Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 112 743
  • 24 186

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
On toki mutta minä yritin keskustella siitä mitä tekstejä koraanista löytyy koskien naisen asemaa. En tiedä edustiko tuo ulostulo koko yhteisöä vai puhuiko ns. yksityishenkilönä. Näissä yhteisöissä tuppaa olemaan sellainen hassu piirre että mielipiteitä on yhtä monta kuin on jäseniäkin. Koraani on nippu kirjoituksia joista aika moni kumoaa toisensa joten etsivä löytää sieltä juuri ne omiin tarkoitusperiinsä sopivat.

"Parhaita uskovia ovat ne, jotka käyttäytyvät parhaiten, ja parhaita teistä ovat ne, jotka ovat parhaita vaimojaan kohtaan." Ibn-Hanbal nro 7396
Tuo sotii aika pahasti noita hegen postaamassa blogikirjoituksessa olleita kirjoituksia vastaan. Jokaiselle jotakin.

Tottakai koraanista löytyy hyviäkin asioita eikä kaikki ole pelkkää väkivaltaa ja alistamista.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Sanoo imaami Suomen Turusta. Mitä koraanin kohtaa mahdat tarkoittaa?

olisiko tämä suura hakusessa..

Koraani Su 4:34. Miehet olkoot naisten esimiehiä, koska Jumala on asettanut heidät näihin nähden korkeampaan asemaan, ja myöskin niiden suoritusten tähden, joita miesten on omaisuudestaan naisten hyväksi tehtävä. Hyveelliset naiset ovat alistuvaisia ja vaalivat huolellisesti, kätkössä, kaikkea sitä, minkä Jumala on kätköön tarkoittanut. Mitä niihin tulee, joiden puolelta kohtaatte uppiniskaisuutta, niin varoittakaa heitä, erottakaa heidät vuoteestanne ja kurittakaa heitä, mutta jos he silloin tottelevat teitä, niin älkää etsikö riitaa heidän kanssaan. Katso, Jumala on ylevä ja suuri.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikös Skeptics Annotated Bible ole hyvä lähde näille asioille? Sieltä löytää Raamatusta, Koraanista ja Mormonin kirjasta kaikki epäoikeudenmukaisuudet.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
olisiko tämä suura hakusessa..

Koraani Su 4:34. Miehet olkoot naisten esimiehiä, koska Jumala on asettanut heidät näihin nähden korkeampaan asemaan, ja myöskin niiden suoritusten tähden, joita miesten on omaisuudestaan naisten hyväksi tehtävä. Hyveelliset naiset ovat alistuvaisia ja vaalivat huolellisesti, kätkössä, kaikkea sitä, minkä Jumala on kätköön tarkoittanut. Mitä niihin tulee, joiden puolelta kohtaatte uppiniskaisuutta, niin varoittakaa heitä, erottakaa heidät vuoteestanne ja kurittakaa heitä, mutta jos he silloin tottelevat teitä, niin älkää etsikö riitaa heidän kanssaan. Katso, Jumala on ylevä ja suuri.

Naisen asema Islamissa, Jamal A Badawi, Tampereen Islamin Yhdyskunta

Niinkuin aiemmin kirjoitin, koraani pitää sisällään monenlaista, jokaiselle jotakin. Jotkut tykkäävät hakea rusinoita pullasta. Tuo Badawin kirjoitus poikkeaa huomattavasti siitä mitä sinä siteeraat, ristiriitaista.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Naisen asema Islamissa, Jamal A Badawi, Tampereen Islamin Yhdyskunta

Niinkuin aiemmin kirjoitin, koraani pitää sisällään monenlaista, jokaiselle jotakin. Jotkut tykkäävät hakea rusinoita pullasta. Tuo Badawin kirjoitus poikkeaa huomattavasti siitä mitä sinä siteeraat, ristiriitaista.

Luetko itsesi rusinoiden poimijaksi? Itse en ko. teokseen ole koskaan koskenut; ja en voi epäillä sinun tai saxonin kirjoituksia virheellisiksi. Itse ilmeisesti pidät väärää mieltä olevia rusinoiden poimijoina?

Edit: keskusteluun kuulumaton lause.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tampereen Islamin yhdyskunta

Koraanista löytyy jokaiselle jotakin, niin kaltaisellesi islamofoobikolle kuin sitten asioihin hieman avarakatseisemmin suhtautuville.

Muslim opinions on Women - YouTube

Nämä pojat eivät ole kuulleet Tampereen Islamin yhdyskunnasta.

Korjaan vielä sen verran, että olen uskontofoobikko. Buddhalaisuus on fobiani ulkopuolella.

Tuolle sinun postaamallesi blogikirjoitukselle en anna suurtakaan arvoa.

Lainatut kohdat ovat todellakin Koraanista. Muilta osin en itse edes lukenut koko blogia. Yleensähän näillä islamin pahuudesta kohkaavilla on oma lehmänsä (kristinusko) ojassa.

Mitä muuta voi odottaa, kun keskustelu alkaa iltapäivälehden rikosuutisen linkittämisestä.

No mutta tähänhän on tullut paljon sen jälkeen syvyyttä.

Niin kirjoitin, mutta se ei ollut mielipiteeni. Sinä olet nyt vouhottanut kohta vuorokauden siitä, kun joku ulkomaalaistaustainen heitti naista tuopilla. Minä näen asian niin, että kysymyksessä on baarissa tapahtunut konflikti sellaisten luvatussa maassa, mutta jostain syystä oletat sen edelleen olevan kulttuurisidonnainen asia.

Sinähän se tuosta tuopista jaksat täristä. Vieläkin.

Tästä tuli hemmetin mielenkiintoinen tapaus, kun saatiin uhrin kommentit. Ja kuten olen jo muutamaan kertaan todistanut jopa ihan asiantuntijaa lainaten, tietyissä kulttuureissa sana "ei" ei mene jakeluun.

Niin voisimme, mutta sinä linkität mieluummin iltapäivälehtien uutisia ja tulkitset niiden avulla kokonaista kulttuuria.

MIetipäs vielä kerran. Eikö minulla tosiaan ole mitään muuta tehdyn tulkinnan tueksi kuin iltapäivälehtien uutiset? Veikkaan muuten, että jätät vastaamatta tähän kysymykseen. Oli jälleen sen tason väite, että alta pois.

Ei sellaisen kirjoittajan kanssa yksinkertaisesti voi keskustella.

Vaikeaa tämä on minullekin. Usko pois.

Kaikki viittaa siihen, että elät turhautuneiden ja katkeroituneiden ihmisten kuplassa, jotka eivät näe muissa vikaa kuin muslimeissa.

Olet osittain oikeassa. Olen turhautunut, mutta en todellakaan katkeroitunut. Vielä ei ole syytä.

On erittäin hieno asia, jos sinä kunnioitat naisia ja uskot, kun sinulle sanotaan "ei", mutta kaikki suomalaisetkaan eivät ole sellaisia. Tietenkin arabimaissa naisen asema on huonompi kuin Suomessa, mutta ei täälläkään ole itsestään selvää, että mies jättää naisen rauhaan tämän sanottua "ei".

Eivät ole niin, mutta nämä suomalaiset ovat olleet niin harvassa, ettei suomalaisille miehille ole erikseen tarvinnut antaa "Ei tarkoittaa ei"-tason valistusta. Suomalaiset naiset ovat kokeneet olevansa turvassa, koska ovat kokeneet että mies uskoo kun nainen kieltäytyy.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Luetko itsesi rusinoiden poimijaksi? Itse en ko. teokseen ole koskaan koskenut; ja en voi epäillä sinun tai saxonin kirjoituksia virheellisiksi. Itse ilmeisesti pidät väärää mieltä olevia rusinoiden poimijoina?

Edit: keskusteluun kuulumaton lause.

Luen rusinoiden poimijoiksi kaikki jotka perustelevat omia käyttäytymismallejaan tai ennakkoluulojaan uskonnollisilla teksteillä. Koraanista löytyy kyllä selkänojaa vaimonhakkaajille ja siitä kohkaajille, samoin niille jotka puhuvat rauhanuskonnosta. Kuten kirjoitin, jokaiselle jotakin.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Luen rusinoiden poimijoiksi kaikki jotka perustelevat omia käyttäytymismallejaan tai ennakkoluulojaan uskonnollisilla teksteillä. Koraanista löytyy kyllä selkänojaa vaimonhakkaajille ja siitä kohkaajille, samoin niille jotka puhuvat rauhanuskonnosta. Kuten kirjoitin, jokaiselle jotakin.

Tuota noin. Eli itsesi?
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Naisen asema Islamissa, Jamal A Badawi, Tampereen Islamin Yhdyskunta

Niinkuin aiemmin kirjoitin, koraani pitää sisällään monenlaista, jokaiselle jotakin. Jotkut tykkäävät hakea rusinoita pullasta. Tuo Badawin kirjoitus poikkeaa huomattavasti siitä mitä sinä siteeraat, ristiriitaista.

Edelleenkin olen sitä mieltä että koraanissa on hyviä asioita ja sitten niitä vähemmän hyviä. En vaan tiedä miten laajaa on muslimi piireissä rusinoiden poiminta jossa otetaan vaan hyvät sillä profeetan sanaa harva uskaltaa kyseenalaistaa se kun on muuttumaton.
 
Tuota noin. Eli itsesi?
Uskonnollinen teksti on eri asia kuin hihhuleiden tulkinta siitä. 1500 vuotta sitten on ollut normaalimpaa vetää huoraa turpaan. Tällä tuopinheittäjällä on hieman vanhakantaisempi tulkinta naisen asemasta kuin jollain vanhemmilla, enemmän elämää ja tasa-arvoista yhteiskuntaa nähneillä imaameilla. Nähtäväksi jää miten rikosseuraamukset tämän pojan käsityksiin vaikuttavat. Omalla kohdallani aikanaan ihan positiivisesti.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tuota noin. Eli itsesi?

Miten ihmeessä päädyit tuohon johtopäätökseen? En minä noudata elämässäni minkään satukirjan oppeja enkä myöskään pönkitä niillä omia ennakkoluulojani. Lähinnä tarkoitin näitä roturealisteja joilla on kova tarve todistella että koraani sallii, suorastaan kehottaa alistamaan naisia. Kirjasta löytyy myös tekstejä jotka eivät näin kehota tekemään vaan tuomitsevat moisen käytöksen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Uskonnollinen teksti on eri asia kuin hihhuleiden tulkinta siitä. 1500 vuotta sitten on ollut normaalimpaa vetää huoraa turpaan. Tällä tuopinheittäjällä on hieman vanhakantaisempi tulkinta naisen asemasta kuin jollain vanhemmilla, enemmän elämää ja tasa-arvoista yhteiskuntaa nähneillä imaameilla. Nähtäväksi jää miten rikosseuraamukset tämän pojan käsityksiin vaikuttavat. Omalla kohdallani aikanaan ihan positiivisesti.

Tuopin heittäjästä tai heittäjistä en tiedä mitään, mutta joku kirjoitti näin:

"Luen rusinoiden poimijoiksi kaikki jotka perustelevat omia käyttäytymismallejaan tai ennakkoluulojaan uskonnollisilla teksteillä."

Onko kyse nyt siitä, että jos on oikeaa mielipidettä, niin se on OK, mutta jos mielipide on väärä, niin se rusinoiden noukkimista?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Lähinnä tarkoitin näitä roturealisteja joilla on kova tarve todistella että koraani sallii, suorastaan kehottaa alistamaan naisia.

Taas mennään. Mitä ihmeen tekemistä roduilla on islamin kanssa? Te multikultihörhöt iloisesti kerta kerran jälkeen sotkette etnisyyden ja uskonnon.

ISLAM EI OLE ETNINEN USKONTO! Tulosta tuo huoneesi seinään.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Edelleenkin olen sitä mieltä että koraanissa on hyviä asioita ja sitten niitä vähemmän hyviä. En vaan tiedä miten laajaa on muslimi piireissä rusinoiden poiminta jossa otetaan vaan hyvät sillä profeetan sanaa harva uskaltaa kyseenalaistaa se kun on muuttumaton.

Mitä luulet, onko tuo profeetan sana pudonnut taivaasta vai saattaisiko siinä olla jokin välikäsi mukana? Jos nielee kaiken mitä raamattu tai koraani pitää sisällään saattaa mielenterveys alkaa horjahdella, sen verran ristiriitaista tekstiä niistä löytyy. Onneksi minä olen tällainen uskonnoton jonka ei tarvitse moisilla päätään vaivata.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Buddhalaisuus on fobiani ulkopuolella.
Minkä takia? Jos mahdollisesti ajattelet että buddhalaiset olisivat jostain syystä jalompaa porukkaa kuin muut uskovaiset, niin saanen olla eri mieltä. Ja tämä perustuu omakohtaisiin kokemuksiin maassa, jossa minun siellä ollessani tapettiin ihmisiä aivan hirveällä innolla.

Ko. maa on Sri Lanka ja tappajina ja vainoojina kunnostautuivat ihan erityisesti valtaväestön (singaleesit - buddhalaisia) edustajat. Vähemmistö (tamilit - hinduja, kristittyjä, muslimeita) kyllä myös yrittivät parhaansa mutta eivät ihan pärjänneet. Välillä sitten singaleesit tappoivat toisiaan kun kiintiö ei ilmeisesti muuten tullut täyteen.

En mene sanomaan kuinka isoa roolia uskonto asiassa näytteli mutta ei se kyllä yhtään menoa hidastanut.

Ja jos nämä keltakaapuiset munkit vaikuttavat jotenkin sympaattisilta, niin sen harhan kyllä hälvensi lehdissä ajoittain olleet jutut "mersumunkeista" jotka ulospäin näyttivät vaatimattomuuden perikuvilta mutta käytännössä ajelivat loistoautoilla ja porsastelivat aivan hillittömästi.

Että sellaista.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Taas mennään. Mitä ihmeen tekemistä roduilla on islamin kanssa? Te multikultihörhöt iloisesti kerta kerran jälkeen sotkette etnisyyden ja uskonnon.

ISLAM EI OLE ETNINEN USKONTO! Tulosta tuo huoneesi seinään.

Ei ole etninen uskonto ei, siksi minua kummastuttaakin miksi te roturealistit niin kovin hanakasti siteeraatte koraanin tekstejä kun etsitte syitä jonkun yksilön käytökseen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Minkä takia?

Buddhalaisuus ei puhtaimmillaan ole edes uskonto. Sen takia.

Ei ole etninen uskonto ei, siksi minua kummastuttaakin miksi te roturealistit niin kovin hanakasti siteeraatte koraanin tekstejä kun etsitte syitä jonkun yksilön käytökseen.

Mikä on roturealisti? Vallan vieras termi. Joo, olen sitä mieltä että meitä on useampaa rotua.

Minä siteeraan Koraania etsiessäni syitä massojen käytökseen. Mikä on se oikeutus, jolla ISIS mellastaa. Miksi naiset ovat Lähi-idässä sorrettuja. Miksi homoja heitellään Lähi-idässä katolta alas. Muun muassa näihin löytyy Koraanista syyt.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tuopin heittäjästä tai heittäjistä en tiedä mitään, mutta joku kirjoitti näin:

"Luen rusinoiden poimijoiksi kaikki jotka perustelevat omia käyttäytymismallejaan tai ennakkoluulojaan uskonnollisilla teksteillä."

Onko kyse nyt siitä, että jos on oikeaa mielipidettä, niin se on OK, mutta jos mielipide on väärä, niin se rusinoiden noukkimista?

Sinä lainasit kirjoittamaani tekstiä mutta et ilmeisesti ymmärtänyt siitä sanaakaan. Yritäs nyt uudelleen oikein ajatuksen kanssa.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sinä lainasit kirjoittamaani tekstiä mutta et ilmeisesti ymmärtänyt siitä sanaakaan. Yritäs nyt uudelleen oikein ajatuksen kanssa.

Niin no. Saxon perusteli lauseellaan, ja sitten sinä perustelit lauseellasi.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ole etninen uskonto ei, siksi minua kummastuttaakin miksi te roturealistit niin kovin hanakasti siteeraatte koraanin tekstejä kun etsitte syitä jonkun yksilön käytökseen.

Ehkäpä siksi, että ko. yksilöt ottavat mallin/syyn/perustelut käytökselleen koraanista.
 
Tuopin heittäjästä tai heittäjistä en tiedä mitään, mutta joku kirjoitti näin:

"Luen rusinoiden poimijoiksi kaikki jotka perustelevat omia käyttäytymismallejaan tai ennakkoluulojaan uskonnollisilla teksteillä."

Onko kyse nyt siitä, että jos on oikeaa mielipidettä, niin se on OK, mutta jos mielipide on väärä, niin se rusinoiden noukkimista?
Kovin kaksista lukutaitoa nyt ei tarvita sen päättelemiseksi, ettei tuo ota kantaa niihin mielipiteisiin hyvyyden/huonouden suhteen, vaan leimaa rusinoiden poimijaksi niin imaamit kuin rasistit, jotka niitä uskonnollisia tekstejä niin kiihkeästi siteeraavat. Lainaamasi kirjoittajan en kuitenkaan huomannut tehneen näin, ja sitä yritin sinulle avata. Mutta eipä yllätä yhtään vaikka jäisi avautumatta vieläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös