Pidätkö voiveistä jääkaapissa?

  • 10 575
  • 115

Pidätkö voiveistä jääkaapissa?

  • Kyllä

    Ääniä: 131 47,5%
  • En

    Ääniä: 127 46,0%
  • En käytä levitteitä tai mitään vastaavia mihin veistä tarvitsisi

    Ääniä: 17 6,2%
  • Olen vailla vakinaista asuntoa / kimppakämpässä tms ja asia ei kosketa minua

    Ääniä: 1 0,4%

  • Äänestäjiä
    276

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt olis äänestyksen paikka tässä voiveitsiasiassa.

Olen radion ääressä joten ehdin avata tämän tärkeän äänestyksen.

Useimmat meistä käyttävät voiveistä ja juustohöylää. Samoin kuin vessapaperia, mutta niistä äänestetään muissa ketjuissa.

Voiveitsiä useimmilla on lukuisia, mutta juustohöyliä harvemmin ainakaan kahta enempää. Silti jotkut tuntevat tarvetta laittaa voiveitsen jääkaappiin valmiiksi seuraavaa käyttökertaa varten, kun taas juustöhöylä on ihan järkevää pitää siellä odottamassa.

Voiveitsen ongelma on se, että se ominaisuuksistaan johtuen liikkuu helposti jääkaapissa aiheuttaen lähinnä ongelmia. Ehkä se joillekin ei ole ongelma, kohtahan se selviää.
 
En pidä. Ihan helvetinmoinen kolina plus säikähdys joka kerta kun se veitsi tipahtaa sieltä kaapista, kun eihän se siinä paketin päällä pysy. Mistäkö tiedän? No exällä oli tapana laittaa veitsi voipaketin päälle jääkaappiin. (Mainittakoon ennen kuin kukaan kysyy että tämä ei nyt millään muotoa kuitenkaan ollut syy siihen miksi hän on ex.) Lisäksi mulla on tapana pestä keittiövälineet käytön jälkeen. En tykkää ajatuksesta, että voiveitsessä oleva jämävoi välillä pehmenee ja välillä jähmettyy uudelleen ja sitten se vanha voi levittyy leivälle. Vähemmästäkin alkaa leipä maistua härskiltä.

Sama koskee muuten mielestäni juustohöylää, mutta se johtunee pitkälti siitä että veitsen sijasta höylään voin leivälleni yleensä juustohöylällä. Jääkaappikylmän voin levittäminen leivälle veitsellä on ihan tuskaa (ja mä en tod aio nousta aamulla puolta tuntia aiemmin vain nostaakseni voin pöydälle pehmenemään), mutta höylällä lähtee voisiivu helposti. (Ja margariinia en muuten syö, jää ällöttävä kalvo kitalakeen. Pohjois-Karjala -projektille näytän kuvainnollista persettä.)
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Voiveitsen pitää ehdottomasti olla jääkaapissa, voin tai oivariinin tms kanssa, tästä ei pitäisi joutua edes keskustelemaan. Toinen vaihtoehto on, että jokainen voileipien kasaaja ottaa laatikosta uuden veitsen omia leipiään varten. Jos asut tietynlaisten porsaiden kanssa, se on ilmeisen järkevä ja ainoa vaihtoehto.

Se vaihtoehto, että härskiintyneen levitteen peittämä veitsi pyörii pitkin pöytiä, ja jäykäntuoretta kylmää levitettä pitäisi sillä laittaa uunituoreen jälkiuunipalan päälle, on täysin sietämätön. Tiedätte kyllä mitä tarkoitan. Vastaus äänestyksen kysymykseen siis ehdoton kyllä, ilman mitään reunaehtoja.

Oululaisen jälkiuunipalojen kanssa soveliaista levitteistä, muista päällysteistä ja lisukkeista voisi kyllä perustaa omankin ketjunsa.... Itse suosin keittokinkku-emmental-kylmä maito-yhdistelmää. :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Juu, tämä on selkeä peli vähän kuin pippeli. Jääkaapissa tietenkin. Välillä kyllä kolisee, mutta se on pientä sen rinnalla, kun voi pitää veistä kylmässä. Tykkään ajatuksesta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tärkeä äänestys. Ennen otin aina puhtaan veitsen, mutta ehkä seitsemisen vuotta on tullut leikattua margariinipaketin kanteen halkio, jotta veitsi mahtuu rasiaan ja kansi kiinni. Suomi, tuo kulttuurien sulatusuuni.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Sellainenkin olennainen detalji tuli mieleen, että me vasenkätiset ja ne "oikeakätiset" sotkevat veitsen eri puolelta. Jos ne toisenkätiset ovat viimeksi käyttäneet voiveistä, et voi olla varma siitä, onko se vielä ns. hengissä. Vääräkätisten voiveitsen käyttöä tulisikin säädellä valtiovallan taholta vähän nykyistä tarkemmin.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Voiveitsi tietenkin puhdistetaan aina käytön jälkeen ja laitetaan voiveitsitelineeseen, joka sijaitsee suoraan leipien voitelupisteen vieressä. Ihmettelen näitä itsestäänselvyyksien kyselemisiä. Voiveitsi on tietenkin puinen ja suomalaisesta tammesta tehty. Muusta ei edes keskustella.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Voiveitsi tietenkin puhdistetaan aina käytön jälkeen ja laitetaan voiveitsitelineeseen, joka sijaitsee suoraan leipien voitelupisteen vieressä. Ihmettelen näitä itsestäänselvyyksien kyselemisiä. Voiveitsi on tietenkin puinen ja suomalaisesta tammesta tehty. Muusta ei edes keskustella.
Mikä on tuo salaperäinen muu, josta ei edes voi keskustella?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kannen päälle nätisti aseteltuna jääkaapissa. Näin säilytän voiveistäni. Kaikki muut keinot ovat vääriä.

Erityisen paljon vituttaa joidenkin ihmisten tyyli lyödä voiveitsi pystyyn siihen voihin. Voi vittu. Tekisi melkein mieli lyödä niitä kavereita sillä voiveitsellä kylkiluiden väliin. Sitten voi kysyä että onko tää ny kivan näköstä häh.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä on ainoa oikea tapa toimia. Hyi helvetti, säilyttää nyt jotain kuvottavaa levitteistä veistä jääkaapissa. Tai missään muuallakaan. Jotenkin... ei saatana.

Millä tavalla se levite muuttuu yhtäkkiä kuvottavaksi, jos se on hieman kosketuksissa siihen veitseen?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kerrankin hyvä ja ennen kaikkea hyödyllinen äänestys, vain joku vihervasemmistolainen ei tajua miten upea äänestys tässä onkaan kysymyksessä. Vastasin En.

Miellyttävää, muuten, ettei Jatkoajassa tämän äänestyksen otannan perusteella ole asunnottomia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mulla ole jääkaapissa voita eikä margariinia kun niin harvoin syön leipää. En mä jaksaisi aina tarkastella pitääkö ostaa juustoa tai makkaraa tai margariinia tai leipää jne. Monilla kahvinjuojilla on maidossakin toi sama juttu. Aina muka pitäisi löytyä jääkaapista tai sitten iskee hirveä stressi. En mä jaksa tuollaisia pakkoja. Ja sitä paitsi leipä ei ole edes hyvää, tai no riippuu mitä pistää päälle. Olis mulla tuolla kyllä savustettuja kilohaileja, mutta ne on öljyssä niin ei tarvitse margariinia. Lähes samaa tavaraahan ne on, mutta toinen vaan on marinoitunut niissä hyvissä kaloissa. Ja tuorejuustoa kanssa monesti löytyy, mutta yleensä se menee safkoihin. No joskus pistän leivänkin päällä, mutta ei kait sen kanssa enää mitään margariineja käytellä. Meetvurstiakin joskus ostan jos Lidlissä on vaikka tarjouksessa, mutta ne mä vedän suoraan paketista kun jossain pussikaljottelen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eihän vihervasemmistolaisilla ole edes voiveistä, kun ne syö vain ituja ja papuja
Et ilmeisesti ole kuullut sipsikaljavegaaneista?
Millä tavalla se levite muuttuu yhtäkkiä kuvottavaksi, jos se on hieman kosketuksissa siihen veitseen?
Siis jos puhdistamaton voiveitsi säilytetään siellä jossain jääkaapissa, se on kuvottavaa. En tosin tiedä miten jääkaapissa veistä säilyttävät toimivat.
Voiveitsi on tietenkin puinen ja suomalaisesta tammesta tehty. Muusta ei edes keskustella.
Puinen on epähygieninen ja täten vastenmielinen.
Suomi, tuo kulttuurien sulatusuuni.
Haluan jääkaapissa veistä säilyttävät ulos maasta ja rajat kiinni välittömästi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuo kysymys puuveitsen epähygieenisyydestä on tärkeä. Mitä kaikkea pikku ötökkää sinne puuhun meneekään. Sama juttu kuksan kanssa, kehotan varovaisuuteen. Mullahan meni kuksa taas rikki.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sama koskee muuten mielestäni juustohöylää, mutta se johtunee pitkälti siitä että veitsen sijasta höylään voin leivälleni yleensä juustohöylällä. Jääkaappikylmän voin levittäminen leivälle veitsellä on ihan tuskaa (ja mä en tod aio nousta aamulla puolta tuntia aiemmin vain nostaakseni voin pöydälle pehmenemään), mutta höylällä lähtee voisiivu helposti. (Ja margariinia en muuten syö, jää ällöttävä kalvo kitalakeen. Pohjois-Karjala -projektille näytän kuvainnollista persettä.)

Tämä on kuin meidän keittiöstämme, aivan samat sanat. Voi se on joka maistuu, ja sitä saa parhaiten juustohöylällä. Ehta siivu voita vain leivän päälle, ja sillä hyvä. Oikein hyvä.

Jos en voita laita, niin laitan reilut siivut esimerkiksi tuore- ja/tai sulatejuustoa. Olympia on oikein hyvää.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Tärkeä äänestys. Ennen otin aina puhtaan veitsen, mutta ehkä seitsemisen vuotta on tullut leikattua margariinipaketin kanteen halkio, jotta veitsi mahtuu rasiaan ja kansi kiinni. Suomi, tuo kulttuurien sulatusuuni.

Itse kanssa leikkaan tuon halkion rasian kanteen, niin ei veitsi pyöri jääkaapin pohjalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös