Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 278 613
  • 28 700

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itse ainakin olen huomannut, että #unelmaihmiset ovat kovin usein sellaisia, jotka eivät ole käyneet Suomen ulkopuolella ja Suomessakin vain Helsingin lisäksi Tampereella, rohkeimmat ehkä jopa Turussa. Katsos kun ei itse uskalleta mennä vieraan kulttuurin luokse, niin halutaan se kulttuuri tänne. Se on sitä #unelmaa se.
Joo, ja toisaalta nämä rajalla laulaneet ja tähän asti siellä täällä heiluneet vaikuttavat kieltämättä ihan maailmankansalaisilta. Tai jotain.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Joka tapauksessa tuollainen joukkohakkaaminen on vastenmielistä. Minulle on jo kauan ollut selvää että noiden antirasistien, anarkistien ym. joukossa on ihan yhtä kajahtanutta porukkaa kuin siellä vastapuolellakin. Kyllähän polisiin nyt kuuluu tuo homma tutkia kun pahoinpitelystä on jo videomateriaalia todisteena.

Punaviheranarkistit rikkovat vain omaisuutta, eivät hakkaa ihmisiä.
 
Joo, ja toisaalta nämä rajalla laulaneet ja tähän asti siellä täällä heiluneet vaikuttavat kieltämättä ihan maailmankansalaisilta. Tai jotain.

Ulkonäkökö sen kertoo? Vähän niinkuin vihavasurien logiikka, että kaikki rajalle tulevat ulkomaalaiset esim. Albaanit jne ovat hätää kärsiviä syyrialaisia ressukoita? Aika rasistista jopa.
Ja kyllä mulla on ainakin ulkomailla asuvia kavereita, jotka eivät halua näitä elintasomuslimeita Suomeen. Pitääpä kertoa, että ovat rasisteja.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jaa..Pohjois-Korea jatkuu. Poliiseja kielletty kommentoimasta turvapaikanhakijoiden aiheuttamia ongelmia. Joku unohtanut kertoa vastaanottokeskuksissa, että nuoria tyttöjä ja naisia ei saa seurata ostoskeskuksien vessaan ja ahdistella siellä. Mitäs näistäkään turhaan uutisoi?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Luotan vahvasti pohjanmaalaisiin. Sisällissota tulee väistämättä ja puhdistaa mädännäisyyden, korruption, epäisänmaallisuuden, maanpetturuuden, yms. Valitettavasti veri tulee virtaamaan kaduilla, mutta muuta tietä ei tässä vaiheessa enää ole. Onneksi kansalla on helvetisti aseita, millä puhdistukset voidaan toteuttaa. Hirviporukoita, sorsastajia, ampumaharrastajia, yms riittää kyllä hyvin suomalaisten puolelle. Vastapuoli(=kansanviholliset) saanee poliisit, rajavartijat ja ainakin osan armeijan kapiaisista puolelleen. Moni upseeri valinnee kuitenkin suomalaisten puolen, sillä ovat lähtökohtaisesti isänmaallista porukkaa ja ymmärtävät kyllä mistä on kysymys.

Kun homma on ohi, niin Suomi lienee taas seuraavat 100 vuotta hyvä maa kansalaisilleen olla ja elää.

Sinäpä vaikuutat melko häiriintyneeltä yksilöltä.

Suomalaiset, kansanviholliset ja puhdistukset...
 
Kertoo paljon YLE:n "puolueettomuudesta" että punamummo on A-studiossa kommentoimassa suomen mainetta. Eikö toi yököttävä desantti vois jo olla hiljaa. 12 vuotta kärsittiin ja kestettiin. Ei kai enää tarvisi.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään A-studiossa selviää se, että oliko @TosiFani oikeassa eli onko Suomen maine nyt totaalisesti mennyt ja pidetäänkö meitä rasisteina. Keskustelemassa Helsingin yliopiston maailmanpolitiikan professori Teivo Teivainen, tietokirjailija André Noël Chaker ja ulkoministeriön maakuvayksikön päällikkö Petra Theman. Klo 21.05.

edit. Odotan puolueetonta keskustelua, koska Yle. Eiku hetkinen...
 
Luotan vahvasti pohjanmaalaisiin. Sisällissota tulee väistämättä ja puhdistaa mädännäisyyden, korruption, epäisänmaallisuuden, maanpetturuuden, yms. Valitettavasti veri tulee virtaamaan kaduilla, mutta muuta tietä ei tässä vaiheessa enää ole. Onneksi kansalla on helvetisti aseita, millä puhdistukset voidaan toteuttaa. Hirviporukoita, sorsastajia, ampumaharrastajia, yms riittää kyllä hyvin suomalaisten puolelle. Vastapuoli(=kansanviholliset) saanee poliisit, rajavartijat ja ainakin osan armeijan kapiaisista puolelleen. Moni upseeri valinnee kuitenkin suomalaisten puolen, sillä ovat lähtökohtaisesti isänmaallista porukkaa ja ymmärtävät kyllä mistä on kysymys.

Kun homma on ohi, niin Suomi lienee taas seuraavat 100 vuotta hyvä maa kansalaisilleen olla ja elää.

Aika radikaalia tekstiä. Meinaatko että poliisit ja sotilaat jakautuvat eri puolille ja tulossa on 1918 vol 2? Sinänsä itsellä on vähän sellainen fiilis että eihän tässä valtion edustamien instanssien varaan voi mitään laskea. Saattaa olla että tietyt tahot ottavat lain omiin käsiin turvallisuuden suhteen kun valtiolla ei sitä ole tarjolla.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huomenna muuten suattaa läikkyä yli, kun noita mielenosoituksia järjestetään ympäri maata

Jos on rikoksiin taipuvainen ihminen, niin huomenna on lähihistorian paras paikka tehdä joku kunnon keikka (riippuen toki paikkakunnasta). Poliisit kun ovat sankoin joukoin valjastettu vahtimaan tärkeämpiä juttuja.
 
No sisällissodasta en ihan vielä tiedä, mutta kaikki julkisesti tähän matu-asiaan kantaa ottaneet YK-joukkojen sotilaat ovat olleet poikkeuksetta (en ole ainakaan vielä muuta huomannut) Rajat kiinni -mentaliteetin puolella.

YK-sotilailta harvemmin löytyy vyöltään esim. valtiotieteiden, sosiaalipolitiikan tai kehitysmaatutkimuksen opintoja, joten he eivät näe näitä asioita läheskään yhtä kirkkaasti kuin Helsingin vihreät tai Li Andersson.
 
Itse ainakin olen huomannut, että #unelmaihmiset ovat kovin usein sellaisia, jotka eivät ole käyneet Suomen ulkopuolella ja Suomessakin vain Helsingin lisäksi Tampereella, rohkeimmat ehkä jopa Turussa. Katsos kun ei itse uskalleta mennä vieraan kulttuurin luokse, niin halutaan se kulttuuri tänne. Se on sitä #unelmaa se.

Tämähän on aivan täyttä puppua. Unelmaihmiset ovat huomattavasti koulutetumpaa ja varakkaampaa porukkaa kuin rajat kiinni -puolen elämäm koululaiset. Siksi he ovat luonnollisesti myös reissanneet enemmän kuin rasistiöyhöttäjät, ja matkakohteetkin kertovat paljon sofistikoituneemmasta mausta. Ennemmin hurmaavan boheemi, aito ja ajan hermolla olevaa kaupunkikulttuuria sykkivä Berliini kuin kiitospaitajunttien suosima Tallinna, jne.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tuo Marko Parkkola on lähdössä kaikesta huolimatta myös huomenna Tornion mielenosoitukseen.
No perhana, ei muuta kuin patsas tälle sankarille ja sen voi sitten myös huputtaa.

Jos hallitus investoisi Ruotsin rajalle rakennettavaan muuriin, niin siinähän olisi hommia vähäksi aikaa isolle porukalle ja ratkeaisi koko ongelma ihan tuosta noin vaan.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään A-studiossa selviää se, että oliko @TosiFani oikeassa eli onko Suomen maine nyt totaalisesti mennyt ja pidetäänkö meitä rasisteina. Keskustelemassa Helsingin yliopiston maailmanpolitiikan professori Teivo Teivainen, tietokirjailija André Noël Chaker ja ulkoministeriön maakuvayksikön päällikkö Petra Theman. Klo 21.05.

edit. Odotan puolueetonta keskustelua, koska Yle. Eiku hetkinen...

Vahvasti alkoi. Ensimmäisen puhujan mukaan maine on mennyt Perussuomalaisten takia.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Auts. Tuli ihan paha mieli, kun eurokommunistisuvakki antoi tuomionsa.

Niinhän sitä sanotaan, että totuus sattuu.

Nytkö olen jo kummunistikin, aikamoista. Vasuriksi on aiemmin lokeroitu, mutta kun perusteluita on kysytty, niin on ollut vähän hiljaisempaa. En itseasiassa koe olevani edes suvakki, tai ehkä mä sitten olen kun en hyväksy rasismia. Jos kaikki rasismia kieroon katsovat ovat suvakkeja, niin sitten mä olen ylpeä suvakki.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tarja Halonen on nyt avannut siis suunsa ja todennut Suomen asemoineen itsensä nyt maineeltaan lähelle itäblokin maita, pakolaisvastaisuuden seurauksena.

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että Halosen presidenttikauden jäljiltä Suomi oli asemoinut itsensä ainakin YK-tasolla Venäjän ja Kiinan leiriin. Kannattaa myös tarkistaa allekirjoitukseni.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Tuo Marko Parkkola on lähdössä kaikesta huolimatta myös huomenna Tornion mielenosoitukseen. Katsotaan ja seurataan piestäänkö se siellä parempien ihmisten toimesta myös silloin.
Markon onni taisi olla että hakkavaa porukka tosiaan oli tuota äärivasemmistosta, kun ei noilla makaroonikäsillä nyt onneksi mitään suurempaa vahinkoa saada aikaan.

Mediakaan ei asiasta ole hirveä kiinnostunut, yllättyneet voivat nostaa kätensä ylös.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Halonen joo-o...

Nyt avattiin juuri uusi yksityinen vastaanottokeskus Baronan toimesta. Pitäjänmäkeen. Hienoa että saadaan uutta liiketoimintaa pystyyn.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vahvasti alkoi. Ensimmäisen puhujan mukaan maine on mennyt Perussuomalaisten takia.

Täytyy sanoa että olin lopulta positiivisen yllättynyt keskustelusta. Ennakkoajatukseni oli, että keskustelun tulos on se että Suomi on rasistinen maa ja maine on mennyt. No ei sittenkään. Lopputilanne oli aika lailla 1,5 - 1,5.

Helsingin yliopiston maailmanpolitiikan Professori Teivo Teivainen oli kyllä ihan pihalla, ja kaikki ongelmat hänen mielestään johtuivat Perussuomalaisista ja ihmisistä, jotka heitä äänestivät ja että Suomen maine on suurimmaksi osaksi mennyttä. Hän suorastaan vihasi Perussuomalaisia ja se tuli ilmi lähes jokaisessa hänen puheenvuorossaan. Pelottavaa, että hän tosiaan on professori.

Ulkoministeriön maakuvayksikön päällikkö Petra Theman oli todella neutraali eikä hän ottanut varsinaisesti kantaa puoleen tai toiseen vaan otti monet asiat huomioon.

Tietokirjailija ja mamu André Noël Chaker oli sitä mieltä, että ei yksi KKK-heppu merkitse Suomen maineelle tuon taivaallista ja että Suomi on muiden maiden mielestä erittäin hyvä maa kaikin puolin, kunhan ne muut maat vaan ensin selvittävät missä Suomi on.

Siihen en ota kantaa, että miten kenenkin noiden yllämainittujen ammatti tai muu tausta vaikuttaa mihinkään. Mutta kyllähän se on sanottava, että on erittäin mielenkiintoista huomata, että tänne Suomeen sopeutuneet mamut ovat erittäin pitkälti samaa mieltä niiden kanssa, jotka suvakit leimaavat rasisteiksi. Mutta näitä mamuja vastaan ei toki kukaan suvakki uskalla hyökätä kuten hyökkäävät muita vastaavasti ajattelevia vastaan.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Halonen joo-o...

Nyt avattiin juuri uusi yksityinen vastaanottokeskus Baronan toimesta. Pitäjänmäkeen. Hienoa että saadaan uutta liiketoimintaa pystyyn.
Ja hyvää hyvyyttään tämän avaavat. Koska puhutaan kustannuksista tämän osalta,salaisuutena nämä eivät voi suomessa pysyä.
 
Mutta näitä mamuja vastaan ei toki kukaan suvakki uskalla hyökätä kuten hyökkäävät muita vastaavasti ajattelevia vastaan.

No kyllähän ainakin DJBB:n laulaja Tommy Lindgren kritisoi hyvin vahvasti Makwan Amirkhanin rodullistavaa retoriikkaa. Ja tuskin oli ainoa kritisoija.

Ovathan nämä maahanmuuttajien käsitykset Suomesta kieltämättä melkoisen polarisoituneita. Susijengin Bronxissa varttunut pointti Jamar Wilson sanoi, että Suomi on aivan upea maa johon hän rakastui jo ensivisiitillään. Monien irakilaisten mukaan tämä taas näyttäisi olevan paska paikka, jossa joutuu juomaan vettä vessassa ja syömään koiranruokaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse ainakin olen huomannut, että #unelmaihmiset ovat kovin usein sellaisia, jotka eivät ole käyneet Suomen ulkopuolella ja Suomessakin vain Helsingin lisäksi Tampereella, rohkeimmat ehkä jopa Turussa. Katsos kun ei itse uskalleta mennä vieraan kulttuurin luokse, niin halutaan se kulttuuri tänne. Se on sitä #unelmaa se.

Itse en kuulu #unelmaihmisiin, mutta kun näitä tämän ketjun juttuja lukee vuosia ulkomailla asuneena ja siellä sekä opiskelleena että leipänsä tienanneena niin ainakin mun tietokoneessa näyttää vahvasti siltä, että eniten ulkomaalaisvastaisia ovat kouluja käymättömät ja erilaisten tukien varassa elävät. Heidän matkoistaan en tiedä mutta osalla ne vaikuttavat kirjoitustensa perusteella suuntautuvan pisimmillään ulkohuussiin ellei mukaan lasketa matkaa pankkiautomaatille tukirahoja nostamaan. Toki osa voi kirjoitella kylmästi työnantajansakin laskuun 24/7/365.

Mutta jos katsotaan tilannetta kokonaisuutena eli pakolaisuuden ja turvapaikkapolitiikan isoa kuvaa, Soini ja Suomen hallitus pettivät kyllä suomalaiset. Suuta soitettiin kovasti, mutta kun piti laittaa rajat kiinni ja todeta, että Suomi auttaa miljoonilla hätää kärsiviä lähimaissa ja Suomi ottaa hallitusti pakolaisia ja lähettää valmistelujen jälkeen omat koneet heitä hakemaan, mitään ei tapahtunut. Paitsi kaikkien aikojen hallitsematon vyöry Suomeen.

Sanon suoraan: tällainen perseily ei olisi ollut mahdollista ilman Soinin ja persujen munauksia. Itsellä ei ole mitään heitä tai ketään muutakaan vastaan mutta olen tottunut suomalaisessa työelämässä siihen, että kun luvataan ja sovitaan, niin myös tehdään. Ja se tekeminen jäi nyt väliin Soinilta ja muulta hallitukselta kokonaan väliin.

Monista eri syistä Suomen tulee ottaa vastaan ulkomailta Suomeen pyrkiviä. Yksi keskeinen tekijä on huoltosuhde. Meillä on Suomessa sellainen tilanne, että kohta vain 2/3 työikäisistä on töissä. Varsinkin ns. white trash nuoriso on oppinut välttelemään työn tekemistä ja syyttelemään siitä kaikkia muita paitsi itseään. Tällä hetkellä ei-kantasuomalaiset perustavat eri maakuntiin ja alueille jo 5-20 prosenttia kaikista uusista yrityksistä. Suomi tarvitsee tällaistä väkeä jotka ovat valmiit tekemään työtä unelmansa eteen ja maksamaan siitä verot ja työllistämään muita ihmisiä.

Muussa tapauksessa meidät perii hukka sillä ikäännymme sellaista vauhtia, että Suomen talous sortuu ilman että maahanmuuttajat ovat mukana rakentamassa Suomea.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt avattiin juuri uusi yksityinen vastaanottokeskus Baronan toimesta. Pitäjänmäkeen. Hienoa että saadaan uutta liiketoimintaa pystyyn.

Onko kyseessä tämä uutinen parin viikon takaa vai joku toinen, linkki Yle.fi:

Osakeyhtiö ensimmäistä kertaa vastaanottokeskuksen pyörittäjänä – voittojen tavoittelua vai hyvää tahtoa?

Lainaus tuolta, niin siirappista maailmanhalausta että:

"– Lähtökohta on se, että meillä on kansallinen kriisi. Turvapaikanhakijoita tulee joka puolelta ja kaikki kantokyky, mitä yhteiskunnasta löytyy, valjastetaan tähän kohtaan, sanoo hallituksen puheenjohtaja Paavo Voutilainen Luona Oy:stä."

Hyvää hyvyyttään siis tekevät. Ja huomionarvoista on se, että Barona Hoivan nimi on nykyään Luona Oy, ja siitä firmastahan tässä ketjussa on ollut jo aiemmin juttua.

edit. No eihän me puhuta samasta asiasta, sinä puhuit Pitäjänmäestä ja tuolla uutisessa puhuttiin Otaniemestä, eli se siitä sitten ja my bad. Mutta ilmeisesti siis Luona Oy (ent. Barona Hoiva) on lähtenyt täysillä mukaan pakolaisbisnekseen ja miksi ei olisi lähtenyt, kun kerran varmaa rahaa tulee suurin piirtein niin paljon kuin kehtaa pyytää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös