Ihmettelyketju

  • 6 344 733
  • 38 746

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Voi hyvä tavaton, eräs jatkoaikalainen on - Pohjois-Koreassa! Minä en tohtisi, kun en meinaa tohtia edes Nordista pohjoisemmaksi. Sitten käydään myös kaikki Uzbekistanit ja muut Iranit. Kunnioitan tuommoista, mulle riittää Eurooppa, mutta jo Rooma on liian etelässä. Napolissa kävin kerran ja se oli ihan kamalaa. Mieluiten oon kotona, Helsingissä, Hesarin, Hämeentien (tai oikeastaan Sörkan rantatien) ja Eläintarhanlahden ym. vesialueiden muodostamassa kolmiossa. Ei siitä oo kun pari viikkoa kun kävin Aleksilla, tuntui vähän jo liialliselta. Tunnen yhden joka asuu Hermannissa, olin että onnee. Kysyi, että tuunko kylään ja sanoin etten tuu. Kurvissa oon kerran nähnyt Sofi Oksasen eikä sinnekään viitti enää mennä. Kyllä mä hyväksyn Vaasankadun.

Tää oli vähän tällainen Helsinki-postaus, landet ei ehkä ymmärrä näitä asioita, mutta siinä on hirveä kulttuuriero asutko Karhupuistossa vai Hesarilla ja Hesarikin jakaantuu moneen eri kulttuuriin. Karhupuisto ei jakaudu. Nuorena asuin Kantsussa, se oli kamalaa. Mä en pysty lähiöihin. Kaveri asuu lähiössä, oon käynyt siellä. Puu-Vallilassa on outoa kiehtovuutta, sitä on kun jossain Raahessa ja muistelee Arto Melleriä. Kävin siellä, siis Puu-Vallilassa, valokuvaamassa viime vuonna ja se oli hyvä kokemus. Maunulassa oon kerran pannu, mutta se oli ysärillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä en tohtisi, kun en meinaa tohtia edes Nordista pohjoisemmaksi.

Aikoinaan eräs työkaveri jossain kesätöissä ei ollut koskaan käynyt Kehä Ykkösen pohjoispuolella paitsi kerran jollain festareilla.

Kyllä se varmaan totta puhui, sellaisia vain on. Puhumattakaan kuinka paljon on sellaisia mitkä eivät ole koskaan käyneeet ulkomailla tai edes Stadissa. Asuin puoli vuotta Kantsussa eron jälkeen. Se oli aika kamalaa, vaikka pääsääntöisesti lähiöistä pidänkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten ne jotkut tanssi kuin mitkäkin sätkynuket. Onko ne jotain akrobaatteja vai mitä häh. No mä möllötin takarivissä kalja kädessä. Ei Kontulan kapakoissa vaan valot vilku niin. Joo Viron presidenttiä kävin kuulemassa jollain Kallion klubilla. Sitten jäin sinne ja kaljaa kittasin. Mutta niiden sätkijöiden on pakko olla selvin päin tai sitten jossain aineissa. Hitto meitsi aivan päissään.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmettelen Tampereen pormestarin puheita siitä, että Tapparan mestaruudessa ei ole kysymys siitä, kannattaako Ilvestä vai Tapparaa. Ilvesläisetkin varmasti juhlivat, koska voitto on tullut Tampereelle.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Ihmettelen Tampereen pormestarin puheita siitä, että Tapparan mestaruudessa ei ole kysymys siitä, kannattaako Ilvestä vai Tapparaa. Ilvesläisetkin varmasti juhlivat, koska voitto on tullut Tampereelle.

Se on sitä pormestaripuhetta, vähän kuin vihapuhe, mutta pahempaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen Tampereen pormestarin puheita siitä, että Tapparan mestaruudessa ei ole kysymys siitä, kannattaako Ilvestä vai Tapparaa. Ilvesläisetkin varmasti juhlivat, koska voitto on tullut Tampereelle.

Mainitsiko todella Ilveksen? Näin jonkun lausunnon missä sanottiin mestaruuden olevan tärkeää koko Tampereen kaupungille. Ajattelin heti, että no ei vitussa ole, mutta olkoon pormestaripuhetta.

Vaan, jos Ilves on tosiaan mainittu jossain yhteydessä, niin sitten pitäisi ymmärtää erota vielä ennen vappua.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mainitsiko todella Ilveksen? Näin jonkun lausunnon missä sanottiin mestaruuden olevan tärkeää koko Tampereen kaupungille. Ajattelin heti, että no ei vitussa ole, mutta olkoon pormestaripuhetta.

Vaan, jos Ilves on tosiaan mainittu jossain yhteydessä, niin sitten pitäisi ymmärtää erota vielä ennen vappua.

Aamulehden haastattelussa tuo noin meni tokaisemaan.

Tapparan juhlat tiivistettynä seitsemään timanttiseen minuuttiin – tältä näytti Pojan matka lavalle - Aamulehti
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Iltasanomien Histis-ristikossa oli tänään "Kuvan mies (Kalle Palander) tänään 39-vuotta. Haemme tässä hänen lajitovereitaan".

"Lajitovereitaan"? Jos ei se kaikesta huolimatta kuulu homo sapiens -lajiin, niin en kyllä viitsi lähteä edes arvaileen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Iltasanomien Histis-ristikossa oli tänään "Kuvan mies (Kalle Palander) tänään 39-vuotta. Haemme tässä hänen lajitovereitaan".

"Lajitovereitaan"? Jos ei se kaikesta huolimatta kuulu homo sapiens -lajiin, niin en kyllä viitsi lähteä edes arvaileen.

Olen sitä mieltä, että huonoksi kyseisen toimittajan tekee kielisyöpäläinen, jossa "39 vuotta" kirjoitetaan yhteen viivalla.

Ai niin, tämä olikin ihmettelyketju. No ihmettelen, mitä ihmisen aivoissa tapahtuu sillä hetkellä, kun tämä päättää kirjoittaa "39-vuotta" eli kolmekymmentäyhdeksänvuotta. Miksi ei samalla kirjoiteta viisikirjaa, kolmetoistaeuroa, yksiauto ja kolmelasta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen sitä mieltä, että huonoksi kyseisen toimittajan tekee kielisyöpäläinen, jossa "39 vuotta" kirjoitetaan yhteen viivalla.

Ai niin, tämä olikin ihmettelyketju. No ihmettelen, mitä ihmisen aivoissa tapahtuu sillä hetkellä, kun tämä päättää kirjoittaa "39-vuotta" eli kolmekymmentäyhdeksänvuotta. Miksi ei samalla kirjoiteta viisikirjaa, kolmetoistaeuroa, yksiauto ja kolmelasta.
Olen pahoillani, että ristikonlaatija sai nimimerkiltä @Radiopää ankaran halveksunnan minun kirjoitusvirheestäni. Toivottavasti hän saa nukuttua yönsä.

Ihmettelen, että... ei saatana, ihan oikeesti?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen, että... ei saatana, ihan oikeesti?

Tässä lienee kyse ihan vain siitä, että jos vaikkapa joku aikuinen ei osaisi sitoa kengännauhojaan itse. En ole kielipoliisi, mutta on joitain asioita mitä ei noin väärin voi tehdä. Olen neutraali, mutta ymmärrän kyllä avautumisen ja eiköhän se jatkossa mene sitten oikein. Jotkut eivät opi koskaan virheistään ja monet kerralla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä lienee kyse ihan vain siitä, että jos vaikkapa joku aikuinen ei osaisi sitoa kengännauhojaan itse. En ole kielipoliisi, mutta on joitain asioita mitä ei noin väärin voi tehdä. Olen neutraali, mutta ymmärrän kyllä avautumisen ja eiköhän se jatkossa mene sitten oikein. Jotkut eivät opi koskaan virheistään ja monet kerralla.
No, tapahtumaketju oli seuraava: kirjoitin ensin "39-vuotias" ja tarkoitus oli korjata sen lehdessä olleeseen alkuperäiseen muotoon "39 vuotta". Se suurta kohua ja paheksuntaa maailmalla aiheuttanut viiva jäi siihen siis täysin vahingossa. Ei sen kummempaa. Voisin toki alkuperäistä viestiäni muokkaamalla poistaa sen viivan, ettei se jatkossa enää kaaosta aiheuttaisi, mutta enpä taida.

Ihmettelen nyt, että... sitten katkesi lähetys.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tuo kerroin on ollut 5000:1, niin nopea päissäänlaskutoimitus kertoo, että noita läppävetoja on lyöty n. £10000 arvosta. Ensi kaudella tuo mustan hevosen veikkaaminen varmaankin kymmenkertaistuu, joten läppävetojen kompensaatio menneiltä ja tulevilta kausilta on muutaman dekadin pielessä firmojen kannalta. Ja olisi sitä edelleen, vaikka hupivedot satakertaistuisivat. No, kai noilla tulovirta on kuitenkin kunnossa tästä Leicesterin suonenvedosta huolimatta. Kyllähän tuolla porukka veikkaa väärinkin.

Luin jostain, että tulevaisuudessa korkein annettava kerroin olisi 1000:1.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten monta maalia Pulkkisen pitää tehdä, ennen kuin viisas enemmistö ymmärtää, miksi hän on kentällä, välillä jopa samaan aikaan Laineen kanssa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Taas se tapahtui. Käyttääkö joku oikeasti internetiä ilman AdBlockia? Harmillisesti se pitää joskus laittaa pois päältä, kun lataa tv-sarjaa. Siinä odotellessa erehdyin päivittämään Jatkiksen. Naamalle hyppäsi iso Teemu Selänteen naama.

Ostaako joku noita tuotteita tai ylensäkään mitään, kun tuolla tavalla tyrkytetään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ostaako joku noita tuotteita tai ylensäkään mitään, kun tuolla tavalla tyrkytetään.
Jos meinaat Selänne-shopin kamppeita, niin lähinnä mietin että kuka on niin pöljä että ostaa jotain TS8-vettä tai villasukkia, etenkin noilla verkkokaupan hinnoilla...

(kohta kuitenkin joku superjunnu joka on kovempi kuin Puljujärvi, Laine ja Selänne yhteensä, höpisee mainospuheissaan kuinka hän on palautunut TS8-vedellä, takkatulen ja ja saman verkkokaupan villasukat jalkoja lämmittäen)

Vastaus alkuperäiseen kysymykseesi, ei käytä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos meinaat Selänne-shopin kamppeita, niin lähinnä mietin että kuka on niin pöljä että ostaa jotain TS8-vettä tai villasukkia, etenkin noilla verkkokaupan hinnoilla...

En tiedä mitä meinasin, kun klikkasin kiinni niin nopeasti kuin ikinä pystyin. Onko TS8-vettä olemassa? Join äsken hanasta vettä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No tottakai on!

"Juoma suunniteltu yksinkertaisesti poistamaan jano"

Tulkaa nyt joku kertomaan miten se hanavesi ei poista janoa? Totta, planeetta Maa on täynnä maita missä hanavesi on täysin juomakelvotonta ja paikallinenkin sairastuisi sitä käyttäessään.

Mutta miten tälläistä kehdataan. Suunnitellaan erikseen poistamaan jano? Yksin Marsissa on mahtava elokuva ja voisi se olla aika kivaa elää siellä eikä loputtomassa sirkuksessa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulkaa nyt joku kertomaan miten se hanavesi ei poista janoa?

No höh, ei tietenkään poista. Eri asia, jos joku (mielellään entinen huippu-urheilija) olisi suunnitellut sen poistamaan janoa. Näin ei selvästikään ole, joten onhan se päivänselvää, että Selänteen vesi pieksee "normaalin" hanaveden kymmenen kertaa kymmenestä.

Mutta miten tälläistä kehdataan.

Helposti näköjään kehdataan. Selänne veti ns. all out noiden oheistuotteidensa kanssa, eikä siinä mitään jos ja ilmeisesti kun kauppa käy. Pitää arvostaa sitä neroa, joka keksi myydä Selänteen nimellä törkeään ylihintaan kaikkea villasukista lisäravinteisiin. Ihmisenä tuskin paljoa arvostaisin, mutta bisneksen kannalta kyllä. Kauppa se on joka kannattaa ja hölmöläisten kanssa käyty kauppa vasta kannattaakin.
 

Jeffrey

Jäsen
Tulkaa nyt joku kertomaan miten se hanavesi ei poista janoa?

Pelkkä vesi ei oikein imeydy meidän kehoomme. Se tarvitsee imeytyäkseen elektrolyyttejä, joita nyt ilmeisesti Teemun juomassa on. Tavallinen ihminen saa tavallisesta ravinnosta riittävästi elektrolyyttejä, mutta on olosuhteita joissa näin ei ole. Esimerkiksi todella kuumat olosuhteet tai rankka urheilu (hikoilu) poistavat elektrolyyttejä kehosta. On mahdollista siis saada kehoonsa nestehukka, vaikka kuinka joisi vettä janoonsa.

Nestehukasta johtuva päänsärky, pahoinvointi, väsymys etc. on varmasti ihan tuttuja jokaiselle lämpömaiden matkailijalle. Nämä oireet yleensä lähtevät gatoradella tjsp, mutta ei puhtaalla vedellä. Toki näiden kahden yhdisteleminen olisi toivottavaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En ole koskaan juonut vettä, joka poistaa janon. Tavallinen hanavesikin vain tuntuu siirtävän sitä, sillä tähän ikään menessä jano on aina tullut takaisin. Ehkä T8888 on kehittänyt veden, joka tosiaan poistaa janon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nestehukasta johtuva päänsärky, pahoinvointi, väsymys etc. on varmasti ihan tuttuja jokaiselle lämpömaiden matkailijalle. Nämä oireet yleensä lähtevät gatoradella tjsp, mutta ei puhtaalla vedellä. Toki näiden kahden yhdisteleminen olisi toivottavaa.

Uutta tietoa, olen aina luullut oireiden johtuvan liiasta alkoholinkäytöstä, kuka sitä nyt selvinpäin olisi ulkomailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös