Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 769 759
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Telia TV -sovelluksen asentaminen ja Liigapassin tilaaminen onnistuivat kätevästi. Katselin Pitsiturnausta muutamaan tunnin ajan AppleTV:n kautta. Kuvanlaatu haastattelutilanteissa ja muutoinkin pelin ulkopuolisissa tilanteissa oli erinomainen. Itse peliä seuratessa jouduin toteamaan, että kyllä ero kuvanlaadussa edelliskausiin, joita seurasin siis DNA:n kaapeli-TV: n kautta, on kovin suuri ja siis huonompaan suuntaan.

Olen koukussa liigakiekkoon ja tulen myös tällä ihan kelvollisella Telian virtyksellä pelit katsomaan. Harmittaa kuitenkin, ettei kaapelioikeuksia myyty eteenpäin ollenkaan. Uskoisimpa, että imagotappio ainakin Oulunseudulla on jonkinmoinen, kun isot massat joutuvat tyytymään DNA:n kaapeli-TV:n kautta saadusta loistavasta kuvanlaadusta tähän nykyiseen kehnompaan viritykseen. Olen siis siinä käsityksessä, että Oulu on aikalailla DNA:n kaapeliverkossa.
 
Viimeksi muokattu:

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Pitsiturnauksen pelien tallenteet
Valitettavasti tallenteiden osalta on tapahtunut jotakin ja osa näistä ei siis toimi. Tämä tilanne on meillä selvityksessä, että saadaanko tilanne vielä jälkeenpäin korjattua, mutta kerron tästä myös kun saadaan asiaan varmuus. Jatkossa tähänkin kiinnitetään huomiota, kun preseason etenee ja kausi lähestyy.

Niko / Telia

Telia!! Nostan tämän tähän vielä uudestaan, koska puhut vain, että tallenteet eivät näy, finaali näkyi osittain siis. Katselin telia-tv:n kirjastosta pitsin finaalia tps-pelicans, ihan ok lähetys muuten, mutta tallenne päättyy kohtaan, jossa on peliaikaa jäljellä 9.09. Jatkossa varmaan tarkistatte tallenteet, jotta asiakas näkee koko pelin myös jälkikäteen? Oma joukkue ei pelannut, ettei ihan kybällä harmittanut, mutta voin sanoa, että kun kauden aikana käy näin oman jengin pelissä, niin vitutuksen määrä on ääretön.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen siis siinä käsityksessä, että Oulu on aikalailla DNA:n kaapeliverkossa.
Käsitys on ihan oikean suuntainen sillä DNA oli pitkään Oulun ainoa kaapeli-TV:n tarjoaja. Silloinen Sonera nykyinen Telia kuitenkin alkoi 2010-luvulla kilpailemaan DNA:n kanssa Oulunseudulla valokuituyhteyden kautta. Tuossa YLE:n juttua aiheesta vuosien takaa: Kaapeli-TV-kilpailu kiihtyy Oulussa | Yle Uutiset | yle.fi

Tuoreempaa alueellista markkinaosuusvertailua en nyt tähän hätään löytänyt, mutta voisin kuvitella, että DNA on siis Oulussa edelleenkin se suurin kaapelioperaattori.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Onko näin että Telia TV:n pelejä ei saa siirrettyä Windowsin selaimella/sovelluksella katsottavaksi Chromecastille? Eräällä on Windows 10 ja CC, mutta ei älykännykkää.

kommentit tähän liittyen:

Kyllähän ainakin chrome-selaimessa tuo castaus-toiminta juurikin löytyy. En tiedä onko siinä koneelle ladattavassa sovelluksessa vastaavaa. Mutta selaimella pitäisi ainakik onnistua

Selaimesta löytyvä castaus on peilaus, mutta tarkotin natiivisti CC:n ja reitittimen välille.
 
Viimeksi muokattu:

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Onko näin että Telia TV:n pelejä ei saa siirrettyä Windowsin selaimella/sovelluksella katsottavaksi Chromecastille? Eräällä on Windows 10 ja CC, mutta ei älykännykkää.
Kyllähän ainakin chrome-selaimessa tuo castaus-toiminta juurikin löytyy. En tiedä onko siinä koneelle ladattavassa sovelluksessa vastaavaa. Mutta selaimella pitäisi ainakik onnistua
 

Wire

Jäsen
Pitsiturnausta koitin katsella Mac Mini + Chrome-selain + Telian 100/10 nettiyhteydellä ja kuvanlaatu oli ehkä maksimissaan 360p tasoa, vaikka mitään muuta netin käyttöä ei ollut kyseisellä hetkellä. Kuvanlaatu ei missään kohtaa paremmaksi muuttunut, huonommaksi kyllä hetkittäin. Käytännössä siis katselukelvotonta kuvanlaatua jääkiekkoa ajatellen. Telian boksin kautta kuvanlaatu 6/5, toimi kuten pitää. Sinällään uskoisin että suuri osa käyttäjistä käyttäisi nettiselainpohjaista striimausta jos se vaan kuntoon saadaan, eli kannattaa tähän panostaa.

Itsekin mäkkimiehenä olen antanut ymmärtää että Mac Minit kyykkää live streameissa. Mikä versio käytössä?

Tosiaan Netflix yms latauspalveluita ei voi verrata live streamiin.

@Goner Skoda cupin aikaan testasin IIHF:n streameja YT:ssä. Jäivät laadullisesti liiga peleistä.
 

Telia

Jäsen
Telia!! Nostan tämän tähän vielä uudestaan, koska puhut vain, että tallenteet eivät näy, finaali näkyi osittain siis. Katselin telia-tv:n kirjastosta pitsin finaalia tps-pelicans, ihan ok lähetys muuten, mutta tallenne päättyy kohtaan, jossa on peliaikaa jäljellä 9.09. Jatkossa varmaan tarkistatte tallenteet, jotta asiakas näkee koko pelin myös jälkikäteen? Oma joukkue ei pelannut, ettei ihan kybällä harmittanut, mutta voin sanoa, että kun kauden aikana käy näin oman jengin pelissä, niin vitutuksen määrä on ääretön.

Ehdottomasti homma laitetaan kuntoon. Meillä toimii jo monilla maksukanavilla vastaavalla tavalla ohjelmakirjasto, jolloin lähetykset jää talteen myöhemmin katsottavaksi. Esimerkiksi cmore kanavalla ohjelmakirjastoon tallentuu Formula kisat jne ja nämä toiminut todella hienosti. Nyt kyseessä on aivan uusi kanava, josta päästiin tekemään ensimmäiset lähetykset vasta perjantaina ja jotakin näiden tallenteiden suhteen on tapahtunut. Tilanne on meidän tekniikan puolella selvityksessä.

Niko / Telia
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toivottavasti Telia TV:n kanssa olisi mahdollista aloittaa pelin katsominen alusta ennen kuin ottelutallenne on kirjastossa mutta lähetys jo päättynyt. Ruudun kanssahan homma oli muistaakseni toteutettu siten, että lähetystä ikään kuin jatkettiin muutama tunti pelin päättymisen jälkeen, jolloin oli helppo avata lähetys kuten pelin aikana ja kelata yksinkertaisesti lähetyksen alkuun. Toki Ruudussakin oli omat ongelmansa mahdollisten lopputuloksen spoilaamisten suhteen jne.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Toivottavasti Telia TV:n kanssa olisi mahdollista aloittaa pelin katsominen alusta ennen kuin ottelutallenne on kirjastossa mutta lähetys jo päättynyt. Ruudun kanssahan homma oli muistaakseni toteutettu siten, että lähetystä ikään kuin jatkettiin muutama tunti pelin päättymisen jälkeen, jolloin oli helppo avata lähetys kuten pelin aikana ja kelata yksinkertaisesti lähetyksen alkuun. Toki Ruudussakin oli omat ongelmansa mahdollisten lopputuloksen spoilaamisten suhteen jne.

Mun mielestä tämä toimii jo, eli lähetyksen pystyy aloittamaan alusta, vaikka ohjelma olisi jo päättynyt muttei löydy vielä kirjastosta. En ihan satavarmaksi sano, mutta sanotaan 99% varmaa. @Telia voinee vahvistaa. Jotain huonoa tuossa systeemissä oli näiden urheilulähetysten osalta, muistaakseni niin että et voi kelata lainkaan lähetystä, jollet katso sitä ohjelmakirjaston kautta tallenteena. Tuosta kehitysehdotusta Telian suuntaan, koska itselläni on monesti sellainen tilanne että tulen töistä kun eka erä pelistä on pelattu. Silloin voi alkaa katsomaan lähetystä alusta, mutta erätaukoja ei voi kelata. Ainakin muistelisin näin olleen kun mulla oli ruudun paketit viime vuonna telia tv:n kautta.

Yksi juttu, mikä telia tv:ssä on ylivoimaista muihin kotimaisiin urheilulähetyksiä tarjoaviin tahoihin: et voi mitenkään vahingossa spoilaantua ottelun tuloksesta. Mä olen onnistunut spoilaantumaan niin Yle Areenan, Katsomon kuin Ruudunkin osalta suht helpostikin.

Olen ollut noilta osin tyytyväinen telia tv:seen jo vuosien ajan, koska mulla on todella usein tilanne että livenä en pääse katsomaan urheilua, oli sitten formulat tai lätkä kyseessä. Ja toi on oikeastaan suurin syy, miksen edes lähde kokeilemaan esim formuloiden katsomista suoraan c moren kautta, vaan tilaan paketin aina telia tv:seen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun mielestä tämä toimii jo, eli lähetyksen pystyy aloittamaan alusta, vaikka ohjelma olisi jo päättynyt muttei löydy vielä kirjastosta. En ihan satavarmaksi sano, mutta sanotaan 99% varmaa.
Nappihan tuohon on jo käyttöliittymässä olemassa, mutta ainakin itse kun Telia TV -sovelluksen (Windows 10) kautta tuota Pitsiturnauksen aikaan kokeilin niin silmille hyppäsi sama virheilmoitus kuin suuren osan kirjaston otteluista kohdalla eli "Toisto epäonnistui, yritä uudelleen." Sen sijaan livenäkymään hyppääminen toimi, mutta kuten sanoitkin ja kuten Teliakin on jo tiedostanut niin kelaaminen ei toiminut livelähetyksissä vaan ainoastaan kirjaston kautta toistetuissa videoissa (niiden otteluiden kohdalla, jotka siis sitä kautta suostuvat näkymään).
 

Telia

Jäsen
Mun mielestä tämä toimii jo, eli lähetyksen pystyy aloittamaan alusta, vaikka ohjelma olisi jo päättynyt muttei löydy vielä kirjastosta. En ihan satavarmaksi sano, mutta sanotaan 99% varmaa. @Telia voinee vahvistaa. Jotain huonoa tuossa systeemissä oli näiden urheilulähetysten osalta, muistaakseni niin että et voi kelata lainkaan lähetystä, jollet katso sitä ohjelmakirjaston kautta tallenteena. Tuosta kehitysehdotusta Telian suuntaan, koska itselläni on monesti sellainen tilanne että tulen töistä kun eka erä pelistä on pelattu. Silloin voi alkaa katsomaan lähetystä alusta, mutta erätaukoja ei voi kelata. Ainakin muistelisin näin olleen kun mulla oli ruudun paketit viime vuonna telia tv:n kautta.

Yksi juttu, mikä telia tv:ssä on ylivoimaista muihin kotimaisiin urheilulähetyksiä tarjoaviin tahoihin: et voi mitenkään vahingossa spoilaantua ottelun tuloksesta. Mä olen onnistunut spoilaantumaan niin Yle Areenan, Katsomon kuin Ruudunkin osalta suht helpostikin.

Olen ollut noilta osin tyytyväinen telia tv:seen jo vuosien ajan, koska mulla on todella usein tilanne että livenä en pääse katsomaan urheilua, oli sitten formulat tai lätkä kyseessä. Ja toi on oikeastaan suurin syy, miksen edes lähde kokeilemaan esim formuloiden katsomista suoraan c moren kautta, vaan tilaan paketin aina telia tv:seen.

Kiitokset @Janezky84 palautteesta!
Kuten @aurora borealis tuossa kommentoikin, niin Pitsiturnauksen aikaan tässä oli ongelmaa. Käytännössä tallenteet ja ottelun katsominen alusta liittyy teknisesti toisiinsa ja jostain syystä näissä oli/on nyt ongelmaa. Tätä tilannetta selvitetään tällä hetkellä meidän teknisen puolen kanssa.

Täälläkin ketjussa jo heti alkuun toivottiin paljon sellaista ominaisuutta, että ottelun katsomisen voisi aloittaa alusta, vaikka peli olisi jo käynnissä. Tällainen toiminne Telia TV -sovelluksesta ja digiboksista tosiaan löytyy jo kanavaa valitessa, jolloin valikko tarjoaa "Käynnistä" tai "Aloita alusta" -nappulat. Kelaaminen onnistuu myös, jolloin erätauot voi helposti kelata ohi ja näin ottaa livetilannetta kiinni.

Niko / Telia
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
@Telia täällä on ihmiset ykskantaan tyrmännyt pelikello-grafiikat. Kuunteletteko tässäkin asiassa meitä? :) Vielä kerkeisi graafikko vääntää uutta pohjaa ennen kauden alkua.
 

Liukumessias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsekin mäkkimiehenä olen antanut ymmärtää että Mac Minit kyykkää live streameissa. Mikä versio käytössä?

Tosiaan Netflix yms latauspalveluita ei voi verrata live streamiin.

@Goner Skoda cupin aikaan testasin IIHF:n streameja YT:ssä. Jäivät laadullisesti liiga peleistä.

2012 loppuvuoden malli, 2,5 GHz ja Core i5 prossu. Hyvin tuolla muinoin UrhoTV:t ja viime vuosina Ruudun striimit on pyörinyt, joten vaikea kuvitella että kone nyt yhtäkkiä pullonkaulana tuossa olisi. Eikä kyllä muutenkaan livestreamien kanssa ole ongelmia ollut oikeastaan koskaan. Tätä ketjua turnauksen aikana lueskelin ja vaikutelma syntyi että muillakin nettiselaimen kautta kuvanlaadussa oli kovastikin ongelmia. Mutta toivottavasti tulee kuntoon ennen kauden alkua, paljon tulee reissussa noita pelejä katsottua läppäriltä, eipä sitä aina kotisohvalla ole Telian boxin ääressä...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kävinpä poistamassa nyt tuon Chromecast-palikan. Tarkoitus oli testata Windows 10 appin kautta sitä, mutta en onnistunut castaamaan kuvaa tuota kautta. Ei ilmeisesti onnistu ollenkaan, vai? Kummallista...
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
@Telia täällä on ihmiset ykskantaan tyrmännyt pelikello-grafiikat. Kuunteletteko tässäkin asiassa meitä? :) Vielä kerkeisi graafikko vääntää uutta pohjaa ennen kauden alkua.

En jaksa kaivaa niitä viestejä, joissa kritisoidaan grafiikoita.

Mikä helvetti nyt niissä on vikana? Selkee fontti ja tarpeeks isolla, että näkyy pienemmästäkin televisiosta?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä helvetti nyt niissä on vikana? Selkee fontti ja tarpeeks isolla, että näkyy pienemmästäkin televisiosta?
Itse ainakin koin ne liian isoiksi ja silmiin pistäviksi. En ole oikeastaan koskaan törmännyt sellaiseen pelikello-grafiikkaan, joka ei olisi pienemmältäkin ruudulta riittävän hyvin nähtävissä.
 

Taklaustyyny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Telia TV -sovelluksen asentaminen ja Liigapassin tilaaminen onnistuivat kätevästi. Katselin Pitsiturnausta muutamaan tunnin ajan AppleTV:n kautta. Kuvanlaatu haastattelutilanteissa ja muutoinkin pelin ulkopuolisissa tilanteissa oli erinomainen. Itse peliä seuratessa jouduin toteamaan, että kyllä ero kuvanlaadussa edelliskausiin, joita seurasin siis DNA:n kaapeli-TV: n kautta, on kovin suuri ja siis huonompaan suuntaan.

Olen koukussa liigakiekkoon ja tulen myös tällä ihan kelvollisella Telian virtyksellä pelit katsomaan. Harmittaa kuitenkin, ettei kaapelioikeuksia myyty eteenpäin ollenkaan. Uskoisimpa, että imagotappio ainakin Oulunseudulla on jonkinmoinen, kun isot massat joutuvat tyytymään DNA:n kaapeli-TV:n kautta saadusta loistavasta kuvanlaadusta tähän nykyiseen kehnompaan viritykseen. Olen siis siinä käsityksessä, että Oulu on aikalailla DNA:n kaapeliverkossa.

Samat havainnot tuli myös allekirjoittaneelta, ihan vastaavassa tilanteessa ollaan @McTorso :n kanssa. Raumalta tulee myös imagotappiota, joka on kokonaan DNA:n kaapeliverkossa.
 

Rima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Omasta mielestäni pelikellografiikka oli liian suuri informaatioon nähden, ei oikein sopinut ne isot pallot logojen taakse.Kaikki mitä siinä grafiikassa näytetään tulisi olla informatiivista eikä niiinkään koristelua, kuten tuollaiset isot taustat, itse peliähän siinä seurataan. Itse pidän sellaisesta NHL tyylisistä jossai paljon vaihtuvaa informaatiota pienessä tilassa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestäni pelikellografiikka oli liian suuri informaatioon nähden, ei oikein sopinut ne isot pallot logojen taakse.Kaikki mitä siinä grafiikassa näytetään tulisi olla informatiivista eikä niiinkään koristelua, kuten tuollaiset isot taustat, itse peliähän siinä seurataan. Itse pidän sellaisesta NHL tyylisistä jossai paljon vaihtuvaa informaatiota pienessä tilassa.
Juuri näin. NHL:n puolelta kannattaisi ottaa mallia tässä(kin) asiassa. Mitään turhia koristeita ei tarvita kuvaa peittämään, mutta informatiivista grafiikkaa saa olla järkevästi sijoiteltuna.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Juuri näin. NHL:n puolelta kannattaisi ottaa mallia tässä(kin) asiassa. Mitään turhia koristeita ei tarvita kuvaa peittämään, mutta informatiivista grafiikkaa saa olla järkevästi sijoiteltuna.

Joo, minäkään en ymmärrä miksi pyörää pitää yrittää keksiä uudestaan, kun valmiita toimivia malleja on tarjolla.

edit. Tuohon kannattaisi ehdottomasti palkata joku ammattilainen asialle. Hieno yleisilme ja grafiikka tekevät tuotteesta takuulla halutumman ja se maksaa äkkiä itsensä takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Onkos siitä tullut mitään lisätietoa, että saisiko lähetyksen pelkillä halliäänillä, eli ilman selostuksia.

Tuolla ensimmäisissä viesteissä ei tainnut olla tästä mainintaa.

Että silleen...
 

lebak

Jäsen
Nettiselaimen kautta haasteita huomanneilta pyytäisin hieman apua, jotta saadaan viestiä meidän kehityspuolelle ja pääsevät paremmin tutkimaan asiaa. Mikäli sinulla siis pätki, hyytyi tai oli jotakin kuvanlaadullista ongelmaa nettiselaimen kautta katsottaessa, niin pyytäisin laittamaan mahdollisimman tarkat tiedot laitteistosta meille, niin päästään asiaan kiinni. Näitä voisi välittää tähän ketjuun tai yksityisviestillä täällä Jatkoajassa. Tietoina kaivattaisiin, millainen nettiyhteys on käytössä ja mahdollisimman tarkat tiedot omasta laitteesta, eli minkä merkkinen ja tehoinen kone on kyseessä. Mitä tarkemmat speksit koneesta, niin sen parempi. Kiitokset jo etukäteen kaikille, jotka toimittavat tietoja!

Tuli muiden toimien ohella avattua pelit koneen toiseen näyttöön työpaikalla. Haastattelut yms. laadullisesti hyvätasoisia. Liikkuva kuva ei päässyt samoille tarkkuusasteille ja sulavuuskaan ei vastannut esim. Viaplayn yms. vastaavia. Nykimistä huomasi eniten, kun lähetys ei ollut 'koko ruutu -tilassa'. Tämä johtunee skaalauksista?

Lenovo Thinkpad
i5 -6200U, 8gt, win10 64x.
Nettiyhteytenä jotain 50mb-valokuidun välillä (johdolla) ja käytössä Chrome vaaditulla pluginilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös