Joe Finley HIFK:hon

  • 344 902
  • 1 449

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollut Finley ottamassa mitalia vastaan edes siviilit päällä. Mikähän mahtaa olla kuvio? Turha kysymys ku ei sitä ketään meistä varmasti tiedä.

Eiköhän ole poistunut kesäloman viettoon Jenkkilään. Voi olla myös verotusteknisiä syitä taustalla.

Noniin no, pelas kuitenki 9.4 niin onko se noin tarkkaa että ei sitten olla enää viikkoo parii messissä,varsinki ku pelataan kauden tärkeimpiä?
Villi veikkaus, että miehelle on sanottu tack och adjö.

Toivon niin, mutta toisaalta nyt on ollut viikko taukoa, eikä peliaikaa tulossa pronssipeliin, joten mies on voinut lähteä himaan kesälomalle.

Ei Finley ruotsii ymmärrä. Jenkit ei pronsseja pelaa. Äijä kondikseen himassa ja ens kaudella taas ajellaan vastustajia pystyyn.

Kattelin Petrellin instagramiin lisäämää livelähetystä jälkikäteen (Video löytyy: 10000000_373047816543699_5970322287415525376_n - Streamable Ainakin mun silmään tossa taustalla kävelee Finley. (9sek nurkilla) Hiukan heikkolaatuinen otos mutta ainakin itse olen valmis sanomaan että Joe oli siinä. Sitä miksei Joe hakenut mitallia ni en tiedä.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pitikö sitä mitalia varten olla tietty määrä pelejä pelattuna eikä se täyttynyt?
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Kattelin Petrellin instagramiin lisäämää livelähetystä jälkikäteen (Video löytyy: 10000000_373047816543699_5970322287415525376_n - Streamable Ainakin mun silmään tossa taustalla kävelee Finley. (9sek nurkilla) Hiukan heikkolaatuinen otos mutta ainakin itse olen valmis sanomaan että Joe oli siinä. Sitä miksei Joe hakenut mitallia ni en tiedä.

Kyllähän se ihan Joelta näyttää. Ylen mukaan kylläkin riittää yksikin poff peli että mitalin saa: Jääkiekossa voi saada mitalin vain yhdellä playoff-ottelulla | Yle Uutiset | yle.fi
Linkki ylen uutiseen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Onhan siellä kopissa Salmikin, jota ei mielestäni myöskään nähty jäällä pelin jälkeen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan siellä kopissa Salmikin, jota ei mielestäni myöskään nähty jäällä pelin jälkeen.

Nähtiin jäällä. Ei ehkä tv-lähetyksessä, mutta olivat paikalla kyllä.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Tätähän mä huutelin jo otteluseurannassa Kärppä sarjassa kuin ulkomaalaisvahvistus ei pääse kentälle. Paljastuiko se sitoutuneisuus joukkuettä kohtaan kuitenkin ja lopulta petturuudeksi joukkueessa. Jotain tän suuntaista oon ollut aistivinani.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
On kyllä ihan ihme kamaa tässä ketjussa. Joe on hoitanut hommansa tyylikäästi ja useampi pelaaja on antanut (ml. Lankinen) hyvää palautetta Joesta jengikaverina.

Mikäli saadaan aiempaan kuntoonsa, on ehdottomasti pelaavassa kuusikossa. Jos ei saada, tuskin jää roikkumaan taakaksi. Toivon ensimmäistä skenaariota. Yhä liigan paras taklaaja.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Toivottavasti jatkaa ja saa itsensä kuntoon. Joukkueeseen tarvitaan väriä, taklaustaitoa ja maalinedustapelaajaa. Ei mitään valitettavaa miehen otteista. Ihme kyynelehtimistä kyllä täällä. Todisti olevansa riittävä tälle tasolle.
 

Jorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joella riittää fyysisyyttä, muttei jalkoja. Toivon jatkavan, mutta todennäköisesti pelaa ensi kaudella vain osan otteluista, tyyliin Yonkman.

Tässä voisi olla ihan hyvä ratkaisu, jossa loukkaantumisherkkä ja hitaahko kolossi pystytään pitämään hommissa mukana. Ei haittaisi minua yhtään jos Joe pelaisi vain kotiottelut. Kapea kaukalo, joten jalat riittää ja yleisö viihtyy.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joella riittää fyysisyyttä, muttei jalkoja. Toivon jatkavan, mutta todennäköisesti pelaa ensi kaudella vain osan otteluista, tyyliin Yonkman.

Tässä voisi olla ihan hyvä ratkaisu, jossa loukkaantumisherkkä ja hitaahko kolossi pystytään pitämään hommissa mukana. Ei haittaisi minua yhtään jos Joe pelaisi vain kotiottelut. Kapea kaukalo, joten jalat riittää ja yleisö viihtyy.

Yonkmaniin ja Kankeen verrattuna Finleyllä nimenomaan on jalkoja. Ehjä harjoituskausi alle ja pelituntuma kohdilleen niin on oikein hyvä lisä jengiin ja hyvätasoinen kolmosparin pakki Liigaan. Parhaimmillaan kenties kakkosparin tasoakin. Ei Finleyn tämän kevään kentällä nähty taso kerro hänen osaamisensa tarinaa kovinkaan kattavasti.
 

Turre#2

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kyllä "ääneen" ihmetellä tätä meininkiä täällä. Osalla tämän palstan käyttäjistä ja tämän joukkueen kannattajista on ihan ihme tapa suhtautua pelaajiin jotka ovat tasonsa todistaneet mutta ovat sitten loukkaantumisen tai muiden vastoinkäymisten takia pidemmän siivun pois. Poissaolon venyessä alkaa pikkuhiljaa vahvistuen puheet pelaajan huonoudesta pyörimään ja kohta jo palstatotuutena ihmetellään miten ko. pelaaja on edes junnusarjoissa saanut koskaan jääaikaa. Ja auta armias kun pelaaja ei usean kuukauden poissaolon jälkeen pelaakaan välittömästi 100%:lla tasolla, virheetöntä kiekkoa.

Kuten nyt Finleyn kanssa. Joe on osan silmissä muuttunut kaiken (oman) kansan suosikista "liian hidas köntys tähän sarjaan, ei kannata missään tapauksessa pitää"-statukseen.
Edellisellä kaudella Finley ei kärsinyt missään vaiheessa luistelunopeuden osalta, vaan oikealla sijoittumisella ja taklausten ajoituksella lanasi lukemattomat kerrat ihan liigan liukkaimpiakin kavereita. Eikä mitään laitaliimauksia vaan puhtaita jyräyksiä. Se on mielestäni äärimmäisen harvinaista taitoa nykypäivän Liigassa. Avaussyötöt napsuivat ja nimenomaan Heiskasen mentoriksikin tituleerattiin.

Toisena aivan identtisenä esimerkkinä Raskin loukki. Pitkä poissaolo ja epäilijät ryömivät koloistaan, "ei kannata jatkaa sopparia", vaan 2p/peli tahdilla paluun jälkeen ja taas ääni kellossa aivan päinvastainen.

Onneksi täällä näyttää hieman pätevän "äänekäs vähemmistö" -ilmiö, Finley kun pelaamassaan playoff-matsissa sai ekstra-lämpimän vastaanoton faneilta joukkueen luistellessa jäälle.

Ja kyllä, olen Finleyn ja hänen edustamansa tavan pelata jääkiekkoa suuri kannattaja. Oon erittäin huojentunut että nyt purettujen soppareiden listalta ei nro 3:sta löytynyt ja toivon että ensi kaudella Joe on taas täydessä iskussa rödassa ja vastustajat katollaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ja kyllä, olen Finleyn ja hänen edustamansa tavan pelata jääkiekkoa suuri kannattaja. Oon erittäin huojentunut että nyt purettujen soppareiden listalta ei nro 3:sta löytynyt ja toivon että ensi kaudella Joe on taas täydessä iskussa rödassa ja vastustajat katollaan.

Lainasin vaan osan mutta oon koko tekstistä aivan samaa mieltä. Veli todistaa väkevästi, hienoa! Olen skriivannut tämän ennenkin ja teen sen nyt uudestaan: Finley on huikein kaveri IFK:ssa sitten Bob Halkidiksen. Tuo sellaista erikoisosaamista ja ns.wow-factoria johon joku esim. Kanki ei yllä mitenkään.

Käsittääkseni Joe on äärimmäisen pidetty hahmo joukkueessa ja olen ymmärtänyt että suhtautuu treenaamiseen yms. ammattilaisen ottein. Hyvä pointti tuossakin, että viime kaudella (siis 16-17) miestä pidettiin Heiskasen mentorina, mutta tällä kaudella asetelma on kääntynyt siten, että viime kaudella Joe sai Heiskasen ansiosta juuri ja juuri räpiköityä kentällä.

Älkää nyt tosiaan unohtako miten suoritusvarma herra on kyseessä. Nyt kuluneella kaudella ei peli oikein kulkenut eikä niitä pelejä juurikaan tullut. Mutta 16-17 -kaudella skeptikot koko kauden odottivat että Joe mokaa kiekollisena. No, pronssipeliin tuli sitten toi eka kunnon kämmi.

Mulle henkilökohtaisesti #3 oli isoin (heh) syy katsoa matseja tuolla 16-17 -kaudella kun peli oli täyttä kuraa lähes koko kauden. Menin Nordiksellekin usein sillä motivaattorilla, että pääsee tarkkailemaan miten tämä kaveri isännän rooliaan hoitaa. Jatkoon, ehdottomasti .
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Washington Capitals
Mulle henkilökohtaisesti #3 oli isoin (heh) syy katsoa matseja tuolla 16-17 -kaudella kun peli oli täyttä kuraa lähes koko kauden. Menin Nordiksellekin usein sillä motivaattorilla, että pääsee tarkkailemaan miten tämä kaveri isännän rooliaan hoitaa. Jatkoon, ehdottomasti .

Juurikin näin. Just esim. tuolloin kaudella 16-17, Finley oli just yks niitä syitä minkä takia pelejä jakso seurata. Finley ei ole pelillisesti läheskään niin huono, kuin mitä täällä aika moni tuntuu mouhoavan. Lisäksi Finley tuo kyllä oikeasti aika paljon viihdearvoa ja sähköä peliin niillä taklauksilla ja maalineduspelillä. Yksi viihdyttävimmistä, ellei viihdyttävin, pelaaja IFK:ssa pitkään aikaan. Ehdottomasti jatkoon.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Noniin, onhan täällä muitakin kenelle Joe "vielä kelpaa"!

Törmäskaudella muistan parikin erittäin unista kotipeliä, joiden intensiteetti muuttui kuin napista painamalla: syynä Finleyn iso töötti ja katsomon raikuvat suosionosoitukset - näiden seurauksena myös joukkue heräsi pelaamaan.
 

scholl

Jäsen
Juurikin näin. Just esim. tuolloin kaudella 16-17, Finley oli just yks niitä syitä minkä takia pelejä jakso seurata. Finley ei ole pelillisesti läheskään niin huono, kuin mitä täällä aika moni tuntuu mouhoavan.

Finleyn tilanteessa ongelmana on se, että mies joutui pelaamaan liian suuressa roolissa silloin kun oli parhaimmillaan. Pakistossa oli puutteita ja loukkaantumisia, joten Finley joutui kärkipareihin, eikä oikein pärjännyt. Muistan tilanteita, joissa mies menetti kiekon hyökkäyssiniviivalla jne. Jos Taimi, Auvitu, Järvinen ja kumppanit olisivat jatkaneet, niin kuva ei olisi ollut niin synkkä. Se ei ole siis tavallaan Finleyn vika sinänsä. Ongelma on vain se, jos miehen palkka on mottipäinen. Jos hän saa kolmosparin palkkaa, niin hän on hyvä pala tuohon rosteriin. Jos palkka on tolkuton, niin silloin hänen ja Varakkaan mukanaoloa ei oikein tajua.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Toivottavasti valmennus tietää, mikä on Finleyn tilanne, jotta oikeat johtopäätökset tehdään. Kaudella 2016-2017 herra pelasi ihan ok.

Satuin vaan itse näkemään sen pelin kaudella 2017-2018, jossa Finley oli kammottava riski joka vaihdossa käydessään kentällä, sekaisin kuin seinäkello. Penkitettiin ekan erän jälkeen. Mehän täällä palstalla emme tiedä syitä tähän, ja onkin parempi odottaa, ja ulkoistaa päätökset Finleyn tulevaisuudesta niille, joille se kuuluu.
 

444

Jäsen
Pakko kyllä "ääneen" ihmetellä tätä meininkiä täällä. Osalla tämän palstan käyttäjistä ja tämän joukkueen kannattajista on ihan ihme tapa suhtautua pelaajiin jotka ovat tasonsa todistaneet mutta ovat sitten loukkaantumisen tai muiden vastoinkäymisten takia pidemmän siivun pois. Poissaolon venyessä alkaa pikkuhiljaa vahvistuen puheet pelaajan huonoudesta pyörimään ja kohta jo palstatotuutena ihmetellään miten ko. pelaaja on edes junnusarjoissa saanut koskaan jääaikaa. Ja auta armias kun pelaaja ei usean kuukauden poissaolon jälkeen pelaakaan välittömästi 100%:lla tasolla, virheetöntä kiekkoa.

Kuten nyt Finleyn kanssa. Joe on osan silmissä muuttunut kaiken (oman) kansan suosikista "liian hidas köntys tähän sarjaan, ei kannata missään tapauksessa pitää"-statukseen.
Edellisellä kaudella Finley ei kärsinyt missään vaiheessa luistelunopeuden osalta, vaan oikealla sijoittumisella ja taklausten ajoituksella lanasi lukemattomat kerrat ihan liigan liukkaimpiakin kavereita. Eikä mitään laitaliimauksia vaan puhtaita jyräyksiä. Se on mielestäni äärimmäisen harvinaista taitoa nykypäivän Liigassa. Avaussyötöt napsuivat ja nimenomaan Heiskasen mentoriksikin tituleerattiin.

Toisena aivan identtisenä esimerkkinä Raskin loukki. Pitkä poissaolo ja epäilijät ryömivät koloistaan, "ei kannata jatkaa sopparia", vaan 2p/peli tahdilla paluun jälkeen ja taas ääni kellossa aivan päinvastainen.
Kommentoin pelaajien hyödyllisyyttä yleisesti. Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä, että pelaajien hyödyllisyys arvioidaan kokonaisuutena eikä pelkästään siltä osin kun on terveenä. Harvasta pelaajasta nimittäin on olennaista hyötyä joukkueelleen silloin, kun ei pelaa. Toki se on skloddeille kivaa, kun jäbät bostailee sprigit päällä hallilla, tai vaikka verkkareissa, mutta joukkueelle siitä ei ole hyötyä. En tiedä, miten palkanmaksukuviot menevät Liigassa pitkillä saigoneilla. Tässä kuitenkin otanta neljästä pelaajasta, jotka ovat terveinä hyödyllisiä ja käyttökelpoisia pelaajia tälle joukkueelle, mutta jotka ovat missanneet paljon pelejä:
Teemu Eronen, 101/148 pelattua ottelua kahdelta viime kaudelta = 68 % otteluista. Edellinen täysi kausi ilmeisesti A-junnuna 08-09.
Joonas Rask, 104/148 = 70 %. Edellinen täysi kausi Ilveksessä 2010-11.
Thomas Nykopp, 77/148 = 52 %. Ei koskaan täyttä kautta missään liigassa, 08-09 C-junnuissa varmaan aika lähelle täyttä.
Joe Finley, 70/148 = 47 %. Ei koskaan täyttä kautta missään liigassa.

En mä ihmettele lainkaan, jos faneilla menee toisinaan hermot siihen, kun kaverit ei pysy kasassa. Kaikille kuitenkin maksetaan palkkaa ihan rahana, todennäköisesti, ja kaikkien poissaolo jättää loven jengiin. Loukkaantumisia tulee joukkueelle ihan joka vuosi, useimmiten kuitenkin samoille pelaajille.
 

Sanchez

Jäsen
Finleyn edellinen kausi oli oikein mukava. Teki juuri sitä minkä vuoksi hankittiin ja osasi jopa pelata hieman jääkiekkoa. Tällä kaudella ei sitten enää osannutkaan. Lisäksi kuntoutuksilla ei ollut niin kiire, kun sai rauhassa istuskella kaupungilla. Finleyllä ei kuitenkaan ole mitään käyttöä, jos halutaan taistella mestaruudesta. Kiva kun kävit, tack och adjö.
 

Aina I.F.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti valmennus tietää, mikä on Finleyn tilanne, jotta oikeat johtopäätökset tehdään. Kaudella 2016-2017 herra pelasi ihan ok.

Satuin vaan itse näkemään sen pelin kaudella 2017-2018, jossa Finley oli kammottava riski joka vaihdossa käydessään kentällä, sekaisin kuin seinäkello. Penkitettiin ekan erän jälkeen. Mehän täällä palstalla emme tiedä syitä tähän, ja onkin parempi odottaa, ja ulkoistaa päätökset Finleyn tulevaisuudesta niille, joille se kuuluu.
Pelasi tuon pelin ensimmäisen erän loukkaantuneena ja siitä syystä siitä ei tullut mitään.Meni leikkaukseen seuraavalla viikolla.koko kaverin kausi meni penkinalle loukkaantumisten takia.hyvä kesä alle niin sitten vasta näkee kaverin todellisen tason jos jatkaa
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Finley on huikein kaveri IFK:ssa sitten Bob Halkidiksen.
+1

Halkidis oli huikea, eikä tätä unohdeta ikinä. Huikea on myös Finley. Tällaista kaveria tarvitaan jo pelkästään tekemään niistä marraskuun tiistaipeleistä siedettäviä katsoa. Kun ei koskaan tiedä, mistä jysähtää ja milloin, on harmaassa ja paikoin tylsässä runkosarjapelissäkin aina jotain odoteltavan arvoista. Joe Finley ja tiistaipeli marraskuussa on pelastettu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
+1

Halkidis oli huikea, eikä tätä unohdeta ikinä. Huikea on myös Finley. Tällaista kaveria tarvitaan jo pelkästään tekemään niistä marraskuun tiistaipeleistä siedettäviä katsoa. Kun ei koskaan tiedä, mistä jysähtää ja milloin, on harmaassa ja paikoin tylsässä runkosarjapelissäkin aina jotain odoteltavan arvoista. Joe Finley ja tiistaipeli marraskuussa on pelastettu.

Jos ollaan kylmiä, niin Finley on myynyt paitoja+lippuja varmasti enemmän kuin palkkansa erotuksen Salmiin ja Teppoihin verrattuna. Palstatilaa myös, mutta hei, ei lasketa niitä..!

Ja kylmiä emme tietenkään ole... Finley on myös roolipelaajana arvokkaampi, statement kokoonpanossa positiiviseen suuntaan. Turha jankata kiekollisuudesta tai sen puutteesta, mies on näyttänyt olevansa jalalla ja kiekolla käyttövarmempi kuin moni varakkaampi pakki.

Lisäksi kaikki merkit viittavat myös siihen että Finley on pukukoppipelaajana moninkertaisesti arvostetumpi kuin jotkut värikkäät edeltäjänsä. Itse näen sen olevan "ihan fine" jos pronssipeli ei nimenomaan Finleytä kiinnosta - kaikki tiedämme että miehen avujen paras käyttöyhteys oli ja meni paljon ennen pronssipeliä. Silti hän oli hallilla, joukkueen mukana, ei nokka lasissa?

Kuten moni muukin täällä, en keksi ammattimaisempaa tämän roolin hoitajaa IFK:n pakistosta vuosikausiin. Halkidis, kyllä. Kerran kymmenessä vuodessa?
 

zepHero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HIFK & HK Tiigrid Tallinn
Kuten moni muukin täällä, en keksi ammattimaisempaa tämän roolin hoitajaa IFK:n pakistosta vuosikausiin. Halkidis, kyllä. Kerran kymmenessä vuodessa?
Kuka oli 10-vuotta sitten? Libor Ustrnul? Bob hääri herran vuonna 1998 pakistossa, jollen vanhoilla päivilläni ole jo sekoittanut vuosikymmeniä toisiinsa.

Itse Finleystä olen vähän kahta eri mieltä. Mies oli tärkeä palanen 16-17 kaudella pakistossa, sekä oli mukava katsella tööttejä ja ison miehen otteita. Kysymys kuitenkin kuuluu, onko miehestä pelillistä apua siinä vaiheessa, kun kasataan joukkuetta joka on mobiilimpi ja pystyy kiekollisen pelin avuin ottamaan hallintaan otteluita (ainakin mielestäni näyttää, että sitä ollaan nyt seuraavaksi kasaamassa)? Isoja ja liikkuviakin pakkeja löytyy maailmalta vaikka kuinka, Joe ei ole yksi niistä.

Muokkaan vielä sen verran, että Finleyn ketteryys on se luistelun suurin akilleen kantapää. Vastustaja vaihtaa suuntaa, niin Joe jää kolme metriä pelaajasta. Sama tahpahtuu myös pyörähdysliikkeessä, jollei Joe ole jo päässyt vastustajaan kiinni sitä ennen. Edellä mainitulla Kankaanperällä ei esimerkiksi tätä onglemaa ole, vaikka nopeus on mitä on. Tai enemmänkin sitä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös