Tässäkin asiassa minulla on varmaan oma ainutlaatuinen tapa toimia. Eli leipää menee aika vähän, mutta sen korvaajana on usein riisi- tai perunapiirakoita jotka myöskin kaipaavat levitettä päälleen. Voin mausta pidän mutta jääkaapissa on kuitenkin yleensä sen lisäksi jotain Flora-levitettä tms. Mutta veitsihän tässä oli pääasia eli koskaan en ole pitänyt, enkä tule pitämään voi/levitepaketissa veistä valmiina. Olen myös niin laiska ja siisti etten tykkää kerätä tiskejä kun en töiden ja muitten kiireitten takia niitä kuitenkaan ehdi säännöllisesti hoitamaan. Näinpä olen korvannut tavalliset ruokailuvälineet pitkälti kertakäyttöisillä muovisilla kun mökillä huomasin miten vaivattomia ja siistejä ne ovat. 25 veistä tai haarukkaa maksaa noin 0,70 e S-ketjun kaupoissa ja mukitkin 80 kpl saa alta 2 euron. Näinpä olen siirtynyt kertakäyttökulttuuriin mutta kun yksikseni olen niin näidenkin kohdalla olen sen verran säästeliäs etten nyt saman illan aikana "tuhlaa" esim. kahta veistä vaan käytän sitä yhtä ja samaa. Jos alkuillasta voitelen leivän niin pyyhin sen jälkeen muoviveitsen vessapaperiin, jota on jääkaapin päällä aina 1 rulla VAIN tätä tarkoitusta varten. Veitsen (tai haarukan) törkkään käytön jälkeen varsi edellä em. wc-paperirullan paperikerrosten väliin jossa nämä mainiot työkalut pysyvät siististi pystyssä seuraavaa käyttöä varten eikä ne tahriinnu mitenkään. Hygienia ei petä kun ne ovat siinä eivätkä pääse putoamaan tai pyörimään pöydällä/lattialla. Kuitenkin viimeistään seuraavana aamuna on vaihdon aika näillä ja sama alkaa taas alusta. Kun ottaa huomioon ettei ole tiskikonetta ja vesimaksussakin säästää ajan lisäksi kun ei tartte tiskata niin ei tämä ainakaan lompakon päälle käy. Muutenkin kun tiskaaminen ei ole mun juttuni ollut koskaan niin tämä vaan toimii.
Tietysti on sitten erikseen tilanteita jolloin käytän kunnon metallisia aseita ja laseja, esim. vieraiden käydessä. Tällöin on oma ohjelmanumero kun nuo kaivaa kaapeista esiin niin ne saa tiskata pölyttymisen ja pinttymisen takia vaikka ne jemmaan puhtaina laitoinkin.
Myöskään väkevämpiä alkoholijuomia ei kannata juoda pahvimukeista, tulee viinat aika äkkiä läpi niistä, vinkiksi vaan....