Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 608 100
  • 68 385
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
En tiedä mihin ketjuun tästä ois kandenu avautuu niin huudetaas nyt tänne kun kerran tän ketjun puheenaihe on 100% vapaa.

Tänään tein vihdoin sen ison päätöksen, eli päätin lopettaa energiajuomapaskojen juonnin lopullisesti. Reilu 8 vuotta sitten 16-vuotiaana aloitin tämän epäterveellisen harrastuksen maistamalla Suomeen vasta saapunuttua Monsteria ja tänään 31.1.2018 ympyrä sulkeutui samoissa merkeissä, kun avasin aamulla yhden Ruotsista viime kesänä ostetuista Monster-tölkeistä.

Kun olin keskipäivällä kävelemässä ulos koulusta, niin musta tuntui oikeesti siltä kuin sydän tulisi ulos rinnasta/pyörtysin ja olin mä jo tuota episodia ennenkin ehtinyt katua hairahdustani, olihan alla jo lähes kolme viikkoa "puhtaana".

Tajusin just että tota paskaa lipittämällä en oo pystyny vuosiin keskittymään kunnolla mihinkään ja kun oon muutenkin ollut aikanani lievästi keskittymishäiriöinen lapsi/nuori niin energiajuomat on vaan osaltaan pahentaneet näitä oireita samalla ku oon koittanu kasvaa ihmisenä. Lisäks nälän tunne katoaa kokonaan helvetin moneksi tunniksi pelkästä puolesta tölkistä. Ei kiitos enää.

Toi 2-4 tölkkii mitä tuli vedettyy pitkään viikossa (siis pahimmillaan, ei enää viime aikoina) varmasti osaltaan edesauttoi mun psyykkisten ongelmien kehittymistä muutama vuos takaperin.

Tuntuipa hienolta kaataa viimeset 4,5 jemmassa ollutta tölkkiä viemäristä alas. Vittu, mä oon vapaa!

Vierotusoireita en jaksa murehtia etukäteen, tulee jos on tullakseen. Kestän kyllä ja kahvia voi aina juoda!

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korkeasti koulutettu entinen tyttöystäväni ei ollut koskaan kuullut Adolf Hitleristä, eikä tunnistanut häntä kuvasta.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko hänen nimensä barbara ja näöllisesti hyvin muovisen ja mykän oloinen?

EI. Muovi-Barbara on nykyinen kumppanini.

Pointtini oli lähinnä siinä, että liian moni näkee maailman liian eurooppakeskeisenä. Jos joillekin Otaniemen tutkijoille näytettäisiin kuvia Pol Potista, Augusto Pinochetista, Apartheidin johtohahmoista tai Lähi-Idän hulluista, niin tulos voisi olla samanlainen.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Pitäsköhän tänne avata tuomariseurantaketju? Tuliskohan penaltya jos sen avaa tuonne otteluketjufoorumiin?

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuljun Kartano RIP.

Mikään ei ole enää pyhää.

Ralph

Jäsen
Katselen YouTubesta vuoden 1994 Suomen tietoviisaan finaalijaksoa. Eivät kukaan neljästä finalistista tienneet, että hiihdossa ratkaisee milloin hiihtomonon kärki ylittää maaliviivan. Olisin itse tiennyt, mutta nämä veikkasivat säärtä, reittä ja polvea.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jumalauta, että mä oon malttamaton. Hetikaikkimulletännenyt.

Helmikuun vikana päivänä eli tasan neljän viikon päästä pääsen muuttamaan silloin valmistuvaan asuntoon. Mä olen jo hankkinut suunnilleen kaikki mitä sinne tarvin uutta eli lähinnä pesukoneen, soundbarin ja sohvan. Vanhat ja ylimääräset "romut" on myyty. Ison osan tavaroistakin oon jo pakannut.
Pääsis jo!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Katselen YouTubesta vuoden 1994 Suomen tietoviisaan finaalijaksoa. Eivät kukaan neljästä finalistista tienneet, että hiihdossa ratkaisee milloin hiihtomonon kärki ylittää maaliviivan. Olisin itse tiennyt, mutta nämä veikkasivat säärtä, reittä ja polvea.
Todella tyhmiä siis. Itsekin tiedän tuon. Mutta loppujen lopuksi maailmassa on paljon tiedettävää. Eikä kukaan voi tietää kaikkea vaikka jokin televisio-ohjelma kertookin niin. Itse en edes muista mikä ohjelma se oli.

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
En tiedä mihin ketjuun tästä ois kandenu avautuu niin huudetaas nyt tänne kun kerran tän ketjun puheenaihe on 100% vapaa.

Tänään tein vihdoin sen ison päätöksen, eli päätin lopettaa energiajuomapaskojen juonnin lopullisesti. Reilu 8 vuotta sitten 16-vuotiaana aloitin tämän epäterveellisen harrastuksen maistamalla Suomeen vasta saapunuttua Monsteria ja tänään 31.1.2018 ympyrä sulkeutui samoissa merkeissä, kun avasin aamulla yhden Ruotsista viime kesänä ostetuista Monster-tölkeistä.

Kun olin keskipäivällä kävelemässä ulos koulusta, niin musta tuntui oikeesti siltä kuin sydän tulisi ulos rinnasta/pyörtysin ja olin mä jo tuota episodia ennenkin ehtinyt katua hairahdustani, olihan alla jo lähes kolme viikkoa "puhtaana".

Tajusin just että tota paskaa lipittämällä en oo pystyny vuosiin keskittymään kunnolla mihinkään ja kun oon muutenkin ollut aikanani lievästi keskittymishäiriöinen lapsi/nuori niin energiajuomat on vaan osaltaan pahentaneet näitä oireita samalla ku oon koittanu kasvaa ihmisenä. Lisäks nälän tunne katoaa kokonaan helvetin moneksi tunniksi pelkästä puolesta tölkistä. Ei kiitos enää.

Toi 2-4 tölkkii mitä tuli vedettyy pitkään viikossa (siis pahimmillaan, ei enää viime aikoina) varmasti osaltaan edesauttoi mun psyykkisten ongelmien kehittymistä muutama vuos takaperin.

Tuntuipa hienolta kaataa viimeset 4,5 jemmassa ollutta tölkkiä viemäristä alas. Vittu, mä oon vapaa!

Vierotusoireita en jaksa murehtia etukäteen, tulee jos on tullakseen. Kestän kyllä ja kahvia voi aina juoda!
Tsemppiä! Ja kuulostaapa tutulta kaikki mitä kerroit, mihinkään ei jaksa/pysty/osaa keskittyä... t. Batteryholisti

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kattelen Frasieria Viaplaysta ja nää Suomi-tekstitykset taitaa olla aika uudet.

S08E15:ssä seuraavaa sanailua Frasierin ja Martinin välillä, kun Niles menee heittämään koripalloa.

F: "Uni tai ei, hänen on heitettävä palloa. Tiedät miten hän heittää."
M: "Ja sinäkö olet Lauri Markkanen?"

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Helmikuun vikana päivänä eli tasan neljän viikon päästä pääsen muuttamaan silloin valmistuvaan asuntoon. Mä olen jo hankkinut suunnilleen kaikki mitä sinne tarvin uutta eli lähinnä pesukoneen, soundbarin ja sohvan. Vanhat ja ylimääräset "romut" on myyty. Ison osan tavaroistakin oon jo pakannut.
Pääsis jo!

Kerran muutin vastavalmistuneeseen asuntoon eikä enää koskaan. Yli vuoden siellä ramppasi ties mitä huoltomiestä ja korjaajaa. Joskus joutui itsekin soittamaan mitä vittua tämäkin nyt taas on.

Olet niin kovin malttamaton, kyllä se olisi kannattanut antaa jonkun muun asua siellä ensin.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerran muutin vastavalmistuneeseen asuntoon eikä enää koskaan. Yli vuoden siellä ramppasi ties mitä huoltomiestä ja korjaajaa. Joskus joutui itsekin soittamaan mitä vittua tämäkin nyt taas on.

Olet niin kovin malttamaton, kyllä se olisi kannattanut antaa jonkun muun asua siellä ensin.

Tämä. Tytär muutti omaan ja vastavalmistuneeseen kotiin jokunen vuosi sitten ja vaikka mitä pikkuvikaa oli joista mainittakoon vaikka se, että ulko-ovi oli todella hankala avata sisäpuolelta. Mainitsin tämän siksi, koska siihen liittyy hauska esimerkki. Tytär oppi tekniikan kun joutui oven kanssa pelaamaan päivittäin, mutta sälekaihtimien asentajat eivät päässeet ulos, vaan olivat joutuneet soittamaan tyttären avaamaan oven. Tytär oli päästänyt ne aiemmin aamulla sisään ja lähtenyt töihin siitä sitten. No lopulta kaikki tuli kuntoon, mutta oman aikansa se vei.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämä. Tytär muutti omaan ja vastavalmistuneeseen kotiin jokunen vuosi sitten ja vaikka mitä pikkuvikaa oli joista mainittakoon vaikka se, että ulko-ovi oli todella hankala avata sisäpuolelta. Mainitsin tämän siksi, koska siihen liittyy hauska esimerkki. Tytär oppi tekniikan kun joutui oven kanssa pelaamaan päivittäin, mutta sälekaihtimien asentajat eivät päässeet ulos, vaan olivat joutuneet soittamaan tyttären avaamaan oven. Tytär oli päästänyt ne aiemmin aamulla sisään ja lähtenyt töihin siitä sitten. No lopulta kaikki tuli kuntoon, mutta oman aikansa se vei.

No niin. Tästähän päästään erääseen lempiaiheistani eli ulko-ovien vikoihin. Tunnen erään ulko-oven, joka on ollut vuosia "hankala", muttei sitä ole korjattu, en tiedä miksi, erityisesti kun ulko-ovea käyttävät siihen tottumattomat ihmiset useinkin. Miksei ulko-ovia voi laittaa kuntoon? Kyllä on kummallista. Meillä Kalliossahan on erään marketin ulko-ovi paskana harva se tunti, mutten tarkoittanut sitä.

sinikettu

Jäsen
Pointtini oli lähinnä siinä, että liian moni näkee maailman liian eurooppakeskeisenä. Jos joillekin Otaniemen tutkijoille näytettäisiin kuvia Pol Potista, Augusto Pinochetista, Apartheidin johtohahmoista tai Lähi-Idän hulluista, niin tulos voisi olla samanlainen.
Niin no. En nyt sitten tiedä, onko se kovinkaan suurta sattumaa, että eurooppalainen näkee maailman eurooppakeskeisenä, yhdysvaltalainen yhdysvaltalaiskeskeisenä ja niin edelleen. En usko, että vaikka Kiinassa tai Thaimaassa tunnetaan kovinkaan hyvin vaikka Mannerheimia tai Suomen historiaa 1900-luvulla.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin no. En nyt sitten tiedä, onko se kovinkaan suurta sattumaa, että eurooppalainen näkee maailman eurooppakeskeisenä, yhdysvaltalainen yhdysvaltalaiskeskeisenä ja niin edelleen. En usko, että vaikka Kiinassa tai Thaimaassa tunnetaan kovinkaan hyvin vaikka Mannerheimia tai Suomen historiaa 1900-luvulla.

Googlasin Pinochetin, ihan tutunnäköinen jamppa, mutta osuisiko arpa juuri siihen pubivisassa. Muutenkin, jos noita kuvia katsoisi ilman kenraalin kuteita, niin kuinka moni oikeasti tunnistaisi.

Tai jos Pinochet laitettaisiin sinne sekaan ja kysyttäisiin jotain "kuka seuraavista jalkapalloilijoista.."

sinikettu

Jäsen

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Baarissa on aina niin kotoisa olo. Siis tässä on jotain taikaa. Ei kait sitä kotonakaan voi olla niin rennosti ja luontevasti, vaikka ottaiskin kaljaa.

sinikettu

Jäsen
Olumppialaiset vissiin alkaa joskus viikon päästä. Lasse Kukkonen tekee ainakin yhden hattutempun. Ei siis kolmea maalia, vaan toimii taikurina viihdyttämässä jengiä pukukopin puolella. Hankala kuvitella mitään muuta roolia päivän kunnolla.

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kyllä Kukkonen tulee monta matsia ratkaisemaan. Ei toki välttämättä Suomen hyväksi.

godspeed

Jäsen
Kukkonen kävi joidenkin kisojen aikaan Suomessakin piipahtamassa, mutta en nyt kuollaksenikaan muista, kuinka hyvin hän johti maajoukkuetta Suomesta käsin. Kisat siis olivat jossain muualla. Veikkaan, että tuli voitto koska ilman Lassea ei uskallettu hävitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy