Tuntematon sotilas (vuoden 2017 versio)

  • 252 401
  • 1 088

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ensimmäinen maistiainen elokuvasta julkaistu.
Eipä tuossa nyt mitään erikoista, mutta Jussi Vatanen Koskelana toimii varmasti.

Aku Hirviniemi ei vain sovi tälläiseen elokuvaan, leima otsassa että tekee "luokkakokouksia" ja tv-hömppää koko ikänsä.
Tokihan tässä odotetaan että suoriutuu tästä samoin kuin PPP Mollbergin Tuntemattomasta mutta ei, en silti usko. Tuo teaserkin toimii kun Eero Aho on valokeilassa, mutta kun huomaa Akun niin tulee joku sketsi mieleen.

_
 

Fordél

Jäsen
Aku Hirviniemi ei vain sovi tälläiseen elokuvaan, leima otsassa että tekee "luokkakokouksia" ja tv-hömppää koko ikänsä.
Tokihan tässä odotetaan että suoriutuu tästä samoin kuin PPP Mollbergin Tuntemattomasta mutta ei, en silti usko. Tuo teaserkin toimii kun Eero Aho on valokeilassa, mutta kun huomaa Akun niin tulee joku sketsi mieleen.

Tää on kyllä varmasti aika pitkälti katsojan silmissä ja mielessä. Itse olen nähnyt Hirviniemen Hietalan roolissa ja viime vuonna teatterissa vetämässä Nummisuutarien Eskoa. Noissa vanhoissa sotilasrytkyissä vetäessään Hirviniemestä ei tuu mulle mieleen sketsi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tää on kyllä varmasti aika pitkälti katsojan silmissä ja mielessä. Itse olen nähnyt Hirviniemen Hietalan roolissa ja viime vuonna teatterissa vetämässä Nummisuutarien Eskoa. Noissa vanhoissa sotilasrytkyissä vetäessään Hirviniemestä ei tuu mulle mieleen sketsi.
Niin no. Itsekin kyllä tiedän että Hirviniemi on tehnyt myös näitä vakavia teatterijuttuja, mutta jotenkin siitä vaan väkisin tulee joku sketseily mieleen. Varmaan juurikin siksi kun en ole itse miestä muissa jutuissa nähnyt. Tai no draamasarja Robassa olen, mutta kyllähän se siinäkin vähän huumoriroolia ottaa. Tosin hyvä kyllä siinä.

Vataseen luotan kuin vuoreen, pidän todella hyvänä näyttelijänä. Komediallisia rooleja hänelläkin paljon, mutta niissä on vähän sellaisia traagisiakin antisankarin piirteitä aina välillä että kaikki ei mene ihan lapaseen ja Vatasen hahmoa vituttaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aku Hirviniemi ei vain sovi tälläiseen elokuvaan, leima otsassa että tekee "luokkakokouksia" ja tv-hömppää koko ikänsä.
Tokihan tässä odotetaan että suoriutuu tästä samoin kuin PPP Mollbergin Tuntemattomasta mutta ei, en silti usko. Tuo teaserkin toimii kun Eero Aho on valokeilassa, mutta kun huomaa Akun niin tulee joku sketsi mieleen.

Olen tässä ketjussa maininnut jo aiemminkin aiheesta, mutta Hirviniemi oli erittäin hyvä Koivusalon Pohjantähdessä Aulis Kiviojan roolissa. Uskon hänen pärjäävän myös Hietasena. Kyllä mies vakavat roolit hallitsee, vaikka onkin tullut tunnetuksi koomikkona. Ja koomikkona hän on minusta useimmiten helvatan raivostuttava. Itselläni vaihtuu noissa tapauksissa tavallisesti kanava...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tosin olihan Peteliuksella takana Velipuolikuu ja samaan aikaan Tuntemattoman aikana hänet nähtiin myös Mutapainin Ystävissä. Ellen väärin muista, niin juuri tämän komediataustan johdosta hänenkin sopivuutta Hietasen rooliin aprikoitiin. Mutta kuten toisaalle kirjoitin, niin nyt on kanavia, alustoja ja someja niin "kauhian pal", että se naaman kuluminen tapahtuu nopeammin kuin 80-luvulla. Kyllä kuitenkin sanoisin, että Louhimiehellä on hyvät työkalut käsissä, se on nyt vaan valmentajasta kiinni, että mitä saadaan aikaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pirkka-Pekka Petelius esittää kapteeni Kaarnaa Louhimiehen Tuntemattomassa. Kertoivat äsken Ylellä kun siellä on näitä itsenäisyyspäivän juttuja, ja PP on siellä vieraana.

EDIT:

Niin ja PPP tosiaan taitaa olla ainoa joka on päässyt näyttelemään kahteen Tuntemattoman filmatisointiin?
 

Fordél

Jäsen
Pirkka-Pekka Petelius esittää kapteeni Kaarnaa Louhimiehen Tuntemattomassa. Kertoivat äsken Ylellä kun siellä on näitä itsenäisyyspäivän juttuja, ja PP on siellä vieraana.

Mainio valinta tuohon rooliin vaikka toki rooli on turhan pieni PP:n taidoille.

Niin ja PPP tosiaan taitaa olla ainoa joka on päässyt näyttelemään kahteen Tuntemattoman filmatisointiin?

Näin taitaa olla vai onko kellään tietoa muusta?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mainio valinta tuohon rooliin vaikka toki rooli on turhan pieni PP:n taidoille.
Joo, toisaalta tällaiseen elokuvaan hankalampi ehkä löytää PP:n kaltaiselle veteraaninäyttelijälle sopivaa roolia. Ei ainakaan itselle tule äkkiseltään mieleen että olisiko siellä ollut jotain muuta isompaa roolia, tuskin?

PP toki itse sanoi että sitten kun 30 vuoden päästä tehdään taas seuraava versio Tuntemattomasta, niin hän haluaa jälleen olla mukana ja kertoi näyttelevänsä kaikki roolit siinä :D
 

J.C.S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin ja PPP tosiaan taitaa olla ainoa joka on päässyt näyttelemään kahteen Tuntemattoman filmatisointiin?
Itse asiassa Mikko Niskanen esiintyy sekä Laineen että Mollbergin Tuntemattomassa. Tosin vain nimi on sama. Laineen Niskanen on tämä myöhemmin ohjaajana kuuluisammaksi tullut Mikko, kun taas Mollbergin Niskanen on amatööri. Tätä tarkistaessa törmäsin myös väitteeseen, että tämä kuuluisampi Niskanen olisi ollut myös valmis Kaarnan osaan Mollbergin Tuntemattomassa. Laineen tuntemattomassa hän esitti Mielosta.
 

Fordél

Jäsen
Joo, toisaalta tällaiseen elokuvaan hankalampi ehkä löytää PP:n kaltaiselle veteraaninäyttelijälle sopivaa roolia. Ei ainakaan itselle tule äkkiseltään mieleen että olisiko siellä ollut jotain muuta isompaa roolia, tuskin?

Kyllä, samaa mietin itsekin. Lähinnä tuli mieleen majuri Sarastien rooli, mutta eipä sekään taida juuri sen isompi olla.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Tänään pamahti maailmalle pidempi traileri elokuvasta.
Traileri on sullottu täyteen yhden sekunnin pätkiä tuttuakin tutummista kohtauksista, lisäksi taustaääninä on käytetty kaikille tuttuja fraaseja. Tällä on varmasti haettu nostalgisia tuntemuksia katsojalle, mielestäni vähempikin olisi riittänyt.
Trailerista löytyy lisäksi useita sellaisia kohtauksia mitä ei aikaisemmissa elokuvissa ole nähty, nämä kiinnosti ainakin itseäni eniten. Eräs lyhyt pätkä pariskunnasta järvessä oli hieman yllättävä, mutta menköön nyt ja tuomitaan vasta kun on elokuva nähty.
Itse trailerin rakenne on vähän liian silppumainen ja nopeatempoinen, mutta kyllä tuo ainakin minussa herättää positiivisia ajatuksia itse elokuvaa kohtaan.

linkki youtubeen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Visuaalisestihan tuo oli ihan näpsäkänkin näköistä menoa. Toki hieman sellainen nykyajan turboahdetun ja räväkästi leikatun leffan makuahan tuossa oli ja Veteen Piirretyn Viivan kaltaisten sotaleffojen runollista kuvastoakin lienee tuloillaan, mutta lienee senkin puolesta pikku päivitys paikallaan Laineen Rillumareihin ja Mollbergin nihilismiin.

Näkyy olevan kotirintamalta settiä, joka ei varsinaiseen kirjaan kuulu, mutta olihan siellä sitten ne tutut krapulasilakatkin mukana.Sinällään tuo toisaalta niin huonostakaan ole, kuvaahan toki Linnakin ohi mennen Kariluodon ja Sirkan häitä ja leikkaahan se Lyytikin raskaana ite ruista Kannaksella ja sie mokoma vähä-älyne jne.

Ihan jees tuo pätkä, toivotaan nyt, että Louhimies on pitänyt sitten loppuun asti tyylitajun kasassa, eikä ole lähtenyt lisäämään mitään liian "oman näköistänsä" mukaan. Jo se, että Sotaromaani lienee lähteenä tuo leffaan lisää kaiken näköistä arkistojen aarteiksi jäänyttä.

Ja pienen makustelun jälkeen alkaa muuten tuo Robin kuulostaa aikas mielenkiintoiselta ja hyvältäkin vedolta Hauhiaksi. Kyseessähän on täydellisen naiivi, sinisilmäinen pojankloppi ja kyseistä hahmoa nyt mikään veteraaninäyttelijä vedä. Robin kun on oma itsensä, niin johan tuo riittää.
 
Viimeksi muokattu:

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Voi juma, ihan ihkaoikea T-34 vilahti siellä jyräämässä. Minkähän verran noitakin on enää olemassa ajokunnossa.

Minusta kovempaa on ajokuntoinen T-24 ihan trailerin alussa. Ilmeisesti KV-mallia ei Suomessa ole enää toimintakuntoisena ja sellaisen kunnostamiseen ei ole rahaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Allekirjoittanut oli mukana leffan kuvauksissa avustajana yhteensä lähes kuukauden ja sai traileriinkin näemmä ruutuaikaa lähes sekunnin. Kyllä nyt kelpaa.

@Jupe itse olin elokuvassa niin suomalaisena kuin venäläisenäkin rivimiehenä ja kysymykseesi osaan sanoa venäläisten osuudesta sen verran, että ainakin kohtauksessa jossa Lahtinen saa surmansa otettiin myös hyökkäävistä ja kaatuvista venäläisitä lähikuvia joissa painotettiin tavan sotilaiden pelkoa ja sodan kamaluutta. Eli myös naapurin kärsimykset näytetään elokuvassa, eikä "hyssyttelyä" sikäli nähtäne.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Hereworth Kiitos infosta ja onnittelut, onhan sekunti jo paljon tämän tason leffan trailerissa.
Vasta äskenhän Krista Kososen kahden sekunnin esiintyminen Blade Runnerin trailerissa aiheutti aikamoiset otsikot. Olet siis julkkis, vähintäänkin täällä Jatkoajassa.

_
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nyt vaikuttaa siltä, että Louhimies pettää kuin Kepu alkoholiuudistuksen kanssa. Eli Aku on tekemässä jättimäistä takinkääntöä ja näyttäisi siltä, ettei tässä elokuvassa nähdä viinakrampin tai psykoosin kourissa hortoilevaa Mikko Koukea tai Samuli Edelmania kulli paljaana?
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt vaikuttaa siltä, että Louhimies pettää kuin Kepu alkoholiuudistuksen kanssa. Eli Aku on tekemässä jättimäistä takinkääntöä ja näyttäisi siltä, ettei tässä elokuvassa nähdä viinakrampin tai psykoosin kourissa hortoilevaa Mikko Koukea tai Samuli Edelmania kulli paljaana?
Eiköhän ne veljet päästetä viimeistään "Petrosakovskissa" vauhtiin lotta Kotilaisen toimiessa saunottajana niinkuin Mollenkin versiossa.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän ne veljet päästetä viimeistään "Petrosakovskissa" vauhtiin lotta Kotilaisen toimiessa saunottajana niinkuin Mollenkin versiossa.

Kaipa tuosta Kariluodon Sirkastakin on tehty nymfomaani, joka kiljuu häävuoteessa ensin Jormaa ja sitten perään Jorman sotilasarvoa.

Joo, tosiaan toivoo, että Louhimies olisi nyt päässyt tavoistaan ja malttaa olla tekemättä poikain kiljunjuonnista jotain homoeroottiseksi peniksenvenyttelyksi äityvää pelleilyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös