä(37v)
+Heponiemi
+jasper Lindsten

- Bertrand
- Junttila
- Miika Koivisto
- Mäenalanen
- Ruohomaa

Tappara

+ Erkinjuntti
+ Bäckström
+ Malinen
+ Mäntylä

- Peltola
- Repo
- Haapala
- Lehtonen
- Mikkola

TPS:stä voi sanoa, että siellä on laitettu hattu kiertämään kun nyt viimeisenä lisäyksenä Jaakola. En oikein ymmärrä millä rahoille sen TPS hankki, mutta kai sitä vielä viimeisen kerran yritetään kiivetä perse edellä puuhun. Itse en kyllä näe, että nuo muut ovat mitenkään vahvistuneet kesän aikana ja aika näyttää onko sitä tehnyt TPS:ikään. AIka jälkeen Kallion ja Perrinin voi olla erilaista.





 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
TPS:stä voi sanoa, että siellä on laitettu hattu kiertämään kun nyt viimeisenä lisäyksenä Jaakola. En oikein ymmärrä millä rahoille sen TPS hankki, mutta kai sitä vielä viimeisen kerran yritetään kiivetä perse edellä puuhun. Itse en kyllä näe, että nuo muut ovat mitenkään vahvistuneet kesän aikana ja aika näyttää onko sitä tehnyt TPS:ikään. AIka jälkeen Kallion ja Perrinin voi olla erilaista.
Siellä ei yksi lisämilli tappiota taida tuntua miltään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asialla on monta puolta - Törmäsen ensimmäisellä kaudella yllettiin puolivälieriin (tappio Tapparalle voitoin 4-2), toisella kaudella runkosarjavoiton jälkeen sijoitus oli toinen ja kolmannella kaudella sijoitus oli neljäs. Moni asia herätti kysymyksiä ja välillä joukkueella ja sen kannattajilla oli epämiellyttäviä hetkiä noiden kolmen kauden aikana mutta kansa tuskin oli kovin äkäistä esimerkiksi keväällä 2016.

Tarkoitin toki Törmäsen viimeistä kautta, en koko Törmäsen aikakautta. Pahoitteluni epäselvyydestäni. Kun Finleyn 2v. jatko julkistettiin, peli ei todellakaan kulkenut eikä joukkueen sisälläkään oltu tyytyväisiä otteisiin peleissä, treeneistä puhumattakaan. Play off-tsettejä piti saada kaupaksi ja tähän saumaan Finleyn jatko iskettiinkin. Hän kun oli yksi harvoista pelaajista, jonka peliesityksiin oltiin tyytyväisiä. Hinta oli kallis, kirjaimellisesti. Pidän toki itsekin Finleystä, mutta liksan pitää olla suhteessa rooliin.

@archieG , voit pitää Malisen sopimuksen purkua ”palstahuhuna”, mutta voittajaa ainakaan toistaiseksi ei HIFK:ta tässä purussa saa tehtyä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siellä ei yksi lisämilli tappiota taida tuntua miltään.

TPS:n viime kauden joukkueesta eivät tällä kaudella jatka mm. Perrin, Tallinder eikä Kallio, jotka ihan varmasti olivat ihan kärkipäässä joukkueen palkoissa. Mutta Jaakolan myötä joukkueella on kyllä hyvä puolustus.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitin toki Törmäsen viimeistä kautta, en koko Törmäsen aikakautta. Pahoitteluni epäselvyydestäni. Kun Finleyn 2v. jatko julkistettiin, peli ei todellakaan kulkenut eikä joukkueen sisälläkään oltu tyytyväisiä otteisiin peleissä, treeneistä puhumattakaan. Play off-tsettejä piti saada kaupaksi ja tähän saumaan Finleyn jatko iskettiinkin. Hän kun oli yksi harvoista pelaajista, jonka peliesityksiin oltiin tyytyväisiä. Hinta oli kallis, kirjaimellisesti. Pidän toki itsekin Finleystä, mutta liksan pitää olla suhteessa rooliin.

Analyysisi asiasta on varmasti hyvin oikeansuuntainen - kevätkausi 2017 sisälsi jos jonkinlaista käännettä ja Finleyn jatkosopimus toimi oikeutetusti tunnelmankohottajana. Tuota aikaa vasten peilaten play off-vaiheen esitykset olivat kyllä mitä parhainta kompensaatiota faneille.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
@BOL En minä ole väittänyt Malisen sopparin purkua ”palstahuhuna. Minä sanoin että väitteesi siitä että HIFK maksaa osan Malisen palkasta on palsta”huhu”, koska väitteellesi ei ole mitään perää. Nyt jotain rajaa noihin hörhöilyihin, kiitos.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Vaikka pelipaikat olisi lukittu niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että peli olisi valmista.

Ei niin, enkä niin väittänyt. Vastasin kysymykseen "Miten CHL:ään voisi sen paremmin valmistautua kuin nyt?". Vastaus: Rakentamalla joukkueen valmiiksi ennen kauden alkua. Se (joukkueen valmis kokoonpano ajoissa) auttaisi myös tuohon mainitsemaasi seuraavaan askeleeseen, että myös peli olisi valmista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL En minä ole väittänyt Malisen sopparin purkua ”palstahuhuna. Minä sanoin että väitteesi siitä että HIFK maksaa osan Malisen palkasta on palsta”huhu”, koska väitteellesi ei ole mitään perää. Nyt jotain rajaa noihin hörhöilyihin, kiitos.

Sinun ei tarvitse minua uskoa, mutta sinä et oikeasti tiedä, onko asiassa perää vai ei. Entäpä, jos se onkin totta? Hyvät diili, vai mitä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös