Kaupunki nimeltä Turku

  • 229 545
  • 1 287

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
1. Yövymme Hamburger Börssissä. Mistä minun kannattaa hakea parkkipaikkaa? Onko hotellin lähistöllä kadunvarsipysäköintiä, joka on mahdollisesti osan vuorokautta maksutonta, vai ajanko suosiolla pysäköintihalleihin?

Hamburger Börsin kohdalle ja muutenkin kauppatorin kohdalle ollaan nyt virittämässä ja on viritettykin punavihreiden fillarifanaatikkojen painostuksen takia karmaisevan oloinen sumppuansa, jossa aiemmin yksisuuntainen katu Börsin ohi muutettiin kaksisuuntaiseksi ja siihen lisättiin pyöräkaista keskelle katua. Tuossa on odotettavissa lähinnä kuolemantapauksia ja lukuisia peltikolareita sekä totaalisen mahdottomia tilanteita. Torin laidalla olevan Wiklundin edessä on vinoparkkipaikkoja, mutta tuohonkin piti se pyöräkaista ympätä ja tietä kaventaa, totta kai taksitolpan ja paikallisliikenteen bussien jättöpysäkin kohdalla.

Jos et halua etsiä kadunvarsipysäköintiä mistään kauempaa (keskustan tilanne on ainakin Börsin tuntumassa siis lähinnä katastrofaalinen), niin ehkä pysäköintihallit olisivat sitten ainakin helpompi ja vaivattomampi vaihtoehto. Turussahan on väännetty vuosikymmeniä toriparkista jota muka tarvitaan, mutta sellainenhan on jo, eli Louhen parkkihalli, josta pääsee hissillä ortodoksisen kirkon viereen viisi metriä kauppatorista. Siitä sen kuin kävelee torin poikki Hamburger Börsin kulmaukseen.

Louhen etuna on myös se, että sisäänajo tapahtuu Läntiseltä pitkältäkadulta, joten ei ole tarvetta lähteä sompailemaan auton kanssa kauppatorin sumppuun. Myös poislähtö on kätevämpää. Vuorokausihinta on 24 euroa.

Louhen kotisivuilta tarkempaa infoa.

Toki jos joku tietää helpon, halvan ja vaivattoman katuparkkipaikan Börsin läheisyydestä, niin kertokaa vinkkejänne, mutta minä en sellaisia tiedä. Sen tiedän, että jos auton vielä omistaisin, niin välttelisin tuota aluetta nykyisin kuin ruttoa kiitos mielisairaan aivoista syntyneen pyöräkaistahelvetin.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Hamburger Börsin kohdalle ja muutenkin kauppatorin kohdalle ollaan nyt virittämässä ja on viritettykin punavihreiden fillarifanaatikkojen painostuksen takia karmaisevan oloinen sumppuansa, jossa aiemmin yksisuuntainen katu Börsin ohi muutettiin kaksisuuntaiseksi ja siihen lisättiin pyöräkaista keskelle katua. Tuossa on odotettavissa lähinnä kuolemantapauksia ja lukuisia peltikolareita sekä totaalisen mahdottomia tilanteita. Torin laidalla olevan Wiklundin edessä on vinoparkkipaikkoja, mutta tuohonkin piti se pyöräkaista ympätä ja tietä kaventaa, totta kai taksitolpan ja paikallisliikenteen bussien jättöpysäkin kohdalla.

Jos et halua etsiä kadunvarsipysäköintiä mistään kauempaa (keskustan tilanne on ainakin Börsin tuntumassa siis lähinnä katastrofaalinen), niin ehkä pysäköintihallit olisivat sitten ainakin helpompi ja vaivattomampi vaihtoehto. Turussahan on väännetty vuosikymmeniä toriparkista jota muka tarvitaan, mutta sellainenhan on jo, eli Louhen parkkihalli, josta pääsee hissillä ortodoksisen kirkon viereen viisi metriä kauppatorista. Siitä sen kuin kävelee torin poikki Hamburger Börsin kulmaukseen.

Louhen etuna on myös se, että sisäänajo tapahtuu Läntiseltä pitkältäkadulta, joten ei ole tarvetta lähteä sompailemaan auton kanssa kauppatorin sumppuun. Myös poislähtö on kätevämpää. Vuorokausihinta on 24 euroa.

Louhen kotisivuilta tarkempaa infoa.

Toki jos joku tietää helpon, halvan ja vaivattoman katuparkkipaikan Börsin läheisyydestä, niin kertokaa vinkkejänne, mutta minä en sellaisia tiedä. Sen tiedän, että jos auton vielä omistaisin, niin välttelisin tuota aluetta nykyisin kuin ruttoa kiitos mielisairaan aivoista syntyneen pyöräkaistahelvetin.

En ole vielä kaistoja testannutkaan, mutta toivottavasti saisivat vielä pyöräkaistat Humalistonkadulle niin elämä helpottuisi ja tulisi turvallisemmaksi.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Louhen etuna on myös se, että sisäänajo tapahtuu Läntiseltä pitkältäkadulta, joten ei ole tarvetta lähteä sompailemaan auton kanssa kauppatorin sumppuun. Myös poislähtö on kätevämpää. Vuorokausihinta on 24 euroa.

Hamburger Börsin asiakaspysäköintipaikkoja ovat juuri P-Louhi, Q-Park Wiklund sekä hotellin kattotasanne. Hinta on 15,5 €/vrk, joten ilmeisesti tuohon normi Louhen hintaan saa halvemman hinnan. Linkki Börsin pysäköintiohjeisiin.

Pysäköinti - Original Sokos Hotel Hamburger Börs City Börs - sokoshotels.fi

Muutenhan kadunvarsipysäköinti taitaa olla Turussa lauantaista kello 15.00 tai 18.00 eteenpäin maksutonta maanantai aamuun asti pääsääntöisesti.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Hamburger Börsin asiakaspysäköintipaikkoja ovat juuri P-Louhi, Q-Park Wiklund sekä hotellin kattotasanne. Hinta on 15,5 €/vrk, joten ilmeisesti tuohon normi Louhen hintaan saa halvemman hinnan. Linkki Börsin pysäköintiohjeisiin.

Pysäköinti - Original Sokos Hotel Hamburger Börs City Börs - sokoshotels.fi

Muutenhan kadunvarsipysäköinti taitaa olla Turussa lauantaista kello 15.00 tai 18.00 eteenpäin maksutonta maanantai aamuun asti pääsääntöisesti.

Börsin pysäköintiohjeen olin toki katsonutkin. Sielua vain kivistäisi maksaa yli 15 euroa alle vuorokauden parkista.

Kiitokset teille.

Ruokapaikasta varsinkin ottaisin vielä vastaan vinkkejä.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuolta keskusta taitaa ainakin kauppojen sulkemisajan jälkeen löytyä vapaita paikkoja ja tosiaan on sitten sunnuntaihin ilmaisia.

Ruokapaikasta varsinkin ottaisin vielä vastaan vinkkejä.

Kun et kertonut millaista paikkaa etsit niin laitetaan sitten vaikka ehdotukseksi Pinellaa Itäisellä Rantakadulla (ruokalista ohessa linkkinä). Iso terassi, jossa voi syödä ulkona. Pöytävaraus tosin voi olla suositeltava. Kävelymatka Börssistä ja samalla voi hämmästellä niin Tuomiokirkkoa kuin Vanhaa Suurtoriakin, josta julistetaan mm. Joulurauha.

http://www.pinella.fi/assets/uploads/pinella_alacarte_FI.pdf
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kysellään hieman Turun yöelämästä.

Muutin siis alkukesästä takaisin Turkuun parinkymmenen vuoden tauon jälkeen ja kyselin silloin asunnonhankintaan liittyviä vihjeitä ja sainkin hyviä vinkkejä mistäpäin kannattaisi hankkia. Varsinaisesti vielä ei ole tuota oikeaa asuntoa löytynyt ja muutin alivuokralaissuhteen päättyessä aso-asuntoon, mutta tutkat on edelleen pystyssä ja näytöissä käydään ja hankitaan kunhan se oikea löytyy.

Näin poikamiehenä kuitenkin kiinnostaisi lisätieto tuosta yöelämästä. Kavereiden kanssa ollaan kyllä käyty baarissa ja itsekin muutaman kerran, mutta kun kaverit on suurin osa enemmän tai vähemmän perheellisiä niin silleen itsekseen varmaankin tulee enemmän liikuttua. Kesällä tuli käytyä laivoilla jne, mutta näin syksyn tullessa pitäisi löytää muita mukavia illanviettopaikkoja. Ikää siis minulla on 40+ vuotta.

Elikkä hakusessa olisi niin asiallisia/siistejä pubeja lähinnä siis keskustan alueelta joissa voisi viikonloppuna viettää aikaa kun lähtee liikenteeseen. Urheilua voi ainakin katsella Pikku-Torressa ja Mallaskukossa sillä nämä on jo tarkistettu. Tosin eipä tuo urheilu mikään paikan valintaan vaikuttava seikka ole. Musiikin puolesta menee melkein mikä vaan kunhan äänitaso on sellainen, että omat ajatukset kuuluu.

Yökerhoissa tulee kyllä äärimmäisen harvoin käytyä, mutta millaista sceneä täällä on. Pitkiä jonoja on kyllä näkynyt viikomloppuisin ja kerran olin jo Apolloon menossakin, mutta eipä jaksanut loppuun asti jonottaa kun vippijonosta pääsi aina viisi ja normijonosta yksi. Eli kiinostaisi noissa se ikähaarukka ja millaista porukkaa käy eli mitään teinihelvettiä en ole etsimässä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pikku-Torre ja Mallaskukko ovat tuossa urheilun seurannassa aika voittavat paikat. Minulle kovin vakioita...

Rento on pakko mainita paikkana, jossa viihtyy tarpeeksi monenlaiset ihmiset. Se ei toki yökerhosta käy... Vastaava on sitten myös Edison, jossa kyllä törmää paljon nuorempiin.

Apollo toimii minulle, jos menen sinne soittojuomala Armaksen kautta. Suosin itse kotimaista musiikkia, jota Armaksessa saa kuunneltua. Apollo sitten jatkoksi tuohon, jos kiinnostaa nähdä joitain coveroivia livebändejä. Itse kun olen tällainen läheltä 30v nainen, niin tuota siedän, kun ei liian teiniä menoa, eikä musiikki poikkea liiaksi maustani.

Nykyään itse keskityn paljon livemusiikkiin, jota mieluiten kuuntelen Klubilla, tai sitten noita coveroivia Apollossa...

muoks hitusen: Rennon naapurissa on Rock 'n' Sport -niminen paikka, josta minulla ei hajuakaan. Ilmeisesti sopii penkkiurheilijoille, minullekin. Toinen, joka minulla on kokeilematta on Rokbar entisen Irish Castlen paikalla. Siellä soi raskaampi musiikki, joka minulle kelpaisi myös...
 
Viimeksi muokattu:

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Meikäläisen oma suosikki Turun yöelämässä on ehdottomasti Viskibaari, jossa tosin aivan liian harvoin tulee käytyä, sillä opiskelijapileet keskittyvät niin kovin paljon Monkey - Lyni -akselille.
 

Veijari

Jäsen
Rento Bar täällä jo mainittiinkin, joka on myös meikäläisen suosikkeja. Maininnan arvoisena pidän myös Olavin Krouvia, jota varsinkin urheilun seuraamiseen pidän asiallisena kapakkana ja josta muuten saa ehkä kaupungin parhaat wingsit oluen rinnalle. Mutta, sitten myöhemmin yöllä kun tuo Olkku ammutaan täyteen apinoita, meikäläinen ei viihdy siellä sitten alkuunkaan. Jotkut tuntuvat kuitenkin viihtyvän, koska useasti ovella on jopa jonoa ja nimenomaan sellaista +-40 ikäistä porukkaa.

Tuopinheiton päässä Olkusta, Kaskenkadulla, on Uusi Apteekki, tuo Jussi Vareksen kantakapakka, jota voi myös suositella kenelle tahansa oluen ystävälle. Niin ja kortteli alamäkeen kohti kauppatoria, löytyy Old Bank, joka myöskin on varsin oivallinen baari, muttei yökerho kuitenkaan.

Apollo onkin sitten aivan teinihelvetti tällaiselle arvokkaasti vanhentuneelle herrasmiehelle, jotenka en voi suositella edes minkään bändin vuoksi. Mikäli yökerhon sykkeeseen haluaa niin suosittelen kokeilemaan Venus Nightlifea. Ei kuitenkaan iske meikäläiseen tuokaan kapakka, koska olen emmän pubimiehiä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Venuksen meinasin myös mainita positiivisesti, mutta ainoa kokemukseni sieltä on erään varsin hyvän bändin keikka. Totesin tuolloin, ettei sopinut minun makuuni keikkapaikaksi.

Pubi-ihminen enemmän minäkin, kesällä paikkoja ja terasseja keksii pidemmän litanjan.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän vanha kunnon Olavin Krouvi ajaa mainiosti asiansa myös ns. loppuillan baarina. Hyvä meininki pe- ja la-iltaisin ja -öisin. Meininki on intiimimpää ja tiiviimpää kuin jossain apolloissa ja veenuksissa. Apollo on nykyään tosiaan melko teinihelvetti, mutta Apollossa ja Börsissä näkyy kyllä varttuneempaakin jengiä silloin tällöin. Nostaisin myös esiin Blankon, joka on suomenruotsalaisten vahvassa suosiossa mutta jossa käy kaiken ikäistä jengiä ja meininki on sielläkin usein todella hyvä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt ois hakusassa erinomainen parturi Turussa. Hiukset on vähän haastavat jo monen pettymyken jälkeen olen tottunut vetämään aina kaikki pois. Nyt oisin kuitenkin valmis koittaan taas jos löytyis ihmeidentekijä. Hiukset vähän siitä haastavat, että näin pidempänä ne ovat tummat, mutta muutaman sentin pituiseen asti melko vaaleat ihan luonnostaan. Varmaan viisisenttiseksi asti pysyy pystysuorassa itsestään. Pyörtäisiä on joka puolella ja sivuilta on hiusraja vetäytynyt korvien yläpuolelle asti. Ei mikään helpoin lähtökohta. Toisaalta ennen elokuun hääjuhlaa kävin Jyväskylässä leikkauttamassa ja sai jopa ihan hyvää jälkeä aikaan. Se oli kuitenkin Jyväskylässä ja sinne asti en lähde. Hinta ei ole kynnyskysymys, mikäli on oikeasti tietoa ihmisestä, joka pystyy ihmeisiin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Onnea - Turku. (Batistini-kävelyä.)

Vai mikä siellä on tilanne Toriparkin suhteen, kun tänäänhän (parasta aikaa) se äänestys asiasta taitaa olla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vai mikä siellä on tilanne Toriparkin suhteen, kun tänäänhän (parasta aikaa) se äänestys asiasta taitaa olla.

Toriparkista ei päästy äänestämään, asia jäi pöydälle

Kyllähän Toriparkin läpi runnomisesta on jossain Börsin saunassa poikien kanssa päätetty jo aikoja sitten, toki vastustustakin löytyy ja se on hyvä se. Oma mielipiteeni ei ole muuttunut, toriparkkia ei tarvita, eikä tässä ole nyt kyseessä perinteinen muutosvastarinta ihan vaan vastustamisen ilosta. 17. marraskuuta valtuustossa palataan vääntöön kauppatorin asemakaavasta.
 
Viimeksi muokattu:

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Itse olin valmistautunut seuraamaan tuota keskustelua Yle Areenasta, josta se tuli suorana, mutta hyytyikin heti alkuunsa kun kun Mäenpään vastustuspuheenvuoron ja esityksehdoyuksen jonka mukaan toria kehitetään ilman maanalaista parkkia menikin jo kannattajilla pupu pöksyyn ja piti ehdottaa pöydälle jättöä. Sitten tuli vielä yksi vastustuspuheenvuoro ja Mäenpään ehdotuksen kannatus ennenkuin pöydälle jätölle tuli kannatus. Keskustelu lopetettiin siis tässä vaiheessa välittömästi ja kun pöydälle jättö sai yli 17 ääntä niin toriparkki oli tuon kokouksen osalta siinä.

Oma mielipide oli, että jos nuo toriparkin kannattajat olisivat olleet varmoja voitosta niin mitään pöydälle jättöä oltaisi ehdotettu. Itse en toriparkkia kannata vaan kyllähän keskustaa pitää saada kehitettyä muuten ja parkkipaikkojakin saada syntymään muualle kuin tirin alle mm. Louhea ja mahdollisesti muita pysäköintilaitoksia laajentamalla. Toisaalta mitä itse olen käynyt auton kanssa kaupungilla niin eipä ole vielä kertaakaan ollut parkkiongelmia muuten kuin on ollut runsaudenpulan takia vaikea valita parasta vapaata paikkaa :)

Tosin en ole ehkä pahinpaan aikaan keskustassa nyt käynytkään vaan lähinnä iltaisin normi työajan jälkeen ja viikonloppuisin.

Sai Turku sentään tänään uuden kaupunginhallituksen puheenjohtajan puoluesihteeriksi siirtyvän Minna Arveen tilalle kun tehtävään valittiin Lasse Lindholm. Tosin tätäkin yritettiin jättää pöydälle, mutta tuloksetta.

17. marraskuuta täytyy sitten varmaan pistää uusi kisastudio pystyyn jos silloin saataisiin enemmän keskustelua aikaan...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt kun asia jätettiin pöydälle, niin Turun tautia pysyvästi kantavat hyvävelikerhon jäsenet keskittyvät varmasti ahkerasti esittämään vastustajille tarjouksia, joista nämä eivät voi kieltäytyä. Sitten kun on saatu "maan tavan" mukaisesti junailtua taas riittävä enemmistö niin sitten toki asiasta äänestetään, sehän se on Turun valtuuston traditionaalinen tapa ollut. Junailuun riittää joko jonkun vastustajan sopiva palkitseminen jollain suojatyöpaikalla tai sitten silkka kiristys ja erottamisella uhkailu valtuustoryhmissä, joissa on toisinajattelijoita jotka eivät halua mukautua saunaveljien tahtoon.

Tämä hanke olisi pitänyt haudata jo kauan sitten, mutta aina vain samat tahot sitä ajavat, vaikka minkään valtakunnan tarvetta ei ole toriparkille. Keskustan annetaan samaan aikaan näivettyä siihen kuntoon, että sinne ei mikään enää juurru vaikka minkälaisen parkkipalatsin rakentaisivat. Keskustassa muun muassa Forum-kortteli on pystyyn kuollut, eikä toriparkkihanke vaikuta pätkääkään sen tilanteeseen. Miksi ihmeessä vaikuttaisi?

Absurdiahan tämä on senkin takia, että kauppatorilla on jo toriparkki, nimittäin Louhen parkkiluola, josta pääsee hissillä ylös kauppatorin kulmalle. Ei tarvitse kuin ylittää katu ja on kauppatorilla. Ei voi olla liian kaukana kenellekään, ja silti Louhessa on aina puolityhjää. Joten mihin niitä satoja parkkipaikkoja samalle kohdalle tarvitaan lisää?

Toriparkista mahdollisesti hyötyvien liikkeiden pitäisi olla muutenkin torissa kiinni, sillä kauemmas ei keskivertoturkulainen kävele. Tästä hyvänä esimerkkinä puutori, jonne on matkaa jopa pari korttelia ylöspäin, ja puutori on myös tyhjillään. Puutorin allakin on parkkiluola, eipä sekään mitenkään pullistele autoista. Pari korttelia tuomiokirkolle päin on Julian parkkitalo ja toiseen suuntaan on Eskelin parkkitalo, tyhjää niissäkin. Stockmannin parkkitalossa on sentään suht täyttä, mutta ei sekään tilannetta muuksi muuta.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tulipas vietettyä rouvan kanssa aivan huikea viikonloppu Turussa! Heittämällä yksi elämäni parhaita weekendejä. Ja hintatasoltaan oli sellainen, että uusiksi otetaan mahdollisimman pian. Bussimatkat ees taas yhteensä 16 euroa ja 140 euroa kaksi yötä Cumuluksessa. Ensimmäisenä yönä tosin Sara Sieppi, Esko Eerikäinen ja jotain muita suuria taitelijoita riehui käytävillä ja hakkasi huoneiden ovia, mutta mitäs näistä. Tuli vielä pieni osuma vedoista ja la-aamuna lähdin metsästään lunastuspaikkaa. Minut ohjattiin kioskilta, jolla ei ollut vielä tarpeeksi rahaa kassassa Daily News-nimiseen mestaan ja astelin sinne sitten. Sain rahat kouraan ja ajattelin ostaa kupin kahvia, kun hotska-aamiainen oli vielä nauttimatta. Mutta mutta..silmääni iski baarin hinnasto: Olut, siideri, lonkero, Jaloviina, ym.. 2,30 euroa! Noh, ei muuta kuin aamupuuroa pöytään ja seitinohuen rakennus käyntiin. Jallukola 3,20, ei paha. Alan miehistä ja rouvistahan asiakaskunta koostui ja juttuseuraa löytyi helposti.

Sitten hotskalle ja sieltä sitten kauppahallia ihmettelemään, joka oli kyllä todella viihtyisä paikka. Helvetin kivaa oli tehdä pikku kauppoja. Sitten muija suuntasi Seppälään ja meikäläinen tietysti mukille Bar Rentoon, erittäin viihtyisä kapakki. Ja jumalauta, enpäs tiennyt että BK on rantautunut keskelle Hesburger-helvettiä. No sinne sitten pää märkänä ja Double Steakhouse naamariin, taivaallisen hyvää paskaa! Sitten saattelin rouvan huilimaan ja läksin vielä täyttämään Daily Newsiin vetolappuja ja kiskomaan lisää jalokolaa. Ja pubi oli kuin nuijalla lyöty, rapea ja ritua löytyi joka pöydästä, oli 70-luvun verkkatakkia, karvahattua, palanahkatakkia, ym.. Loistava baari, siis! Siitä sitten läksin taas kerran Cumulukseen valmistautumaan kaverin synttäribileisiin. Ja nappiin meni nekin!

Aivan saatanan rento ja mukava vkl! Kiitos Turku, see you soon!!!
 
Viimeksi muokattu:

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt kun alkaa juoksukausi pääasiassa olemaan ohi niin pitäisi ainakin osa lenkeistä korvata muilla harjoitteilla. Onko kellään suositella Turusta jotain kahvakuulapaikkaa? Ehtona olisi, että järjestäjällä olisi omat kuulat sekä, että hinta olisi jossain max. 80€/10 kertaa. Eli käytännössähän tuo hinta sulkee ainakin suurimmanosan puhtaista kuntosaleista. Toki paikka voi olla esim. jossain Raisiossa tai Liedossa.

Jyväskylässä tuli pari vuotta aktiivisesti kahvakuulaa harrastettua ennen muuttoa Turkuun ja nyt voisi palata tuon pariin jos vaan löytäisi hyvän treenipaikan.
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Aivan saatanan rento ja mukava vkl! Kiitos Turku, see you soon!!!
Kiva kuulla, että teillä oli hyvä viikonloppu. Turkulaisista on muutenkin aina mukava kuulla, että ulkopaikkakuntalaiset barbaaritkin viihtyvät kaupungissamme, mistä itse kovasti pidämme.

Daily News on muuten suomenruotsalaisessa omistuksessa ja seuraavalla kerralla voit tilata jallucolan ruotsin kielellä. Siellä voi kehittää myös ruotsin kielen taitoa lukemalla Åbo Underrättelser -sanomalehteä, mikä taitaa olla Suomen vanhin sanomalehti (tai ainakin melkein). Jos seuraavalla Turun reissullasi satut eksymään entiseen kantakapakkaani Uuteen Apteekkiin (nykyisin kapakassa istumiseni on valitettavan satunnaista) voit tilata maittavan juoman nimeltä talonmiehen vapaapäivä. Se on jallucola ilman colaa.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan hyvä jos asiassa päästäisiin vihdoin eteenpäin. Minua ei asia enää juuri kosketa kun en ole turkulainen ja keskustassa autoilen hyvin harvoin vaikka Turussa töissä käyn. Aikoinaan kyllä vastustin toriparkkia, lähinnä rakennusteknisistä syistä ja koska torilla jo nyt on parkkiluolan sisäänkäynti. Mutta hyvä jos keskustan kehittäminen nytkähtää eteenpäin ja esim paikalleen rapistuva Börs ja Torinkulma saadaan johonkin rotiin.

Onko muuten Toriparkin tarkoitus vähentää vai lisätä yksityisautoilua keskustassa?
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Onko kellään suositella Turusta jotain kahvakuulapaikkaa? Ehtona olisi, että järjestäjällä olisi omat kuulat sekä, että hinta olisi jossain max. 80€/10 kertaa.

Morjesta! Toivottavasti en sano tätä liian myöhään (kolme ja puoli viikkoa viestisi lähetyksen jälkeen), mutta tosiaan olen itse lähihoitajanopiskelujen myötä "joutunut" olemaan monenlaisissa urheilulajeissa mukana. Spinning nyt ainakin oli mielestäni täysin hanurista, mutta kahvakuulailu oli aika jees, varsinkin, kun ympärilläsi urheilee 18 kipaletta erittäin hyvän vartalon omaavia 17-21 vuotiaita nuoria naisia.

Nämä pari kahvakuulailutuntia meille veti sellainen jätkä kuin Juri Kynnysmaa, ja hänellä on hienojen kulmakarvojen lisäksi oma yritys, mikä on JK BodyFitness nimeltään. Toki jenkeissä jk, eli just kidding on kuitenkin niin yleinen termi, että siellä Juri-poika naurettaisiin ulos. Vähän niinkuin Semen-nimiset ulkomaalaistaustaiset miehet. Siitä ei nyt kuitenkaan enempää.

Jurin meille vetämät tunnit oli aikas hauskoja ja (varmaankin promootiomielessä) yllättävän halpoja, mutta rahvaalle kotisivujen mukaan hinta on 10e /kerta ja 80e /10 kertaa, eli mahtuu juuri ja juuri tuohon budjettiisi. Hintaan sisältyy kuulat, ainakin sillä ehdolla, että ilmottaudut vähintään 6h ennen tuntia. Tunneille ilmeisesti ilmottaudutaan nettisivujen kautta, mitkä muuten näyttävät SqueezeBoxin avulla erittäin hyvältä - tosin Uusi Å, eli firma, joka teki nämä sivut on kaatunut. Tämä on nyt kuitenkin irrelevanttia, niinkuin 75% tästä viestistä.

Treenit ovat 1.9-20.12 välillä aina maanantaina Vauhtisammakon salilla ja keskiviikkona Paattisten aluetalon juhlasalissa, molemmat klo 19,15. Seuraavana vuonna ajat (ja paikat) saattaa muuttua. Juri tarjoaa myös muita palveluita *wink wink* (no ei, ei mennä sinne tielle), kuten ravintoneuvontaa, personaltrainer-toimintaa ja nettikaupan kautta myy myös Jurin approvaamia kuntoilumömmöjä.

Jurin hyvin koodatut nettisivut löytyvät tästä ja osaat varmaan itse navigoida siellä haluamiisi osioihin. Ei muutakuin hyvää loppuelämää ja toivottavasti tuet pikku-Jurin pienyrittäjä-toimintaa. This is Taccutucca signing off.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Morjesta! Toivottavasti en sano tätä liian myöhään (kolme ja puoli viikkoa viestisi lähetyksen jälkeen), mutta tosiaan olen itse lähihoitajanopiskelujen myötä "joutunut" olemaan monenlaisissa urheilulajeissa mukana.

Ei tule myöhässä kun olin tuossa pari viikkoa sairaana ja viime viikolla vaan muuten laiskutti ja/tai treenailin muuten.

Katselin kyllä yhtenä vaihtoehtona juuri tuota ehdottamaasi, mutta olen nyt kääntymässä kuitenkin Turku Fighting Centerissä ( http://tfc.fi/ ) järjestettäviin tunteihin. Sen verran otin jo selvää, että torstai- ja lauantaitunnit ovat kovemman treenin tunteja ja maanantaisin taas hiotaan enemmän tekniikoita. Hintakin on passeli eli 6€/kerta ja 50€/10-kortti. Paikkakin sijaitsee Nummella niin saa salin eteen auton ilmaispaikoilla, joten tuonne ajattelin ensiksi suunnata. Jos treeni ei miellytä niin sitten katsellaan toista paikkaa. Tarkoitus olisi kuitenkin löytää paikka, jossa pääpaino on kovassa treenissä ei siis niinkään siinä kellä on muodikkaimmat trikoot.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko muuten Toriparkin tarkoitus vähentää vai lisätä yksityisautoilua keskustassa?

Tuskin tuolla on ihan hirveästi merkitystä. Tosin kadunvarsipaikat ihan keskustassa ovat vähemässä ja siirtymässä siis joskus tulevaisuudessa maan alle. ANinkaistenkadun liikennettä tuo toteutuessaan tulee lisäämään ja muuttamaan siellä liikennejärjestelyjä. Sisäänkäyntihän toriparkkiin on tulossa Yliopistokadulle ja liikenne siis ohjataan sinne Aninkaistenkadulta jolloin tarvitaan sinne myös todennäköisesti kääntyvä kaista mäkea alaspäin tullessa kun nythän sinne on kääntyminen kielletty.

Muutenhan nyt olisi tavoite, etä ensimmäiset kauhaisut torin pintaan tehtäisiin keväällä 2017 ja valmista olisi joskus 2020-21. Niin ja tässähän on meidän turkulaisten kaikki suunnitelmat keskustan kehittämiseksi. Jos itse olisin yrittäjänä keksustassa niin pitkä olisi aika, että Turun kuntapäättäjien toiveet keskustan vilkastumisesta alkaisi vaikuttaa kaupan käyntiin. Nykyisestä asiakasmäärästä kun ottaa vielä pois tuon noin neljän vuoden ajanjakson jolloin torikauppaa ei ainakaan kauppatorilla käydä niin kylmää kyytiä on odotettavissa keskustan yrityksille jos Suomen yleinen talous ei parane.

Niinkuin kokoomuksen Pauli Kossila puheenvuorossaan valtuuston istunnossa sanoi, että toriparkki voisi olla hyvä ratkaisu Turunkeskustan elävöittämiseen jos se olisi osana koko keskustan kehityssuunnitelmaa. Nythän siis toriparkki on ainoa kehityssuunnitelma. Kossilahan toimii itse yrittäjänä keskustassa ja äänesti kokoomuksen ryhmästä poiketen toriparkkia vastaan yhden varavaltuutetun kanssa.

Itse kävin eilen keskustassa ja hyvin löysi Louhestakin tilaa. Yleensä olen käytänyt kadunvarsipysäköintiä pikkuisen kauempana eli sieltä mistä normaali tuulari ei enää jäksa keskustaan kävellä eli jostain Puutarhakadulta/Käsityöläiskadulta päin ja aina on hyvin sielläkin tilaa löytynyt. Niin ja olisi Louheakin pystynyt laajentamaan ja rakentamaan toisen sisäänajon jos olisi ollut vaan halukkuutta ja ohjata nuo toriparkkiin suunnitellut rahat sinne. Mutta tuo ei ollut turkulaistenvahvoje liikemiesten intresseissä vaan he halusivat oman hiekkalaatikkonsa.

No toriparkki tullee vielä ainakin pari kertaa valtuutoon käsiteltäväksi eri vaiheissa, joten katsotaan koska aletaan monttua kaivamaan ja koska Turku menee mukaan omistajaksi toriparkkiin. Itse en millään usko, etteikö näin käy vaikka nyt puhutaan vain ja ainoastaan yksityisestä parkkiluolasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös