RIP-ketju

  • 2 895 064
  • 11 671

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hieno mies oli kaikesta huolimatta Anthony Bourdain. Kyllä tämä Tonyn kuolema kosketti. Todella paljon olen katsellut Bourdainin matkaohjelmia. Näköjään ainakin Gordon Ramsay ja Jamie Oliver ovat jo twitter-tileillään ehtineet ilmaista osanottonsa.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Asiat voi kokea näköjään hyvin monella tavalla. Mun silmiin Bourdain vaikutti kyyniseltä henkilöltä, joka oli kaikkea muuta kuin positiivinen elämää kohtaan. Nauttia varmasti osasi, omalla ehkä kuluttavallakin tavallaan. Ensi alkuun siis hyvin yllättävä uutinen, mutta ajattelin, että terveys oli pettänyt, mikä olisi tuolla elämäntavalla sinänsä ihan looginen syy. Mutta kun tarkemmin miettii kaveria niin ei se itsemurhakaan ole mikään suuri yllätys.

Joka tapauksessa hyvin surullinen ja pysäyttävä poismeno.

Nämä poismenot eivät yleensä tunnu juuri miltään koskaan mutta nyt kyllä vähän pysäytti.

Bourdainillahan oli jonkinlainen kovien huumeiden menneisyys ja kuten jo aikoinaan sveitsiläiset totesivat rottakokeillaan, kovia huumeita käytetään vain kuin ei olla tyytyväisiä vallitsevaan elämään.

Bourdain oli nämä hetket selättänyt ja elätti itsensä varsin erikoisella sekoituksella gonzojournalismia ja hedonisnihilististä asennetta. Sana oli hallussa hienolla tavalla mutta kyllähän siellä taustalla jonkinlainen alavire oli koko ajan nähtävissä.

Tämä kuitenkin vetosi allekirjoittaneeseen ja Bourdainin ohjelmat olivat mielestäni hienoa tv-viihdettä. Poislukien tuo Suomi-jakso, se oli kyllä aika lailla kauheata paskaa.

Eli vituttaa jatkossa katsoa uusintoja, kun saattaisi kuvitella että tuollaisella itsensä elättäminen olisi oikein mukavaa elämää ja ainakin itsellä on jonkinlainen itseisarvo ihmiselämää kohtaan. Mutta toisaalta näitten kyynisten sanan säilän käyttäjien syvimmät tunnot ovat usein aika lailla mustia, ehkä se on edellytys sivaltavalle tyylille.
 

scholl

Jäsen
Asiat voi kokea näköjään hyvin monella tavalla. Mun silmiin Bourdain vaikutti kyyniseltä henkilöltä, joka oli kaikkea muuta kuin positiivinen elämää kohtaan. Nauttia varmasti osasi, omalla ehkä kuluttavallakin tavallaan.

Addiktihan hän oli, kun aikanaan veti crackia ja heroiinia, joka tietysti varmasti näkyi tunne-elämässä myöhäisemmälläkin iällä. Kun on nähnyt elämän nekin puolet, niin saattaa olla muutenkin vähän kyynisempi.
 

scholl

Jäsen
Bourdainissa oli tv-ohjelmien lisäksi hyvää se, että hän vihasi brunssia konseptina. Minusta koko homma on jotenkin vetelille luusereille suunniteltu. Hänen perustelunsa oli toki se, että se safka on ylihintaista skeidaa ja kokit vihaavat tehdä sitä.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Nyt kosketti alan ammattilaistakin...keittäjää siis. Ehdottomasti viihdyttävin persoona ja viihdyttävimmät ohjelmat mitä ruokaan liittyen esitetään. Jonkinlaiseksi esikuvaksikin kai voisi kutsua. Lepää rauhassa Tony!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Voi Anthony miten koit että on vain yksi tie jälkellä....

Hänen eka kirjansa on tullut luettua ja niin no reservations kuin parts unknown olivat molemmat huippuviihdettä.
Mies arvosti ruokaa ja ruokakulttuureja maasta kattoon mutta "viihde" vei välillä mennessään kovalla kädellä.

Tämä hiljensi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Minuakin harmittaa tämä. Mutta toisaalta Anthony teki oman valintansa päiviensä lukumäärästä. Eri asia jos olisi jäänyt vaikka rattijuopon yliajamaksi
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Kitchen Confifidential kolahti tosi lujaa, kun luin sen muistaakseni vuonna 2006. Sitä ennen ja varsinkin sen jälkeen tuli paljon seurattua Bourdainia. Huikea mies ja tämän päivän uutinen veti mielen matalaksi
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Haista sinä Bourdain vittu!
Rakastin ohjelmiasi ja niiden tunnelmaa, rentoutta jne.
Mutta jos sä helvetti sentään menet tappamaan itsesi ja jätät 11v lapsen ilman isää niin sä olet raukkamainen PASKA!
Pala helvetin tulessa, ennemmin kuin mitään lepää rauhassa, koska sen ansaitset.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Haista sinä Bourdain vittu!
Rakastin ohjelmiasi ja niiden tunnelmaa, rentoutta jne.
Mutta jos sä helvetti sentään menet tappamaan itsesi ja jätät 11v lapsen ilman isää niin sä olet raukkamainen PASKA!
Pala helvetin tulessa, ennemmin kuin mitään lepää rauhassa, koska sen ansaitset.

Tää onkin mielenkiintoinen viesti. Kenelle sä luulet raivoavasi? Uskot ilmeisesti helvettiin ja luulet että hän kuulee sinne? Vai onko se muille palstalaisille viesti miten itse jätät itsemurhaoption käyttämättä kun on muksu elätettävänä? Todellinen sankari.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tää onkin mielenkiintoinen viesti. Kenelle sä luulet raivoavasi? Uskot ilmeisesti helvettiin ja luulet että hän kuulee sinne? Vai onko se muille palstalaisille viesti miten itse jätät itsemurhaoption käyttämättä kun on muksu elätettävänä? Todellinen sankari.
No kenelle sinä luulet täällä ihmisten RIP toivottelevan? Niinpä niin, mutta et nyt tullut heille kuitenkaan räyhäämään siitä kuinka typerä koko ketju on kun ei se kuollut enää tätä voi lukea, saati että jotain ulkomaan elävää edes kiinnostaisi joku vitun jatkoaika. Keskittyisit vain omiin asioihisi.

Bourdain teki sen kaikista raukkamaisimman teon mitä tehdä voi. Minun ei tarvitse arvostaa, ei varsinkaan kun hänen koko touhunsa oli täysin päinvastaista ja siihen hänen koko vetovoimansa perustuikin.
 

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
@BlackWolf ymmärrän hyvin, että sinusta tuntuu pahalta, jos ja kun nautit Bourdainin ohjelmista.

Nautin myös itse paljon hänen ohjelmista. Ne ovat rehdin ja sopivan arkisen luonteisia. Helposti lähestyttäviä. Bourdainista itsestään välittyi mediasta miellyttävä kuva.

Levätköön rauhasssa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No kenelle sinä luulet täällä ihmisten RIP toivottelevan? Niinpä niin, mutta et nyt tullut heille kuitenkaan räyhäämään siitä kuinka typerä koko ketju on kun ei se kuollut enää tätä voi lukea, saati että jotain ulkomaan elävää edes kiinnostaisi joku vitun jatkoaika. Keskittyisit vain omiin asioihisi.

Bourdain teki sen kaikista raukkamaisimman teon mitä tehdä voi. Minun ei tarvitse arvostaa, ei varsinkaan kun hänen koko touhunsa oli täysin päinvastaista ja siihen hänen koko vetovoimansa perustuikin.

No yhtä turhina pidän rippien toivotuksia mutta he eivät sentään kuvittele ymmärtävänsä ihmismielen psykologiaa jota itse selvästi luulet ymmärtäväsi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@BlackWolf ymmärrän hyvin, että sinusta tuntuu pahalta, jos ja kun nautit Bourdainin ohjelmista.

Nautin myös itse paljon hänen ohjelmista. Ne ovat rehdin ja sopivan arkisen luonteisia. Helposti lähestyttäviä. Bourdainista itsestään välittyi mediasta miellyttävä kuva.

Levätköön rauhasssa.
Niin minusta jos lapsia teet niin sitten ne pitää hoitaa, vaikka kuinka paskaa se olisikin. Minulle Bordain on aina ollut the äijä, se joka rikkoi lajirajoja, oli oma itsensä yli tuotettujen ohjelmien ja teennäisyyden massassa. Jotain aitoa ja rehellistä. Meni se kupla vaan tässä puhki, kun viimeiseksi teoksi jäikin sitten jättää 11v tyttö ilman isää.
No yhtä turhina pidän rippien toivotuksia mutta he eivät sentään kuvittele ymmärtävänsä ihmismielen psykologiaa jota itse selvästi luulet ymmärtäväsi.
Minä en ole väittänyt mitään ihmismielen psykologiasta ymmärtäväni. Sinä nyt tuli väittämään moista. Minulla on oikeus mielipiteeseeni ja sinulla omaasi. En ymmärrä hyökkäystäsi ja mikä pahinta perustelut on sekä puutteellisia että yksinkertaisesti paskoja. Yleensä jos on jotain sanottavaa niin sen voi myös perustella. Nyt se perustelu tyssäsi siihen että et tee samaa kaikkien muiden kohdalla, vaikka he toimivat täysin samoin kuin minä, ainoastaan heidän viestinsä on toinen. Silti kaikki tässä ketjussa olevat viestit "lepää rauhassa" tai "RIP" on turhia, koska ei se vainaja niitä enää lue, mikä oli siis ainoa perustelusi tulla tänne vittuilemaan. Yrittäisit edes, tai olisit sitten hiljaa.

Onko ollut korkki auki ja tuli mahdollisuus vetää jotkut perjantai-illan trollailut ja toiveet jostain sodasta? Kiitos olen sanonut tarvittavan asiasta, asiallista keskustelua toki voin käydä asioista edelleen. Sitä osoitti tuo @Kaljuenkeli tuossa yllä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin minusta jos lapsia teet niin sitten ne pitää hoitaa, vaikka kuinka paskaa se olisikin. Minulle Bordain on aina ollut the äijä, se joka rikkoi lajirajoja, oli oma itsensä yli tuotettujen ohjelmien ja teennäisyyden massassa. Jotain aitoa ja rehellistä. Meni se kupla vaan tässä puhki, kun viimeiseksi teoksi jäikin sitten jättää 11v tyttö ilman isää.

No jos nyt ihan keittiöpsykologiaa ja vastaavia tapauksia useamman nähneenä heittäisin, niin Bourdainin päässä ajatukset ovat hyvin todennäköisesti olleet sen tyylisiä, että lapsella on parempi ilman isää.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Herran ohjelmat, erityisesti no reservations, olivat erittäin viihdyttäviä ja tieto kuolemasta kosketti ehkä yllättävänkin suuresti. En olisi ikinä uskonut itsemurhaan hänen kohdallaan. Lepää rauhassa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No jos nyt ihan keittiöpsykologiaa ja vastaavia tapauksia useamman nähneenä heittäisin, niin Bourdainin päässä ajatukset ovat hyvin todennäköisesti olleet sen tyylisiä, että lapsella on parempi ilman isää.
En ole psykologi, enkä edes yritä arvailla. Toimi silti mielestäni täysin väärin, olkoon ongelmat millaisia vaan. Sen takia meillä on kehittynyt lääketiede että sitä käytetään hyväksi. Ratkaisuna tuo on aina raukkamainen sitä lasta kohtaan. 11v lapsi tuskin omaa sellaista kykyä ymmärtää maailmaa että se voisi mieltää mitään "nyt on asiat paremmin" tyylistä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minä en ole väittänyt mitään ihmismielen psykologiasta ymmärtäväni. Sinä nyt tuli väittämään moista. Minulla on oikeus mielipiteeseeni ja sinulla omaasi. En ymmärrä hyökkäystäsi ja mikä pahinta perustelut on sekä puutteellisia että yksinkertaisesti paskoja. Yleensä jos on jotain sanottavaa niin sen voi myös perustella. Nyt se perustelu tyssäsi siihen että et tee samaa kaikkien muiden kohdalla, vaikka he toimivat täysin samoin kuin minä, ainoastaan heidän viestinsä on toinen. Silti kaikki tässä ketjussa olevat viestit "lepää rauhassa" tai "RIP" on turhia, koska ei se vainaja niitä enää lue, mikä oli siis ainoa perustelusi tulla tänne vittuilemaan. Yrittäisit edes, tai olisit sitten hiljaa.

Koska huutelet hänen tehneen raukkamaisen teon kuvittelet että ymmärrät mitä hänen päässään liikkui teon hetkellä=psykologi(wannabe)

"Keskittyisit vain omiin asioihisi."
"En ymmärrä hyökkäystäsi ja mikä pahinta perustelut on sekä puutteellisia että yksinkertaisesti paskoja."
"Yrittäisit edes, tai olisit sitten hiljaa."

Koita samalla vähän rauhoittua kun seuraavaa purkausta kirjoitat.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole psykologi, enkä edes yritä arvailla. Toimi silti mielestäni täysin väärin, olkoon ongelmat millaisia vaan. Sen takia meillä on kehittynyt lääketiede että sitä käytetään hyväksi. Ratkaisuna tuo on aina raukkamainen sitä lasta kohtaan. 11v lapsi tuskin omaa sellaista kykyä ymmärtää maailmaa että se voisi mieltää mitään "nyt on asiat paremmin" tyylistä.

Niin, esimerkiksi masennus on sairaus, eikä ongelma. Toiset siitä paranevat ja toiset eivät.

Ei siinä ole kysymys lapsen kyvystä ymmärtää, vaan itsemurhan tehneen kuvitelmasta. Mutta toki saat pitää sitä raukkamaisena, enkä minä tapauksesta Iltalehden uutista enempää tiedä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Koska huutelet hänen tehneen raukkamaisen teon kuvittelet että ymmärrät mitä hänen päässään liikkui teon hetkellä=psykologi(wannabe)

"Keskittyisit vain omiin asioihisi."
"En ymmärrä hyökkäystäsi ja mikä pahinta perustelut on sekä puutteellisia että yksinkertaisesti paskoja."
"Yrittäisit edes, tai olisit sitten hiljaa."

Koita samalla vähän rauhoittua kun seuraavaa purkausta kirjoitat.
Eli toisen kerran tulet väittämään minun puhuneen mitään hänen kallostaan tai psykologiasta. Hyvin sä vedät. Menisit nyt jo. Huomaatko tuokaan ei ollut mitään ihmeellistä mikä vaatisi rauhoittumista. Ihme trolli olet. Se teon raukkamaisuus kun ei liity millään tapaa sen ihmisen omiin kuvitelmiin tai sairauteen. Teko joko on tai ei ole raukkamainen ja 11v tytön jättäminen ilman isää on aina raukkamainen teko.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tulipahan taas tämäkin kuolema täysin puun takaa.

Me emme tule koskaan tietämään, mitä jonkun toisen pään sisällä liikkuu. Siksi kommentit niin kuin "Pala helvetin tulessa, ennemmin kuin mitään lepää rauhassa, koska sen ansaitset." ovat imo aika mauttomia. Ymmärrän että tekoa kuten itsemurha voi monen olla vaikea hyväksyä, mutta kun ihmismieli on vakavasti masentunut, niin joskus homma kärjistyy itsekkääseen päätökseen päättää elämä oman käden kautta.

En puolustele Bourdainin itsemurhaa tekona, mutta pyytäisin edes kunniottamaan hänen muistoaan. Kaikista ei aina näy masennus ulospäin, enkä itse esimerkiksi ikinä pitänyt Anthonya itsetuhoisena ihmisenä, mutta mistä sitä tietää miten paljon hän lopulta kulissien takana kärsi.

Lepää rauhassa. Anthony Bourdain maailmalla-ohjelman katsominen ei tule enää ikinä tuntumaan samalta...
 
K

kiwipilot

En tajua miksi joku päätyy tälläsiin ratkaisuihin. No ehkä jossain Stalingradin tulihelvetissä 1943 tai muissa vastaavissa olosuhteissa on "ymmärrettävää", mutta en perkele näissä tapauksissa.

Ei kukaan itseään huvikseen tapa. Tuossa tilanteessa ihminen on päästään niin kipeä ettei pysty näkemään mitään muuta ratkaisua tilanteesen. Täysin syyntakeeton eikä mistään ole tuolloin apua. Ikävä juttu mutta se on sitä elämää.

Ps. Hieno mies.
 
K

kiwipilot

Haista sinä Bourdain vittu!
Rakastin ohjelmiasi ja niiden tunnelmaa, rentoutta jne.
Mutta jos sä helvetti sentään menet tappamaan itsesi ja jätät 11v lapsen ilman isää niin sä olet raukkamainen PASKA!
Pala helvetin tulessa, ennemmin kuin mitään lepää rauhassa, koska sen ansaitset.

Olit vissiin menossa jonnekin opettajakoulun pääsykokeisiin? Tee tuleville nuorille ja terveille ihmisen aluille palvelus ja heitä tuo yo. oksennus haastattelussa - jos sinne asti pääset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös