Naisasiat

  • 7 487 107
  • 26 542

teppana

Jäsen
En ymmättä miksi pitäisi alkaa ainakaan miehella asiasta kertomaan, eikä muutenkaan asiasta vastuu ole sillä kolmannella osapuolella, antaisin kyllä pariskunnan itse selvittää asiansa. Toki minkään vakavamman suhteen kehittely tai toivominen ei mielestäni kannata, mutta voihan sitä tapailla jos naisella siihen on haluja.


Juu voihan niin käydä, mutta oliko tässä jotain sellaista taustalla että osapuolet tunsivat sinun vanhempasi ennestään? Jos mitään tietoa vanhemmista ei ole niin näen tämän ihan marginaalisena riskinä (jo se että selvittää vanhemmat ja heidän yhteystietonsa voi olla suht vaivalloista) ja muutenkin vaikuttaa sekin mikä oma suhde vanhempiin on ja kiinnostaako heitä pätkääkään tälläinen asia jne jne.

Itse ajattelisin että mitään oikeutta ei ole edes lähteä kertomaan. Naisen ja miehen välinen suhde ei kuuluu muille kuin heille.

Itseasiassa ei tunnettu. Nimeni oli saanut tietää ja sitä kautta kai sitten jollain perus fonecta haulla sitten lähtenyt selvittämään. Ei se nyt mitenkään iso juttu minun ja läheiseni välillä ollut, mutta kuitenkin kiusallinen. Mutta varmaankin "kostokeinona" kuitenkin niitä harvinaisempia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse ajattelisin että mitään oikeutta ei ole edes lähteä kertomaan. Naisen ja miehen välinen suhde ei kuuluu muille kuin heille.

Tuollainen vasikoiminen on muutenkin vain yritys helpottaa omaa oloaan, kun tietää tekevänsä väärin. Se nyt ei vain kuulu kenellekään jatkislaiselle mitä niiden liitossa tapahtuu ainakaan, jos ei mitään rikoksia.
 

teppana

Jäsen
Tuollainen vasikoiminen on muutenkin vain yritys helpottaa omaa oloaan, kun tietää tekevänsä väärin. Se nyt ei vain kuulu kenellekään jatkislaiselle mitä niiden liitossa tapahtuu ainakaan, jos ei mitään rikoksia.

Samaa mieltä. Muutenkin tuollainen puuttuminen toisten parisuhteisiin on raivostuttavaa pintamoralismia joka muistuttaa henkistä onanointia enemmän kuin mitään aitoa huolta kanssaeläjien elämänlaadusta.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viikonloppuna voisi yrittää sopia tapaamisen johonkin puolijulkiseen paikkaan missä muutkin salaparit käy ja koittaa vähän miettiä kasvotusten, että miten tässä jatketaan.
Ei varsinaisesti kuulu tähän asiaan, mutta mistä tällaisia paikkoja löytyy, kun ei kukaan ole mulle kertonut moisista mestoista?
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Ei varsinaisesti kuulu tähän asiaan, mutta mistä tällaisia paikkoja löytyy, kun ei kukaan ole mulle kertonut moisista mestoista?

Eikös noita ole joka kapungissa? Sellaisia ydinkeskustan ulkopuolella sijaitsevia puolihämyisiä tupakankatkuisia luolia jonne mennään popliinitakki päällä ja sisälläkin pidetään aurinkolaseja. Kalju ja tatuoitu baarimikko katsoo alta kulmien kun tilaat lonkeroa ja taustalla tasaisesti sopotetaan agressiivisella vivahteella jotain tsetseniaa. Siinä kun viereisissä pöydissä selät vastakkain olan yli muka casuaalisti juttelet rikoskumppanillesi niin muiden asiakkaiden ulkonuoto muistuttaa sua siitä, että aviorikos ei ole loppujenlopuksi kovin vakava rikos.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain aikanaan neuvon erittäin hyvältä (miespuoliselta) ystävältäni, kun nyyhkin hänelle epävarmuuttani sen hetkisessä suhteessani. Hän ehdotti, että tee "vanha kunnon plus/miinus -lista". Tein tosin sen ihan vaan ruutupaperille, mutta totta puhuen en ehkä olisi itse naisena päätynyt tekemään noin pragmaattista ratkaisua. Tunteet, you know. Ja naiset, you know.
Se oli hemmetin hyvä ehdotus!
 

scholl

Jäsen
Ei tuohon minusta mitään ruutupaperia tai Exceliä tarvita. Olennaista on se, että on hyvä kysymyslomake ja osaa näin ollen ottaa selvää täyttääkö kriteerit. Se on vähän sellaista pahvipään hommaa tollainen, ettei muka mikään pysy päässä, vaan pitää paperilla käydä noita asioita jälkikäteen läpi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei auta ei mikään. Ei itku, ei keskustelu, ei vakuuttaminen. Ymmärrän, ettei toista voi pakottaa muuttamaan mieltään. Hänkin sanoi, että älä yritä nyt muuttaa hänen päätöstään vaan hyväksy se. Sillä tavalla et ainakaan saa hänen päätään käännettyä. Tämän ymmärrän toki. Harmittaa, että antaa välillä tällaista pientä toivon kipinää ja seuraavassa lauseessa taas on osittamassa irtaimistoa. Häntä kuulemma ärsyttää se, että minä olen surullinen ja teen hänelle olon, että hän on se paha osapuoli. Voi v. sanon vaan..

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että ihan oikeasti sinua ei haittaa pätkääkään tuo juttu jonkun ajan kuluttua. Se aika voi olla pitkäkin, mutta lopulta se tulee. Minulla se oli todella pitkä, aivan liian pitkä, mutta siellä se kulman takana sitten oli. Se on mahtava tunne, kun tajuaa, että nyt ollaan yli ja päästetty irti.

Tuota ei voi pelastaa eikä tarvitsekaan. Ei tarvitse Tinderiäkään heti ladata. Kaikki nämä jutut kuulostaa kliseiltä, mutta kun kliseet ovat yleensä totta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Birchman Vaikuttaisi siltä, että nainen on työstänyt tuota eroa vuoden päivät ja on asiasta enempi vähempi varma. Sinulle asia on uusi, etkä ole asiaa vielä ehtinyt työstämään.

Se mitä voit nyt tehdä, on olla vihainen naiselle. Ja ihana. Ja yrittää vedota naisen erilaisiin tunteisiin, sääliin, entisiin hyviin aikoihin, rakkauteen, ihan mitä tahansa pystyt keksimään, saadaksesi hänet takaisin. Luvannet hänelle vaikka kuun taivaalta, jos paluu yhteen onnistuisi. Edellä kerrotun lisäksi ole välillä vittuuntunut tuolle naiselle, ole hänelle supervihainen, välillä ole valmis antamaan hänelle anteeksi ihan mitä tahansa. Vaikka hän pitäisi sinua vaikka minkälaisena paskasaavina ja kynnysmattona jne.

Kuulostaa siltä, että teillä on nyt ero edessä, etkä tuolle mitään voi. Eikä ehkä kannatakaan yrittää voida sen enempää. Tuota asiaa et voine mitenkään muuttaa. Yllä luettelemani asiat ovat vain osa siitä tunneskaalasta, mitä tulet lähiaikoina (-viikkoina ja -kuukausina ainakin) kokemaan ja tuntemaan itsessäsi. Anna niiden tulla, ne menevätkin sitten aikanaan pois. Älä yritä hakea pikaisesti mitään uutta suhdetta. Anna noiden tunteiden tasaantua ensin, sen jälkeen opettele olemaan itseksesi ja yksinäsi. Aika parantaa ja näitä ikuisia kliseitä, mutta näissä asioissa ne pitävät paikkansa.

Sitten joskus pitkällä tulevaisuudessa, kun olet oppinut olemaan itseksesi, avaa ovi sille mahdollisuudelle, että jostain tulee joku uusi nainen elämääsi. Ei sitäkään kannata ehkä etsimään (ainakaan heti) lähteä, annat sen tulla jos on tullakseen. Sopivassa hetkessä ja paikassa sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
@MacRef olipa taiten laitettu, juurikin noin se menee ja pitää mennäkin.

@Birchman tsemppiä!
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Töissä on pakko puskea eteenpäin.

Tartun tähän. Ei ole varmasti pakko, jos tarvitset breikin. Toisaalta, työ voi olla nyt se hyvä koossa pitävä tekijä, mutta jos tarvitset hetken taukoa sieltä, niin juttelepa pomolle tai käy (työterveys)lääkärillä. Jos töissä on liian vaikeata, niin pieni tauko sieltäkin voi tehdä hyvää. Mutta vain pieni.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Niin varmasti on työstänyt jo viime keväästä.
Tämä on tuskallisen totta hemmetin monessa suhteessa (omassa erossanikin 25v suhteen jälkeen), naiset työstää asiaa ”salaa” ja tuovat sen pöytään sitten kun point of no return on yleensä jo ohitettu... Oma touhuni meni osittain vähän tuonne depressioketjunkin puolelle, mutta sieltä noustiin! Itse ajattelin homman niin, että siinä mentiin vähän niinku ”eteiseen”, jossa toisen oven sulkiessa tulee pimeää ja se hetken kestää, mutta kun sen toisen oven sitten aikanaan aukaisee niin sieltähän voi löytyä jotain kivaa?

Ja juu, ahdistus on fyysinen kipu, yhtä prkleen huokaillen hengittämistä, tsemppiä sinne! Ja kokemuksesta, brenkku ei auta...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tartun tähän. Ei ole varmasti pakko, jos tarvitset breikin. Toisaalta, työ voi olla nyt se hyvä koossa pitävä tekijä, mutta jos tarvitset hetken taukoa sieltä, niin juttelepa pomolle tai käy (työterveys)lääkärillä. Jos töissä on liian vaikeata, niin pieni tauko sieltäkin voi tehdä hyvää. Mutta vain pieni.

Tein juuri noin ja naispomoni sitten kertoi itsekin olleen kuukauden sairauslomalla oman avioeron aikaansa.

Ei siellä töissä ihan oikeasti ole pakko väkisin käydä, jos ei vain pysty. Liikaa ei tietenkään kannata avautuakaan, mutta jos on sellainen pomo mille voi kertoa miten asia oikeasti on, niin kyllähän ne nyt ymmärtää.

Jos ei ymmärrä, niin silloin on huono firma. Tuskin olisin tosin miespomolle sanonut mitään vaan olisin ollut vaikka selkäkivun takia pois.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jopas. Taas se nähtiin, tai en mä ennen ihan noin. Facebookin ja Instagramin kuvissa tyttö hymyili jokaisessa ja mä jo suunnilleen ajattelin että tekeeköhän se livenäkään muuta kuin nauraa vaan, mutta ujo tyttö tuli.

Tosi kiva oli käppäillä ja jutella, mutta tiedättekö te sen rentouttavan ja vapauttavan fiiliksen kun tulee hiljainen hetki. Kaikki on vaan niin täydellisesti, mutta ei mennyt kuin max. 6-7 sekuntia kun tytöltä tuli aina joku tosi dorka kysymys. Jotenkin sosiaalisesti rajoittunut, joutuu erikseen oikein ylläpitää keskustelua ja ylipäätänsä edes miettii tuollaisia juttuja.

Mutta kiva tyttö oli.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@Birchman

Olet kohdannut todella tyypillisen tilanteen jossa nimenomaan pitkässä suhteessa oleva nainen "tekee eroa" omassa mielessään jopa ihan valmiiksikin asti, eli ihan vaikka vuosiakin, ennen kuin sitten vain ilmoistusluonteisesti asia kerrotaan miehelle. Seurustelin itse aikanaan erään neitokaisen kanssa, joka oli eronnut lähes kymmenen vuoden (ja jo yläasteella alkaneesta) suhteestaan vain pari kuukautta aiemmin kuin mitä me tapasimme. Kysyinkin häneltä sitten, että onko hän todellakin varma halustaan seurustella kanssani vai olenko tässä nyt pelkkä laastari, kun taustatilanne oli tuo mikä oli. Neitokainen oli aivan huoleton, että ei mitään hätää, viimeiset kaksi vuotta suhteessa hän vain teki eroa, eli ei muuta kuin annetaan painaa vaan.. emme sitten seurustelleet montaakaan kuukautta, koska minä en pystynyt jatkamaan, sillä niin paljon tuo asia vain vaivasi. Tuolloin nuorena idealistina kuvittelin, että tässä olin törmännyt vain yksittäiseen yksilöön, joka kykenee olemaan noin salakavalan häikäilemätön, kunnes myöhemmin olen tajunnut että tämähän on valitettavasti ihan yleisimminkin käytössä oleva toimintapa naisilla..

Tämä on todella inhottavaa toimintaa vastakkaiselta sukupuolelta, koska miehen pitäisi kyetä haistamaan milloin nainen "tekee eroa", jotta sitten kykenisi edes jossain määrin suojelemaan itseään tällaiselta pommilta. Nyt kaikkein tärkeintä onkin Birchman, että olet itse itsellesi armollinen. Kaikkein tärkeintä on suojella itse itseään, ja siten edes yrittää minimoida eron aiheuttamat vahingot. Älä siis hyvä veli missään oloissa rasita itseäsi millään ajatuksilla mistään Tindereiden lataamisesta sun muista.. keskity tähän hetkeen, nyt vain yksi askel kerrallaan eteenpäin. Se on juurikin sitä armollisuutta itse itseään kohtaan. Samoin kuin lomalle ja/tai saikulle jääminen duunista, ei siellä ole "pakko" jaksaa
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei auta, kuin jatkaa eteenpäin. Helvetin pahalta tuntuu, vaikka onkin helpottunut pitkittyneen tilan lopullisesta päättämisestä. Pahin vaihe varmasti tulee olemaan se, kun kotona ei enää odotakaan kukaan ja on ensimmäistä kertaa vuosiin täysin yksin siellä. Vielähän tämä on helppoa, kun ovi avautuu aina illalla ja toinen nukkuu samassa sängyssä. Onneksi läheiset ja ystävät ovat vielä elämässä aiempaan tapaan.

Ei ole kiire tavata ketään tai viritellä yhtään mitään. Elämässä on muutenkin ollut viime vuodet niin paljon muutoksia, että on ihan hyvä antaa nyt aikaa vain itselleen kaikessa rauhassa. Vähän helpottaa huomata, ettei tämä avovaimollekaan taida lopulta aivan helppo asia olla. Tulee ainakin tunne, että on oikeasti rakastanut minua vuosien aikana.

Näin omakohtaisena kokemuksena (onneksi jo kauan sitten eli yli 12 vuoden takaa) suosittelisin sinua hankkiutumaan siihen omaan sänkyyn ja omaan rauhaan mahdollisimman pian. Jos on taloudellisesti mahdollista niin hommaa uusi (vaikka tilapäinenkin) kämppä tai majoituspaikka niin nopeasti kuin voit, vaikka vanhan kodin ja lopullisen eroamisen kanssa menisikin vielä aikaa.

Toisin kuin luulisi, niin ei se yksin oleminen ole sitä pahinta vaihetta, ei ainakaan minulla ollut. Se oli pahinta kun suhde oli tuossa jamassa kuin sinulla eli se oli loppu, mutta asuin vielä yhdessä silloisen avokkini kanssa useita kuukausia. Hetkelliset häivähdykset ns. vanhasta normaalista eli yksittäiset välähdykset entisestä kumppanuudesta tai jopa niinkin arkinen asia kuin tv:n/elokuvan katsominen vanhalla rutiinilla voivat olla ja ovat tuskallisempia kuin yksin oleminen, koska jos on hetkenkin "tavallista arkea", niin siinä herää väkisinkin toivo paluusta yhteen. Sillä toivolla ei yleensä ole minkäänlaista katetta eli se on täysin valheellista toivoa joka satuttaa sitten entistä enemmän kun jälleen muistaa mikä on nykytilanne.

Se oli kaikkein raskainta kun nukuimme vielä samassa sängyssä mutta naisen käytös oli kuin muukalaisen, naisen mielessä olivat jo ihan uudet kuviot ja elämänmuutokset joita oli suunniteltu jo pidempään ja mitään läheisyyttä ei enää ollut. Nainen kehtasi vielä nukkua tapansa mukaan alasti vieressä, mikä korvensi koska entinen parisuhde oli muuttunut "no touch"-kämppisasumiseksi. Välillä läheisyyden tarve (ihan kosketuksenkin tarve) kävi lähes sietämättömäksi, mutta yhtäkkiä ei voinut eikä saanut koskea vaikka siihen oli tottunut vuosien ajan. Parempi olla yksin omassa sängyssä niin ei kiduta itseään.

Ja on varmasti avovaimo joskus sinua rakastanut, mutta voisin väittää, ettei rakasta enää ja hän on tehnyt eropäätöksensä jo kuvaamallasi ajanjaksolla ajat sitten. Se, miksi se ei vaikuta hänelle olevan aina helppoa kertoo lähinnä siitä, että hän on kiusaantunut sinun kiemurteluistasi ja tunteistasi ja toivoisi epämiellyttävän välitilan (sillä välitilassa te olette) olevan jo pian ohi, jotta hän voi keskittyä uuteen sinkkuelämään tai suhteeseen uuden miehen kanssa täysin rinnoin ilman kiusallista muistutusta menneestä johon sinä hänen mielestään jo kuuluisit.

Eli hommaa ehdottomasti itsellesi uusi kämppä mahdollisimman nopeasti ja ota samalla tarvittaessa lomaa töistä. Kyllähän se hetken kirpaisee yksinään siellä omassa kämpässä, mutta mitä nopeammin sen tekee sitä nopeammin saat nykyisen välitilan katki ja pääset työstämään elämääsi uudestaan. Jossain vaiheessa voi kenties aikanaan tulla vastaan uusi hyvä suhde, mutta ennen sellaisiin hakeutumista suosittelen viettämään elämää ihan itsekseen ja omillaan. Kannattaa toipua rauhassa ja miettiä itseksesi kuka olet ja mitä haluat sen sijaan, että olet osa pitkäaikaista parisuhdetta.

Jaksamista ikävässä tilanteessa.
 

scholl

Jäsen
Miksi brenkkua dissataan? Tai siis ymmärrän, ettei kannata kirkkaisiin koskea, mutta on se tavallaan huono myöskin elää jossain herran nuhteessa. Tuohan tilanne juuri vaatisi relaamista ja elämästä nauttimista. Satsaamista kondikseen eli kestävyysurheilua. Satsaamista henkiseen hyvinvointiin eli hyvää ruokaa, olutta ja viiniä. Hyvällä porukalla ulos syömään ja ottamaan parit, jolloin nousee ne elämän positiiviset ajatukset esille, eikä se synkistely. Jos oikein kotisohvalle juuttuu, niin kenestä vain tulee masentunut.

Suosittelen myös, että menet vaatekauppaan. Osta uusia vaatteita, niin alat näyttää hyvältä. Parisuhteessa miehet on puettu rumasti sen takia, kun nainen haluaa näyttää paremmalta. Varsinkin jos on yhtään rumempi eukko, niin hän vaatii, että mies näyttää värittömältä tylsimykseltä. Mene kauppaan ja osta niin siistejä vaatteita, että saat niistä virtuaalisen erektion. Hypistele niiden vaatteiden ja kenkien materiaaleja ja sitten kun laitat ne päällesi, niin katsele itseäsi peilistä usein ja paljon. Tulee varmaan mieleen: v**** että mä oon hyvännäköinen jätkä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...salakavalan häikäilemätön, kunnes myöhemmin olen tajunnut että tämähän on valitettavasti ihan yleisimminkin käytössä oleva toimintapa naisilla..

Tämä on todella inhottavaa toimintaa vastakkaiselta sukupuolelta, ...

Nyt en kyllä voi olla palstaveljen (sic!) kanssa samaa mieltä. Kyllähän se toki vituttaa, jos ero itselle (/miehelle) tulee yllätyksenä, mutta miten tuossa sitten pitäisi toimia? Heti kun ero alkaa mietityttää, pistetään ero pystyyn, vaikka ei siitä olisikaan vielä varma?

Kyllähän elämässä aika monia asioita prosessoidaan mielessä ennen lopullisen ratkaisun tekemistä, miksi ei se parisuhteen päättäminen saisi olla samanlaista. Vaikka se ei ehkä kivaa olekaan, kun moisessa tilanteessa on, niin en ainakaan minä pidä tuota salakavalana, häikäilemättömänä tai inhottavana toimintana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän elämässä aika monia asioita prosessoidaan mielessä ennen lopullisen ratkaisun tekemistä, miksi ei se parisuhteen päättäminen saisi olla samanlaista. Vaikka se ei ehkä kivaa olekaan, kun moisessa tilanteessa on, niin en ainakaan minä pidä tuota salakavalana, häikäilemättömänä tai inhottavana toimintana.
Niin prosessoidaan ja samalla tietty puhutaan tai muilla tavoin tehdään toiselle selväksi. Tietty elämässä sattuu ja tapahtuu, mutta ei kait nyt lajitoverille kehtaisi tuolleen tehdä. Tietty erikseen jotkut teinijutut ja sellaiset.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän elämässä aika monia asioita prosessoidaan mielessä ennen lopullisen ratkaisun tekemistä, miksi ei se parisuhteen päättäminen saisi olla samanlaista. Vaikka se ei ehkä kivaa olekaan, kun moisessa tilanteessa on, niin en ainakaan minä pidä tuota salakavalana, häikäilemättömänä tai inhottavana toimintana.

Viimeksi, kun minut jätettiin, niin kyllähän se aavistuksen vitutti tajuta jälkeen päin kuinka päätös oli jo tehty aikaisemmin ja erikoinen käyttäytyminen selvisi.

Se oli nimenomaan salakavalaa, häikäilemätöntä ja inhottavaa toimintaa. Onneksi pääsin eroon.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllähän elämässä aika monia asioita prosessoidaan mielessä ennen lopullisen ratkaisun tekemistä, miksi ei se parisuhteen päättäminen saisi olla samanlaista. Vaikka se ei ehkä kivaa olekaan, kun moisessa tilanteessa on, niin en ainakaan minä pidä tuota salakavalana, häikäilemättömänä tai inhottavana toimintana.
Asioita on täysin ok ja suotavaakin punnita omassa päässään eikä jokaista epävarmaa ajatusta ole syytä tuoda välittömästi julki.

Tässä kuitenkin puhutaan tilanteesta, jossa nainen on vuosi sitten aloittanut oman eroprosessinsa ja sysää lopputuloksen sitten miehen harteille, kun sen on itse käsitellyt. Siinä on ryöstetty joko mahdollisuus ratkaista ongelmat, tai aloittaa erosta toipuminen kuukausia aikaisemmin. Sen sijaan kituutettiin viimeiset ajat heikossa parisuhteessa, jotta nainen saa päänsä ja asiansa selkeiksi, jottei eron jälkeen joudu kokemaan mitään epämiellyttäviä surun tuntemuksia tai epävarmuutta omasta tulevaisuudesta. Miehestä niin väliksi. Toisinaan näissä tilanteissa hankitaan se seuraava kumppanikin jo jonoon valmiiksi, ettei tarvitse sinkkuna aikaa tuhlailla.

Kaikki naiset eivät suinkaan tee näin ja ymmärrän kyllä miksi osa siihen ajautuu. Aika luonnollinen reaktio. Itsekästä se kuitenkin on.

Onko kenelläkään muuten päinvastaisia esimerkkejä tästä ilmiöstä? Onko joku roikottanut naista mukana kuukausia eropäätöksen jälkeen vain, että saa omat asiansa järjesteltyä? Tästä ketjusta saa aika toispuoleisen kuvan ongelmasta, mutta toisaalta otantakin on vinoutunut.
 
Tartun tähän. Ei ole varmasti pakko, jos tarvitset breikin. Toisaalta, työ voi olla nyt se hyvä koossa pitävä tekijä, mutta jos tarvitset hetken taukoa sieltä, niin juttelepa pomolle tai käy (työterveys)lääkärillä. Jos töissä on liian vaikeata, niin pieni tauko sieltäkin voi tehdä hyvää. Mutta vain pieni.

Henkilökohtaisesti saan kyllä itse breikin kaikista "siviilipuolen" ongelmista, jos niitä nyt juuri onkaan, kun olen töissä. Ajatukset on ihan muualla. Mutta tämä varmasti on ihan tapauskohtaista.
 

Birchman

Jäsen
Onhan se tavallaan epäreilua, että toiselle ei anneta todellista mahdollisuutta korjata tilannetta. Sitäpaitsi, arjen kiireissä voi välillä olla melko vaikea erottaa mikä on todella tärkeä asia ja mikä taas triviaalia parisuhteeseen liittyvää kinastelua. Ei kai näitä liiaksi voi edes analysoida. Tai ainakin siinä on iso vaara, että menee ihan metsään ajatustensa kanssa.

Viimeisimmässä erossa avokki hoiti mielestäni muutaman käytännön asian "selkäni takana" ihan ok. Eipä tällä hetkellä kiinnostaisi kauheasti alkaa niiden asioiden parissa puuhastelemaan, vaan hyvä että tulivat kuntoon ennen kuin asian todellisen laidan ymmärsin. Toki mieli vielä yrittää sitä, että olisi voitu puhumalla korjata ja miksi vasta nyt kun olet päätöksesi tehnyt ilmoitat asiasta. Mutta jos päätös on tehty jo aikaa sitten, niin minkäs sille enää tässä vaiheessa voi. Onneksi kovin montaa päivää ei enää saman katon alla olla. Siitä se prosessi, luopuminen, sureminen, iloisten asioiden muistelu ja uuden rakentaminen sitten vasta todenteolla alkaa. Ensimmäistä kertaa tällaisessa tilanteessa.. Ja ehkä mä ihmisenä ihan oikeasti tarvitsin tähän hetkeen elämää tällaisen shokin, jonka eläminen sitten kantaa mua myöhemmin elämässä.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ensimmäistä kertaa tällaisessa tilanteessa.. Ja ehkä mä ihmisenä ihan oikeasti tarvitsin tähän hetkeen elämää tällaisen shokin, jonka eläminen sitten kantaa mua myöhemmin elämässä.

Olen sitä miettinyt miksi en petä enkä ikinä tekisi niin, vaikka niin monet muutkin sitä harrastaa. Uskoisin sillä olleen todella iso vaikutus, kun 18-vuotiaana eräs tyttö ilmoitti vähän ennen juhannusta täysin puskista ei tästä nyt tulekaan mitään, vaikka juuri oli homma hyvin aluillaan.

Vaikka nyt on hankala tilanne, niin jälkeen päin tajuat, että siinä voi olla jotain hyvääkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös