Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 355 178
  • 66 888

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Pitäis kirjottaa esseetä ja muuta tuubaa, mutta kun ei jaksa. Maanantaina palauttaa. Tai sitten kun saa valmiiksi. Eipä sitä kukaan ala hylkäämään, kunhan sen palauttaa vaan jossain vaiheessa.

Laissez- faire vaan. Jos ei ole kiirettä tai mitään deadlineja niin fiilispohjalta soveltaen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sitten se on noin 15.55 palautus. Viime hetken paniikki tuo esiin parhaan suorituksen.
15.59 ja sitten kun nettiyhteys pätkäisee sillä hetkellä voi aloittaa viikon rännin.
 

sinikettu

Jäsen
15.59 ja sitten kun nettiyhteys pätkäisee sillä hetkellä voi aloittaa viikon rännin.
Tähän liittyen, itse aina tallentelen keskeneräiset työt maanisesti aina joka kirjoituskerran jälkeen pilveen tai sähköpostiin, kun tässä pari vuotta sitten kuulin esimerkin, jossa eräs henkilö oli kirjottanut vissiin kanditutkielmaa tietokoneella 2/3 verran valmiiksi, eikä tallentanut ulkoiselle alustalle ja sitten olikin kone sipannut ja piti alottaa käytännössä alusta. Itseäni nakertaisi jo yhden tai kahden sivun menetys, puhumattakaan sitten vähän pidemmistä jutuista. Pienellä varauksella tarina saattaa olla keksittyä, mutta silti.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Pitäis kirjottaa esseetä ja muuta tuubaa, mutta kun ei jaksa. Maanantaina palauttaa. Tai sitten kun saa valmiiksi. Eipä sitä kukaan ala hylkäämään, kunhan sen palauttaa vaan jossain vaiheessa.

Oon koko uljaan opiskelijaurani aikana palauttanut varmaan 10 juttua myöhässä. Aina on saanut synnit anteeksi ja olen antanut lupauksen, että seuraavalla kerralla tulee työ ajoissa pyhäkoulupojan etiikalla ja tarkkuudella. Aina menevät samaan lankaan.

Tällaista olis varmaan olla uskonnollinen henkilö. Painaa aina tietyin väliajoin vähän lisää kaasua ja käydä pyörähtämässä kielletyillä poluilla ja palata nöyränä poikana/tyttönä/muunsukupuolisena takaisin ja ripittäytytymään puhtaaksi vieraan maan pölystä ja tomusta.
Oma taktiikkani on olla aina vaan reilusti myöhässä. Olen myös hyvä keksimään selityksiä. Maanantaina seuraava "deadline", kohta pitäis herätä asian suhteen...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten se on noin 15.55 palautus. Viime hetken paniikki tuo esiin parhaan suorituksen.

Enpä tiedä. Yksi parhaista yliopistomuistoista on, kun yhden melkoisen ison jutun palautus oli klo 12.00. Siinä sitten edellisenä iltana alkoi miettiä niin joo, se palautus olisi huomenna. Pitäisikö tätä jotenkin vaikka kirjoittaa tai viimeistellä tai jotain.

Koko yö tiukkaa nakuttelemista ja aamuviideltä tuli valmista. Sitten totesi mitä järkeä tässä enää on nukkua ja korkki auki. Toimiston rouvat avasi ovensa klo 9.00 ja sinne heti palauttamaan pikku tai siis isossa maistissa. Eihän siinä mitään, kun osaa käyttäytyä, vaikka olisi jossain kuosissa.

Menin sitten hetkeksi kirjastoon pyörimään ja katsomaan panikoivia opinskelutovereita. Vähän kuin olisi eläintarhassa ollut. Sen jälkeen pubiin parille lasilliselle ja kotiin nukkumaan.

Heräsin joskus illalla hyvillä arvosanoilla.

EDIT:

Niin, opiskelin Englannissa missä tehtiin erittäin selväksi, että sekunninkin myöhässä oleva paperi on hylätty. Leimat piti olla kuitissa ja muuta.

Enpä ruvennut kokeilemaan voisiko anella armoa. Oli siinä jotain kohtuullistamisjuttuja vaikka lääkärintodistuksella ja muuta. Mutta ei mitään sellaista, kun vähän nyt vain myöhästyin. Sorry.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pienellä varauksella tarina saattaa olla keksittyä, mutta silti.

Mitä tässä kohtaa nyt taas tapahtuu? Kannattaa tutustua tietotekniikkaan ja alaan, jos oikeasti kuvittelet tuon olevan keksittyä. Varmuuskopioiden tärkeyttä ei voi liikaa korostaa ja maailma on täynnä tosijuttuja mitä käy, kun kaikki menee.

Isompikin firma voi mennä nurin, jos kaikki asiakas- ja tilaustiedot katoaa yhtäkkiä.

Kuka oikeasti tekee riittävät varmuuskopiot? Kuka lukee yhtään minkään jutun pikkupräntin ja muut sopimusehdot?

Ei kukaan. Suositukset ja toimintatavat on sentään olemassa.

Hitto, miten vanhaksi sitä taas tuntee itsensä. Nykyään kai varmuuskopiot tosiaan tehdään pilveen ilman, että tarvitsisi itse tehdä mitään.

Vuosituhanteen vaihteen Englannissa ei ollut mitään tuollaisia palveluja, niin kaikki piti tehdä itse pilvessä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Varmuuskopioiden tärkeyttä ei voi liikaa korostaa ja maailma on täynnä tosijuttuja mitä käy, kun kaikki menee.
Muistan hyvin ajan kun varmuuskopiot piti tehdä korpuille (ja lerpuille). Ja korput meni helposti toimimattomiksi eli kaikki piti tallentaa moneen eri korppuun ja säilyttää eri paikoissa. Minulla oli korppukansio jossa korppuja voi kuljettaa esim. koulun ja kodin väliä. Heitin pois tuossa vähän aikaa sitten kymmenet korput joilla oli ensimmäinen lopputyöni. Ei niillä tee enää mitään kun missään ei ole korppuasemaa.

Kun muistitikut sitten tuli, oli se ylellisyyttä kun ne oli niin kompakteja. Ekassa muistitikussani oli ruhtinaalliset 256 kt tallennustilaa. Tikku on vieläkin tallessa kun siellä on hyvää matskua. Nyt ei taida enää saada muutamaa gigaa pienempiä tikkuja. Ja tikut on varmaan vanhanaikaisia kun on noita pilviä.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla oli korppukansio jossa korppuja voi kuljettaa esim. koulun ja kodin väliä.

Hyvä, jos ne on edes eri paikassa joskus kuin se alkuperäinen data.

Sellaista varmuuskopiointia on paljon missä tärkeät tiedostot piilotetaan hiirimaton alle. Totta, se suojaa masiinan rikkoutumiselta, mutta ei varkaudelta tai tulipalolta.

Varmuuskopion tarkoitus kuitenkin on se, että rikoksen tai onnettomuuden sattuessa ne kopiot on jossain aivan muualla. Varmassa tallessa kopiona, sitä Agricolakin tarkoitti sanalla varmuuskopio.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvä, jos ne on edes eri paikassa joskus kuin se alkuperäinen data.

Sellaista varmuuskopiointia on paljon missä tärkeät tiedostot piilotetaan hiirimaton alle. Totta, se suojaa masiinan rikkoutumiselta, mutta ei varkaudelta tai tulipalolta.
Kyllä kyllä. Itselläni eka lopputyö eli tallessa koulun koneella, omalla koneella, vanhempieni koneella sekä korpuilla kotona, vanhempieni luona sekä koulun lokerikossa. Lisäksi vein aina koulukaverille korpulla työni kommentointia varten ja hän tallensi sen omalle koneelleen. Varmuusvarastoja siellä täällä.
 

Pekkis

Jäsen
Menin sitten hetkeksi kirjastoon pyörimään ja katsomaan panikoivia opinskelutovereita. Vähän kuin olisi eläintarhassa ollut.

Panikoivia opiskelutovereita tuli itsekin aikoinaan katseltua. Lopputyö kun tuntui olevan monelle kovinkin suuressa arvossa. Vaikka olin jo aikoja sitten opinahjon rehtorilta kysynyt, että mihin kaikkeen tämä "erittäin tärkeä" työ tulee vaikuttamaan? Vastaus oli sen verran ympäripyöreä, että tein siitä sitten omat johtopäätökseni. Oman esitykseni jälkeen olikin sitten melko hämmentyneitä katseita, sekä yleisössä, että esityksen arvioitsijoiden joukossa...:)
Olin kuullut huhuja joiden johdosta en juuri panostanut. Ja niinhän siinä sitten kävi, että kun viimeisen viikon torstaina oli vielä kaksi esitystä pidettävänä, niin arvosanat koko opiskeluajalta oli pitänyt jo saman viikon tiistaina antaa.

Ei ole ikävä noita aikoja ei.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Varmuusvarastoja siellä täällä.

Paitsi liiallisuuksiin meneminen on paha asia kaikessa. Jokin aika sitten joku palstatoverimme kertoi ahdistuksestaan, kun aina pitää katsoa seitsemän kertaa onko kahvinkeitin pois päältä ja ulos lähtiessä vielä palata useamman kerran kotiovelle tarkastamaan onko se lukossa oleva ovi lukossa.

Valitettavasti en nikkiä muista, mutta apua hänelle onneksi tarjottiin. Olisi kiva kuulla onko sitä saatu ja paranemisen tie alkanut.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas, tänään alkoi matka (=treenaminen) kohti kuudetta helsinki city maratoonia, jonka juoksen tällä kertaa marraskuun viimeinen päivä kuolleen koiran muistoksi. Tämä, ehkä omalaatuinen mutta mulle tärkeäksi muodostunut traditio alkoi aikoinaan mummon kuolemasta ja nyt on sitten jo neljäs muistojuoksu ja kuudes kaikenkaikkiaan edessä. Toi on mulle tärkeä siksi, koska olen huono käymään haudoilla, niin toi on mun tapa kunnioittaa muistoa. Lähinnä tossa kai hoidan omaa repaleista sieluani, mutta yhtä kaikki tärkeä homma henkilökohtaisella tasolla. Luonnollisesti tohon kuuluu se, että juoksupaitaan on painettu aina vainajan kuva. Yhdessä sitten juostaan 42km (nelisen tuntia siinä menee) ja muistellaan hyviä aikoja. Tapansa kullakin ja tää on mun tapa. Kunnostani nyt toki muutenkin pidän ja olen aina pitänyt huolta dokaamisen ja nussimisen ohessa, joten toi treenaminen sinällään ei tuo muutosta elämisen rytmiin. Muutetaan vain painotusta. Ja kun aion elää satavuotiaaksi, niin valitettavasti tässä on vielä monta maratoonia edessä, joten pakkokin pysyä kunnossa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaahas, tänään alkoi matka (=treenaminen) kohti kuudetta helsinki city maratoonia, jonka juoksen tällä kertaa marraskuun viimeinen päivä kuolleen koiran muistoksi. Tämä, ehkä omalaatuinen mutta mulle tärkeäksi muodostunut traditio alkoi aikoinaan mummon kuolemasta ja nyt on sitten jo neljäs muistojuoksu ja kuudes kaikenkaikkiaan edessä. Toi on mulle tärkeä siksi, koska olen huono käymään haudoilla, niin toi on mun tapa kunnioittaa muistoa. Lähinnä tossa kai hoidan omaa repaleista sieluani, mutta yhtä kaikki tärkeä homma henkilökohtaisella tasolla. Luonnollisesti tohon kuuluu se, että juoksupaitaan on painettu aina vainajan kuva. Yhdessä sitten juostaan 42km (nelisen tuntia siinä menee) ja muistellaan hyviä aikoja. Tapansa kullakin ja tää on mun tapa. Kunnostani nyt toki muutenkin pidän ja olen aina pitänyt huolta dokaamisen ja nussimisen ohessa, joten toi treenaminen sinällään ei tuo muutosta elämisen rytmiin. Muutetaan vain painotusta. Ja kun aion elää satavuotiaaksi, niin valitettavasti tässä on vielä monta maratoonia edessä, joten pakkokin pysyä kunnossa.
Hyvä meininki, arvostan! Puolimaratonia itse suunnittelin tälle kuulle, lähinnä vain omaksi huvikseni ja on enemmänkin sellainen "things to do". Joku pari tuntia olisi aikana ihan tyydyttävä.

Maratoniin ei luultavasti riitä vielä rahkeet, kassotaan sitä sitten tulevaisuudessa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dressmannin sukat on kyllä perseestä. Ostin joulun alla kahdet parit ja nyt jo kaikissa sukissa reiät.

Dressmannin sukat on just hyviä. Ainakin hinta-laatu -suhteeltaan. Myös aikuisten koot (45-49) ovat samanhintaisia kuin pienet sukat. Yleensä isot koot jätetään muualla normaalien alennusten ulkopuolelle.
 

sinikettu

Jäsen
Välillä tulee aina näitä internetsin ihmeellisessä maailmassa mind=blown -juttuja laadukkaissa blogeissa ja julkaisuissa. Tässä on taas sellainen juttu. Luin pariin kolmeen kertaan läpi ja kirjoittaja on kyllä jonkinasteinen nero. Aivan timanttista settiä alusta loppuun.

Elämänperspektiivä jokaiselle ihmiselle

If some street hustler challenges you to a game of three card monte you don't need to bother to play, just hand him the money, not because you're going to lose but because you owe him for the insight: he selected you. Whatever he saw in you everyone sees in you, from the dumb blonde at the bar to your elderly father you've dismissed as out of touch, the only person who doesn't see it is you, which is why you fell for it. Even mirrors fail you. Hence a sketch.[/URL]
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ulkona -14c. Sais olla -24c. Voisko olla ton- 24c seuraavan kuukauden putkeen tauotta? Talvi <3
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Tämä. Eräässä elokuvassa rosmot jakavat pottia ja tyttörosmo haluaa isomman siivun.

"Mitä sellaista saat hankittua seitsemällä miljardilla mitä et saa neljällä?"

Kymmenen pakkasastetta enemmän ei tuo mitään lisää tai hyvää elämään.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Koska on helmikuu ja talvi ja siitä on aivan liian kauan aikaa kun viimeksi ollut oikeasti kovat pakkaset. Tämän vuoden talvi ollut kohtuu jees, sellaisena saisi jatkuakin. Ehkä nyt pienessä humalassa tuli liioiteltua kuukauden putken kanssa, mutta hitosti ennemmin -24c, kuin joku vesisade ja loska.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei löytynyt reppua täältä pubista. Saattaa olla tuolla pizzapaikassa. Ei hirveästi muistikuvia, mutta nyt kahtena aamuna herännyt pizzalaatikko kainalossa. Hitto vaan kun kaljakin alkoi maistumaan. Kymmentä vaille tulin ovelle odottelee milloin kello lyö yhdeksän reikä reikä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös