Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 280 403
  • 28 700

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka mokasi? Suomella ei vieläkään palautussopimusta Irakin kanssa - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Enpä olisi viikko sitten uskonut, että mediasta saa lukea tällaisia juttuja. Iltapaskat ovat nostaneet tasoaan.
Onhan tämä ollut jo täälläkin.

Miksi Ruotsi voi palauttaa turvapaikanhakijat Irakiin, mutta Suomi ei? – ”Tuli vaalit ja niin edes päin” - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Huvittavaa tuossa on se, että vuosi oli siis 2009 kun sitä sopimusta aloitettiin vääntämään. Sisäministeriön maahanmuutto-osaston johtajan Jorma Vuorion mukaan ei ehditty, koska tuli vaalit ja niin edes päin.

Vaalit muuten olivat vuonna 2011.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Video paljastaa: Rasismin vastustajat kävivät joukolla yhden miehen kimppuun

Olin mielenosoituksesa - näin kävi — MarkoMjlnirParkkola

Tampereella #Meillä_on_Unelma porukka hyökkäsi naamioituneena joukolla yhden henkilön kimppuun väkivaltaisesti. Poliisin mukaan mitään väkivaltaista ei ole tapahtunut. Iltalehden uutisessa oleva pahoinpitelyVIDEO on varmaankin photoshopattu.

No hei daa, sehän oli mielenosoitus rasismia vastaan eikä väkivaltaa vastaan... Mutta ihan tosissaan, vittu mitä urpoja. Eka vievät kännykän ja sitten vielä joukolla hakkaavat. Ja Suomen poliisi ei tee mitään, ei edes ota rikosilmoitusta vastaan. On meillä vitun hieno oikeusvaltio kyseessä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Rahalla saa. Suomi voisi kohdistaa kehitysapua Irakiin, niin eiköhän se sopimus synny. Itse kehitysapu menee suurelta osin kuitenkin kankkulan kaivoon. Jostain syystä minulla on luottoa Soiniin.

Sopimusta voisi edistää myös ilmoitus, ettei Suomi myönnä turvapaikkaa niiden maiden kansalaisille, joiden kanssa Suomella ei ole palautussopimusta. Kovin hyvällä tuota ei kansainvälisesti katsottaisi, mutta entäs sitten? Suomen on hyvä aika ryhtyä tässä kuviossa itsekkääksi.

Mitä tulee tuohon joukkohakkausvideoon, niin miten se uhri sinne porukan keskelle joutui? Tuosta videosta se ei käy ilmi. Ei sitä ainakaan kukaan sinne kiskonut. Oli muuten melkoisen erikoista sakkia liikkeellä Tampereen keskustassa kahden jälkeen, ja tunnelma oli kieltämättä aika levoton.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Onhan tuo tyylikästä, kun unelma ihmiset naamioituvat mielenosoituksessaan, mutta ns. rasistipuoli on rohkeasti omilla kasvoillaan. Sen lisäksi vielä unelma -ihmiset varastavat puhelimen ja hakkaavat joukolla varkauden kohteen. Olette te hienoja ihmisiä. Lahdessa valkoiseen kaapuun pukeutunut ei tainnut tehdä mitään väkivaltaista, toisin kuin nämä unelmanaamiopellet Tampereella
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Video paljastaa: Rasismin vastustajat kävivät joukolla yhden miehen kimppuun

Olin mielenosoituksesa - näin kävi — MarkoMjlnirParkkola

Tampereella #Meillä_on_Unelma porukka hyökkäsi naamioituneena joukolla yhden henkilön kimppuun väkivaltaisesti. Poliisin mukaan mitään väkivaltaista ei ole tapahtunut. Iltalehden uutisessa oleva pahoinpitelyVIDEO on varmaankin photoshopattu.

Minua ihmetyttää se, että Lahden huomisen Rajat kiinni -mielenosoituksen yhteydessä on jo etukäteen uutisoitu, että naamioitumiseen tullaan puuttumaan. Säännöt ei ilmeisesti ole samat kaikille tai sitten se koskee vain huomista ja Lahtea.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä tulee tuohon joukkohakkausvideoon, niin miten se uhri sinne porukan keskelle joutui? Tuosta videosta se ei käy ilmi. Ei sitä ainakaan kukaan sinne kiskonut. Oli muuten melkoisen erikoista sakkia liikkeellä Tampereen keskustassa kahden jälkeen, ja tunnelma oli kieltämättä aika levoton.
Henkilön itsensä mukaan hän kuvasi tilannetta rauhallisesti kunnes hänen puhelimensa vietiin: Juha Maenpaa | Facebook
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lahdessa valkoiseen kaapuun pukeutunut ei tainnut tehdä mitään väkivaltaista, toisin kuin nämä unelmanaamiopellet Tampereella

Eikä ollut uutisoinnin mukaan edes kaapu päällä noita matuja vastaanottamassa, vaan kummitteli nurkilla jo noin tuntia ennen heidän saapumistaan ja otti sitten ilmeisesti kaavun pois.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä tulee tuohon joukkohakkausvideoon, niin miten se uhri sinne porukan keskelle joutui?

Mikäli kyseessä on tuo Marko Parkkolan tapaus, niin hänen omien sanojensa mukaan homma eteni seuraavasti:

"Olin sitten Tampereen mielenosoituksessa tänään. Ja kuinka kävikään. Kuvasin vastamielenosoitusta kun joku naamioitunut henkilö alkoi tönimään minua ja puhumaam jotain englanniksi. Kohta joku varasti puhelimen kädestä takaani. Käännyin ympäri ja otim varasta kiinni yrittäessäni saada puhelimeni takaisin. Tällöin 5-10 naamioitua henkilöä alkoivat potkimaan ja hakkaamaan minua. Potkiminen jatkui vielä maassa. Itse en lyönyt tilanteessa ketään."

Olin mielenosoituksesa - näin kävi — MarkoMjlnirParkkola

Jokainen voi itse määrittää kuinka uskottavana pitää tuota juttua. Omalta kohdalta sanoisin, että en ihan purematta niellen usko tuota kuvausta ainakaan kaikilta osin totuudenmukaiseksi, joskaan ei mulla yleistä epäluuloa lukuun ottamatta ole mitään syytä tuota kertomusta epäillä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Just. Rikosilmoitus kehiin, silminnäkijöitä kyllä riittää. Aivan helvetin raukkamaista toimintaa noilta naamiopelleiltä.

Parkkolan itsensä mukaan hän yritti tehdä rikosilmoituksen, mutta poliisit eivät sitä ottaneet vastaan. Kaiken lisäksi suvakit taisi piestä porukalla vielä vammaisen ihmisen, ei mennyt kyllä nyt imagonhallinta ihan putkeen.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokainen voi itse määrittää kuinka uskottavana pitää tuota juttua. Omalta kohdalta sanoisin, että en ihan purematta niellen usko tuota kuvausta ainakaan kaikilta osin totuudenmukaiseksi, joskaan ei mulla yleistä epäluuloa lukuun ottamatta ole mitään syytä tuota kertomusta epäillä.

Varmasti hieman värikynää mukana, mutta tuon videon perusteella kyllä ihan uskottava tarina.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Parkkolan itsensä mukaan hän yritti tehdä rikosilmoituksen, mutta poliisit eivät sitä ottaneet vastaan.
Pidän todella huolestuttavana mikäli Parkkolan kirjoitus pitää paikkansa. Paikan päällä kahdelle eri poliisipartiolle yrittänyt tehdä rikosilmoitusta, mutta kumpikaan partio ei suostunut ottamaan rikosilmoitusta vastaan. Tämän jälkeen Parkkola oli yrittäessään tehdä rikosilmoitusta poliisiasemalla törmännyt samaan reaktioon; ei kirjata, ei oteta vastaan. Mitä vitun vittua?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Parkkolan itsensä mukaan hän yritti tehdä rikosilmoituksen, mutta poliisit eivät sitä ottaneet vastaan. Kaiken lisäksi suvakit taisi piestä porukalla vielä vammaisen ihmisen, ei mennyt kyllä nyt imagonhallinta ihan putkeen.

No sen ilmoituksen voi tehdä myöhemminkin. Parkkolalta kieltämättä ajattelematonta mennä noin tuntumalle kuvaamaan, koska tilanne on todella herkkä provokaatioille puoleen jos toiseen, mutta se ei todellakaan oikeuta käymään päälle. Ja miehen etäisesti tuntevana - siis lähinnä tiedän, kuka hän on ja jonkin verran myös että minkälainen hän on - niin vaikea uskoa hänen siellä riitaa haastaneen.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Paras argumenttihan tässä on ollut se, että kun Suomesta ei pääse enää eteenpäin, Suomi on päätepiste. Tämäntasoinen logiikka on siis kuitenkin vallitsevana...

Ammoisista ajoistahan Suomi on Euroopan "sivistyneissä" imperiumeissa mielletty paikkana maan äärissä johon tunnettu maailma loppui. Ilmaiseehan tuon jo maamme nimikin Finland, joksi sitä kutsutaan usealla eri kielellä. - Fin (loppu, ääri) Land (maa).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisi ensinnäkin mukava lukea joitain yleisesti hyväksyttyjä/arvostettuja tutkimuksia, jotka tukisivat sitä, että niinkin kokonaisvaltainen ja monitahoinen ominaisuus kuin älykkyys, olisi jotenkin erityisesti geneettisistä syistä jollain "ihmisrodulla" (<- taas sana, joka ei oikeasti kuvaa ilmiötä) toista selkeästi heikompi.

Eikö Mengelen tai Matti Vanhasen isän tutkimukset muka kelpaa?
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näihin kannattaa tosiaan suhtautua varauksella kunnes kaikki faktat ovat selvillä. Valitettava yleistä on myös tahallinen provosointi jonka tarkoituksena on saada aikaan juuri nähdyn kaltaisia konflikteja. Ennen kuin tämä herra toi itse asian esille videon kera, oli Ilta-Sanomien sivuilla maininta miehestä, joka "ryntäsi" rasismia vastustaneiden mielenosoitukseen ja joutui siellä sitten pahoinpidellyksi. Tuo video ei toki mitään ryntäämistä näytä ja mies itse kiistää rynnänneensä mihinkään.

Joka tapauksessa tuollainen joukkohakkaaminen on vastenmielistä. Minulle on jo kauan ollut selvää että noiden antirasistien, anarkistien ym. joukossa on ihan yhtä kajahtanutta porukkaa kuin siellä vastapuolellakin. Kyllähän polisiin nyt kuuluu tuo homma tutkia kun pahoinpitelystä on jo videomateriaalia todisteena.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ei kyllä yllätä ettei rikosilmoitusta otettu vastaan. Suomen Poliisi ja valtio on täysi vitsi. Juuri sen takia kansa tuleekin hoitamaan tämän mamuongelman itse.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kappas, Oregonin joukkomurhaaja olikin kääntynyt muslimiksi, joka teloitti vain kristittyjä. Kummallista tuo rauhan uskonto.

Tämän huuhaa-mediamme jätti kertomatta Oregonin verilöylystä | James Gonzo

Ai jaa? Pikagooglettamisella ainoastaan ulkomaiset MV-lehteä vastaavat saitit sanoivat moista, mutta express.co.uk lehti kertoo vähän toista. Deittisivustolla ilmoittaa olevansa "non religious", lisäksi ostellut natsi aiheista sälää netistä, ja myöskin IRA terroristit on lähellä sydäntä. Mene ja tiedä sitten.

Parkkolan itsensä mukaan hän yritti tehdä rikosilmoituksen, mutta poliisit eivät sitä ottaneet vastaan. Kaiken lisäksi suvakit taisi piestä porukalla vielä vammaisen ihmisen, ei mennyt kyllä nyt imagonhallinta ihan putkeen.

Voiko poliisi muka jättää ottamatta vastaan rikosilmoitusta ihan noin vaan? Aika pepusta jos on totta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pidän todella huolestuttavana mikäli Parkkolan kirjoitus pitää paikkansa. Paikan päällä kahdelle eri poliisipartiolle yrittänyt tehdä rikosilmoitusta, mutta kumpikaan partio ei suostunut ottamaan rikosilmoitusta vastaan. Tämän jälkeen Parkkola oli yrittäessään tehdä rikosilmoitusta poliisiasemalla törmännyt samaan reaktioon; ei kirjata, ei oteta vastaan. Mitä vitun vittua?

Minäkin pidän sitä huolestuttavana, jos noin tosiaan on. Ja mitään muuta syytä en keksi kuin sen, että kun tällä Parkkolalla on ilmeisesti aivovamma, niin olisiko hänen puheensa sen verran epäselvää että poliisi luulee humalaiseksi ja ignoraa hänet? Noitahan tapahtuu joskus portsareille, etteivät päästä vammaisia sisään kun luulevat humalaiseksi. No mutta maanantaina uudestaan poliisiasemalle ja joku kaveriksi mukaan, tosin eiköhän poliisit ole jo saaneet asiasta kuulla myös median kautta ja ottavat asian hoitaakseen.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vastapuoli(=kansanviholliset) saanee poliisit, rajavartijat ja ainakin osan armeijan kapiaisista puolelleen. Moni upseeri valinnee kuitenkin suomalaisten puolen, sillä ovat lähtökohtaisesti isänmaallista porukkaa ja ymmärtävät kyllä mistä on kysymys.

No sisällissodasta en ihan vielä tiedä, mutta kaikki julkisesti tähän matu-asiaan kantaa ottaneet YK-joukkojen sotilaat ovat olleet poikkeuksetta (en ole ainakaan vielä muuta huomannut) Rajat kiinni -mentaliteetin puolella. Siis ne samat ihmiset, jotka ovat nähneet sitä meininkiä konkreettisesti tuolla lähtömaissa. Miksiköhän he eivät ole #unelman asialla?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voiko poliisi muka jättää ottamatta vastaan rikosilmoitusta ihan noin vaan? Aika pepusta jos on totta.

En tiedä, lain mukaan varmaan eivät voi jättää ottamatta mutta ihmisiähän nekin ovat. Nimimerkki @Ahar varmaan voi kertoa enemmän jos pystyy. Toivoisin toki että he olisivat puolueettomia kaikkiin aatesuuntiin nähden kuten luotan että ovat, että toivottavasti mistään sellaisesta ei ole kysymys.
 
No sisällissodasta en ihan vielä tiedä, mutta kaikki julkisesti tähän matu-asiaan kantaa ottaneet YK-joukkojen sotilaat ovat olleet poikkeuksetta (en ole ainakaan vielä muuta huomannut) Rajat kiinni -mentaliteetin puolella. Siis ne samat ihmiset, jotka ovat nähneet sitä meininkiä konkreettisesti tuolla lähtömaissa. Miksiköhän he eivät ole #unelman asialla?

Itse ainakin olen huomannut, että #unelmaihmiset ovat kovin usein sellaisia, jotka eivät ole käyneet Suomen ulkopuolella ja Suomessakin vain Helsingin lisäksi Tampereella, rohkeimmat ehkä jopa Turussa. Katsos kun ei itse uskalleta mennä vieraan kulttuurin luokse, niin halutaan se kulttuuri tänne. Se on sitä #unelmaa se.
 

sakic

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Colorado Avalanche
Aika suvaitsematonta porukkaa noi rasismin vastustajat, jos kerta eriävät mielipiteet pitää väkivallan turvin hiljentää (mikälisikäli tämän Parkkolan tarina pitää paikkaansa). Huomenna muuten suattaa läikkyä yli, kun noita mielenosoituksia järjestetään ympäri maata
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
En tiedä, lain mukaan varmaan eivät voi jättää ottamatta mutta ihmisiähän nekin ovat. Nimimerkki @Ahar varmaan voi kertoa enemmän jos pystyy. Toivoisin toki että he olisivat puolueettomia kaikkiin aatesuuntiin nähden kuten luotan että ovat, että toivottavasti mistään sellaisesta ei ole kysymys.

Oudoltahan tuo kuulostaa, jos päivystyksessä ei ilmoitusta ole otettu vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös