Pidätkö voiveistä jääkaapissa?

  • 10 572
  • 115

Pidätkö voiveistä jääkaapissa?

  • Kyllä

    Ääniä: 131 47,5%
  • En

    Ääniä: 127 46,0%
  • En käytä levitteitä tai mitään vastaavia mihin veistä tarvitsisi

    Ääniä: 17 6,2%
  • Olen vailla vakinaista asuntoa / kimppakämpässä tms ja asia ei kosketa minua

    Ääniä: 1 0,4%

  • Äänestäjiä
    276

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Japanissa myydään voikoteloon kiinnitettävää silikonista voiveitsensäilytysuloketta, minkä pitäisi jo kertoa kuinka idioottisesta ja infantiilista tavasta on kyse.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
YLLÄTYS!

On keksitty semmoinen litteä ja pyöreä esine sen voirasian alle jolle voi myös laittaa sen voiveitsen, ettei tarvi joka kerta ottaa uutta pesukaapista.
Tätä mullistavaa esinettä kutsutaan MATALAKSI LAUTASEKSI, ja sen tehtävänä on pitää jääkaappi puhtaana kaupan kassahihnalta voipaketin pohjaan tarttuneista möhnistä. MATALA LAUTANEN ( Myös kutsutaan leipälautaseksi ellei ole erillinen juppilautanen jossa mummovainaan kuva nelivärikolmiulotteisena painettuna tilaustyönä) tarjoaa luonnollisen, hygienisen ja järkevän säilytystilan voiveitselle.
Tilanne muuttuu jännittävämmäksi, jos kyseessä on ns . virallinen voiveitsi eikä tavallinen ruokaveitsi : D
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No en todellakaan pidä, ihan pöljä ideakin. Kylmä metalli ei tunnu mitenkään miellyttävältä käteen, ja lisäksi jääkaapissa leviterasian päällä säilytettävä rasvattu veitsi tietysti sinkoilisi vähän väliä vaikka minne, kun hamuaisi jotain muuta tuotetta (kuten oluttölkkiä) jääkaapista käteensä.

Ja ei, en myöskään ota joka leivän voiteluun uutta puhdasta veistä, vaan voiveitsen säilyttämiseen on ihan vissi paikkansa, ja se on se vedettävä leikkuulauta-taso, joka varmaan lähes jokaisesta keittiöstä löytyy. Siinä käytetty voiveitsi säilyy mukavan huoneenlämpöisenä ja ilman ympäriinsä sinkoilun vaaraa, odottamassa seuraavaa käyttökertaa.

Jaa jotain bakteereja? Ei oo ainakaan täällä näkynyt. Koskaan en ole ollut kipeä, ainakaan voiveitsen vuoksi. Sitä paitsi kun veitsen pyyhkii huolellisesti puhtaaksi leivän tai becel-rasian reunaan, niin ei siihen paljon mitään jää, jossa voisi taudinaiheuttajia kasvaa.

Aina parin-kolmen viikon välein sitten varmuuden vuoksi pesuun se voiveitsi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oli tänään täällä puhetta voiveitsestäkin ja siitä, mitä kaikkia perversioita siihenkin on saatu liitettyä, kun hipsterit ja muut kepulaiset ovat käyttäneet vähäisiä aivosolujaan, joten lienee syytä ottaa taas keskustelun keskiöön tämä tärkeä aihe. On uusia keskustelijoitakin, esim. @Iisoppi , eli hyvä on ns. päivittää tilanne. Et kai vain pane voiveistä jääkaappiin?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On uusia keskustelijoitakin, esim. @Iisoppi , eli hyvä on ns. päivittää tilanne. Et kai vain pane voiveistä jääkaappiin?
Kun luin otsikon ja vilkaisin äänestystulosta niin olin ihan että häh, onks tää joku vitsi vai enks mä taas tajuu jotai. Itse en pidä veistä jääkaapissa, enkä tiedä miksi niin tekisin. Ajattelin vaan että missä sitä veistä siellä jääkaapissa pidetään... avatussa rasvarasiassa? No tutustuin hivenen aiheeseen (lukemalla vähän ketjua) niin voiveistä voi näköjään pitää esim. rasian päällä tai lautasella. No en edelleenkään näe mitään syytä laittaa voiveistä jääkaappiin, niin ei tehty lapsuudessani kotonani, niin ei tehdä nytkään. Perinteet kunniaan....
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Porukka siis oikeasti pitää voiveistä jääkaapissa, mikä vittu tässä maailmassa on oikein vikana.

sama!

En ole käyttänyt mitään levitteitä 80-luvun alun jälkeen, joten asia ei ole ajankohtainen, mutta luulin, että se laitetaan astianpesukoneeseen sen jälkeen, kun se on käytetty. Jääkaappi on ruoalle.

Mihin muuten laitatte muut likaiset astiat? Entä roskat? Onko roskiakin jääkaapissa vai kuuluuko ne laittaa pakastimeen?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mihin muuten laitatte muut likaiset astiat? Entä roskat? Onko roskiakin jääkaapissa vai kuuluuko ne laittaa pakastimeen?

Yksin asuvalla on erinäisiä etuja. Likaiset astiat voi aivan hyvin olla olohuoneen pöydällä. Siitä niitä sitten siirrellään keittiöön jollain aikataululla mistä ei tarvitse erikseen jännittää.

Roskat on roskiksessa tai vaikka niiden astioiden päälle voi jotain talouspaperien jämiä heittää. Jääkaapissa on joskus vähän turhankin paljon vanhentunutta ruokaa, kun välillä muut aktiviteetit vie mielenkiinnon eikä olekaan syönyt kaikkea.

Tunnen kyllä porukkaa mikä laittaa yksittäisen tyhjän oluttölkinkin samalla sekunnilla jonnekin mystiseen sille kuuluvaan paikkaan. On täysin eri asia elää jollain mittarilla normisiisteydessä verrattuna siihen, että elämässä ei ole oikein muuta kuin siivoaminen.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ai jengi pyörittää tiskikoneita, kun siellä on kolme lautasta, viisi lasia ja 42 voiveistä. Ei kai siinä. Itse laitan sen veitsen paketin päällä jääkaappiin. Siinä se on näppärästi seuraavaa käyttöä varten.
 

scholl

Jäsen
Ai jengi pyörittää tiskikoneita, kun siellä on kolme lautasta, viisi lasia ja 42 voiveistä. Ei kai siinä. Itse laitan sen veitsen paketin päällä jääkaappiin. Siinä se on näppärästi seuraavaa käyttöä varten.

itse pyöritän astianpesukonetta sitten kun se on täynnä. Ikinä ei ole ollut 42 voiveistä, mutta vaikka olisi niin so what. Ongelmana on yleensä lähinnä ala- ja ylähyllyn täyttyminen eri tahdissa. Jos lasiosasto täyttyy liian nopeasti, niin voi käyttää niitä apuhyllyjä pienille tavaroille kuten espressokupeille ja jos taas alaosasto täyttyy nopeammin, niin sieltä voi ottaa jotain pieniä lautasia tai kattiloita ja siirtää niitä ylähyllylle.

Btw, jos jokaisella aamiaisella voitelee leivän, niin tuohon 42 voiveitseen menee 42 päivää.
 

scholl

Jäsen
Roskat on roskiksessa tai vaikka niiden astioiden päälle voi jotain talouspaperien jämiä heittää. Jääkaapissa on joskus vähän turhankin paljon vanhentunutta ruokaa, kun välillä muut aktiviteetit vie mielenkiinnon eikä olekaan syönyt kaikkea.

Tunnen kyllä porukkaa mikä laittaa yksittäisen tyhjän oluttölkinkin samalla sekunnilla jonnekin mystiseen sille kuuluvaan paikkaan. On täysin eri asia elää jollain mittarilla normisiisteydessä verrattuna siihen, että elämässä ei ole oikein muuta kuin siivoaminen.

Itse olen huono siivoamaan, mutta noudatan tiettyjä normeja sentään, enkä elä pellossa. Minulla ei ikinä vanhene ensinnäkään mitään ruokaa. Paitsi rahkat vanhenivat, kun sain niitä ilmaiseksi, enkä tiennyt, mihin niitä käytetään. Ruokaa syön pari kertaa päivässä niin paljon kuin jaksan ja niistä toisen eli illallisen kotona. Syön isoja määriä, niin se ei vanhene.

Astiat on helppo viedä astianpesukoneeseen. Se ei aiheuta mitään vaivaa. Toki aamulla kiireessä aamiaisastiat voivat jäädä pöydälle, mutta siirrän ne sitten koneeseen, kun tulen kotiin. Itseasiassa ainoa kerta, jolloin olin kusessa astioiden kanssa oli opiskelijavaihdossa, jolloin elin vuoden ilman astianpesukonetta. Otin Suomesta mukaan vain puoli tusinaa Hackmanin ruokailuvälineitä ja se oli ehdottomasti liian vähän. Vaikka käytin kertakäyttöastioita, niin se haarukoiden, veisten ja lusikoiden käsinpesu oli todella hankalaa. Tuppasivat olemaan sitten tiskialtaassa aina likaisena. Puhuin asiasta talonmiehelle, mutta hän ei ollut halukas järkkäämään minulle mitään järkevää ratkaisua asiaan. Ihan idioottitouhua, ettei siellä ollut sellaista pöytätiskikonetta.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
itse pyöritän astianpesukonetta sitten kun se on täynnä. Ikinä ei ole ollut 42 voiveistä, mutta vaikka olisi niin so what. Ongelmana on yleensä lähinnä ala- ja ylähyllyn täyttyminen eri tahdissa. Jos lasiosasto täyttyy liian nopeasti, niin voi käyttää niitä apuhyllyjä pienille tavaroille kuten espressokupeille ja jos taas alaosasto täyttyy nopeammin, niin sieltä voi ottaa jotain pieniä lautasia tai kattiloita ja siirtää niitä ylähyllylle.

Btw, jos jokaisella aamiaisella voitelee leivän, niin tuohon 42 voiveitseen menee 42 päivää.

Ei tässä nyt yksin asuta ja usein leipää syödään useamman kerran päivässä. Ilmeisesti myös juustohöyliä on se 30 kappaletta. Vai pysyykö se puhtaampana tai tiskataanko erikseen? Eniten kuitenkin vituttaa, jos pitäisi ruokaa tehdä ja kaikki pöydät on likaisia tai puoli likaisia astioita.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Allekirjoittanut ei voita käytä kuin riisipuuron sekaan, joten kulutus on sen verran pientä, että puolet purkista pilaantuu everytime. Tästä syystä otan siis aina puhtaan veitsen ettei tarvitse pitää tyhjäkäynnillä jääkaapissa. Mikäli kuitenkin sattuisin käyttämään margariinia myös leivän päällä, niin todennäköisesti veitsi olisi silloin jääkaapissa, ettei tarvitse jatkuvasti uutta ottaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tarvittaisiin muuten myös ketju kuinka monta voiveistä sinulla on. Minulla on kai jotain kuusi, mutta saatoin kerran jemmata yläkaappiin jokusen muiden turhien astioiden sekaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Allekirjoittanut ei voita käytä kuin riisipuuron sekaan, joten kulutus on sen verran pientä, että puolet purkista pilaantuu everytime. Tästä syystä otan siis aina puhtaan veitsen ettei tarvitse pitää tyhjäkäynnillä jääkaapissa. Mikäli kuitenkin sattuisin käyttämään margariinia myös leivän päällä, niin todennäköisesti veitsi olisi silloin jääkaapissa, ettei tarvitse jatkuvasti uutta ottaa.

Ei se voi jääkaapissa mene pilalle. Jjos pinta on kellastunut, kuorit pinnan pois ja alla on hyvää kamaa. Löysin kerrankin duunin jääkaapista voipaketin, jonka parasta ennen -päiväys oli yli 3 vuotta vanha. Höyläsin juustohöylällä kellastuneet pinnat pois ja priimaa oli.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse pidän hieman vaihtelevasti, mutta melko usein myös voiveitsi on jääkaapissa.
Siitä tuli mieleeni, että olen kerran nähnyt sellaisen tee-se-itse virityksen, että margariinirasian kanteen oli leikattu pieni kolo veitselle jolloin sitä pystyi pitämään jopa siinä rasiassa jääkaapissa. Se oli melkoista omistautumista asialle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös