Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 698 298
  • 33 886

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pakko nyt sen verran puolustaa nimimerkkiä @Radiopää , että Lukko-osiossa hän on yksi harvoista kirjoittajista, joilla pysyy maltti mukana - valtaosa sinne kirjoittajista kun tuppaa lähestymään joukkueen otteita pääosin negan kautta.

Kommenttisi myötä minulle avautui, että taidan itsekin olla näitä "ainaisia kitisijöitä". Tämä toki voi johtua ihan kirjoitustyylistäkin, joka on aika kärjekäs. Mutta joo, pikainen tutustumiskäynti omaa viestihistoriaan paljasti, että parantamisen varaa on asenteessa.

Mä haluan vähän tarkentaa sitä, että ei ainakaan minun mielestäni ole mitään kitisemistä, jos nyt jossain politiikka-ketjussa on eri mieltä asioista. Minulle tuo mielikuvani - oli se sitten oikeellinen tai ihan päin peetä - @Radiopää :n viesteistä on muodostunut todennäköisesti vuosien varrella ja tuolta lätkän puolelta, tiedä sitten, mihin @Captain K viittasi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä haluan vähän tarkentaa sitä, että ei ainakaan minun mielestäni ole mitään kitisemistä, jos nyt jossain politiikka-ketjussa on eri mieltä asioista. Minulle tuo mielikuvani - oli se sitten oikeellinen tai ihan päin peetä - @Radiopää :n viesteistä on muodostunut todennäköisesti vuosien varrella ja tuolta lätkän puolelta, tiedä sitten, mihin @Captain K viittasi.
Juu, toki noissa politiikka-ketjuissa keskustelu on aika kärjekästä ja se saattaa vääristää mielikuvia.

Tunnistin kyllä jossain määrin tuosta @Captain K :n arviosta @Radiopää :n tietynlaisen "elitistisyyden", joka ehkä tulee juurikin noissa YLE-ketjuissa yms. ilmi. Saavuin siis puolustamaan häntä, koska koen, että ulosanti ei ole pelkkää negailua. Mutta ei tästä sen enempää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pakko nyt sen verran puolustaa nimimerkkiä @Radiopää , että Lukko-osiossa hän on yksi harvoista kirjoittajista, joilla pysyy maltti mukana - valtaosa sinne kirjoittajista kun tuppaa lähestymään joukkueen otteita pääosin negan kautta.

Kiitos. Lukko-osio tosin on tällä hetkellä niin täynnä negatiivisuutta, että siellä ei viesteiltä paljon vaadita, jotta ne erottautuisivat positiivisina. Siellä on valitettavasti meneillään sellainen kulttuuri, että jos ei hauku Dufvaa, ei kuulu porukkaan ja on siksi negatiivinen.

Jos nyt kuitenkin saan arvioida omaa kirjoitushistoriaani, niin lukuun ottamatta valituksiin tarkoitettuja ketjuja, en näe kirjoittavani negatiivisesti. Tietysti jos joku hyppii ilosta pää sekaisin ja pitkin seiniä, niin silloin rauhallisesti sohvalla istuva tulkitaan negatiiviseksi. Mieluummin minä valitan täällä valitusketjuihin kuin soitan Kansanradioon tai avaudun lähikaupan kassalle. Ja onhan siihen syynsä, miksi valitusketjut ovat nimenomaan kierrätyskeskuksessa.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Minulle avautui tänä aamuna sellainen asia kun katselin lätkää, että San Josen kakkosmaalivahti on todella sysipaska ja ihmettelen miten tuon tason maalivahti voi yleensä pelata missään NHL- joukkueessa. Torjunta-asento suorastaan huono, jalat olivat aivan liian kapeassa asennossa suhteessa hartioihin ja polvet aivan liian koukussa, joten ei ihme että oli koko ajan myöhässä joka tilanteessa. Olisi naurattanut, jollen olisi hävinnyt 100€ kyseisen imurin takia. Toki varmaan mukava kaveri ja kova panemaan, mutta maalivahtia siitä ei tule ikinä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joillain on tapana laittaa voiveitsi jääkaappiin.

Eräs tyttö laittoi aina juustohöylän jääkaappiin ja vaikka olin nähnyt sitä toimintaa aiemminkin ja pitänyt järjettömänä, niin koin valaistuksen. Mitä toimivin ratkaisu. Voiveitsi sen sijaan on aika kömpelö siinä eikä tuo lisäarvoa. Silloin, kun veitsi on ollut pitkään pöydällä, niin huuhtelen sitä sitten ja käytän samaa. Juuri muuten pari minuuttia sitten.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pidän aina voiveistä jääkaapissa, siinä voipaketin päällä valmiina seuraavaa käyttökertaa varten. Hölmömmältä se tuntuisi säilyttää veistä pöydällä tai ottaa joka kerta uusi veitsi käyttöön, kun voitelee jotain. Myös juustohöylää säilytin pitkään jääkaapissa, mutta tuo tapa on jostain kumman syystä viime vuosina pudonnut pois.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse pidän aina voiveistä jääkaapissa, siinä voipaketin päällä valmiina seuraavaa käyttökertaa varten. Hölmömmältä se tuntuisi säilyttää veistä pöydällä tai ottaa joka kerta uusi veitsi käyttöön, kun voitelee jotain. Myös juustohöylää säilytin pitkään jääkaapissa, mutta tuo tapa on jostain kumman syystä viime vuosina pudonnut pois.

Itsellä sama sillä erotuksella, että pidän myös juustohöylää edelleen jääkaapissa. Jotenkin olen kokenut kautta elämäni tämän tyylin toimivammiksi, on veitsi ja höylä valmiina siellä, kun niitä tarvitsee eikä tarvitse joka kerta etsiä höylää tai voiveistä ties mistä. Kätevää sanoisin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tänään avautui:

Etymologia on tieteenalana nuori. Vielä sata vuotta sitten sen suomalaisia harjoittajia haittasi korostunut ja kieroutunut kansallismielisyys, kun kielellemme etsittiin sukulaisia sivistyskielinä pidetyistä latinasta ja muinaisesta kreikasta. Kuuluisa esimerkki tästä on havainto siitä, miten kreikan sana akkris on suomeksi sirkka eli akkris takaperin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä höylä ja veitsi kuuluvat jääkaappiin. Muuta huonoa tuossa ei ole paitsi se, että toisinaan veitsi lähtee iloiseen liitoon, kun sen vahingossa kiskaisee sieltä veks jotain muuta ottaessaan.
 

A Siente

Jäsen
Mä ainakin pyyhkäsen sen veitsen joka kerta siihen rasiaan aina voitelun jälkeen, niin sehän on melkein kuin puhdas. Tuossa se on aina pöydällä valmiina. Reilun viikon välein tulee sit tiskattua. Mutta että jääkaappiin, huh huh.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eih, voiveistä ei kuulu pyyhkiä rasian reunaan koska murut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä höylä ja veitsi kuuluvat jääkaappiin. Muuta huonoa tuossa ei ole paitsi se, että toisinaan veitsi lähtee iloiseen liitoon, kun sen vahingossa kiskaisee sieltä veks jotain muuta ottaessaan.

Niin. Mitäpä lottoot miksi sitä veistä ei siellä kaapissa voi tai siis kannata pitää?

Eih, voiveistä ei kuulu pyyhkiä rasian reunaan koska murut.

Niin. Olen tästä kuitenkin kehittänyt kehittyneemmän toimintatavan. Pyyhkii murut siihen rasian reunaan, mutta sitten veitsen kärjellä siirtää ne takaisin leivän päälle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin. Mitäpä lottoot miksi sitä veistä ei siellä kaapissa voi tai siis kannata pitää?
No tuo on pieni hinta lopulta siitä, että voi pitää veistä jääkaapissa!

Niin. Olen tästä kuitenkin kehittänyt kehittyneemmän toimintatavan. Pyyhkii murut siihen rasian reunaan, mutta sitten veitsen kärjellä siirtää ne takaisin leivän päälle.
Itse suosin leivän reunaan pyyhkimistä. Toisaalta voitelutekniikkani alkaa olla jo sen verran huippuunsaviritettyä, ettei muruja juurikaan jää. Olen nimittäin kätevästi opetellut ottamaan oivariinin hiukan aiemmin lämpenemään, jolloin sen voitelu onnistuu sangen muruttomasti.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Olen katsonut nyt 45min Serie A:n ottelua Capri-Roma ja minulle on "avautunut" sellainen asia, että Italialainen seurajalkapalloilu on edelleen siinä syvässä lamassa/kuopassa mihin se jäi Diego Maradonan lähdettyä Napolista pois.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Oikeastaan avautui jo muutama päivä sitten, mutta jos Suomen vaakunasta haluttais tehä oikein historiallisesti peri suomalainen niin, pitäskö siinä olla kolmipäinen kotka leijonan sijaan (joka siis on ruotsista). Jos ei muutan niin pitäskö ainakin Crusader Kings 2:ssa Suomen kuningaskunnan symbolina lintu. Suomensukuisten kansojen koruissa oli lintuja – millaisia korulöydöksiä Suomessa on tehty? | Yle Uutiset | yle.fi
– Lintuaiheiset korut ovat puolestaan tyypillisiä suomensukuisille kansoille, mutta niistä on vaikea sanoa, missä ne on valmistettu, Leena Ruonavaara mainitsee.
Tälläistä pohdintaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että Viaplayn kategoriassa "erotiikka" ei ole enää sisältöä. Sen kun valitsee, tulee ilmoitus, että tämän kategorian elokuvia ei enää ole. Vahingossa klikkasin.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Avautui, että tämä pienten lajien SM-viikonloppu on ihan toimiva homma. Vähän kuin kotimaiset miniolympialaiset, missä näkee uusia lajeja ja oppii arvostamaan pientenkin lajien puurtajia. Dartsin ja tikan kilpailijat ei nyt mitään urheilijoita olleet, mutta jänniä kisoja oli ja kovia hermoja tarvittiin. Mieleen jäi etenkin aivan ylivoimainen naisten tikan mestari ja miesten dartsin finaali, jossa mestari johti jo 6-1 (seitsemästä pelistä poikki), mutta kaveri tuli jo tasoihin ja omasi ratkaisevan katkonkin, mutta ei ihan onnistunut. Trialin ja taekwondon tyypit olivatkin sitten ihan tikissä ja kovia nuoria jannuja oli mukana. Molemmista löytyi nuorten MM-hopeamitalisti, mikä näissä lajeissa on vissiin suomalaisittain ennennäkemätöntä. Trialin nuori lupaus hävisi niukasti samanikäiselle treenikaverilleen, mutta oli hienoa nähdä jannujen tasapainottelevan yhdellä pyörällä jonkin helvetin kaapelikelan päällä parin metrin korkeudessa. Kovin montaa virhettä ei näkynyt. Taekwondon 16-v. mestari lähti painoaan korkeampaan sarjaan haastetta hakemaan. Olisi kai pitänyt vielä korkeammalta hakea, kun voitti muutaman vuoden vanhemman ja selostajien mukaan liki kymmenen kiloa painavamman vastustajansa finaalissa peukalo murtuneena ylivoimaisella pistevoitolla. Nimen ehdin jo unohtaa, mutta eiköhän tuo tule 2020 olympialaisissa viimeistään vastaan.

Niin ja joka lajiin oli löydetty todellisia asiantuntijoita kommentoimaan, niin pääsi hyvin sisälle sääntöihin. Vähän nyt harmittaa, kun eilinen meni ohi. Plussaa myös siitä, että Kunnasta ei näkynyt.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Plussaa myös siitä, että Kunnasta ei näkynyt.

Ei näkynyt Kunnasta ei, mutta ne studiossa olleet kaksi kaakattia vituttivat suuresti. Keskittyivät nauraa räkättämään keskenään ja kaakattamaan käsittämättömiä. Lauantaina kun oli vuorossa kriketti niin pakottivat parin asiantuntijan kertomaan säännnöt 30 sekunnissa. Ja kun heppu ei ehtinyt niin pikakelasivat sen loppupuheen niin, että siitä ei saanut selvää. Sitten kaakatettiin, naurettiin ja kaakatettiin. Studiossa olleen naisen laittoivat kertomaan myös sääntöjä 30 sekunnissa ja psyykkasivat, että sinähän naisena onnistut. Onnistui se, mutta kun ne säännöt sen kertomina eivät eronneet mitenkään pesäpallosta. Jäi kokonaan selviämättä ne varsinaiset kriketin hienoudet. Mutta eukoilla oli kivaa ja ne kaakattivat ja nauroivat ja kaakattivat.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ei näkynyt Kunnasta ei, mutta ne studiossa olleet kaksi kaakattia vituttivat suuresti.
Juu, olihan nuo aika ärsyttäviä. Lisäksi oli joku miestoimittaja, joka kävi kunnasmaisesti kokeilemassa kaikkia lajeja. Mutta nuo oli sentäs sellaisia lajilähetysten välisiä höntyilyjä, jolloin ehti katsoja tekemään jotain muuta. Itse lajiselostus/haastattelut hoidettiin hyvin, eikä siellä ollut ketään pelleilemässä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jotkut pitää voiveistä jääkaapissa paketin päällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös