Uuden espoolaisen joukkueen nimi

  • 116 804
  • 532

Mikä pitäisi olla uuden joukkueen nimi?


  • Äänestäjiä
    372
  • Poll closed .

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Yhteisöä koossapitävää voimaa, yhteenkuuluvuutta ja sitoutumista voidaan vaikka kuvata esimerkiksi sanalla ryhmähenki.

Juuri näin. Viittasinkin tähän suhtautumiseen kannattajiin ja mm. MrBitterin kirjoitukseen yrityksistä luoda tuota yhteisöllisyyttä. Mutta muilla on toiset tavat. Ota tai jätä, ilman vuorovaikutteista keskustelua.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onhan se hyvä, että Aleksi Turusta välitti tähän ketjuun organisaation kannan, jos se jollekin oli vielä epäselvä.
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
EU on projekti ja se tulee kaatumaan kun Jussi on törsännyt sinne tarpeeksi rahaa. Jos aiemmilla projekteilla on ollut vaikeaa saada hommaa toimimaan niin EUlla se tulee olemaan mahdotonta, varsinkin nyt kun espoolaisen urheilun seuraajille on näytetty ettei heillä ole väliä.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Juuri näin. Viittasinkin tähän suhtautumiseen kannattajiin ja mm. MrBitterin kirjoitukseen yrityksistä luoda tuota yhteisöllisyyttä. Mutta muilla on toiset tavat. Ota tai jätä, ilman vuorovaikutteista keskustelua.
On tietysti hyvä käydä keskustelua mutta jos on tarkoitus tehdä ns yleis-seura ja toisilla on halu säilyttää vanha niin silloin ollaan aika kaukana toisistaan. Olisiko tässä tilanteessa realistista kuvitella että fan-club päättäisi nimen ?
Ehkä joku Blues-united ja Honka-united jne olisi ollut vaihtoehto.
Miksi pidettiin gallup nimestä on epäloogista koska ei kerrottu yhistysmisestä mitään.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Seuran nimi on nyt Espoo United eli nurinat pois. Nimelle herkkähipiäiset voivat vapaasti siirtyä kannattamaan muita seuroja.
Tuo viimeksi mainittu toive tulee varmasti toteutumaan. Muistatko kuinka hiljaista oli vuonna -98 DDR hallissa nimenvaihdon jälkeen? Silloin sentään pelattiin liigaa. Satunnais/yrityskatsojia ei kiinnosta mestis ja fanaattisista nuorista Bluesfaneista suuri osa jää pois. Lisäksi tämä perseily oli myös viimeinen pisara monelle (vielä jäljeĺlä olevalle) Kiekko-Espoo fanille itseni mukaanlukien. Kerran tuon virheen kesti (vaikka vieläkin vituttaa), mutta toinen kerta on jo liikaa. Eli eipä teillä ole siellä hallilla niiden ilmaiseksi peliin tulevien junnujen lisäksi taida tulla olemaan kovinkaan montaa katsojaa.
 

Bill Munny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Seuran nimi on nyt Espoo United eli nurinat pois. Nimelle herkkähipiäiset voivat vapaasti siirtyä kannattamaan muita seuroja.
Näin aivan varmasti käy/kävi. Sitäkö tällä haettiin?
Turha mainita sanaa yhteisöllisyys ja tässä vaiheessa edes haaveilla siitä, jos tämä on toimintatapa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
On tietysti hyvä käydä keskustelua mutta jos on tarkoitus tehdä ns yleis-seura ja toisilla on halu säilyttää vanha niin silloin ollaan aika kaukana toisistaan. Olisiko tässä tilanteessa realistista kuvitella että fan-club päättäisi nimen?

Ei varmaankaan realistista, mutta tunnepohjalta tässä mennään oman joukkueen kannattamisessa. Tästä jäi fiilis, ettei Jussia kiinnosta kannattajakunnan asiat. Toivonkin uusille EU-aktiivikannattajille tsemppiä asioiden hoitamisessa.

Itselläni oli konkan jälkeen ja Mestis-paikan julkistamisen aikoihin hyvä fiilis ja odotus uudesta kaudesta Mestiksessä. Nyt taas tunnelmat ovat, ettei kiinnosta eikä pysty lähteä seisomakatsomoon vetämään samalla tavalla kuin mitä Blegin mukana monen vuoden aikana. Ei vaan pysty asennoitumaan uuteen seuraan jne. niin että antaisi kaikkensa katsomossa. Joten avauskotimatsissa turistina päätybaarissa varmaan paikalla lähinnä katsomassa mitä on ja kommentoimassa.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Joo ihan kiva yleistää että todelliset fanit jää pois. Kyllä mä itseni aika kovaksi bluesfaniksi tunnistan. Viisi kautta putkeen tuli kausarilla käytyä about jokainen kotimatsi katsomassa ja päälle jotain satunnaisia vierasmatseja. Sitä ennen kauan satunnaisena katsojana, joka johtui monesta asiasta. Kaikki ne kausarilaiset joita mä tunnen (ehkä 10) on todellakin innolla mukana ens kaudella kannattamassa paikallista seuraa. En koe siitä mitään syyllisyyttä.

Sen sijaan viime kaudella joutui jättämään pari peliä väliin, kun vitutti JE:n touhu niin silmittömästi. Silloin mua ihmetytti et jos pelaajatkin lähti niin miksei sit kannattajat. Että mitä tässä enää kannatetaan? JE Oy:n omistamia logoja ja ip-oikeuksia kun pelaajat on eri viikon välein? Ja kyllä mua ihmetytti miksei sitä paskaa boikotoitu näkyvämmin. Edelleenkin Ihmettelen sitä tätä tämän hetkistä suhtautumista vasten.

Nyt on tarkoitus jatkaa espoolaista kiekkoa espoolaisille pelaajilla. Se on ihan vitun jees.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Joo ihan kiva yleistää että todelliset fanit jää pois.

Jos viittaat tällä minuun niin pieleen menee pahasti. Sanoin etten pysty antamaan tunnepohjalta samaa kuin mitä Bluesin aikana katsomossa. En ole missään vaiheessa kutsunut itseäni todelliseksi faniksi. Ehkä korkeintaan blueskannattajaksi.

Viime kausi ja varsinkin sen loppuosa vedettiin asenteella "Espoo Blues loppuun asti". Vaikka vitutti jne. niin joukkueen tukena matseissa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Yhteisön muodostavat ihmiset, ei nimi. Esim perhe on yhteisö joka ei lakkaa vaikka sukunimeä muutettaisiin.
Ei, mutta niillä ihmisillä saattaa olla oma tahto. Jos suvun vanhin ilmoittaa, että nyt vaihtuu nimi Järvisestä Smithiin, onko realistista odottaa kaikkien seuraavan? Yhteisöllisyys todellakin muodostuu ihmisistä, jotka haluavat olla osa sitä yhteisöä. Ei ihmisistä joille kerrotaan, että tässä on yhteisö, liittykää.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eniten itseäni oikeastaan ihmetyttää Hongan nimen tuhoaminen. Suostuuko Honka oikeasti tähän?

Ja Aleksille tosiaan terveisiä: ihan varmasti löytyy joku seura jota seurata, vaikkei kannattajaksi ryhtyisikään. Jokainen nykyinen liigajengi esim. sytyttää enemmän kuin Espoo United, tuo kuukauden olemassaollut muoviseurojen muoviseura.
 
Haha. Tuli kunnon naurut kyllä kun tarkemmin perehdyin. EU ja Valavuori. Ei vittu! En voi lopettaa nauramista vieläkään :D
Ehkä vuoden-kahden päästä kun taas ollaan konkassa niin tajutaan aloittaa vaikka sillä Kiekko-Espoo tai vittu vaikka Länsi-Metron Lätkä nimellä vitosdivarista ilman näitä Camabuumeja ja Makkaramiehiä.
 

Jarmo V.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, TPS
Kunnarin kommentti: Espoo United luo uutta Suomeen – nimi-itku turhaa: Kunnarin kommentti: Espoo United luo uutta Suomeen – nimi-itku turhaa - Mestis - Jääkiekko - Sport - MTV.fi

"Yksi itkun aihe on viime päivinä ollut se, että Blues-nimi häipyy edustustasolta kiekosta, ja Honka koripallosta. Asia on kuitenkin niin, että kun jotain uutta luodaan, niin muutoksiakin väistämättä tulee. Valitus esimerkiksi Blues-nimen perään vaikuttaa pääasiassa teini-ikäisten twitter-vouhotukselta. Vuosia on sanottu, ettei Blues koskaan juurtunut nimenä Espooseen. Nyt sen perään kuitenkin itketään – valituksen määrä tuntuu olevan vakio. Myös Kiekko-Espoon halusivat jotkut takaisin.

Näiden vouhottajien on syytä tietää se asia, että Blues-nimi on konkurssipesän omaisuutta, ja pesä pyysi allekirjoittaneen tietojen mukaan melko korkeaa hintaa sen luovuttamisesta Salonojan omistaman yhtiön (United) käyttöön. Ei kannattanut. Blues Juniorseilla on nimen käyttöoikeus."
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuka tämä Kunnari on ja miksi hänen mielipiteistään pitäisi olla kiinnostunut? Faktathan sillä ainakin on hukassa.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Jos viittaat tällä minuun niin pieleen menee pahasti. Sanoin etten pysty antamaan tunnepohjalta samaa kuin mitä Bluesin aikana katsomossa. En ole missään vaiheessa kutsunut itseäni todelliseksi faniksi. Ehkä korkeintaan blueskannattajaksi.

Viime kausi ja varsinkin sen loppuosa vedettiin asenteella "Espoo Blues loppuun asti". Vaikka vitutti jne. niin joukkueen tukena matseissa.

En viitannut sinuun, vaan tuohon aiempaan "kukaan ei tuu hallille" meininkiin. Ja tarkoitin lähinnä että vitutti asenne että jos olet Unitedin mukana et ole todellinen (blues) fani. Ei me toivottavasti mitään lampaita olla, vaan kukin seuraa sydäntään oli lopputulema mitä tahansa. Mulle tärkeintä on espoolainen lätkä. Olen anti-ifk.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Voi sinua Aleksi, kun sinulla ei taida olla mitään käsitystä siitä mikä saa aikuisen ihmisen kannattamaan jotain seuraa tai joukkuetta.
No nythän puhdas pöytä ja uusi seura, joka voi rakentaa oman kannattajakuntansa ja sen ihan ikioman tarinansa ihan itse ilman mitään vanhaa painolastia. Minulle tosin on vielä epäselvää mikä tämän uuden seuran olemassa olon tarkoitus on ja mikä siinä on se juttu tai tarina, josta saisi kiinni.
Tämä edustusjoukkue junnuputkelle ajatuskaan ei minua kiinnosta, kun minulla ei enää ole minkäänlaista suhdetta noihin riiteleviin kasvattajaseuroihin.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Vaikka olen aiemmin nillittänyt Salonojasta kitisijöille, niin tässä projektissa haisee vahvasti hantrickin neljäs sormi.

Puhutaan yhteisöllisyydestä, kylän omasta jutusta ja omista pojista.

Sitten jo ennen seuratoiminnan alkamista suututetaan fanikunnan perusjalka.
Ja kun tässäkin samaan lopputulokseen olisi pienellä pelisilmällä päästy suututtamatta porukkaa.

Toki koomista projektissa on se, kuinka puhutaan ammattimaisesta toiminnasta ja sen jälkeen julkistetaan manageri Valavuori ja toimitusjohtaja Salonoja.

Näillä alkustepeillä ennustan EU:lle ~viiden vuoden ikää, sitä että kukaan ei muista koko seuraa enää viidentoista vuoden päästä ja liiketoiminnassa syntyy muutama kymmenen miljoonaa kumulatiivista tappiota.

Ihan aistittavissa taas Salonojan kädenjälki ja Get On-veden kaltainen menestystarina.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eniten itseäni oikeastaan ihmetyttää Hongan nimen tuhoaminen. Suostuuko Honka oikeasti tähän?
Kattelin Tapiolan Hongan uutista aiheesta ja siinä ei ollut mainintaa että joutuvat pelamaan United nimellä. Myöskään heidän Facebook sivun komenttikentä kirjoituksista oli pääteltävissä että asia ei näköjään ole tiedossa. Siis ainakin fanit taitaa luulla että edustusjoukkue jatkaa Honka nimellä ja United on vain sellainen katto-organisaatio josta oli syksyllä puhe.

Kuka tämä Kunnari on ja miksi hänen mielipiteistään pitäisi olla kiinnostunut?
Jutun tasosta päätellen on näitä maikkarin kesätyöläisiä. Ainakin itseä pisti kyseinen juttu vituttamaan. Ei tollasta puolustuspuhetta kirjotettas jos Tappara, Kärpät taikka vaikka TPS nyt ois vaihtanut nimensä Unitediksi ja niiden fanit vetelis ranteita auki. Mutta blues-faneja voi hyvin dissata jos meitä nyt pikkasen vituttaa että seura meni vasaran alle ja katosi lätkäkartalta.

Voi sinua Aleksi, kun sinulla ei taida olla mitään käsitystä siitä mikä saa aikuisen ihmisen kannattamaan jotain seuraa tai joukkuetta.
Pikkasen tosiaan on fiilis että Unitedin popoolla ei ole kyllä käsitystä fanien sielunmaisemasta. Kai siellä luullaan että kun ne on niin saatanan kovia äijiä niin saa tän homman lopulta rokkaa ja taklattua muutosvastarinnan. Some on kyllä täynnä varotusviestejä siitä että Unitedin porukka kävelee nyt heikoillä jäillä mutta en kyllä usko että viesti menee perille.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kunnari on Maikkarin Lempinen.
 
Näiden vouhottajien on syytä tietää se asia, että Blues-nimi on konkurssipesän omaisuutta, ja pesä pyysi allekirjoittaneen tietojen mukaan melko korkeaa hintaa sen luovuttamisesta Salonojan omistaman yhtiön (United) käyttöön. Ei kannattanut. Blues Juniorseilla on nimen käyttöoikeus."
Kerro tietämäsi hinta. Ja lisäksi.
Tarjouduttiin myös auttamaan kaikessa mahdollisessa (moni ei tiedäkään, millaisia voimavaroja tuon #BluesinPuolesta-homman yhteydessä kaivautui esiin!), tarjouduttiin auttamaan nimen ja logon saamisessa, tarjouduttiin myös maksamaan nimi ja logo.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Puhutaan yhteisöllisyydestä, kylän omasta jutusta ja omista pojista.
Espoossa on hyvin paljon ihmisiä, jotka ovat muuttaneet muualta, ja joille Blues/Honka eivät merkitse mitään, mutta jos puhutaan täysin uudesta Espoolaisesta seurasta, niin kuusi vuotta täällä asuneena se kolahtaa yllättävän paljon. Että vihdoin on jotain, jonka voi aloittaa alusta ja johon mahdollisesti voi samaistua. Näille ihmisille kuten itselleni, ei ole kyse Bluesista, Salonojasta tai muutenkaan menneisyydestä. Täysi kunnioitus BFC:lle, Bluesille/Kiekko-Espoolle ja niille ihmisille taustalla, mutta kun se ei kertakaikkiaan toiminut.

Nyt rakentaminen alkaa alusta,ja koko Espoolla on mahdollisuus osallistua. Voi hyvin olla että käy kuten aiemminkin mutta ainakin Unitedin ulostulo on vihdoin sellaista, joka voi yhdistää Espoon urheilun. Espoo on hieno paikka, jolta on aina puuttunut jotain. Nyt tuntuu, että ns. marginaalikatsojat, eli itse ja kaverini täällä joiden kanssa olen puhunut, ovat oikeasti innostuneita että hei, vihdoin on jotain meille.

Espoo United voi olla muovia, mutta niin oli Blueskin alussa. Eikä nimet Salonoja ja Valavuori tätä uutta alkua yhtään paranna, mutta omissan frendeissäni on se konsensus, että antaa näyttää, ei se nyt ainakaan huonommin voi mennä kuin JE:n aikana.

Ja sitäpaitsi, divariajat auttavat kaikkia kasvamaan siihen yhteisöllisyyteen, koska gloryhunterit pysyvät todella kaukana. Välittäminen tulee sielusta, sitä ei voi feikata. Ja tärkein pointti, Espoo päättää mitä haluaa, ei Salonoja, Valavuori, BFC tai kukaan muukaan.

Jos toimii, niin toimii.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Espoossa on hyvin paljon ihmisiä, jotka ovat muuttaneet muualta, ja joille Blues/Honka eivät merkitse mitään, mutta jos puhutaan täysin uudesta Espoolaisesta seurasta, niin kuusi vuotta täällä asuneena se kolahtaa yllättävän paljon.
Vielä enemmän Espoosta löytyy ihmisiä joille Blues/Honka taas merkitsee paljon. Noi ihmiset on pelannut kysisten seurojen väreissä ja ovat niitä jotka sitten vaivutuvat menemään matseihin. Noita ihmisiä kutsutaan markkinoinissa kanta- ja avainasiakkaiksi. Se on sitten markkinoinissa yksi pahimmista mokista että kun lähdet hakemaan kasvua ja kosiskelet uusasiakkaita niin samalla saatat menetää kanta- ja avainasiakkaitasi kun hoidat niitä asiakassuhteita vasemmalla kädellä. Moni firma on jopa saanut itsensä konkaan moisella toiminnalla.

Nyt tuntuu, että ns. marginaalikatsojat, eli itse ja kaverini täällä joiden kanssa olen puhunut, ovat oikeasti innostuneita että hei, vihdoin on jotain meille.
Kuten sanoit olette marginaalikatsojia. Mun veikkaus on että enemmä potentiaalisia asiakkaita löytynyt Bluesin lätkämatseille ja Hongan korismatseille kuin Unitedin lätkä- ja korismatseille. Uskon että tästä nimenmuutoksesta aiheutuva asiakaspoistuma tulee loppupeleissä olemaan suurempi kuin ne uudet fanit jotka tällä muutoksella saavutetaan.

Ja sitäpaitsi, divariajat auttavat kaikkia kasvamaan siihen yhteisöllisyyteen, koska gloryhunterit pysyvät todella kaukana. Välittäminen tulee sielusta, sitä ei voi feikata.
Aivan. Divariajan seuraaminen vaatii hirveetä sitoutumista ja rakautta seuraa kohtaan. Sitä ei kyllä viimekuussa perustettu muovinen United tule saamaan aikaan vielä vähään aikaan. Mun opiskelukaverini on käynyt katsomassa noita Hongan korismatseja 2-divarissa ja kyllä sen motiivi siihen touhuun on se että on henkeen ja vereen Hongan mies. Uskon että osa noista Hongan faneistakin iskee nyt hanskat tiskiin tän nimenvaihdoksen takia eikä vaivaudu katsomaan Unitedin matseja.

Voihan se olla että pitkässä juoksussa United valoittaa lopulta espoolaisten sydämmet mutta se vaatii markkinointiduunia ja aikaa. En ole kuitenkaan koskaan laskenut Salonojan vahvuuksiksi asiakkaidensa tuntemista taikka kärsivällisyyttä. Siksi oma veikkaus on että joulukuhuhun menessä on Lempiselle jo voivoteltu sitä että miksi ei United espoolaisia kiinnosta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Itse entisenä pelaajana KooKoon mentäessä konkurssiin ja uuden joukkueen syntyessä tulisin kannustamaan uutta Kouvolalaista jääkiekko joukkuetta vaikka sen nimi olisi Kuusaan kiekko-kollit.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun veikkaus on että enemmä potentiaalisia asiakkaita löytynyt Bluesin lätkämatseille ja Hongan korismatseille kuin Unitedin lätkä- ja korismatseille.
Blues oli koko Espoon juttu lätkäskenessä, mutta esimerkiksi tuosta Hongan korismatseista veikkaan päinvastaista. Honka on urheilupuolella laajalle osalle Espoota se etelä-espoolainen pääpirulainen, jota on kovin vaikea kuvitella koko espoon jutuksi. Itse olen asunut lähinnä leppävaaran seudulla ja pohjois-espoossa, enkä missään vaiheessa kokenut, että mun seutu olisi ollut edustettuna koriksen tai futiksen pääsarjatasolla. Hongalla on esimerkiksi futiksessa oma junnutuotanto, jota vastaan muut junnujoukkueet kamppailevat ikänsä, siksi tuntuisi kovin epäloogiselta, että jonkun EPSin futisjunnun luonnollinen espoolainen jatkumo veisi lopulta vihollisen, eli Hongan puolelle. Espoon Honka on melkein yhtä suuri valhe, kuin Espoon Jokerit. Se Tapiola ei häviä mihinkään siitä nimestä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Itse entisenä pelaajana KooKoon mentäessä konkurssiin ja uuden joukkueen syntyessä tulisin kannustamaan uutta Kouvolalaista jääkiekko joukkuetta vaikka sen nimi olisi Kuusaan kiekko-kollit.
Eli KKK, ja pelipaitana olisi valkoinen lakana.

Ilmainen mediahuomio olisi takuuvarmaa. Olisi se silti parempi kuin tämä Espoo United.

Eihän Espoossa ole oikein mitään mikä voisi yhdistyä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös