Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 160 300
  • 1 345

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Helvetti mä myöhästyin. Älä poika lähre sinne! Sä voit vain hävitä kun tää sopulilauma tulee ja jyrää sut olkiukoillaan ja huutelullaan. Et voi tätä voittaa, on vain yksi oikea mielipide ja se on heidän. Mikään "emme ota kantaa, kun ei liity meidän toimintaan, missä toimimme perustuslain takaaman tasa-arvon mukaan". Ei näille kelpaa. On vain yksi kanta ja se on heidän ja sen joko hyväksyt tai sut jyrätään.
Ei helvetti sentäs, kaveri tulee tänne haukkumaan olkiukkojen väsäämisestä ja samaan syssyyn vetelee ite ihan olan takaa, että oljet vaan pöllyää. Hauskin viesti ehkä ikuna.

Väärin homorummutettu.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Pride ja muu "sateenkaaren tuputtaminen" taitaa vituttaa juuri niitä, jotka jotenkin suoraan tai alitajuisesti pelkäävät sitä, että se perustuslain takaama tasa-arvo toteutuisi joskus myös ihan käytännössä tai niitä, joilla on jotakin perustuslain takaamaa tasa-arvoa vastaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pride ja muu "sateenkaaren tuputtaminen" taitaa vituttaa juuri niitä, jotka jotenkin suoraan tai alitajuisesti pelkäävät sitä, että se perustuslain takaama tasa-arvo toteutuisi joskus myös ihan käytännössä tai niitä, joilla on jotakin perustuslain takaamaa tasa-arvoa vastaan.

Minun tulkintani ja näkemykseni mukaan asia ahdistaa myös niitä, joiden arjessa kyseinen tapahtuma ei näy mitenkään. Minulle soittaa melkein joka viikko joku puhelinmyyjä kaupaten ties mitä paskatuotteita, lehtiä ja sähkösopimuksia, mutta en ole kuullut, että Seta ry:stä soitetaan tuputtamispuheluita. Jos taas yhteiskunnallinen keskustelu (esim. avioliittolaki), yleinen arvokeskustelu (Pori Jazzin tapaus) ja yleiseurooppalainen katujuhlakulttuuri (pridet) koetaan tuputtamiseksi, niin taitaa vanne puristaa hieman liian kovaa. Vähän niin kuin sillä mummolla, joka soitti Kansanradioon närkästyneenä siitä, kun televisiomainokset ovat täynnä kuukautissuojia, emätinvoiteita ja seksileluja.

Kysyvätkö urheiluseurat ihmisten seksuaalistasuuntautimista näiden liittyessä mukaan?

Toivottavasti ei, sillä se on ihmistä loukkaavaa ja lakia rikkovaa. Kysymys on kuitenkin yleisesti hyväksytyksi tulemisen kokemisesta. Se, että sinun joukkueessa seksuaalivähemmistöön kuuluva oli yhtä tärkeä kuin muut, ei tarkoita, että kaikilla olisi yhtä helppoa. Ehkä joku on jättänyt tulematta joukkueeseesi, koska ei tunne oman identiteettinsä kelpaavan. Kun urheiluseurat ovat mukana pridessä, viestittää se tällaiselle nuorelle, ettei seksuaali-identiteetti ole ongelma.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Tälläkin palstalla on jo vuosia sitten kyselty, miksi näitä Pride-tapahtumia edelleen tarvitaan. Juho Tolppola seuraajineen antaa vastauksen.

Hyvää Pride-viikkoa kaikille! Itse en marssille pääse, mutta osallistun oululaiseen prideen Töölössä lauantai-iltapäivästä. Toivottavasti en saa IFK:n miehiltä turpaani.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mutta joitain ehkä lohduttanee se tieto, että ilmatieteilijöiden mukaan lauantaina tulee vettä kuin Esterin, tai Ernestin perseestä ja homopropagandaa levittävät ahdistelijahinturat kastuvat värikkäissä asuissaan sillee suht komeasti. :)
Näköjään Jumala ei vihaakkaan homoja koska sääennuste lupaa Helsinkiin seitsemäätoista astetta ja puolipilvistä lauantaiksi.

En ole mielenosoituksissa ollut, mutta näin maalikkona kuulostaisi aika optimilta keliltä jos pitää tunteja kävellä ja jotain plakaatteja heiluttaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei helvetti sentäs, kaveri tulee tänne haukkumaan olkiukkojen väsäämisestä ja samaan syssyyn vetelee ite ihan olan takaa, että oljet vaan pöllyää. Hauskin viesti ehkä ikuna.

Väärin homorummutettu.
Missäs minä puhuin homoista? Tuo kirjoittaja ihan aiheellisesti tuota sanoi, että tälläisillä on paha tapa kääntyä itseään vastaan. Lisäksi ihan asiallisesti kirjoitti että urheiluseurat ja yritykset voivat aivan järjellisesti jättäytyä tälläisestä politikoinnista syrjään. Ja johan oli taas palstan väärinymmärtäjät kimpussa ja väärinymmärtämässä, sitten saa taas selittää usean viestin verran kun on muka väärin kirjoittanut, kun tahallaan halutaan ymmärtää väärin. Aivan normaalia näille ketjuille.

Se nyt vain on niin että kun mikään ei osalle porukasta riitä. Se on jääkiekkopalstalla aika huvittavaa kun jääkiekkokin on jaettu sukupuolien mukaan ja sitten nämä priden porukat ajaa taas sukupuolettomuutta, mene siinä sitten jääkiekkojoukkueena ottamaan osaa, kun sodit sitä jääkiekon lainalaisuutta kahdesta sukupuolesta vastaan. Siinä pitäisi olla jo ihan riittävä esimerkki siitä että ihan kaikkeen ei vain kannata lähteä mukaan. Valitettavasti maailma ei ole aina reilu, vaikka kaikki pyrkimykset ja järjelliset toimet pitäisikin asioiden oikomiseksi tehdä. On valitettavasti olemassa se iso massa ja sitten on se pieni joukko niitä väliinputoajia. Fakta nyt vain on että kukaan teistä ei osaa kertoa missä sen rajan pitäisi olla, kun edes nuo ryhmittymät ei itse sitä tiedä, vaan vääntävät samoista asioista keskenään, että mihin se raja vedetään. Milloin sen pienen vähemmistön oikeudet, ajaa yli suuren massan oikeuksista? Pitäisikö vaikka jääkiekko lopettaa kokonaan, että jokainen sukupuolettomaksi itsensä tunteva ei loukkaannu, kun ei saakkaan pelata siellä tai täällä, vai pitääkö meidän alkaa sortamaan naisia/tyttöjä ja antaa miesten/poikien pelata heidän kanssaan, vain koska joku tuntee olevansa jotain? Kyseessä on äärimmäinen esimerkki, mutta valitettavasti totta.

Meillä on jo maassa laki mikä takaa tasa-arvon kaikille, kaikessa missä se on mahdollista. Eteenpäin on menty jo älyttömästi vammaisten, homojen, väärää sukupuolta olevien yms. kohdalla. Mikäli tätä lakia rikkoo, niin sille on olemassa sanktiot, kuten kaikelle muullekkin lain rikkomiselle. Onko ihan kaikki tehty sen eteen että laki kohtelisi kaikkia saman arvoisesti, en tiedä, kun sitä viimeksi tässä ketjussa kysyin niin oli aika hiljaista. Kyllä silti jokaisen pitää voida ymmärtää ettei jokin taho halua tähän poliittiseen masinointiin lähteä mukaan ja sitä pitäisi voida kunnioittaa. Varsinkin siksi että elämässä nyt ei vain kaikki ole reilua ja urheilu on hyvä esimerkki tästä asiasta. Joko urheilu pitää tämän äärimmäisen pienen prosentin osuuksien takia myllätä uusiksi, tai sitten meidän pitää voida hyväksyä että aina joku pieni osa kärsii suuren ryhmän takia.

Nyt tulen, jälleen, kimppuunhyökätyksi, mutta ei haittaa. Niin kauan kuin ei ole niitä vastauksia antaa, niin, niin kauan voin myös jatkaa päpättämistä. Minulle on edelleen se ja sama mitä kukakin puuhailee omassa makuukammarissaan, tai miten hänen aivonsa on muotoutuneet kuvaamaan hänen minäkuvaa. Ei ole minulta pois, mutta tämä tuputtaminen ja poliittisten asioiden muka yhteisenä juttuna ajaminen ottaa silti pattiin, kuten ottaa feminismin väittäminen tasa-arvoksikin. Pride on poliittinen pelleily ja minusta on täysin käsittämätöntä että valtio on ollut siinä osallisena ja minusta on täysin ymmärrettävää että on tahoja jotka haluaa jättäytyä tämän kaiken keskustelun ulkopuolelle. Siihen pitäisi heillä olla täysi oikeus, ilman mitään leimaamista ja tuomitsemista. Lisäksi näistä asioista ja niiden tuomista ongelmista pitäisi voida keskustella, ilman että heti tullaan leimaamaan joksikin joka ei muka tiedä, koe, osaa tuntea tai on vain kusipäämulkkurasistinatsi.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Onko nuo marssijat tehneet jotain pahaa noissa tapahtumissa joskus vai mistä tämä närkästys?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Puhuin yksityisen ihmisen omasta mielipiteestä. Enkä suoraan väittänyt, etteikö firmat saisi ottaa kantaa, vaan pohdin onko se järkevää, kun siitä syntyy puolesta - vastaan -asetelma.
Mikä ihmeen puolesta - vastaan -asetelma syntyy, jos yritykset osallistuvat prideen? Keitä/mitä vastaan ne ovat?
 
Mikä ihmeen puolesta - vastaan -asetelma syntyy, jos yritykset osallistuvat prideen? Keitä/mitä vastaan ne ovat?

Mietin ihan samaa. Ovatko yritykset jotain vastaan, jos ovat naisten, lasten tai vammaisten oikeuksien puolella? Joskus elämä tuntuu olevan joillekin vaikeaa. Jos se, että joku yritys muuttaa logonsa viikoksi sateenkaaren väreihin tai myy lippunsa sateenkaaren väreissä aiheuttaa itselle närää, niin kannattaa ehkä miettiä, että mikä omassa päässä on vialla sen sijaan, että miettii, mikä niissä yrityksissä on vialla.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt tulen, jälleen, kimppuunhyökätyksi, mutta ei haittaa. Niin kauan kuin ei ole niitä vastauksia antaa, niin, niin kauan voin myös jatkaa päpättämistä. Minulle on edelleen se ja sama mitä kukakin puuhailee omassa makuukammarissaan, tai miten hänen aivonsa on muotoutuneet kuvaamaan hänen minäkuvaa. Ei ole minulta pois, mutta tämä tuputtaminen ja poliittisten asioiden muka yhteisenä juttuna ajaminen ottaa silti pattiin, kuten ottaa feminismin väittäminen tasa-arvoksikin. Pride on poliittinen pelleily ja minusta on täysin käsittämätöntä että valtio on ollut siinä osallisena ja minusta on täysin ymmärrettävää että on tahoja jotka haluaa jättäytyä tämän kaiken keskustelun ulkopuolelle. Siihen pitäisi heillä olla täysi oikeus, ilman mitään leimaamista ja tuomitsemista. Lisäksi näistä asioista ja niiden tuomista ongelmista pitäisi voida keskustella, ilman että heti tullaan leimaamaan joksikin joka ei muka tiedä, koe, osaa tuntea tai on vain kusipäämulkkurasistinatsi.

Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan. Jaan samat ajatukset. Ei osalle porukasta mun alkuperäinen pointti tosiaan mennyt perille, vaan piti tahallaan väärin ymmärtää ja alkaa leimaamaan ahdasmieliseksi homofoobikoksi.


Mietin ihan samaa. Ovatko yritykset jotain vastaan, jos ovat naisten, lasten tai vammaisten oikeuksien puolella? Joskus elämä tuntuu olevan joillekin vaikeaa. Jos se, että joku yritys muuttaa logonsa viikoksi sateenkaaren väreihin tai myy lippunsa sateenkaaren väreissä aiheuttaa itselle närää, niin kannattaa ehkä miettiä, että mikä omassa päässä on vialla sen sijaan, että miettii, mikä niissä yrityksissä on vialla.

Pitääkö rautalangasta vääntää, jos ei älli riitä ymmärtämään mun pointtia? Esimerkiksi jos jokin urheiluseura päättäisi ruveta kannattamaan julkisesti kommunismia, niin sillä olisi seuran fanien keskuudessa "puolesta-vastaan -astelema". En tarkoittanut että firma/seura olisi ketään vastaan, vaan heidän asiakkaat/fanit ovat.

En nyt väitä, että kukaan alkaisi kannattamaan kommunismia vaan otin esimerkin, jonka sinäkin voisit ymmärtää. Sama esimerkki pätee mihinkä tahansa muuhun poliittiseen asiaan, joka ei liity urheiluun mitenkään.

Elämä vaikeaa minullako? Ei ole. Ehkä osalle porukasta on, kun piti vetää herneet nenään mun kirjoituksesta. Mullakin on eri asioissa omat mielipiteet, enkä revi pelihousujani, jos joku on niistä eri mieltä, kuten osa porukka täällä tekee.

I'm done.
 
Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan. Jaan samat ajatukset. Ei osalle porukasta mun alkuperäinen pointti tosiaan mennyt perille, vaan piti tahallaan väärin ymmärtää ja alkaa leimaamaan ahdasmieliseksi homofoobikoksi.




Pitääkö rautalangasta vääntää, jos ei älli riitä ymmärtämään mun pointtia? Esimerkiksi jos jokin urheiluseura päättäisi ruveta kannattamaan julkisesti kommunismia, niin sillä olisi seuran fanien keskuudessa "puolesta-vastaan -astelema". En tarkoittanut että firma/seura olisi ketään vastaan, vaan heidän asiakkaat/fanit ovat.

En nyt väitä, että kukaan alkaisi kannattamaan kommunismia vaan otin esimerkin, jonka sinäkin voisit ymmärtää. Sama esimerkki pätee mihinkä tahansa muuhun poliittiseen asiaan, joka ei liity urheiluun mitenkään.

Elämä vaikeaa minullako? Ei ole. Ehkä osalle porukasta on, kun piti vetää herneet nenään mun kirjoituksesta. Mullakin on eri asioissa omat mielipiteet, enkä revi pelihousujani, jos joku on niistä eri mieltä, kuten osa porukka täällä tekee.

I'm done.

Vertaat kommunismia ihmisoikeuksiin? Keksi mulle esimerkki ihmisoikeuksista, niin sitten voin ehkä ymmärtää sua.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vertaat kommunismia ihmisoikeuksiin? Keksi mulle esimerkki ihmisoikeuksista, niin sitten voin ehkä ymmärtää sua.

Mitä helvettiä selität? Sanoin, että se oli esimerkki eikä vertaus. Etkö tajunnut pointtia, kun kiinnitit huomiosi pelkästään aihealueeseen? Älä edes yritä ymmärtää mua, jos ei noin yksinkertainen pointti mennyt perille.
 
Mitä helvettiä selität? Sanoin, että se oli esimerkki eikä vertaus. Etkö tajunnut pointtia, kun kiinnitit huomiosi pelkästään aihealueeseen? Älä edes yritä ymmärtää mua, jos ei noin yksinkertainen pointti mennyt perille.

Totta helvetissä se oli vertaus. Mainitsit, että jos urheiluseura rupeaisi kannattamaan julkisesti kommunismia, niin osa olisi vastaan ja osa puolesta. Joo, osa voi olla Pridea tai homojen oikeuksia vastaan, mutta urheiluseuralta ihmisoikeuksien kannattaminen on hieman eri asia verrattuna siihen poliittiseen kannanottoon. Ihmisoikeuksien kohdalla oikeastaan jo se, ettei kannata ihmisoikeuksia on kannanotto. Se on vähän sama kuin urheiluseura päättäisi ilmaista kannatuksensa rehellisyydelle ja laeille. Onneksi tässä ei mene kuin joitain vuosikymmeniä (jos ihmiskuntaa vielä on), kun pidetään käsittämättömänä, että joku on oikeasti vastustanut urheiluseurojen kannatusta tällaiselle.
 

Undrafted

Jäsen
Vertaat kommunismia ihmisoikeuksiin? Keksi mulle esimerkki ihmisoikeuksista, niin sitten voin ehkä ymmärtää sua.
Miltä osin Suomessa ei ihmisoikeudet toteudu seksuaalivähemmistöjen osalta? Oma mutu on, että homot ja lesbot ovat Suomessa tasa-arvoisessa roolissa heteroiden kanssa. Toki syrjintää tapahtuu, mutta sitä tulee tapahtumaan aina erinäisin syin koska kaikki ei vain tykkää kaikista ja suosii sen vuoksi jotakuta. Oli sitten kyse iästä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, harrastuksista, pituudesta, painosta, uskonnosta, tai jostain muusta seikasta.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kummasta muuten mahtaa olla enemmän haittaa joukkuehengelle: homoseksuaalisuudella vai ahdasmielisyydellä?

Tämä on erinomainen kysymys ja osuu aikalailla ytimeen siitä, miksi seksuaalivähemmistöjen asiaa on hyvä ajaa edelleen näkyvästi. Kyllä se vaan valitettavasti vähän niin tuntuu olevan, että ainakin heteromiesten porukoissa homot ovat sellainen yleinen naureskelunaihe vuodesta toiseen. Kokemukseni mukaan tämä koskee niin nuorten urheilujoukkueita, miesvaltaisia työpaikkoja, kaveriporukoiden suljettuja keskusteluryhmiä ym...

Enpä olisi halunnut olla homoseksuaalinen nuori porilaisissa urheilujoukkueissa vuosituhannen vaihteessa. Kyllä se ilmapiiri sellainen oli, että kaikenlainen erilaisuus, joka voitiin tulkita heikkoudeksi, oli helposti tuomittavissa. Eipä ollut joukkuehenkikään aina niin hyvä ollenkaan. Toivottavasti asiat ovat sen osalta menneet eteenpäin, että nykyään nuorten joukkueurheilussa homoseksuaalit ja muuten ns. normaalista poikkeavat nuoret voivat omana itsenään harrastaa ja sitä kautta kasvaa ehjiksi aikuisiksi.

Että sikäli kyllä vahvasti seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asian ajamisen kannalla, suhtaudun Prideen pääosin positiivisesti. Sitä sen sijaan en voi ymmärtää, miksi juuri nämä näkyvimmät tahot, jotka eri vähemmistöjen asialla ovat, tuntuvat suhtautuvan niin kritiikittömästi islamiin. Mutta se ei ole pääasia Pridessa tokikaan millään lailla, ehdottomasti itse pääasian kannalla.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Miltä osin Suomessa ei ihmisoikeudet toteudu seksuaalivähemmistöjen osalta?


Translaki, joka vaatii sukupuolenvaihtajan sterilointia


Oma mutu on, että homot ja lesbot ovat Suomessa tasa-arvoisessa roolissa heteroiden kanssa.


Eli todellakin mutu... jos he itse eivät kokisi syrjintää ja epätasa-arvoa, luuletko että olisi tämmöisiä marsseja? Yrittihän joku järkätä heteromarssiakin, ketään ei tullut, koska kukaan hetero ei tuntenut itseään syrjityksi.


koska minä en huomaa syrjintää = sitä ei ole… välittämättä siitä, miten nää ihmiset itse asian kokee. jep jep


Toki syrjintää tapahtuu, mutta sitä tulee tapahtumaan aina erinäisin syin koska kaikki ei vain tykkää kaikista ja suosii sen vuoksi jotakuta. Oli sitten kyse iästä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, harrastuksista, pituudesta, painosta, uskonnosta, tai jostain muusta seikasta.


Ja tämä tilanne on vaan hyväksyttävä, eikä muutosta siihen saisi ajaa? Maailma on valmis?
 
Miltä osin Suomessa ei ihmisoikeudet toteudu seksuaalivähemmistöjen osalta? Oma mutu on, että homot ja lesbot ovat Suomessa tasa-arvoisessa roolissa heteroiden kanssa. Toki syrjintää tapahtuu, mutta sitä tulee tapahtumaan aina erinäisin syin koska kaikki ei vain tykkää kaikista ja suosii sen vuoksi jotakuta. Oli sitten kyse iästä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, harrastuksista, pituudesta, painosta, uskonnosta, tai jostain muusta seikasta.

Suomessa aletaan laissa olla lähellä ihmisoikeuksien toteutumista, mutta vielä on matkaa, kuten ylläkin kerrottu. Olisi ehkä ollut sopivaa mainita tuossa myös syrjintä toisena osana. Heti, kun ei tarvitse miettiä, että voiko tässä puhua vapaasti samaa sukupuolta olevasta puolisosta, olen tyytyväinen tilanteeseen. Sille on syynsä, että monet urheiluseurat tulevat esiin tämän asian kanssa. Ja se syy on siinä, etteivät urheilijat uskalla/halua puhua asiasta tai jopa lopettavat harrastamisen, koska siellä ei voi olla oma itsensä. Sitten päälle on vielä Juhani "Homot ei pelaa jääkiekkoa" Tammiset ja Juho "Homot on pohjasakkaa" Tolppolat havainnollistamassa, miksi on erityisen tärkeää, että seurat toimivat asiassa vastakkaiseen suuntaan. Eli kohti sitä suuntaa, mihin lakikin menee.
 
Lisättäköön vielä, että urheiluseuralle, joka haluaa homoseksuaalien tai oikeastaan minkä tahansa vähemmistön edustajien viihtyvän harrastuksissaan ja väreissään, on ihan tervettä haluta Pridesta loukkaantuvat kauaksi toiminnastaan. Se tarkoittaa sitä, ettei toimijoiden osalta tule syrjintää yhtä helposti, eikä katsomosta kuulu turhia "homo" tai "neekeri" -huutoja.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
koska minä en huomaa syrjintää = sitä ei ole… välittämättä siitä, miten nää ihmiset itse asian kokee. jep jep


Onko tässä asiassa lause "Näin ne asiat koetaan..." oikeutetumpi, kun puhutaan yksilön kokemasta syrjinnästä yms? Jos näin on, niin silloin toisten kokemiset ovat parempaa kokemista.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En tarkoittanut että firma/seura olisi ketään vastaan, vaan heidän asiakkaat/fanit ovat.
Varsinkin pienet firmat voivat luulla tai pelätä (realistista tai ei), että osallistumalla näkyvästi Pride-kampanjaan on isompi riski menettää asiakas tai pari kuin saada muutama lisää. Nimenomaan "Vähä-Mutikkalan autohuolto" -tyyppisissä firmoissa voidaan näin ajatella.
Ihan riippumatta siitä mitä mieltä firman omistaja itse asiasta on.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Onko tässä asiassa lause "Näin ne asiat koetaan..." oikeutetumpi, kun puhutaan yksilön kokemasta syrjinnästä yms?


Täähän on täysin ajatusharha tai tarkoituksellinen väärinymmärtäminen


Viittaamastasi "näin ne asiat koetaan..." lainaukseen liittyvästä oli kyse siitä, että on kokemuspohjainen mielipide tosiasiat ja faktat sivuuttaen, vain koska siltä nyt vaan tuntuu.


Seksuaalivähemmistöjen syrjiminen ihan yhteiskuntatasolla on ollut taas täyttä totta ihan lakeja myöden, eikä vieläkään kaikki lait ole tän suhteen tasa-arvoisia.

Ja vasta kun lait ovat sallineet julkisesti esiintyä seksuaalivähemmistön edustajana (postui rikoslaista), on nämä uskaltanee tulla esiin ajaman asiaansa. Yhdenvertaisuuden asiaa.


Meillä on myös aivan riittävästi faktaa ja tietoa, että seksuaalivähemmistöjä edelleen syrjitään (tartteeko tähän nyt taas näitä juhanitammiskommentteja lainailla tämä osoittaakseen, ei kait?)




Valkonen heteromies ei näe naisten syrjintää, ei seksuaalivähemmistöjen syrjintää, ei ”väärännäköisten ihmisten” syrjintää (ulkomaalaisethan ei tätä aiheuta, kukaan ei ole ulkomaalaisenemmistönä olevista venäläisistä tai virolaisista huolissaan, kun ne ei näy katukuvassa) ym. joten koska hän kokee, että sitä syrjintää ei ole, ja hän sen yleistää…. Vastoin Faktoja… eli käyttäen sitä mihin ”…mutta näin nämä koetaan” viittaus viittaa.


toisten kokemiset ovat parempaa kokemista.


No viä tähän... no helvetti, totta kai ovat. Eivät kaikki mielipiteet, ja sitä myötä kokemiset, ole samanarvoisia.


Valheisiin, ennakkoluuloihin ja ideologioihin perustuvat mieliteet eivät tietenkään ole saman arvoisa kuin tutkittuun tietoon, faktoihin ja ennakkoluulottomuuteen perustuvat mielipiteet ja sen kautta koetut asiat ja hetket.





asiat ei ihan näin vaikeita ole ymmärtää, jos vaan haluaa ymmärtää
 
Viimeksi muokattu:

Lucius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Lisättäköön vielä, että urheiluseuralle, joka haluaa homoseksuaalien tai oikeastaan minkä tahansa vähemmistön edustajien viihtyvän harrastuksissaan ja väreissään, on ihan tervettä haluta Pridesta loukkaantuvat kauaksi toiminnastaan. Se tarkoittaa sitä, ettei toimijoiden osalta tule syrjintää yhtä helposti, eikä katsomosta kuulu turhia "homo" tai "neekeri" -huutoja.

Olen täysin eri mieltä. Juuri siksi urheiluseurojen tulisi pidättäytyä ottamasta kantaa mihinkään ulkourheilullisiin asioihin, vaikka ne enemmistön mielestä olivat kuinka tavoiteltavia, kuten juuri homojen oikeuksiin tai pride-kulkueihin.

Nykyaikana ylhäältäpäin tullut valistus ja kulkueet eivät juuri kenenkään mielipidettä muuta, ainakaan toivottuun suuntaan.

Seuran ottaessa voimakkaasti kantaa seksuaalivähemmistöjen puolesta, ajaen ”pride-loukkaantujat” pois toiminnastaan, se vain vahvistaa mielipiteiden polarisoitumista.

Sen sijaan urheiluseuran tulisi olla asiassa täysin neutraali, toivottaen tasavertaisesti tervetulleiksi toimintaansa sekä homot että homojen oikeuksia vastaustavat.

Yhdessä seuran toiminnassa urheillessa tai katsomossa kannattaessa, nämä vastustajat takuulla ennen pitkää tajuavat, että ei tuo vieressä oleva homo olekaan sen kummallisempi tai ihmeellisempi kaveri kuin minä ja mielipiteet varmasti alkaisivat nykyaikaistua.

Ratkaisu homofobisten ihmisten fobioiden voittamiseen ei ole kulkueet, eikä missään nimessä eristäminen, vaan kanssakäymisen lisääminen, johon urheiluseurat olisivat mitä mainioin alusta. Seurat eivät vain saa lähteä valistamisen ja eristämisen tiellä.

Tietenkin syrjivään käytökseen seuran sisällä, on se mitä tahansa, tulee puuttua mutta se on eri asia.
 
Olen täysin eri mieltä. Juuri siksi urheiluseurojen tulisi pidättäytyä ottamasta kantaa mihinkään ulkourheilullisiin asioihin, vaikka ne enemmistön mielestä olivat kuinka tavoiteltavia, kuten juuri homojen oikeuksiin tai pride-kulkueihin.

Nykyaikana ylhäältäpäin tullut valistus ja kulkueet eivät juuri kenenkään mielipidettä muuta, ainakaan toivottuun suuntaan.

Seuran ottaessa voimakkaasti kantaa seksuaalivähemmistöjen puolesta, ajaen ”pride-loukkaantujat” pois toiminnastaan, se vain vahvistaa mielipiteiden polarisoitumista.

Sen sijaan urheiluseuran tulisi olla asiassa täysin neutraali toivottaen tasavertaisesti tervetulleiksi toimintaansa sekä homot että homojen oikeuksia vastaustavat.

Yhdessä seuran toiminnassa urheillessa tai katsomossa kannattaessa, nämä vastustajat takuulla ennen pitkää tajuavat, että ei tuo vieressä oleva homo olekaan sen kummallisempi tai ihmeellisempi kaveri kuin minä ja mielipiteet varmasti alkaisivat nykyaikaistua.

Ratkaisu homofobisten ihmisten fobioiden voittamiseen ei ole kulkueet, eikä missään nimessä eristäminen, vaan kanssakäymisen lisääminen, johon urheiluseurat olisivat mitä mainioin alusta. Seurat eivät vain saa lähteä valistamisen ja eristämisen tiellä.

Tietenkin syrjivään käytökseen seuran sisällä, on se mitä tahansa, tulee puuttua mutta se on eri asia.

Jos siellä saa huseerata se "Juhani "vastustan homoja" Tamminen" valmentajana, niin kuinka monen homon luulet kokevan itsensä tervetulleeksi toimintaan omana itsenään? Onneksi myös oikeuksien vastustaminen ei ole syrjintää jo itsessään.

Edit. Mielestäni ainoa neutraali kanta on se, että jokainen tulkoon sellaisena kuin haluaa, kunhan ei syrji ketään. Mielipiteet siitä, miten homoille tai tummaihoisille ei kuulu ihmisten oikeuksia, ovat jo sitä syrjintää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös