Itse ainakin olen huomannut, että #unelmaihmiset ovat kovin usein sellaisia, jotka eivät ole käyneet Suomen ulkopuolella ja Suomessakin vain Helsingin lisäksi Tampereella, rohkeimmat ehkä jopa Turussa. Katsos kun ei itse uskalleta mennä vieraan kulttuurin luokse, niin halutaan se kulttuuri tänne. Se on sitä #unelmaa se.
Itse en kuulu #unelmaihmisiin, mutta kun näitä tämän ketjun juttuja lukee vuosia ulkomailla asuneena ja siellä sekä opiskelleena että leipänsä tienanneena niin ainakin mun tietokoneessa näyttää vahvasti siltä, että eniten ulkomaalaisvastaisia ovat kouluja käymättömät ja erilaisten tukien varassa elävät. Heidän matkoistaan en tiedä mutta osalla ne vaikuttavat kirjoitustensa perusteella suuntautuvan pisimmillään ulkohuussiin ellei mukaan lasketa matkaa pankkiautomaatille tukirahoja nostamaan. Toki osa voi kirjoitella kylmästi työnantajansakin laskuun 24/7/365.
Mutta jos katsotaan tilannetta kokonaisuutena eli pakolaisuuden ja turvapaikkapolitiikan isoa kuvaa, Soini ja Suomen hallitus pettivät kyllä suomalaiset. Suuta soitettiin kovasti, mutta kun piti laittaa rajat kiinni ja todeta, että Suomi auttaa miljoonilla hätää kärsiviä lähimaissa ja Suomi ottaa hallitusti pakolaisia ja lähettää valmistelujen jälkeen omat koneet heitä hakemaan, mitään ei tapahtunut. Paitsi kaikkien aikojen hallitsematon vyöry Suomeen.
Sanon suoraan: tällainen perseily ei olisi ollut mahdollista ilman Soinin ja persujen munauksia. Itsellä ei ole mitään heitä tai ketään muutakaan vastaan mutta olen tottunut suomalaisessa työelämässä siihen, että kun luvataan ja sovitaan, niin myös tehdään. Ja se tekeminen jäi nyt väliin Soinilta ja muulta hallitukselta kokonaan väliin.
Monista eri syistä Suomen tulee ottaa vastaan ulkomailta Suomeen pyrkiviä. Yksi keskeinen tekijä on huoltosuhde. Meillä on Suomessa sellainen tilanne, että kohta vain 2/3 työikäisistä on töissä. Varsinkin ns. white trash nuoriso on oppinut välttelemään työn tekemistä ja syyttelemään siitä kaikkia muita paitsi itseään. Tällä hetkellä ei-kantasuomalaiset perustavat eri maakuntiin ja alueille jo 5-20 prosenttia kaikista uusista yrityksistä. Suomi tarvitsee tällaistä väkeä jotka ovat valmiit tekemään työtä unelmansa eteen ja maksamaan siitä verot ja työllistämään muita ihmisiä.
Muussa tapauksessa meidät perii hukka sillä ikäännymme sellaista vauhtia, että Suomen talous sortuu ilman että maahanmuuttajat ovat mukana rakentamassa Suomea.