Pidätkö voiveistä jääkaapissa?

  • 10 643
  • 115

Pidätkö voiveistä jääkaapissa?

  • Kyllä

    Ääniä: 131 47,5%
  • En

    Ääniä: 127 46,0%
  • En käytä levitteitä tai mitään vastaavia mihin veistä tarvitsisi

    Ääniä: 17 6,2%
  • Olen vailla vakinaista asuntoa / kimppakämpässä tms ja asia ei kosketa minua

    Ääniä: 1 0,4%

  • Äänestäjiä
    276

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
En pidä. Siellä tulisi liian kylmä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tämä uusavuttomuuden leviäminen ei lupaa hyvää apokalypsiin.

Tyttöystävä aikoinaan otti AINA voiveitsen pois margariinirasiasta, ja kun itse otin margariinirasian voidellakseni leivän siihen piti aina löytää uusi veitsi vaikka olin aiemman sinne rasiaan valmiiksi jättänyt.

Mistä noita itsekseen pyöriviä veitsiä muuten saa, IKEAstako?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
YLE:n artikkelissa haastatellut asiantuntijat tyrmäävät yksiselitteisesti voiveitsen säilyttämisen jääkaapissa. "Toisten mielestä on näppärää pitää voiveitsi jääkaapissa rasvarasian päällä. Toiset inhoavat pelkkää ajatusta ja haluavat joka käyttökertaan puhtaan veitsen. Jälkimmäiset ovat oikeassa. Veitsi jääkaapissa voi tartuttaa flunssan tai vatsataudin, ruokamyrkytyksestä puhumattakaan."

Epähygieenistä tuo varmasti on, ja mahdollisesti myös siivotonta: rasvainen veitsi voi tipahtaa jääkaapissa ja tahria pudotessaan paikkoja. Ja kuka helvetin hölmö säilyttäisi metallista veistä jääkaapissa? Sehän on jääkylmä oltuaan tunti- tai päiväkausia kylmiössä. Puisen voiveitsen kohdalla on vähän eri, mutta puun käyttökelpoisuus voiveitsimateriaaliksi rajoittuu mielestäni esteettisiin seikkoihin. Puuhun imeytyy helposti kaikkea rasvaa ja muuta kötinää, jota ei saa aina pesussa kunnolla pois.
 

Nick Neim

Jäsen
No en todellakaan, koska en ole idiootti.

Jösses sentään näitä urpoja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Helppo ratkaisu on olla käyttämättä voita.
Muun perheen margariinirasialla taitaa olla veitsi siinä päällä. Itse en rasvoja lyö leivilleni muuta kuin juustossa ja leikkeleissä. Sitten kun käytän rasvaa niin se on voita, mulla oma klöntti jääkaapissa ja sitä murran ruokaan milloin milläkin kapistuksella tai leikkaan seitinohuena leivälle jollain puhtosella vihannesveitsellä.

_
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Ei oo ikinä ollut "mun juttu" tuo. Aina puhtaalla, uudella veitsellä. Mut sama homma kuin vessapaperin laittamisessa ja juusto vs. kinkku alle -keskustelussa niin makuja on monia enkä tyrmää eri tavoin toimivaa.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Kyllä, vaikka naisväki jatkuvasti antaa siitä palautetta.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
En pidä. Siellä tulisi liian kylmä.

Hyvä huomio.

Ja totta helvetissä voiveitsi kuuluu jääkaappiin. Aikansa härskiintyneen veitsen voi sitten huuhtaista kuumalla vedellä. Aijai, miten tyydyttävän näköistä se on kun se vanha laardi sulaa siitä veitsen terältä pois kuuman veden sitä hivellessä.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Tässäkin asiassa minulla on varmaan oma ainutlaatuinen tapa toimia. Eli leipää menee aika vähän, mutta sen korvaajana on usein riisi- tai perunapiirakoita jotka myöskin kaipaavat levitettä päälleen. Voin mausta pidän mutta jääkaapissa on kuitenkin yleensä sen lisäksi jotain Flora-levitettä tms. Mutta veitsihän tässä oli pääasia eli koskaan en ole pitänyt, enkä tule pitämään voi/levitepaketissa veistä valmiina. Olen myös niin laiska ja siisti etten tykkää kerätä tiskejä kun en töiden ja muitten kiireitten takia niitä kuitenkaan ehdi säännöllisesti hoitamaan. Näinpä olen korvannut tavalliset ruokailuvälineet pitkälti kertakäyttöisillä muovisilla kun mökillä huomasin miten vaivattomia ja siistejä ne ovat. 25 veistä tai haarukkaa maksaa noin 0,70 e S-ketjun kaupoissa ja mukitkin 80 kpl saa alta 2 euron. Näinpä olen siirtynyt kertakäyttökulttuuriin mutta kun yksikseni olen niin näidenkin kohdalla olen sen verran säästeliäs etten nyt saman illan aikana "tuhlaa" esim. kahta veistä vaan käytän sitä yhtä ja samaa. Jos alkuillasta voitelen leivän niin pyyhin sen jälkeen muoviveitsen vessapaperiin, jota on jääkaapin päällä aina 1 rulla VAIN tätä tarkoitusta varten. Veitsen (tai haarukan) törkkään käytön jälkeen varsi edellä em. wc-paperirullan paperikerrosten väliin jossa nämä mainiot työkalut pysyvät siististi pystyssä seuraavaa käyttöä varten eikä ne tahriinnu mitenkään. Hygienia ei petä kun ne ovat siinä eivätkä pääse putoamaan tai pyörimään pöydällä/lattialla. Kuitenkin viimeistään seuraavana aamuna on vaihdon aika näillä ja sama alkaa taas alusta. Kun ottaa huomioon ettei ole tiskikonetta ja vesimaksussakin säästää ajan lisäksi kun ei tartte tiskata niin ei tämä ainakaan lompakon päälle käy. Muutenkin kun tiskaaminen ei ole mun juttuni ollut koskaan niin tämä vaan toimii.

Tietysti on sitten erikseen tilanteita jolloin käytän kunnon metallisia aseita ja laseja, esim. vieraiden käydessä. Tällöin on oma ohjelmanumero kun nuo kaivaa kaapeista esiin niin ne saa tiskata pölyttymisen ja pinttymisen takia vaikka ne jemmaan puhtaina laitoinkin.

Myöskään väkevämpiä alkoholijuomia ei kannata juoda pahvimukeista, tulee viinat aika äkkiä läpi niistä, vinkiksi vaan....
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Kyllä pidän jääkaapissa, koska se on kätevästi valmiina voirasian päällä ja ei tarvitse aina ottaa puhdasta veistä. Exä oli kyllä ihmeellinen tapaus. Jyrkkä ei voiveitselle jääkaapissa, koska voiveitsi on kylmä, kun rupeaa voita levittämään leivällä. Useat keskustelut sekä tappelut tästäkin asiasta saatiin aina aikaan. Mutta periksi en koskaan antanut!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
YLE:n artikkelissa haastatellut asiantuntijat tyrmäävät yksiselitteisesti voiveitsen säilyttämisen jääkaapissa. "Toisten mielestä on näppärää pitää voiveitsi jääkaapissa rasvarasian päällä. Toiset inhoavat pelkkää ajatusta ja haluavat joka käyttökertaan puhtaan veitsen. Jälkimmäiset ovat oikeassa. Veitsi jääkaapissa voi tartuttaa flunssan tai vatsataudin, ruokamyrkytyksestä puhumattakaan."

Kerrankin Yleltä järkiartikkeli. Ihme kun eivät valehdelleet vaan pysyttelivät totuudessa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Voiveistä on hyödytöntä pitää jääkaapissa. Sitä vastoin rasva-astalon ympärille kannattaa vetäistä preservatiivi, ja tunkea se (omaan) rectumiin. Ollako kääreessä juomuja vai ei, sen jätän itse kunkin omien mieltymysten varaan, mutta makuversioita suosittelen välttämään. Yhtä kaikki, näillä neuvoin veitsi on seuraavalla kerralla heti käyttövalmis, terveellä ihmisellä 37 Celsius-asteen lämpöinen, jolloin käsituntuma on miellyttävä. Lisäksi sopivasti lämmennyt veitsi puree voita huomattavasti kerkeämmin kuin kylmiöstä kouraistu neliasteinen väline.

Huomaa käytöstavat: mikäli tarjoat veistä kaverille, niin teräpuolen pitäisi olla "piilossa". On verrattain vulgaaria ojentaa toiselle veistä terä edellä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Varmaan on sellasiakin ihmisiä, lähinnä miehenpuolia, tämän ketjun perusteella, jotka vetävät kortonkin pallien päälle. En ihmettelisi yhtään, niin älyvapaata menoa on.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Varmaan on sellasiakin ihmisiä, lähinnä miehenpuolia, tämän ketjun perusteella, jotka vetävät kortonkin pallien päälle. En ihmettelisi yhtään, niin älyvapaata menoa on.

Eikös kortonki pallien päällä sopivan kireänä mukavasti nyyttejä puristaen voi olla seksuaalista stimulaatiota lisäävä juttu? Eli ei välttämättä älyvapaata ollenkaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eikös kortonki pallien päällä sopivan kireänä mukavasti nyyttejä puristaen voi olla seksuaalista stimulaatiota lisäävä juttu? Eli ei välttämättä älyvapaata ollenkaan.

Tjaah.... kerran laitoin kännissä kortonkin vasempaan jalkaan ja huomasin vasta kun huomautettiin.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Sillä eukolla ei ollut kaikki voiveitset jääkaapissa. Oli pakko olla kännissä.

Repesin. Kohta alkaa Venezuela-Argentiina ja partainen Messi siellä taas tekee taikojaan. Mutta joo voiveitsen paikka ei todellakaan ole jääkaapissa sen enempää kuin......no en keksinytkään mitään vertausta.

Edit. eipä Messias Messi näköjään pelaakaan ja tästä saan vertaukseni. Voiveitsen paikka ei ole jääkaapissa eikä Messin paikka ole vaihtopenkillä. Jotenkin noin, onhan kellokin jo vitun paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ei vittu mikä ketju.

Ja ei, en pidä voiveistä jääkaapissa. En tosin käytä levitteitä leivän päällä. Tai maksamakkaraa joskus. Onko eri ketjun kamaa sitten, jos pistää maksamakkaraveitsen jääkaappiin? Itse en sitä tee, mutta ehkä joku?
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt kyllä osu ja uppos!! Ehkä paras ketju ikinä!!

En käytä voita, mutta levitterasian laitan veitsen kanssa jääkaappiin, ihan vaan siitä syystä, että välttyy siltä hetkeltä kun sulla on leivät paahtimessa ja huomaat kaikkien veitsien olevan tiskikoneessa ja kone painaa eco-ohjelmaa vielä seuraavat 1,5h.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Varmasti eri kulttuureissa on erilaisia tapoja liittyen jääkaappiin ja voiveitseen. Vielä ovat nämä alakulttuurit, esim. linnakundien jääkaapit ja voiveitset. Maaseudulla voi kaapaistaan suoraan kirnusta ilman mitään veitsiä, ainoa veitsi on vyöllä. Kaapaistaan silleen leivällä.
 

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Varmasti eri kulttuureissa on erilaisia tapoja liittyen jääkaappiin ja voiveitseen. Vielä ovat nämä alakulttuurit, esim. linnakundien jääkaapit ja voiveitset. Maaseudulla voi kaapaistaan suoraan kirnusta ilman mitään veitsiä, ainoa veitsi on vyöllä. Kaapaistaan silleen leivällä.
Oles nyt, itte oot sanonut että veitsi kuuluu jääkaappiin, mielistelit vain silloin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös