Oles nyt, itte oot sanonut että veitsi kuuluu jääkaappiin, mielistelit vain silloin?
Kun luin otsikon ja vilkaisin äänestystulosta niin olin ihan että häh, onks tää joku vitsi vai enks mä taas tajuu jotai. Itse en pidä veistä jääkaapissa, enkä tiedä miksi niin tekisin. Ajattelin vaan että missä sitä veistä siellä jääkaapissa pidetään... avatussa rasvarasiassa? No tutustuin hivenen aiheeseen (lukemalla vähän ketjua) niin voiveistä voi näköjään pitää esim. rasian päällä tai lautasella. No en edelleenkään näe mitään syytä laittaa voiveistä jääkaappiin, niin ei tehty lapsuudessani kotonani, niin ei tehdä nytkään. Perinteet kunniaan....On uusia keskustelijoitakin, esim. @Iisoppi , eli hyvä on ns. päivittää tilanne. Et kai vain pane voiveistä jääkaappiin?
Porukka siis oikeasti pitää voiveistä jääkaapissa, mikä vittu tässä maailmassa on oikein vikana.
Mihin muuten laitatte muut likaiset astiat? Entä roskat? Onko roskiakin jääkaapissa vai kuuluuko ne laittaa pakastimeen?
Ai jengi pyörittää tiskikoneita, kun siellä on kolme lautasta, viisi lasia ja 42 voiveistä. Ei kai siinä. Itse laitan sen veitsen paketin päällä jääkaappiin. Siinä se on näppärästi seuraavaa käyttöä varten.
Roskat on roskiksessa tai vaikka niiden astioiden päälle voi jotain talouspaperien jämiä heittää. Jääkaapissa on joskus vähän turhankin paljon vanhentunutta ruokaa, kun välillä muut aktiviteetit vie mielenkiinnon eikä olekaan syönyt kaikkea.
Tunnen kyllä porukkaa mikä laittaa yksittäisen tyhjän oluttölkinkin samalla sekunnilla jonnekin mystiseen sille kuuluvaan paikkaan. On täysin eri asia elää jollain mittarilla normisiisteydessä verrattuna siihen, että elämässä ei ole oikein muuta kuin siivoaminen.
itse pyöritän astianpesukonetta sitten kun se on täynnä. Ikinä ei ole ollut 42 voiveistä, mutta vaikka olisi niin so what. Ongelmana on yleensä lähinnä ala- ja ylähyllyn täyttyminen eri tahdissa. Jos lasiosasto täyttyy liian nopeasti, niin voi käyttää niitä apuhyllyjä pienille tavaroille kuten espressokupeille ja jos taas alaosasto täyttyy nopeammin, niin sieltä voi ottaa jotain pieniä lautasia tai kattiloita ja siirtää niitä ylähyllylle.
Btw, jos jokaisella aamiaisella voitelee leivän, niin tuohon 42 voiveitseen menee 42 päivää.
Allekirjoittanut ei voita käytä kuin riisipuuron sekaan, joten kulutus on sen verran pientä, että puolet purkista pilaantuu everytime. Tästä syystä otan siis aina puhtaan veitsen ettei tarvitse pitää tyhjäkäynnillä jääkaapissa. Mikäli kuitenkin sattuisin käyttämään margariinia myös leivän päällä, niin todennäköisesti veitsi olisi silloin jääkaapissa, ettei tarvitse jatkuvasti uutta ottaa.