Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2017–2018

  • 446 341
  • 2 920

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mahdollista, tai sitten Wallinheimo pelaajayhdistyksen puheenjohtajana näkee tarpeen suojella liigan pelaajia ja hänen mielestään tuommoisista täysin tahallisista vahingoittamisyrityksistä pitää joutua pidemmäksi aikaa huilille.
Puheenjohtajana hän voisi olla ihan hiljaa kunnes asia on tutkittu ja päätetty. Ihan myös hänen edustamiensa pelaajien oikeusturvan vuoksi.

Miksi ihmeessä pitäisi olla hiljaa, kun teon järjettömyyden näkee kaikki ja sitä ei tuomiot muuta oli ne mitä vain 0-20 välillä
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Puheenjohtajana hän voisi olla ihan hiljaa kunnes asia on tutkittu ja päätetty. Ihan myös hänen edustamiensa pelaajien oikeusturvan vuoksi.
Mielestäni Wallinheimo käyttäytyy juuri oikein. Hänen tehtävänään on ajatella yleisesti kaikkien liigan pelaajien etua (=turvallisuutta) ja se toteutuu paremmin tällä kuin olemalla hiljaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Miksi ihmeessä pitäisi olla hiljaa, kun teon järjettömyyden näkee kaikki ja sitä ei tuomiot muuta oli ne mitä vain 0-20 välillä

Miksi ei olisi hiljaa siihen saakka kunnes asia päätetään? Silloin kuin tittelissä on sana "johtaja", olisi ihan hyvä pidätellä sanojaan jotta asiat ovat selvät.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Miksi ei olisi hiljaa siihen saakka kunnes asia päätetään? Silloin kuin tittelissä on sana "johtaja", olisi ihan hyvä pidätellä sanojaan jotta asiat ovat selvät.
Tuollaisella ulostulolla mielestäni vain vahvistetaan sitä käsitystä että pelaajaliitto haluaa nämä vahingoittamisyritykset pois liigasta ja tämä on vain hyvä asia. Minä en vain käsitä miten tuosta voi mielensä pahoittaa. Peukkua ainakin täältä Wallinheimolle!

EDIT: Ymmärtäisin närkästyksen tilanteesta, jos tuo Tyrväisen tilanne olisi jotenkin edes epäselvä. Nyt se ei sitä vain ole. Eli jos tulee joku epäselvä kurinpitoon menevä tilanne, niin tietenkin pelaajaliiton pj täytyy olla hiljaa ainakin tuomioon asti. Tässä tilanteessa oli Wallinheimolta erittäin hyvää pelisilmää.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
VelipoikaTyrväinen on tietysti eri mieltä tuosta Wallinheimon ulostulosta ja jotenkin olen kyllä samaa mieltä Wallinheimon ulostulosta.
https://laitataklaus.com/antti-tyrvainen-kritisoi/

Linkki Laitataklaus. com sivuille.

Onhan se jollain tapaa ymmärrettävää ja kunnioitettavaa, että velipoikaa autetaan, mutta olis nyt ollut hiljaa. Kaikista pelaajista juuri A.Tyrväisen kannanotto on uskottavuudessaan täysin nolla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tuollaisella ulostulolla mielestäni vain vahvistetaan sitä käsitystä että pelaajaliitto haluaa nämä vahingoittamisyritykset pois liigasta ja tämä on vain hyvä asia. Minä en vain käsitä miten tuosta voi mielensä pahoittaa. Peukkua ainakin täältä Wallinheimolle!

EDIT: Ymmärtäisin närkästyksen tilanteesta, jos tuo Tyrväisen tilanne olisi jotenkin edes epäselvä. Nyt se ei sitä vain ole. Eli jos tulee joku epäselvä kurinpitoon menevä tilanne, niin tietenkin pelaajaliiton pj täytyy olla hiljaa ainakin tuomioon asti. Tässä tilanteessa oli Wallinheimolta erittäin hyvää pelisilmää.

Jees, näissä vaan käy äkkiä niin että Sinuhe joutuu selittelemään omille palkanmaksajilleen että miksei hän ole yhtä huolissaan kaikista lampaistaan. Salmela voi kysyä että hei "Sailio ajoi mua päähän, mikset ole huolissasi siitä?". Ja seuraavaksi taas joku muu. Mutta jäädään nyt vaan odottelemaan, eiköhän siitä kolme matsia kaakelia tule.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä oon tota kelaillut aika monta kertaa ja ensireaktio mullakin oli samaa kuin valtaosalla täällä, mutta onko tuosta mitään muuta videota kuin tuo yksi?

Eikös Tyrväinen tossa aika hyvin käännä oikean puolensa tuonne kamerasta katottuna kropan taakse jotta maila osuisi mahdollisimman suoraa takaapäin polvitaipeeseen ja vastustajalta vain jalka lähtee alta?

Jos siis olisi vahingoittamisyritys ja nimenomaan tarkoituksena TUHOTA POLVI JA PÄÄTTÄÄ PELIURA niin eikö kannattaisi taittaa vasemmalla enemmän sivuun juuri?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja täyden voiman isku reiteen suojaamattomaan kohtaan on hyväksyttävämpi kuin polven telominen? Eihän tästä ole kauaakaan kun on ollut otsikoissa reiden ruhjevammat ja sitä seuranneet ongelmat, puujalat yms...

Ei helvetti näitä juttuja. Ei tahallaan rikota polvea, mutta tuotetaan maksimikipu reiteen ja kohdaksi otetaan se vähiten suojattu kohta. Tuotetaan sisäisiä ruhjevammoja, niin menestytään paremmin. Kai seuraavaksi myrkytetään ruoka ennen peliä...

Puujalan mahdollinen aiheuttaminen hyväksyttävämpää kuin polven telominen? öö, kyllä. Ja että tarkoitus aiheuttaa vastustajalle hieman kipua, lätkäkaukalossa? Stop the press! Oletko ikinä nähnyt yhtään lätkämatsia?
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Mä oon tota kelaillut aika monta kertaa ja ensireaktio mullakin oli samaa kuin valtaosalla täällä, mutta onko tuosta mitään muuta videota kuin tuo yksi?

Eikös Tyrväinen tossa aika hyvin käännä oikean puolensa tuonne kamerasta katottuna kropan taakse jotta maila osuisi mahdollisimman suoraa takaapäin polvitaipeeseen ja vastustajalta vain jalka lähtee alta?

Jos siis olisi vahingoittamisyritys ja nimenomaan tarkoituksena TUHOTA POLVI JA PÄÄTTÄÄ PELIURA niin eikö kannattaisi taittaa vasemmalla enemmän sivuun juuri?

Tuskinpa tuossa Tyrväinen hirmuisen paljon miettii mihin tökkää saati suunnittele tarkkaan lyönnin kulmaa. Kyllähän toi lyönti tulee hetken mielijohteesta, ilman sen kummempia analyysejä seurauksista. Kertoo vain meille sen, että vastustajan kunnioitus on puutteellisella tasolla.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä oon tota kelaillut aika monta kertaa ja ensireaktio mullakin oli samaa kuin valtaosalla täällä, mutta onko tuosta mitään muuta videota kuin tuo yksi?

Eikös Tyrväinen tossa aika hyvin käännä oikean puolensa tuonne kamerasta katottuna kropan taakse jotta maila osuisi mahdollisimman suoraa takaapäin polvitaipeeseen ja vastustajalta vain jalka lähtee alta?

Jos siis olisi vahingoittamisyritys ja nimenomaan tarkoituksena TUHOTA POLVI JA PÄÄTTÄÄ PELIURA niin eikö kannattaisi taittaa vasemmalla enemmän sivuun juuri?

Tuskinpa Tyrväinen tuossa hirveästi kulmia mietti, että mihin kohtaan lyö ja mitä sitten tapahtuu. Luultavasti vain huomattuaan, että ensimmäisellä poikittaisella ei ollut vaikutusta kääntää katseensa jalkoihin tietäen tällä saavansa haluamansa lopputuloksen.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Puujalan mahdollinen aiheuttaminen hyväksyttävämpää kuin polven telominen? öö, kyllä. Ja että tarkoitus aiheuttaa vastustajalle hieman kipua, lätkäkaukalossa? Stop the press! Oletko ikinä nähnyt yhtään lätkämatsia?

Onko lätkä mennyt siis siihen, että koitetaan mitä kekseliäimmin keinoin ohittaa varusteet ja aiheuttaa pientä kipua? Vammauttaa vastustaja. Eikö käsiase olisi sitten paras vaihtoehto?

Kyllä olen lätkää katsellut... paljon. Ja kuten (pitkässä) klipissä näkyy, niin Tyrväisen ensimmäinen poikkari selkään on erittäin voimakas, mutta se tehdään alueelle, missä on varusteet. Hyväksyn tuon "horjuttamisen" ja "satuttamisen" täysin. Sen tietää kaikki, jotka kentälle menee.. myös katsojat. Se, että kumarrut ja tietentahtoen lyöt juuri siihen, missä ei ole suojia, on sikamaista ja täysin rangaistavaa!

Ja brändille tiedoksi. Satuttaa voi ihan sallituin keinoinkin.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
VelipoikaTyrväinen on tietysti eri mieltä tuosta Wallinheimon ulostulosta ja jotenkin olen kyllä samaa mieltä Wallinheimon ulostulosta.
https://laitataklaus.com/antti-tyrvainen-kritisoi/

Linkki Laitataklaus. com sivuille.
Onpa "yllättävää", että Tyrväinen on puolustamassa velipoikaa... Hänellä varmaan harmittaa eniten se, ettei ole itse keksinyt toimia noin pelissä, mutta eiköhän tämäkin Tyrväinen pääse temppua kokeilemaan jossain pelissä.

No, mennään sitten asiaan. Miksi Wallinheimon olisi pitänyt odottaa, että kurinpito saa käsiteltyä asian? Lähtökohta on se, että Tyrväisen pokkaria polveen -temppu oli epäurheilijamainen, jääkiekkoon kuulumaton vahingoittamisyritys. Vaikka kurinpito antaisi Jullelle kimpun kukkia ja levyn suklaata rangaistuksen sijaan, se ei poista tempun törkeyttä. Jos minä varastan kaupasta, enkä kuitenkaan jää kiinni, ei varkaus ole sen oikeutetumpi, se on silti väärin. Wallinheimo vain tuomitsi teon, hän ei ottanut kantaa siihen, kuuluuko teosta saada rangaistus ja jos, niin onko se 1, 3, 5, 10 vai 30 peliä. Luulisin, että on jokaisen pelaajan etu, jos heille yritetään turvata sellaiset työskentelymahdollisuudet, jossa ei ole lupaa tahallisesti vahingoittaa toisia pelaajia.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinä puhut siitä, että isku tulee polvitaipeeseen takaa. Tyrväisen isku tulee sivusta. Ette tekään varmaa nuoruudessa niin tyhmiä olleet, että potkitte toistenne polvia sivusta päin?
En puhu. Missään vaiheessa en ole näin väittänyt ja niihin kahteen viestiin, joissa olen tätä asiaa käsitellyt, olen vielä erikseen maininnut etten tiedä mihin Tyrväisen poikkari osuu. Ilmeisesti sekään ei riitä, ettei kirjoita jotain ja laittaa asiasta vielä disclaimerin, kun toiset eivät lue viestejä ajatuksella. Olen ainoastaan spekuloinut molemmilla vaihtoehdoilla ja tuossa lainaamassasi viestissäni vastasin kirjoittajalle, joka ei antanut sille suurta merkitystä osuuko isku taakse vai sivuun, kun taas minusta sillä on erittäin suuri merkitys. Ymmärrän jos tuosta viestistä saa kuvan, että pidän suurta pelikieltoa täysin poskettomana, mikä ei sekään pidä paikkaansa, mutta missään vaiheessa en väittänyt iskun nimenomaan tulevan takaa. Avasin ainoastaan sen merkitystä ja heidän näkymystään, jos isku heidän tulkintansa mukaan tulee juuri takaa.

EDIT: Taisin ollakin minä joka luin viestisi ilman ajatusta, sillä ethän sinä väittänyt minun väittäneen Tyrväisen iskun tulevan polvitaipeeseen takaa.

Nyt videon uudestaan katsoneena voin itsekin ilmaista mielipiteeni siitä mitä tuossa tapahtuu ja minusta isku tulee aivan liian sivusta, jotta sen voisi tulkita vain poikkeuksellisen kusipäiseksi normipoikkariksi. Ristiriitaiset on fiilikset pelikiellon suhteen, kun todella nyt voisi näyttää ettei tällaista hyväksytä sitten ollenkaan, mutta ainoatakaan playoffs -ottelun missaamista en toivoisi. Viisi ottelua voisi olla oikea ratkaisu. Toivottavasti Tyrväinen ei tempullaan kussut HIFK:n välieräpaikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Äkkiseltään viestejä selatessa näyttää siltä, että tekoa puolustelevat ainoastaan jotkut Hifkin kannattajat ja Tyrväisen velipoika. Ei sinänsä yllättävää kyllä.

Typerä ja tahallinen teko.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Äkkiseltään viestejä selatessa näyttää siltä, että tekoa puolustelevat ainoastaan jotkut Hifkin kannattajat ja Tyrväisen velipoika. Ei sinänsä yllättävää kyllä.

Typerä ja tahallinen teko.
Tai jos ollaan tarkkoja, kukaan ei ole kai sitä tekoa puolustellut. Tyrväisen velipoikakin twiittasi Sinuhelle, että olipas reilukerho taas asialla ennen tuomiota. Mutta jos sinä olet sitä mieltä, että joku on tekoa puolustellut, niin pakkohan sen on sitten olla niin.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tai jos ollaan tarkkoja, kukaan ei ole kai sitä tekoa puolustellut. Tyrväisen velipoikakin twiittasi Sinuhelle, että olipas reilukerho taas asialla ennen tuomiota. Mutta jos sinä olet sitä mieltä, että joku on tekoa puolustellut, niin pakkohan sen on sitten olla niin.
Samaa mieltä muuten, mutta kyllä tuolla Tyrväisen omassa ketjussa on pari IFK-nimimerkkiä jotka aidosti puolustaa ja eivät näe tuossa mitään erikoista.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Saapa nähdä uskalletaanko Tyrväiselle antaa se 10 peliä, jonka aivan varmasti olisi Esim. Blood tai Lamberg saanut tuollaisesta tahallisesta vahingoittamisesta.

No tottakai olisi esim. Blood historiallaan saanut tuon kymmenen peliä, Tyrväisen historiasta en tiedä onko siellä tuomittu pelikieltoa ja kuinka paljon ja kuinka monesti.

Mutta ihan selväähän se on, että Blood saisi tästä enemmän kuin joku muu jonka historia ei ole täynnä pelikieltoja jne. Ei kyse mistään "uskalluksesta" olisi.

Leskinen taisi tarjoilla kuitenkin lonkkataklauksen. Näin ainakin Kölli Kortelainen asian kuvaili hidastuksen jälkeen. Siitä kai ei pelikieltoja jaella.

Selvä, kaipa se sit oli vain paskasti toteutettu lonkkataklaus josta olisi pitänyt viheltää jäähy leikkaamisesta, mutta ei muuta.
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Tyrväinen olisi vain halunnut kaataa Vesalaisen, niin se olisi tökännyt mailalla luistimen terään takaapäin. Varmasti olisi kaatunut.

Nyt tuossa haetaan aivan selvästi sitä, että vastustaja vahingoittuu.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vain yksi kysymys. Miksi teit sen?

Erinäisissä taklaus/sikailutilanteissa on useimmiten taustalla jokin peliin liittyvä tarkoitus. Tässä tapauksessa sellaista ei ollut. Peli (ja back-to-back -ottelupari) oli jo ratkennut - ja vieläpä oman joukkueen eduksi.
Enkä muista Vesalaisen edes sikailleen (tai yhdenkään kärppä-pelaajan sikailleen IFK:n tähtipelaajia) kummassakaan ottelussa joten vaikea tätä on myöskään minkäänlaisena kuittina nähdä. Tietyllä tavalla pieni rottailu on ok ja tekee hyvää kiekolle, mutta senkin olisi voinut tehdä tyylikkäämmin (esim taklaamalla päätössummerin soidessa yms). Tämä teko ei sitten ole edes lähelläkään sallitun ja kielletyn rajoja.

Jokainen liigakiekkoilija - ainakin nämä kokeneemmat - tietävät 100% varmasti, että kaikki pelit kuvataan lukuisilla tv-kameroilla eikä yksikään sikailu jää huomaamatta. Toistan kysymyksen: Miksi ihmeessä teit sen?

Minua on jo aiemminkin hieman alkanut vituttamaan koko Tyrväinen. Kyllähän se pelata osaa, mutta näitä tämmöisiä en arvosta.
Teko itsessään ei nyt ihan niin törkeä ollut mitä osa täällä huutelee. Teosta loppurunkosarja huilia ja tyhmyydestä pari pudotuspeliottelua päälle.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Kannattaa katsoa tämä linkittämäni youtube -video, jossa siis Ohtamaa huitoo 2016 vuoden kisoissa Teleginiä polvitaipeeseen. Telegin loukkaantuu tilanteessa. Hyvin perspektiä siitä kuinka herkkä tuo polven seutu on.

Atte Ohtamaa Slash Ivan Telegin - YouTube

Eli tuuria tilanteessa melkoisesti, että Vesalainen ei loukkaantunut pahastikkin tilanteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös