Kiitos Marko Virtanen!

  • 79 575
  • 293

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Myöhäinen reagointi ei vaivaa ainakaan Ville Niemistä. Mutta asiaan, kyllä aika monia. Viimeinen SaiPa kotipeli käy esimerkiksi. Riskinottoa pelätään, vaikka tiedetään että kommenttia ropisee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hattua Veltsulle täytyy nostaa jo vähintäänkin siitä, että on rohkeasti lähtenyt tekemään omaa juttuaan ja jatkaa hommien painamista normaaliin malliin, vaikka välillä tulee paskaa niskaan joka suunnalta. Harvalla koutsilla ylipäätään olisi kanttia tehdä isoja pelillisiä uudistuksia, sekä pitää niistä täysillä kiinni, vaikka välillä menisi kaikki täysin vihkoon.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oon kyllä erimieltä jonkun aikalisän merkityksestä. Pelissä on mainoskatkoa ym. vähän väliä ja näemmä Virtasen tyyliin nuo aikalisät ei kuulu niin miksi niitä pitäisi ehdoin tahdoin ottaa? Tänään huilitauko pitkän jälkeen oli ihan oikeaan paikkaan. Harvassa on ne kerrat kun aikalisä oikeasti on jotain auttanut... Pelaajat käy kuitenkin sen verran kuumana että puolet sanoista menee ohi...
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oon kyllä erimieltä jonkun aikalisän merkityksestä. Pelissä on mainoskatkoa ym. vähän väliä ja näemmä Virtasen tyyliin nuo aikalisät ei kuulu niin miksi niitä pitäisi ehdoin tahdoin ottaa? Tänään huilitauko pitkän jälkeen oli ihan oikeaan paikkaan. Harvassa on ne kerrat kun aikalisä oikeasti on jotain auttanut... Pelaajat käy kuitenkin sen verran kuumana että puolet sanoista menee ohi...

Osittain samaa mieltä, mutta pidän silti oikein ajoitettua aikalisää arvokkaana. Vaikka pelaajille ei olisi mitään sanottavaa aikalisän aikana, niin jos vastustajalla on ote pelistä, niin aikalisällä saadan vastustajan ote hetkeksi poikki. Aikalisää voi käyttää myös muuhun kuin ohjeiden antamiseen. Tänään esim. se huili tuli tarpeeseen ja aikalisä oli siihen hyvä ratkaisu, kuten mainitsitkin.

Siitä olen samaa mieltä, että jos oma peli on totaalisen hukassa, harvemmin siinä aikalisällä annetut ohjeet mitään muuttaa, mutta parempi edes yrittää.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Myönnettäköön, itsekin jossain vaiheessa kautta (ja aiempina kausina) olisin ollut valmis heittämään Virtasen hiuksista vittuun. Eihän tämä toki olisi toiminutkaan, kerta ei ole mitään mistä heittää. Ja kun jatkosopimus julkaistiin, tunne oli lähinnä epäuskoinen. Mutta niin vain Marko näyttää epäilijöille - reagointi pelin sisällä on vieläkin aika olematonta, mutta jos/kun ei ole tarvetta reagoida niin se ja sama. Tällä hetkellä JYP pelaa tehokasta, ilkeää ja voittavaa kiekkoa. Ei kai sitä voi muuta vaatia.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Jos matka jatkuu neljän joukkoon niin on sen aika että julkisesti häpeän Virtasen arvosteluani ja tunnustan että kuula on kuningas. Löytyisikö täältä ketään joka osaisi värkätä mulle kuvan paitoja varten? Kerron teeman yv:lla.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä olen näissä keskustellut peräänkuuluttanut sitä että ainakin omalta osaltani tulos on toissijainen asia. Pääasiana on se että pelin sisällä JYP antaa kaikkensa, taistelee ja pelaa todellisella hurrikaanisydämellä. Tosin yleensä tulos ja täydellä sydämellä pelaaminen kulkee käsikädessä. Kävi tänä keväänä miten vain tuloksellisesti, sanon silti että tämän hetken JYP on juuri sellainen JYP jonka olen toivonut näkeväni. Joten kiitos Marko Virtasen johtamalle valmennusjohdolle tästä pelillisestä ilmeestä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oon kyllä erimieltä jonkun aikalisän merkityksestä. Pelissä on mainoskatkoa ym. vähän väliä ja näemmä Virtasen tyyliin nuo aikalisät ei kuulu niin miksi niitä pitäisi ehdoin tahdoin ottaa? Tänään huilitauko pitkän jälkeen oli ihan oikeaan paikkaan. Harvassa on ne kerrat kun aikalisä oikeasti on jotain auttanut... Pelaajat käy kuitenkin sen verran kuumana että puolet sanoista menee ohi...

Mä näkisin tilanteen niin että esimerkiksi aikalisän ottamisessa monesti on myös paljon riskejä ja varsinkin jos sen aikaisin ottaa. Nuo on myös varmaan aika hyvin laskelmoitu että hyötyykö sillä vai ei. Myöskin kaikenmaailman herättelyt ja muut kikat mitä noilla monet valmentajat tekee niin sen tehokkuuden voi saada alas jos niitä kokoajan käyttää. RD taisi monesti ottaa aikalisää jo aika alussa tai sitten muuttui montakertaa ketjut peleissä. Lopputulos ei aina ollut myöskään hyvää. Samoin kun maalivahtien ottaminen aikaisin pois. Joskus tehoaa usein ei. Siinä tuossa on jopa aika kultaista keskitietä mennyt ja se ei aina ole edes huono asia. Voi olla että keskimäärin hyötynyt joukkue enemmän siitä ettei sitä aikalisää ym.. otettu kun jos olisi käyttänyt.

Mutta mitä tulee Virtaseen niin huikeeta duunia tälläkaudella tehnyt. Alkukaudesta oli 12 äijää sivussa, junnuja nosteltiin kokoonpanoon, huikea voittoputki päälle ja sitten näin loppukaudesta ukkoja on kasailtu teipillä kasaan että voivat pudotuspelit pelata. Vähän tuntuu että joukkueen johto liikaa ensimmäisellä kaudella yritti Virtasen saamaan muuttaa liikaa pelitapaa. Nyt varmaan pelataan joukkueessa sitä kiekkoa mitä Virtanen itse haluaa pelata. Tosin ainoa isoin ongelma tässä no varmaan ollut se että runkosarjan ja pudotuspeleillä on aivan lian iso ero ollut, pelattu aina parasta kiekkoa pudotuspeleissä, mutta jos edes muutama matsi tällein pelattu mitä tässä Saipa sarjassa tai esim. viimekaudella Blues sarjassa niin tässähän taisteltaisiin tosisaaan varmaan runkosarjankin voitosta. Ei toki näin kovalla intensiteetillä pysty koko runkosarjaa pelata, mutta osa peleistä. Oli miten oli niin voi kyllä sanoa että vaikka itsekin välillä ollut erimieltä niin Virtasesta on pikkuhiljaa muodostumassa yksi liigan parhaimpia valmentajia ellei ole jo sitä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Yksi voitto ja Marko Virtanen pomppaa papereissani samalle sivulle Dufvan ja Ahon seuraksi. Kolmelta kaudelta kahdet mitalipelit ovat riittävä näyttö tälle negailijalle.

Turhat lätinät hiuksista sinne itseensä, eli kiitos ja anteeksi Marko Virtanen!
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Turhat lätinät hiuksista sinne itseensä, eli kiitos ja anteeksi Marko Virtanen!

Näin on! Neljän joukkoon "tällä sakilla", niin jokainen kotipeli on tässä vaiheessa voittoa. Ihmeesti se etelän ihmekin kompasteli lintujen kanssa, ehkä sittenkin...?

Veltsu hoitaa hommansa kyl.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Vaikka tässä rosterissa on pudotuspelikokemusta kyllä, niin silti tämä on sitten 2007 jälkeen heikoin rosteri, ja silti ollaan taas neljän joukossa!!
Kuten aiemmin tunnustin, olen kuulapään kova arvostelija ollut ja monesti on usko loppunut. Onneksi joudun myöntämään olleeni väärässä!
Nyt tarvii suunnitella paitaan kuva ja tunnustaa kesäterassilla oma hölmöys!
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Huikea suoritus ja JYP pystyy edelleen parantamaan.

Kiitos Marko Virtanen!
 
Huvittavaa, kuinka Marko Virtanen saa nyt ylistystä kaikilta. Vielä pari kukautta sitten tilanne oli aivan toisenlainen.
Täällä dissattiin ihan urakalla meidän Markoa ja nyt menestyksen hetkellä nämä glory hunter tyypit kääntelee täällä vauhdikkaasti takkejaan :(
Nämä selkäänpuukottajat saavat itseni kaltaiset tosi fanit voimaan pahoin. Toivottavasti ymmärrätte edes pysyä poissa hallilta, näinä menestyksen hetkinä.
Häpeän teitä!
Itsehän olen aina tiennyt, että Marko on suuri visionääri ja olen jaksanut kannustaa häntä ankeinakin aikoina
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Huvittavaa, kuinka Marko Virtanen saa nyt ylistystä kaikilta. Vielä pari kukautta sitten tilanne oli aivan toisenlainen.
Täällä dissattiin ihan urakalla meidän Markoa ja nyt menestyksen hetkellä nämä glory hunter tyypit kääntelee täällä vauhdikkaasti takkejaan :(
Nämä selkäänpuukottajat saavat itseni kaltaiset tosi fanit voimaan pahoin. Toivottavasti ymmärrätte edes pysyä poissa hallilta, näinä menestyksen hetkinä.
Häpeän teitä!
Itsehän olen aina tiennyt, että Marko on suuri visionääri ja olen jaksanut kannustaa häntä ankeinakin aikoina
Ha ha haa, sä jaksat kyllä aina naurattaa, "Eki"
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Eki, sulla on jääny auto taas pelastustielle, käypä siirtämässä se pois.
Edellinen Saipamatsi vielä, eipä se "suuri visionääri" osannut päättää mitä kahden kenttäpelaajan ylivoimalla olisi voinut tehdä? Olisiko vaikka tehnyt tasoitusmaalin? Se että täällä keskustellaan noin niinkuin yleensäkin, se on tämän palstan tarkoitus.
Mutta nyt bemari pois sieltä pelastustieltä että päästään pelaamaan välieriä!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kiitos, Veltsu! Ja kiitos organisaatiolle, jossa on vahva luottamuksen jatkumo.

Aikalisästä vielä: minä ajattelen, että se tulee käyttää ensimmäisessä tarpeellisessa paikassa, koska myöhemmin ei välttämättä tule tarvetta lainkaan tai on jo myöhäistä.

Mielestäni Veltsu on kehittynyt tässä pienessä yksityiskohdassa paljon. Pelaajiin vaikuttaminen puolessa minuutissa on hyvin rajallista. Usein se homma on juurikin flow:n katkaiseminen. Joskus myös se, ettei oma peli "lähtisi laukalle". Ja kyllä se lepohetki voi olla myös hyvä syy.

Salibandyssä yllättävän usein on käynyt niin, että kumpikin joukkue tahtoo aikalisän samaan aikaan. Tilanne on kummallinen, mutta varmasti sille perusteet on. Kerran tuomarina kohtasin sellaisenkin, että myöhemmin ehtinyt halusi pitää aikalisän vastustajan timeoutin jatkoksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Kolmas kausi Veltsulle ja toinen kerta kun pelataan mitalista. Veltsun reagointitaidoissa ja tiettyjen pelaajien vireen "haistamisessa" on väliin ongelmia mutta kun tulos on taas tämä niin vaikeaa valittaa. Hyvä Veltsu!
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Täällä "asiantuntijat" dissaa, Olli kiittää tuolla toisaalla! #3 ja #12 :D
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Kolmas kausi Veltsulle ja toinen kerta kun pelataan mitalista. Veltsun reagointitaidoissa ja tiettyjen pelaajien vireen "haistamisessa" on väliin ongelmia mutta kun tulos on taas tämä niin vaikeaa valittaa. Hyvä Veltsu!
Mulle taas jäi fiilis ettei oikein kukaan ollu vireessä. Siinä on valkun aika huono heittää ketää askii kun kaikki yskii?
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Kolmas kausi Veltsulle ja toinen kerta kun pelataan mitalista. Veltsun reagointitaidoissa ja tiettyjen pelaajien vireen "haistamisessa" on väliin ongelmia mutta kun tulos on taas tämä niin vaikeaa valittaa. Hyvä Veltsu!
Niin... Kyllä Veltsukin varmaan haluaisi rahallisesti valmiit markkinat josta vain valita täsmä-pelaajia. Mutta se vaan ei mee meillä niin. Jos tuore Stanley Cup -voittaja kehuu tuoreeltaan entistä valmentajaansa, siis samaa kaveria jota tällä palstalla pidetään varmojen lähteiden mukaan muutamien pelaajien savustajana JYPistä pois, niin onnea vaan jatkoon valitulla tiellä...

PS. Lätkä on pelaajien peli, ei Veltsu tai muukaan valmennus siellä enää maaleja oo tekemässä. Valmennuksen tehtävä on auttaa niitä pelaajia eteenpäin ja kannustaa ja rohkaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös