Iron Maiden

  • 379 730
  • 2 073

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nyt on kyllä niin tyhmä valituksen aihe. Jos haluat pitää biisit yllätyksenä, niin älä mene katselemaan kiertueen settilistaa etukäteen. Simple as that.
Se yllätys oli nyt tässätapauksessa hiukan eri asia kuin olla katselematta tuota Heavyn mainitsemaa listaa ennakkoon ja sitten "jännittää". Itse asiassa yhdellä kiertueella noin teinkin ja yllätys oli melkoinen, not.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Vähän ihmetyttää myös tuo sama settilista joka paikassa. Eipä sillä, minua ei niinkään haitannut kun en ole keikallakaan ollut kuin pari kertaa, niin nyt oli kuitenkin lähes täysin eri biisit kuin aiemmin. Ja tulihan siellä Children of the Damned ja Powerslave, ei sentään caniplaywithmadnessiä ja vastaavaa.

Äänen katkeilun luulin johtuneen minäkin Brucesta, mutta ei ilmeisesti ollutkaan näin. Joku FBssä aika nopeasti kommentoi, että aissidaissin keikalla viime kesänä olisi ollut samankaltaisia häikkiä. Vähän noloa, jos Kantolasta yritetään saada tehtyä sitä Isojen Keikkojen Paikkaa, niin sitten tekniikka ei pysty niihin. No tulipahan nähtyä suuri ja mahtava omassa kotikaupungissa, on niitä paskempiakin juttuja.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Kiertueen päätöskeikka Wackenista paraikaa livestreamina, linkki löytyy ainakin Maidenin FB-sivuilta. Paljon paremmalta kuulostaa Brucen ääni kuin Hämeenlinnassa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiertueen päätöskeikka Wackenista paraikaa livestreamina, linkki löytyy ainakin Maidenin FB-sivuilta. Paljon paremmalta kuulostaa Brucen ääni kuin Hämeenlinnassa.
Kiitos linkistä. On tuolla aivan saatanasti porukkaa! kuinkahan monta lie...

edit. 80 000 henkeä Dickinsonin välispiikin mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Ei tietoakaan ääniongelmista mitä Hämeenlinnassa oli, tekniikka pelaa hyvin, tosin miksaaja missaa soolojen alkuja aika mukavalla tahdilla tällä keikalla. Hyvää menoa vaikka vettä tulee tällä hetkellä ja rankasti.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ennen hankkimista pitää tutkia tarkkaan, että millä pieteetillä ja kunnianhimolla kirjaa on tehty. Onko siis Bruce itse kirjoittajana vai onko palkattu kuuluisa ulkopuolinen kirjoittaja lainailemaan Brucen ja Maidenin haastiksia? Tuolla on iso painoarvo siihen, että millainen opus on. Brucen itse kertomana asiat voivat saada mielenkiintoisia sävyjä, kun aiheitakin on Maidenista soolouraan ja syövästä lentouraan. Päinvastaisesti ajateltuna kyseessä on samanlainen rokkielämänkerta, joita on tehty jo toista tuhatta tinkien laadusta ja joita mahtuu 13 tusinaan. Tuossa tapauksessa tosifaneille kirja ei tarjoa muuta kuin pölyn pinta-alaa hyllyssä.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Ennen hankkimista pitää tutkia tarkkaan, että millä pieteetillä ja kunnianhimolla kirjaa on tehty. Onko siis Bruce itse kirjoittajana vai onko palkattu kuuluisa ulkopuolinen kirjoittaja lainailemaan Brucen ja Maidenin haastiksia? Tuolla on iso painoarvo siihen, että millainen opus on. Brucen itse kertomana asiat voivat saada mielenkiintoisia sävyjä, kun aiheitakin on Maidenista soolouraan ja syövästä lentouraan. Päinvastaisesti ajateltuna kyseessä on samanlainen rokkielämänkerta, joita on tehty jo toista tuhatta tinkien laadusta ja joita mahtuu 13 tusinaan. Tuossa tapauksessa tosifaneille kirja ei tarjoa muuta kuin pölyn pinta-alaa hyllyssä.

Kyseessä on nimenomaan omaelämäkerta, joten sitä suuremmalla mielenkiinnolla odotan kirjaa.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Kyseessä on nimenomaan omaelämäkerta, joten sitä suuremmalla mielenkiinnolla odotan kirjaa.

Juurikin näin, sain sen käsityksen että Bruce on kirjoittanut kirjaa koko Book of Souls-kiertueen ajan. Ja varmasti myös sen ulkopuolella.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Tämä oli helvetin hyvä tieto. Lukulistalla ehdoton must.
Juuri näin. Olisi varsin yllättävää mikäli kyseessä ei olisi laatuteos, Brucella tuntuu olevan kunnianhimoa asioissa joihin ryhtyy. Jo mainittujen asioiden lisäksi Dickinson on perustanut yrityksen joka korjaa lentokoneita ja oli Olympiatason miekkailija Barcelonan kisojen aikoihin. Varmasti on tarinaa kerrottavaksi.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Aivan mahtavaa. Tätä sitä on hiljaa mielessään odotellut. Brucella, jos jollain riittää kerrottavaa. Jännä nähdä, miten kokee vaikeammat ajat nykyään. Tietysti myös alkuajat ja aika ennen maidenia kiinnostaa. Brucehan suoritti yliopistotutkinnonkin muistaakseni historiaan erikoistuneena. Sen verran Korjaan ylempää, että oli Soulin kisoihin kotiin jäävä varamies. Onhan se erikoinen saavutus siihen aikaan jatkuvasti kiertueella tai levyn teossa olleelta ihmiseltä.

Jotain on toki Run to The Hillssiin jo kirjoitetutukin.
 
K

Kiekkokatsoja

Tää Iron Maiden cover mitä on liikkeelllä. On tasoltaan aika heikko. Kouvolassa oli keikka, ja soitto oli keskinkertaista. Bändillä ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa yleisöä kohtaan, ja lisäbiisit tyssäsi heti alussa nollaan.
En suosittele
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tää Iron Maiden cover mitä on liikkeelllä. On tasoltaan aika heikko. Kouvolassa oli keikka, ja soitto oli keskinkertaista. Bändillä ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa yleisöä kohtaan, ja lisäbiisit tyssäsi heti alussa nollaan.
En suosittele

Mistä bändistä on nyt kyse? Noita Maidenin tribuutti-soittokuntia on jokunen liikkeellä nimittäin.

Itse yleisesti suhtaudun hieman kyynisesti näihin tribuuttiremmeihin, jotka vetävät jotain hittipotpureita pahimmillaan kotimaiseksi kieleksi käännettynä. Ymmärrän, että taustalla on syvä fanius ja kunnioitus alkuperäistä esittäjää kohtaan, mutta välillä huomaa, että juttu käsitetään väärin. Spinal tapiksi tuppaa usein homma kääntymään ennen kuin ehtii alkaakaan....
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse yleisesti suhtaudun hieman kyynisesti näihin tribuuttiremmeihin, jotka vetävät jotain hittipotpureita pahimmillaan kotimaiseksi kieleksi käännettynä. Ymmärrän, että taustalla on syvä fanius ja kunnioitus alkuperäistä esittäjää kohtaan, mutta välillä huomaa, että juttu käsitetään väärin. Spinal tapiksi tuppaa usein homma kääntymään ennen kuin ehtii alkaakaan....
Joo, itselle ainoa tällainen toimiva on Black Sabbathia tulkitseva Sapattivuosi, jolta ei toki ole heiltäkään tullut liki 10 vuoteen mitään uutta. Varsinkin tuo Dio-vuosia tributoiva Ihmisen merkki -levy on hyvä, siinä on Marco Hietala laulamassa. Oikein hyvää settiä, jos ei turhan ryppyotsaisesti kuuntele.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sapattivuosi, jolta ei toki ole heiltäkään tullut liki 10 vuoteen mitään uutta
Joo, näillä on menossa sellainen Sagrada Familia projekti, mutta nythän vol 4 on kuitenkin lähempänä kuin koskaan ennen. Ja ehdottomasti jaan tämän mielipiteen että ko. bändi on mainio esimerkki onnistuneista cover projekteista.

En mene tätä Maiden tribuuttia nytkään katsomaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo, näillä on menossa sellainen Sagrada Familia projekti, mutta nythän vol 4 on kuitenkin lähempänä kuin koskaan ennen. Ja ehdottomasti jaan tämän mielipiteen että ko. bändi on mainio esimerkki onnistuneista cover projekteista.
Menee vielä vähän off-topicin puolelle itse Iron Maidenin osalta, mutta onko millaista materiaalia siis tulossa? Jatketaanko Dio-setillä Hietalan kanssa, vai onko jotain muuta tulossa?
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Tää Iron Maiden cover mitä on liikkeelllä. On tasoltaan aika heikko. Kouvolassa oli keikka, ja soitto oli keskinkertaista. Bändillä ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa yleisöä kohtaan, ja lisäbiisit tyssäsi heti alussa nollaan.
En suosittele

Tuli jokunen vuosi sitten Turussa Maidenfesteillä käytyä, silloin meno ainakin maittoi niin bändille kuin yleisöllekin. Tiedä sitten onko taustabändi nykyään sama, ei voi muistaa. Turkuunhan tuo "kiertue" olisi viikon päästä jälleen rantautumassa, arvon vielä tuleeko mentyä paikanpäälle.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Tuli jokunen vuosi sitten Turussa Maidenfesteillä käytyä, silloin meno ainakin maittoi niin bändille kuin yleisöllekin. Tiedä sitten onko taustabändi nykyään sama, ei voi muistaa. Turkuunhan tuo "kiertue" olisi viikon päästä jälleen rantautumassa, arvon vielä tuleeko mentyä paikanpäälle.
Minä olin Oulussa vuosi sitten paikalla ja olin sen verran tyytyväinen kuulemaani, että olen menossa tänään uudestaan. Saattoihan se olla aiemmin myös hyvän humalan vaikutusta, mutta pian se nähdään.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mä odotan sitä oikeaa Rautarouvaa vielä keikalle. Eiköhän sieltä joku "syntikka-years" - tour ilmoille lyödä, jonka settilistasta löydämme silti tutut listahitit.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mä odotan sitä oikeaa Rautarouvaa vielä keikalle. Eiköhän sieltä joku "syntikka-years" - tour ilmoille lyödä, jonka settilistasta löydämme silti tutut listahitit.

Eikö Maidenillä ole ollut viime aikoina tapana tehdä suurin piirtein siten, että joka toinen rundi on uuden albumin tms. promorundi uudemmilla biiseillä (plus ne pakkohitit) ja joka toinen on ollut jonkin sortin retrorundi?

Maiden-kiertueet on koottu wikipediaan, 2000-luvun kiertueet ovat olleet seuraavia:
2000–02 Brave New World Tour
2003 Give Me Ed... 'Til I'm Dead Tour
2003–04 Dance of Death World Tour
2005 Eddie Rips Up the World Tour
2006–07 A Matter of Life and Death Tour
2008–09 Somewhere Back in Time World Tour
2010-11 The Final Frontier World Tour
2012-14 Maiden England World Tour
2016-2017 The Book of Souls World Tour

Seuraavana siis saman kaavan mukaan jonkin sortin best of -kiertue tai vanhojen levyjen biiseihin keskittyvä kiertue. Ei toki varmaan ihan välittömästi, sillä vastahan tuorein kiertue saatettiin loppuun kesällä, ja se oli pisin Maiden-kiertue sitten 1980-luvun kulta-aikojen, joten ukot haluavat varmaan vetää henkeä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Aivan mahtavaa. Tätä sitä on hiljaa mielessään odotellut. Brucella, jos jollain riittää kerrottavaa. Jännä nähdä, miten kokee vaikeammat ajat nykyään. Tietysti myös alkuajat ja aika ennen maidenia kiinnostaa. Brucehan suoritti yliopistotutkinnonkin muistaakseni historiaan erikoistuneena. Sen verran Korjaan ylempää, että oli Soulin kisoihin kotiin jäävä varamies. Onhan se erikoinen saavutus siihen aikaan jatkuvasti kiertueella tai levyn teossa olleelta ihmiseltä.
- Yliopisto tutkinto historiassa
- Olympiatason miekkailija
- Lentolupakirja ja lentää "vapaa-ajallaan" tai on ainakin lentänyt ihan tavallisia reittilentoja
- Oma lentokoneita korjaava yritys
- Yhden maailman menestyneimmän rockyhtyeen solisti yli 35 vuotta

Vieläkö oli jotain? Ei voi kun ihmetellä miten riittää energiaa tuohon kaikkeen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tribuuti-akteista vielä sen verran että Lahdessa on ensi lauantaina Lahti Goes Hard And Heavy-tapahtuma jossa mukana mm. Maiden Hell-niminen Iron Maiden tribuutti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös